Winter's coming..... Back again!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Menno

joeri_clio_power schreef:Onze auto heeft ook weer een beetje last van de kou, wanneer ik m start blijft ie even wat toeren maken(niet veel) en zakt daarna langzaam weer terug naar stationair toerental
last? dat hoort zo!
rev it like a rental
Menno

over winter gesproken:
ik had gehoopt nog naar de meeting te kunnen met Dikke Wielen, maar geloof toch dat de Pilot Alpin's er dit weekend al weer onder gaan. (Wel lachen, ff voluit acceleren als iedereen loopt te klungelen in de sneeuw :) )
rev it like a rental
joeri_16V
Car: megane 2

Menno schreef:
joeri_clio_power schreef:Onze auto heeft ook weer een beetje last van de kou, wanneer ik m start blijft ie even wat toeren maken(niet veel) en zakt daarna langzaam weer terug naar stationair toerental
last? dat hoort zo!
ow... ok weet ik dat ook weer :)
John B
Contacteer:

het enigste wat elk jaar weer k*t is zijn de portieren.......vorig jaar 1x via de achterklep naar binnen gegaan :lol: :lol:

dan zie je de buren toch ff vreemd kijken :p das wel een :foto: waard :D
Hans R.

r5alpine-turbo schreef:gewoon onverdunde ruitensproeiervloeistof gebruiken wat geschikt is tot -50 ofzo.ontdooid dat ijs gelijk als je je ruitensproeiervloeistofinstallatie(!) gebruikt.

maar ok dan moet je nog wel je zijruiten doen.en ik ook nog m`n spiegels

Is ook handig tegen een verstopte neus....is dan spontaan weer lucht doorlatend :)
Hans R.

We kunnen wel weer op zoek naar de wintervelgen..

Kunnen ze eindelijk weer eens goed schoon gemaakt worden.
Maar eerst nog ff een meeting met de mooie velgen :wink:
John B
Contacteer:

denk dat ik dit jaar maar eens met lichtmetaal blijf rijden
Patrick L.

Peter @ Malta schreef:'t Is hier momenteel 23 graden en ik loop nog steeds in T-shirt rond. Sorry. :)

- Peter
Ik ook ....in mijn woonkamer! :wink: :lol:
Hans R.

Gecko298 schreef:denk dat ik dit jaar maar eens met lichtmetaal blijf rijden
Ik ben niet bang voor het weer, maar wel voor dat ene gladde moment waarna ik stil sta tegen een stoep :(
John B
Contacteer:

weet wat je bedoel maar vindt mezelf altijd zwaar voor lul rijden met die kleine playmobiel wieltjes :lol: :lol:
Donleben
Contacteer:

jeroen.k schreef:Totaal geen problemen met mn auto, starten gaat goed, schakelen heerlijk soepel (net nieuwe bakolie) en vering is ook normaal. Enige nadeel dat ik heb is dat de kachelradiateur niet warm lijkt te worden. Koelvloeistof is op goede temp, maar geen echte warmte van de kachelradiateur...Als ik mn hand voor de roosters hou voel ik wel iets warme lucht, maar het is nog steeds behoorlijk koud! Iemand een idee hoe dat kan? (zit wel een klein lekje in mn koelsysteem, dus niet 100% ontlucht, zou het daar door komen?)

Brrr, koud in de auto dan (met handschoenen aan en sjaal om in de auto :p )
Die van mij wordt ook niet meer warm. Het is alleen maar lauwe lucht en ook na een lange rit. Echt lastig. Ik heb voor zover ik weet geen lekje in mijn systeem. Wat is hiervan de oorzaak. Moet de thermostaat worden vervangen of is het mogelijk wat anders?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Uhm... Ik zou voor de goedkope en makkelijke weg kiezen en testen of je thermostaat wel goed is. Een keer ontluchten kan ook geen kwaad. :)
Mrtn
Car: R5GTT

Merijn schreef:Uhm... Ik zou voor de goedkope en makkelijke weg kiezen en testen of je thermostaat wel goed is. Een keer ontluchten kan ook geen kwaad. :)
Wat heeft dat met je thermostaat te maken dan?

en ontluchten is een goed idee :)

kheb laatst bij een vriend gekeken bij z'n Clio die ook niet echt warme lucht door de roosters blies. Zaten die zwarte buizen niet in mekaar geschoven, 1 zat niet eens op het kachelhuis, die ontbrak gewoon
Mrtn = Maarten
Donleben
Contacteer:

Ik zal even mijn kachelhuis gaan bekijken of daar de boel goed zit aangesloten. Heeft dit ook iets te maken met de thermostaat. Ik las dat het niet eens zo duur is om deze te vervangen (22 euro). Is dit wel een beetje makkelijk zelf te doen bij een clio?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Thierry

Marcel B. schreef:Wat ik gisterochtend had, me ruiten waren nat, maar niet bevroren, ik doe 1x ruitenwisser aan, beetje nattigheid van de ruiten af, blijft er natuurlijk een klein vliesje op de ruit zitten wat meteen bevriest... argh alsnog krabben!!!
En da wilt de eerste minuten er dus niet afgaan he! Maar ik kan m nu gelukkig binnen zetten, dus heb ik daar al geen last meer van :) .

Ik had daarnet trouwens dat mn Willie bij het starten enorm schokte. Hij startte wel meteen, maar de eerst sec. liep ie ff heel erg onregelmatig. Is dit normaal? En zo koud was t toch nie (had wel dag stil gestaan buiten)
Riël
Über-Spammer

Zie ook wel eens dat een stukje radiateur afgeschermd word met wat karton in de echt koude winterdagen. Bijft ie ook wat makkelijker warm.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Car: MB

Donleben schreef:Ik zal even mijn kachelhuis gaan bekijken of daar de boel goed zit aangesloten. Heeft dit ook iets te maken met de thermostaat. Ik las dat het niet eens zo duur is om deze te vervangen (22 euro). Is dit wel een beetje makkelijk zelf te doen bij een clio?
dit is zeker makkelijk zelf te doen. gewoon je thermostaathuis van je blok schroeven (meen 4 of 5 grote torxen), thermstaat wisselen. Dan weer effe koelvleoistof bijvullen en ontuchting. 15 min klaar (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie