Standaard speakers Twingo

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
mhr-zip
Contacteer:

Mijn vriendin gaat binnenkort Twingo rijden. En nu vroeg ik mij af wat daar standaard voor speakers in zitten. En ook wat voor maat. In de folder lijkt het wel of er op 2 verschillende plekken boxen zitten.
Zit er trouwens achterin ook nog plek? Het gaat om een nieuwe Twingo.

En het is nergens te vinden wat er in zit, dus ik dacht ik vraag het hier.

Ik ben verder ook op zoek naar een HU die het goed blijft doen, als je hem schuin hangt in een Twingo.
Mrtn
Car: R5GTT

de nieuwe Twingo heeft een 2 weg systeem.

Bass-speakers in de deuren en de hogere tonen in het dash :)
Mrtn = Maarten
Twingo_maarten

Ik heb sinds kort de sony mp40 als headunit. Deze werkt probleemloos onder de hoek die hij in mijn twingo zit. Speakers zijn afhankelijk van het model/bouwjaar van de twingo. Mijn twingo ( 1993 ) heeft 10cm doorsnede speakers in het dashboard.
Tom
Moderator
Car: MB

er zijn ook achter speakers leverbaar meen ik. Die zitten dan in zo'n soort cilindertje, duidelijk zichtbaar. Pioneer's doen het vaak onder grote hoeken. Alpine heeft er ook weinig last van (maar is wat duurder). Kenwood was ik op dat punt wat minder over te spreken (verder top)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Stefan S.

Tom schreef:er zijn ook achter speakers leverbaar meen ik. Die zitten dan in zo'n soort cilindertje, duidelijk zichtbaar.
Klopt helemaal :wink:
Mrtn

daar passen 13cm speakertjes in meen ik gezien te hebben bij 'kraamzorg'Twingo :p
Mrtn = Maarten
Robke
Car: Lexus IS250

Gooi gewoon een paar 6x9 ovalen in de hoedenplank, gaat perfect en je hebt nog eens veel meer bas dan met een paar 13 cm's ook!
TheFinz

Kep nog een setje Mid/bas speakers van caliber van 10 cm voor zeer weinig. Was onderdeel van composet csv4 maar ik gebruik alleen nog de tweeters. tweeters zijn ook los verkrijgbaar heb je voor weinig een zeer nette compo. en met nog wat ovale speaks in de hoedenplank klinkt het helemaal super!

http://www.caliber.nl/html/body_csv_performance.htm

PM me maar ff voor de prijs.
mhr-zip
Contacteer:

Ik zal het verhaal even wat completer vertellen.

Mijn vriendin zit in een rolstoel. Daarom krijgt ze van het GAK een auto in bruikleen. Omdat hij in bruikleen is, ga ik aan de buitenkant niks veranderen, want dat zie je nooit meer terug. Maar een beetje audio is nooit verkeerd. En dat kan je er zo weer uit schroeven.

Maar omdat hij van het GAK is, krijg je een zo standaard mogelijk model (wel automaat). Dus je kan geen accessoires mee bestellen, waarschijnlijk zitten er achter ook geen speakers. Hoe dat zit, met die cilinders, moet ik dan ook nog ff bekijken (iemand foto?).

Omdat ze 2 rolstoelen heeft (1 sport en 1 gewone) kunnen er geen boxen in de hoedenplank, omdat je boxen dan op de stoel liggen. Subwoofer ed. is helemaal geen plek voor.

Ik hoop dat het zo allemaal even wat duidelijker is.
Stefan S.

Mrtn schreef:daar passen 13cm speakertjes in meen ik gezien te hebben bij 'kraamzorg'Twingo :p
Volgens mij passen daar alleen 10 cm in
Mrtn

dtune_stefan schreef:
Mrtn schreef:daar passen 13cm speakertjes in meen ik gezien te hebben bij 'kraamzorg'Twingo :p
Volgens mij passen daar alleen 10 cm in
dan heb ik het fout :lol:
Mrtn = Maarten
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Zitten er in het nieuwe model Twingo geen mogelijkheid tot speakers voor in de deur?

De speakertjes die je voorin kunt plaatsen...daar ga je niet echt denderend geluid uit halen. Die opzetstukjes voor achterin kun je bij de Renault dealer kopen (volgens mij voor rond de 25 euro uit m'n hoofd gezegd).

Twingo is beetje lastig om zonder veel genkutsel een fatsoenlijk geluid te krijgen. succes (Y)
* Stefan T-SPORT *
mhr-zip
Contacteer:

In de folder zag je plek voor speakers in de deur, en in het dashboard.

Maar hoeveel cm speakers er passen weet ik niet, en ook niet of er wel speakers/karton zit.
mhr-zip
Contacteer:

Neobyte schreef:Zitten er in het nieuwe model Twingo geen mogelijkheid tot speakers voor in de deur?

