[R5Baccara]Carburateur probleem,Aaargh!!!!!help, valse lucht
Ik ben bezig mijn carburateur te vervangen met een originele ( zat een 19 carb op), nu wilde ik daar gelijk alle pakkingen van vernieuwen, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid los!
Dit gaat om een solex 923d carb. voor de Gtx/Baccara f2n motor.
Moet ik ook nog iets van vloeibare pakking gebruiken?
En heeft er misschien iemand een opengewerkte tekening uit de dlg ofzo?
Hoe krijg ik dit allemaal los?
Dit gaat om een solex 923d carb. voor de Gtx/Baccara f2n motor.
Moet ik ook nog iets van vloeibare pakking gebruiken?
En heeft er misschien iemand een opengewerkte tekening uit de dlg ofzo?
Hoe krijg ik dit allemaal los?
Laatst gewijzigd door Alleycat op vr 7 nov 2003 14:20, 3 keer totaal gewijzigd.
& up!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
923d!?
De pakking onder het deksel van de vlotterkamer is wel een idee om te vernieuwen. Bij de dealer halen of een nieuwe maken van pakkingpapier. De pakkingen tussen carburateur en inlaatspruitstuk kan je ook maken van pakkingpapier. Als de carburateurvoet iets krom is (welke niet
) kan je er vloeibare pakking tussen doen. Alleen aan de buitenrandjes en smeer de stationairsproeier niet dicht (ja, ervaring mee....)
Plaatjes:
http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... nes191.jpg
http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... nes192.jpg
http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... nes193.jpg
http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... nes194.jpg
De pakking onder het deksel van de vlotterkamer is wel een idee om te vernieuwen. Bij de dealer halen of een nieuwe maken van pakkingpapier. De pakkingen tussen carburateur en inlaatspruitstuk kan je ook maken van pakkingpapier. Als de carburateurvoet iets krom is (welke niet

Plaatjes:
http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... nes191.jpg
http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... nes192.jpg
http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... nes193.jpg
http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... nes194.jpg
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ik heb bij ome renault een voet ( het plastic gedeelte) en twee pakkingen gehaald...
Kreeg de voet er met pijn en moeite eindelijk af.
Kreeg de voet er met pijn en moeite eindelijk af.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Dat bakelieten plaatje (met pijpje), duur, en zit met een schroefje vast. Daarom is je oude kapot, was ik vergeten.....Alleycat schreef:Ik heb bij ome renault een voet ( het plastic gedeelte) en twee pakkingen gehaald...
Kreeg de voet er met pijn en moeite eindelijk af.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
hahahaha!
hij is ook doormidden, maar dat geeft niet ik had hem al liggen.....
Is er nog iets waar ik op moet letten?
Zoals benzine die uit onvermoede gaten komt lopen?
hij is ook doormidden, maar dat geeft niet ik had hem al liggen.....
Is er nog iets waar ik op moet letten?
Zoals benzine die uit onvermoede gaten komt lopen?
you've got mail!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Uit de benzineslang. En als je de carburateur eraf hebt en schuin houdt, loopt er wat benzine uit de vlotterkamer, via diverse gaten.
Verder weinig tips, gewoon goed opletten wat waar zit. Sproeiers omwisselen ofzo is lastig
Verder weinig tips, gewoon goed opletten wat waar zit. Sproeiers omwisselen ofzo is lastig

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ik heb je een mailtje gestuurd met foto's van de pakkingkjes die ik heb.
Die bakelieten plaat met het buisje eraan heb ik inmiddels vervangen, maar heb nu twee plaatjes waarvan ik geen flauw idee heb waar ze moeten komen te zitten....
Die bakelieten plaat met het buisje eraan heb ik inmiddels vervangen, maar heb nu twee plaatjes waarvan ik geen flauw idee heb waar ze moeten komen te zitten....

