r19 el. schema's (1 week extra)
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Over een tijdje wil ik el. ramen instaleren,ik heb hiervoor om hulp gevraagt bij de reno dealer,en deze gaven mij het complete boek mee van de r19 waar alle schema's in staan.
Als er onder de r19 rijders mensen zijn die graag schema's willen en/of nodig hebben,kunnen die tot eind volgende week contact met me opnemen,dan scan ik de schema's in.
Als er onder de r19 rijders mensen zijn die graag schema's willen en/of nodig hebben,kunnen die tot eind volgende week contact met me opnemen,dan scan ik de schema's in.
Laatst gewijzigd door chris-mc op vr 14 nov 2003 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Contacteer:
ach,ik heb alles in de portieren,maar wilde als elektrotechneuk toch het fijne er van weten,zeker wat er tussen de 2 deuren aangesloten zit.
en nou ik toch het boek heb,wilde ik de info graag delen.
maar bedankt voor de info

en nou ik toch het boek heb,wilde ik de info graag delen.
maar bedankt voor de info

Nou, scan in en gooi online zou ik zeggen. Keep the database growing.
-
- Contacteer:
wil ik dol graag doen,alleen dit boek is dikker dan de vraagbaak,en vol met schema's en index-en,wordt flink wat werk.
daarom doe ik het zo.
daarom doe ik het zo.
goed bezig chris
ik zou zo gauw niet weten dat ik iets nodig heb eigenlijk maar wel cool dat je t aanbied iig.
Heb je trouwens nog je onderdelen gevonden voor je el ramen al dan ? ?

ik zou zo gauw niet weten dat ik iets nodig heb eigenlijk maar wel cool dat je t aanbied iig.
Heb je trouwens nog je onderdelen gevonden voor je el ramen al dan ? ?
Renault Clio 1.8 16v
Ik wil voor mijn R19 ook elektrische ramen, hier op de sloop heb ik ze al zien liggen. Wat ik nog wel wil weten is of er nog een relais of zekering geplaats moet worden in de kast.
PS. is het schema niet het zelfde als die op R19world staat? Link
PS. is het schema niet het zelfde als die op R19world staat? Link
Larshil = Lars Hilberink
Alla, je draagt wel bij aan een volledigheid van beschikbare informatiechris-r19 schreef:wil ik dol graag doen,alleen dit boek is dikker dan de vraagbaak,en vol met schema's en index-en,wordt flink wat werk.
daarom doe ik het zo.

-
- Contacteer:
@larshil Dat is inderdaad de schema,als je wilt kan ik je hem sturen met de nodige namen van de onderdelen en de kleurcodering van de draden.en de lokatie van de draadboom,ik ben er achtergekomen dat achterin het boek de lokaties getekend zijn van de draadbomen.
@riel je hebt wel gelijk,zelf wil ik ook graag het boek in bezit hebben,ook al is het een copie,van de week ga ik proberen om wat in te scannen,of te laten inscannen.sommige tekeningen zijn A3 formaat,dus wordt het ff bekijken hoe ik deze ga/laat inscannen.
@riel je hebt wel gelijk,zelf wil ik ook graag het boek in bezit hebben,ook al is het een copie,van de week ga ik proberen om wat in te scannen,of te laten inscannen.sommige tekeningen zijn A3 formaat,dus wordt het ff bekijken hoe ik deze ga/laat inscannen.
Hey Chris, is er uit de schema's op te maken of de bedrading voor de electrische ramen aanwezig is bij de RN tot een bepaald punt. \
Moeten alle kabels nog getrokken worden? Of zijn het de ongebruikte stekkers in de zwarte box aan de bestuurderszijde waar het aangesloten moet worden?
Moeten alle kabels nog getrokken worden? Of zijn het de ongebruikte stekkers in de zwarte box aan de bestuurderszijde waar het aangesloten moet worden?
Larshil = Lars Hilberink
-
- Contacteer:
De schema's zijn zo dat je ziet hoe het moet zitten,of het er wel of niet al in zit kan je helaas niet uit op maken.
moet ik je de schema's voor de inscannen en opsturen?
moet ik je de schema's voor de inscannen en opsturen?
-
Chris,
Kun je mij de schema's van het elektrische gedeelte van het abs systeem mailen? B.v.d.
Gr. Marcel
Kun je mij de schema's van het elektrische gedeelte van het abs systeem mailen? B.v.d.
Gr. Marcel
De R19 heeft 2 schakelaars in de handgrepen zitten, een 5 én 6 draads stekkerblokje die op de schakelaar komt, dit geldt voor de linkerzijde.Larshil schreef:Hey Chris, is er uit de schema's op te maken of de bedrading voor de electrische ramen aanwezig is bij de RN tot een bepaald punt. \
Aan de rechterzijde heb je alleen een 6 draads stekkerblokje.
Op de raammotoren zelf zitten aan weerskanten 2draads stekkerblokjes.
Dit zal vast niet voorbereid zijn...
Mrtn = Maarten
voor de elektrische ramen, zowel Clio als R19
De stekkerblokjes/schakelaars zijn genummerd, dus een 6draads schakelaar heeft voor elk draad een nummer, deze is af te lezen op het stekkerblokje of schakelaar zelf
bestuurdersschakelaar ruitebediening rechtsvoor
nr 1; + lampje in schakelaar > kleur blauw
nr 2; gezamelijke draad 1 > kleur bruin
nr 3; + na kontakt via 40A zekering > kleur geel
nr 4; massa > kleur zwart
nr 5; + na kontakt via 40A zekering > kleur geel
nr 6; gezamelijke draad 2 > kleur wit
bestuurdersschakelaar ruitbediening linksvoor
nr 1; bestuurdersruit omhoog > kleur groen
nr 2; + lampje in schakelaar > kleur blauw
nr 5; bestuurdersruit omlaag > kleur oranje
bijrijdersschakelaar rechts voor
nr 2; passagiersruit omhoog > kleur wit
nr 3; gezamelijke draad 1 > kleur bruin
nr 5; gezamelijke draad 2 > kleur wit
nr 6; passagiersruit omlaag > kleur groen
De stekkerblokjes/schakelaars zijn genummerd, dus een 6draads schakelaar heeft voor elk draad een nummer, deze is af te lezen op het stekkerblokje of schakelaar zelf