De speakertjes die je voorin kunt plaatsen...daar ga je niet echt denderend geluid uit halen. Die opzetstukjes voor achterin kun je bij de Renault dealer kopen (volgens mij voor rond de 25 euro uit m'n hoofd gezegd).

Twingo is beetje lastig om zonder veel genkutsel een fatsoenlijk geluid te krijgen. succes (Y)
Het liefst zou ik zo iets in de deur rammen, ben je gelijk klaar

[img]http://www.hifipoint.nl/gz/radioactive/ ... GZRC16.jpg[/img]

Maar ja ik weet niet of je 13 of 16 cm in de deur kwijt kan.
mhr-zip
Contacteer:

Is deze head unit misschien wat?

http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-S891R&catid=28

Kost 179 euro bij http://www.rondevries.nl
mhr-zip
Contacteer:

mhr-zip
Contacteer:

Hier is ook nog plaats voor speakers in de deur. Maar zit daar standaard wat in? En zo ja, hoeveel cm?

[img]http://image2.showyoursound.nl/Roger_Rabbit/handgas.jpg[/img]
Stefan S.

Volgens mij zitten daar al standaard 13cm boxen in(model vanaf 2001), het merk weet ik niet.
Stefan S.

Het zal waarschijnlijk wel blaupunkt zijn, want die zaten ook bij mijn vriendin in het dashboard en de standaard radio/cd spelers zijn ook blaupunkt.
jean-paul

in de nieuwe twingo zit standaard een 13 cm compo.
Stefan S.

Helaas kun je ook bij een 13cm compo niet echt spreken van een lekkere bass. Je moet dan toch een 16,5cm of 6x9 speaker hebben. Voor het echte werk is toch een subwoofer vereist :p
mhr-zip
Contacteer:

Maar wat ik gehoord heb zijn die boxen 15 watt max. Hoeveel watt rms weet ik niet. Dus dat zal ook wel niet zo hard gaan.
Mrtn

is het een aangepaste twingo? zo op de foto te zien
Mrtn = Maarten
mhr-zip
Contacteer:

Mrtn schreef:is het een aangepaste twingo? zo op de foto te zien
Dit is niet DE twingo, maar ze krijgt wel deze aanpassingen. Maar ik heb de foto gebruikt omdat de box in de deur duidelijk zichtbaar was.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Die opzetstukjes voor achterin kun je bij de Renault dealer kopen (volgens mij voor rond de 25 euro uit m'n hoofd gezegd).
kan je makelijk zelf maken,neobyte,heb je bij mij toch wel gezien.Een paar ringen mdf op elkaar plakken en klaar is je mooie 'opzetstukje'

Twingo is beetje lastig om zonder veel geknutsel een fatsoenlijk geluid te krijgen.
haha heb je al een versterker en subje in je kist gebouwt? :foto:
jean-paul

dtune_stefan schreef:Helaas kun je ook bij een 13cm compo niet echt spreken van een lekkere bass. Je moet dan toch een 16,5cm of 6x9 speaker hebben. Voor het echte werk is toch een subwoofer vereist :p
onzin,ik ken er bijna net zoveel bas uitkrijgen als een 16 of een ovaaltje....
Stefan S.

jean-paul schreef:
dtune_stefan schreef:Helaas kun je ook bij een 13cm compo niet echt spreken van een lekkere bass. Je moet dan toch een 16,5cm of 6x9 speaker hebben. Voor het echte werk is toch een subwoofer vereist :p
onzin,ik ken er bijna net zoveel bas uitkrijgen als een 16 of een ovaaltje....
Oke, maar dan praat je wel over topspul en dat is niet voor een ieder weggelegd.
Stefan S.

De limited 959 van JBL deelt wel rake klappen uit trouwens :p
mhr-zip
Contacteer:

ant1 schreef:
Die opzetstukjes voor achterin kun je bij de Renault dealer kopen (volgens mij voor rond de 25 euro uit m'n hoofd gezegd).
kan je makelijk zelf maken,neobyte,heb je bij mij toch wel gezien.Een paar ringen mdf op elkaar plakken en klaar is je mooie 'opzetstukje'
Heb je daar een foto van?
Stefan S.

Heb je al wat ingebouwd?
mhr-zip
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Heb je al wat ingebouwd?
Zodra de Twingo geleverd is, ben jij de eerste die het hoort.
Stefan S.

Oke, want in mijn twingo die ik deze week heb gekocht zitten geen speakers in deursparingen. Alleen speakers in het dashboard :( . Maar dan kan ik iig direct was goeds kopen, weet alleen nog niet wat.
mhr-zip
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Oke, want in mijn twingo die ik deze week heb gekocht zitten geen speakers in deursparingen. Alleen speakers in het dashboard :( . Maar dan kan ik iig direct was goeds kopen, weet alleen nog niet wat.
Heb je wel plek voor een 13/16 cm deur speaker?
Stefan S.

ja 13cm in de deur :)
Plaats reactie