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Mail terug!
Wat voor plaatjes zijn dat? Niet dat metaal-met-rubber geval?
Wat voor plaatjes zijn dat? Niet dat metaal-met-rubber geval?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ik heb nu ook weer nieuwe slangen moeten bestellen...
Ik krijg ze morgen binnen, op één na, die krijg ik vrijdag pas, nu moet ik iets verzinnen om nu die auto aan de praat te krijgen....

Ik krijg ze morgen binnen, op één na, die krijg ik vrijdag pas, nu moet ik iets verzinnen om nu die auto aan de praat te krijgen....
Fijn mijn 'nieuwe'carb. erop gezet, hmmm, loopt k#t, even naar ome renault laten afstellen....
Ome renault belt na een aantal uur dat de carb. krom is.
Ik denk: laat ik die ouwe er maar weer op zetten, die liep goed, maar stonk heel erg.
Zo gezegd,zo gedaan. Zet ik de ouwe er weer op, trekt ie zoveel valse lucht, dat het kl#teding steeds uit gaat.
Na een hele hoop gekut, doet de auto het nu dus helemaal niet meer.
Help! wat kan ik nog doen om hem iig weer fatsoenlijk te laten lopen?
Heeft er iemand misschien tijd en zin om mij ermee te helpen?
Ome renault belt na een aantal uur dat de carb. krom is.
Ik denk: laat ik die ouwe er maar weer op zetten, die liep goed, maar stonk heel erg.
Zo gezegd,zo gedaan. Zet ik de ouwe er weer op, trekt ie zoveel valse lucht, dat het kl#teding steeds uit gaat.
Na een hele hoop gekut, doet de auto het nu dus helemaal niet meer.
Help! wat kan ik nog doen om hem iig weer fatsoenlijk te laten lopen?
Heeft er iemand misschien tijd en zin om mij ermee te helpen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Mario => PM 

Project: GTT Blue Sport
Mijn ervaring zegt dat niet de carb krom is maar de flens van je spruitstuk. Iets is krom want dat komt echt veel voor bij die carbmodellen. Allebei eraf zou ik zeggen (carb en inlaatspruitstuk) en laten vlakken. Is niet duur, en weet je zeker dat je een perfecte afdichting hebt.
Ik heb inmiddels al weer iets voor elkaar...
Ik kan het niet laten vlakken, want dat duurt me te lang
, ik moet maandag gewoon weer werken en dan heb ik de auto nodig...
maar het zou dus ook aan het inlaat spruitstuk kunnen liggen???
PS, waar zou ik dit kunnen laten doen?
Ik kan het niet laten vlakken, want dat duurt me te lang

maar het zou dus ook aan het inlaat spruitstuk kunnen liggen???
PS, waar zou ik dit kunnen laten doen?
Absoluut. heb een volvo hier gehad (1.7 car dus, zelfde blok) met jouw probleem. Ik heb het opgelost door overmatig veel pakkingspul ertussen te proppen en hard aandraaien, maar toen was het wel beter, maar nog niet goed. Echt, vlakken. Even bellen welk bedrijf morgenvroeg even tijd heeft, zooi eraf, vlakken, zooi erop en klaar. Kost je een uurtje per dag hoor. Zou ik doen, ben je van de zeik af 

[ *leek modus* ]
En wat voor soort bedrijf moet ik dn zien te vinden?
En wat voor soort bedrijf moet ik dn zien te vinden?
026-3266600
VEGE-Motoren BV
Fresialaan 11 6851TH Huissen
024-3775644
Motorenrevisie RTC Maas en Waal
Ambachtsweg 41 6541DA Nijmegen
Bel ze es nu, zeg je dat je even wat gevlakt moet hebben. Je spruitstuk en je carborateur t.b.v. bevestiging op mekaar.
VEGE-Motoren BV
Fresialaan 11 6851TH Huissen
024-3775644
Motorenrevisie RTC Maas en Waal
Ambachtsweg 41 6541DA Nijmegen
Bel ze es nu, zeg je dat je even wat gevlakt moet hebben. Je spruitstuk en je carborateur t.b.v. bevestiging op mekaar.
Verder is elk metaalbewerkingsbedrijf wel geschikt. Ik weet er alleen geen, woon niet daaro
je kan het zelfs op de MTS Werktuigbouw bij de presikhaaf laten doen.