bestuurdersschakelaar ruitebediening rechtsvoor
nr 2; gezamelijke draad 1 > kleur bruin
nr 5; + na kontakt via 40A zekering > kleur geel
nr 6; gezamelijke draad 2 > kleur wit
bestuurdersschakelaar ruitbediening linksvoor
nr 1; bestuurdersruit omhoog > kleur groen
nr 2; + lampje in schakelaar > kleur blauw
nr 5; bestuurdersruit omlaag > kleur oranje
bijrijdersschakelaar rechts voor
nr 2; passagiersruit omhoog > kleur wit
nr 3; gezamelijke draad 1 > kleur bruin
nr 5; gezamelijke draad 2 > kleur wit
nr 6; passagiersruit omlaag > kleur groen
Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
moet ik nog een schema inscannen of heb je aan de uitleg van mrtn genoeg?
waarom zet je die schema's niet online maarten???
@marcel het abs schema is a3 formaat,ik zal proberen er 1 schema van te maken,of mischien heeft maarten die op juiste formaat.
waarom zet je die schema's niet online maarten???
@marcel het abs schema is a3 formaat,ik zal proberen er 1 schema van te maken,of mischien heeft maarten die op juiste formaat.
-
Je mag 'm ook wel in 2 x scannen. Maak ik er wel 1 geheel van.chris-r19 schreef:@marcel het abs schema is a3 formaat,ik zal proberen er 1 schema van te maken,of mischien heeft maarten die op juiste formaat.
-
- Contacteer:
ik wat gevonden,beetje cru maar wel effectief.ik heb met de digicam een foto gemaakt,dus heb je alles in 1 foto,het is goed te lezen,de indexen heb ik er ook meteen bij gedaan.
Ik heb ze opgestuurd,ik hoop dat je email box het aankan.
-
Heb je'm hier naar toe gestuurd? m.overwijk@home.nlchris-r19 schreef:ik wat gevonden,beetje cru maar wel effectief.ik heb met de digicam een foto gemaakt,dus heb je alles in 1 foto,het is goed te lezen,de indexen heb ik er ook meteen bij gedaan.
-
Yup, da's de goeie, maar heb nog niks ontvangen.
Ik denk dat ik er wel uit kom met de uitleg van Maarten en het schema van R19World.
Van de week maar even naar de sloop om de onderdelen te halen.
Larshil = Lars Hilberink
-
- Contacteer:
Ik denk dat ze er vanaaf toch wel in je box zitten,zo niet,laat me ff weten,dan stuur ik het in meerdere delen op.
-
- Contacteer:
heb je hier miss ook een schema voor?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 88#1344788
want dit blok ligt ook in een r19 GTE
(als je er geld voor moet hebben maakt het me ook nie uit al shet maar niet tegek word)
(als je er geld voor moet hebben maakt het me ook nie uit al shet maar niet tegek word)
en anders PM je maar voor verdere uitlegLarshil schreef:Ik denk dat ik er wel uit kom met de uitleg van Maarten en het schema van R19World.

