[5gtt] Meeknipperende achterlichten.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
_Martijn_
Contacteer:

Ik heb een probleempje.

als ik me licht aanzet en dan me gevaren lichten ook aan. dan knipperen me achterlichten mee met de knipperlichten.

als ik gewoon alleen links of alleen rechts knipperlicht aan doe, dan knipperen de achterlichten niet mee.

ik heb het passapunt op de achterkant, dus bij de linker achterlichtunit, al opgeschuurd. draden en contakkies nagezien.
ik heb al geprobeerd, met een startkabel op de minpool en dan op een massapunt op me blok. maar dat helpt ook niet. en ik heb een nieuwe accu. en die massa draad vanaf de accu heb ik ook schoongemaakt.

ze knipperen maar heel licht mee, en de rechterkant iets meer als de linkerkant. maar het is toch niet goed. en het moet voor de apk goed zijn.

weet iemand wat ik er nog aan kan doen?

Alvast bedankt.
He! nu is die weer rood.
_Martijn_
Contacteer:

niemand tips?
He! nu is die weer rood.
_Martijn_
Contacteer:

nou gaat lekker rap dit. :lol:
He! nu is die weer rood.
marcel16v

Het is en blijft een Renault, je zou je pas zorgen moeten maken als je nooit dit soort dingen hebt.

Maar aan deze reactie heb je niets, maar het houdt het topic wel hoog :wink:
r5alpine-turbo

de contactjes van het stekkerblok al schoongemaakt.was bij mij namelijk het geval
GTT__Geert

Hmm ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar check anders de grote stekker die in je motorruimte hangt bij je koplamp (bestuurderskant)...

Die willen nog wel eens slecht contact maken, maar ik weet niet of die unit daar ook langs komt.

Misschien brengt deze opmerking dit topic wat op gang, want er lopen genoeg experts rond hier :p
don't be a fool, wrap your tool
jean
Contacteer:

Hoi,
Volgens mij is het je achterlicht unit,volg de banen maar in de unit zal je waarschijnlijk een onderbreking of zo tegenkomen.

mzzl.
Jan-Geert (Momentsleutel)

contactblokje wat op je achterlichten zitten ff de contacten bijelkaar drukken en huppa klaar , klemt ie beter
_Martijn_
Contacteer:

- ik heb die contakies al goed schoongemaakt.

- of er een onderbreking in die banen zit weet ik niet. maar het lijkt me dat ze het dan helemaal niet doen.

- ik zal nog ff kijken of ik ze iets kan verbuigen. maar volgens mij werkt dat ook goed genoeg.

- of dat stekkerblok er mee temaken heeft weet ik niet. maar die heb ik een tijdje terug al is schoongemaakt.

maar in me dashbord knipperen me lichtjes van me 'lampen-aan' ook.

en dat knipperen van me lampen was dus apk afkeur.
maar als die weer herkeurd wordt. zal ik ff melden dat het bij gewoon knipperlicht gebruik, gewoon goed werkt.

en wat maakt het nou uit, dat als je langs de kant staat, met je gevarenlichten aan, dat je je lampen een heel klein beetje ziet meeknipperen. maarja ik ben geen apk keurmeester.
He! nu is die weer rood.
_Martijn_
Contacteer:

Jan-Geert (Momentsleutel) schreef:contactblokje wat op je achterlichten zitten ff de contacten bijelkaar drukken en huppa klaar , klemt ie beter
hoe bedoel je dit bij elkaar drukken precies.
kan je het nog ff duidelijker uitleggen?

je bedoelt dan toch, het strookje waar je je het strookje met kabels opschuift. dus aan de achterkant van je lampe houder?
He! nu is die weer rood.
trooper
Contacteer:

misschien nieuwe lampjes steken, da heb ik toen gedaan.
Marko

Massa probleem... Ik heb het ook gehad...ff je massa punten schoonmaken, je lichtjes vervangen, of eventueel je units omwissellen of vervangen...Daarmee is het echt opgelost
Mrtn
Car: R5GTT

Ik heb het ook sinds kort. Bij richting aangeven naar links gaat het 'mistlamplichtje achter' mee knipperen en mn gewone achterlicht linksachter zwakker branden :s Ik heb het alleen als mn verlichting aanstaat en richting aangeef naar links.

Kheb nog niet gezocht ofzo, dus nog geen tips voor je.

Nog iets grappigs, ik ging op vakantie met een karretje achter de GTT. Alles ging goed tot ik moest tanken in België. Na het tanken wilde ik starten en toen.... tikte de startmotor zachies :( Ik wilde al gaan duwen, tot ik het karretje (zwaar beladen) had afgekoppeld en 2 meter weg duwde een parkeerplaats op en bekaf was :lol: . Toen probeerde ik uit frustratie nog maar eens te starten en toen deed ie het wel. Nu bleek dat de motor niet wilde starten als de kabel van de kar was aangesloten op de stekker vd trekhaak :s :s Dus..... ga dan maar eens zoeken :lol:

Ik laat het nog even voor wat het is, krijg er nu al hoofdpijn van :lol:
Mrtn = Maarten
_Martijn_
Contacteer:

Het meeknipperen is bijna weg.

dus ff hopen dat ze bij de apk tevreden zijn.
je moet echt goed kijken wil je het nog zien.
He! nu is die weer rood.
Michiel

Tis idd een massaprobleem; kan zowel op je unit zitten (stekkertje) als waar de massa op de carosserie gaat! Ff schuren en het is helemaal weg
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
_Martijn_
Contacteer:

zoals boven staat. ik heb volgens mij alle massa punten van de auto opgeschuurd. maar het is nog niet helemaal weg. maar wel zo goed als.

dus als die apk gast nu nog gaat zeuren. stomp ik hem :)
hij knippert namelijk allen bij gevaren licht. en nieteens bij gewoon links of rechts knipperlicht.

dus wat maakt het dan uit dat ze meeknipperen.
He! nu is die weer rood.
SimonBalk
Contacteer:

ik heb ongeveer het zelfgde gehad en toen bleek dat het massa puntje op de stekker bij het achterlicht bijna was afgebroken.

Ik zag het ook niet zitten, maar na een paar keer drukken op het contact puntje, brak hij af. Toen er een nieuw puntje in gezet en alle problemen weg :)

Het zit ergens met de massa, dat blijkt bij iedereen die ik over dit soort problemen spreek, alleen is het vaak moeilijk te achterhalen waar het fout gaat.

Succes (Y)
Plaats reactie