stond daar niet een 4deurs R19 met elek.ramen? want dan passen deze namelijk niet in een 2deurs

succes
Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
Ik heb zondag elec ramen in mijn auto ingebouwd
er was helemaal niets voorbereid, dus dit was echt een heel gekloot.
Je moet een hoop draden trekken via de zekeringkast enzo. Voor het gehele inbouwen reken dan maar op een hele dikke dag.
(ik zelf heb er met een vriend van me bijna 2 dagen opgezeten, maar dit komt dan ook omdat ik mijn hele dashbord heb losgehaald en alle draden netjes heb weggewerkt langs de kabelboom.)
wel een pokkewerkje maar nu is het in 1x goed.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/37_dash.jpg[/img]
Nu nog de C.V.
en alarm 
er was helemaal niets voorbereid, dus dit was echt een heel gekloot.
Je moet een hoop draden trekken via de zekeringkast enzo. Voor het gehele inbouwen reken dan maar op een hele dikke dag.
(ik zelf heb er met een vriend van me bijna 2 dagen opgezeten, maar dit komt dan ook omdat ik mijn hele dashbord heb losgehaald en alle draden netjes heb weggewerkt langs de kabelboom.)
wel een pokkewerkje maar nu is het in 1x goed.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/37_dash.jpg[/img]
Nu nog de C.V.

Laatst gewijzigd door bartuitlauwe op di 11 nov 2003 13:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
en een 5-deurs elec raam mechanisme past niet in een 3-deurs en een 3-deurs niet in een 5-deurs. 

-
- Contacteer:
Ja hoorTom schreef:whoei, zo is het idd een flinke klus. Heb je alles wel weer dicht gekregen

Alles zit weer dicht. Ik wilde eerst een kabelboom van een andere R19 voor een groot deel overzetten.
Maar heb dit niet gedaan, vanwege het missen van een aantal stekkers aan deze. En nu het toch open lag, heb ik alles maar gelijk erachter netjes weggewerkt.
-
- Contacteer:
wat is je motornummer of motortype?Hooliead schreef:heb je hier miss ook een schema voor?
of wat het ook mag heten

Wow, als ik dat zie dan rij ik eerst nog de winter door met de handbediende ramen.
Als het weer wat beter (warmer en droger) wordt dan ga ik ze wel inbouwen (of anders een airco inbouwen).
Als het weer wat beter (warmer en droger) wordt dan ga ik ze wel inbouwen (of anders een airco inbouwen).
Larshil = Lars Hilberink
-
- Contacteer:
Ik doe het nog wel in de winter,gelukig heb ik dan een warm en drook plekje 

-
- Contacteer:
Zijn ze al binnen gekomen,en bevallen?Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Yup, da's de goeie, maar heb nog niks ontvangen.
Pffff wat een werk heb je je op je hals gehaald zeg
Ik heb ze voor een vriend ingebouwd in een Clio,
- vanaf het contact ~ geschakeld + ~ gepakt (doorgeknipt, samengedraaid, gesoldeerd en gekrimpkoust) inclusief 40A vliegende zekering.
- ~ massa ~ bij de deurstijl
- gezamelijke draden netjes achterlangs gelegd, dmv van enkele kappen te demonteren in zo'n kabelbinder
- ~ geschakeld + ~ verlichting van schakelaar gehaald en gezekerd met 10A.
Voor Larshil die al moe wordt bij de gedachte van installeren
Maar
gedaan hoor Bart 

Ik heb ze voor een vriend ingebouwd in een Clio,
- vanaf het contact ~ geschakeld + ~ gepakt (doorgeknipt, samengedraaid, gesoldeerd en gekrimpkoust) inclusief 40A vliegende zekering.
- ~ massa ~ bij de deurstijl
- gezamelijke draden netjes achterlangs gelegd, dmv van enkele kappen te demonteren in zo'n kabelbinder
- ~ geschakeld + ~ verlichting van schakelaar gehaald en gezekerd met 10A.
Voor Larshil die al moe wordt bij de gedachte van installeren

Maar

Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
Oke dat is simpel,net als bart ga en wil ik het op de orginele manier doen,kost wat meer werk,maar dat boeite me niet,mn afterburner project duurde ook 1 dag,meer als de helft alleen voor het opnieuw verzinnen hoe of wat,uiteindelijk toch wat geworden,en netjes.