Misschien zelfs wel deze, een beller weet meer. Vlakken moeten ze wel kunnen.
026-3615188
Wega BV Machinefabriek Constructie- en Reparatiebedrijf
Industriestraat 2 6827BD Arnhem
026-3615188
Wega BV Machinefabriek Constructie- en Reparatiebedrijf
Industriestraat 2 6827BD Arnhem
niet dat ie voor 5 even belt hé 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Als je carburateur krom is, is dat erg makkelijk te zien. Hou maar eens een liniaal langs de voet. Dat is echt hét probleem met dit type carburateur. dat een inlaatspruitstuk krom is, heb ik nog niet eerder gehoord/meegemaakt. Wel dat de pakking van het spruitstuk op het blok gaar is.
Je kan ook wat doehetzelven: Koop bij de Gamma een heel fijne vijl (zoetvijl), klem je carburateur in een bankschroef en vijl voorzichtig de onderkant zo vlak mogelijk. Daarna heel goed schoonmaken.
Waarschijnlijk krijg je het niet helemaal vlak, gebruik dan vloeibare pakking. Smeer dat op die metaal-met-rubber pakking, alleen op de rubber randjes. uit laten harden en de hele zaak monteren.
Zo zou het moeten lukken! Succes!!
PS heb je niet een slangetje oid vergeten? Je 923d is voor een F2N met pulsair en dus katalysator (F2N-G742 ipv F2N-H740). Kan zijn dat je daardoor een slangetje mist wat wel aan de carburateur zou moeten...
Je kan ook wat doehetzelven: Koop bij de Gamma een heel fijne vijl (zoetvijl), klem je carburateur in een bankschroef en vijl voorzichtig de onderkant zo vlak mogelijk. Daarna heel goed schoonmaken.
Waarschijnlijk krijg je het niet helemaal vlak, gebruik dan vloeibare pakking. Smeer dat op die metaal-met-rubber pakking, alleen op de rubber randjes. uit laten harden en de hele zaak monteren.
Zo zou het moeten lukken! Succes!!

PS heb je niet een slangetje oid vergeten? Je 923d is voor een F2N met pulsair en dus katalysator (F2N-G742 ipv F2N-H740). Kan zijn dat je daardoor een slangetje mist wat wel aan de carburateur zou moeten...
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Daar was ik weer!
Bedankt voor alle reply's, ik was even naar zwolle, naar De Mars.....
@ Riel: bedankt voor de adressen! Ik zal ze morgen even bellen...
@ Martijn: Ik weet welk slangetje je bedoelt, maar ik heb alles gecheckt en ge-dubbelcheckt.
De oude carb. (die heb je gezien ) was niet origineel, daarom zaten er twee halve afgedopte slangen in, deze heb ik vervangen, verder lag er aan de achterkant ook een vacuumslangetje los, deze heb ik ook weer netjess bevestigd.
De Renaultgarage zei dat de carb. krom was en verder niets, dus zal ik het wel goed gedaan hebben...
@ Frits, sorry, ik had mijn tel. niet bij me, ik zal je zo wel even bellen.
Bedankt voor alle reply's, ik was even naar zwolle, naar De Mars.....
@ Riel: bedankt voor de adressen! Ik zal ze morgen even bellen...
@ Martijn: Ik weet welk slangetje je bedoelt, maar ik heb alles gecheckt en ge-dubbelcheckt.
De oude carb. (die heb je gezien ) was niet origineel, daarom zaten er twee halve afgedopte slangen in, deze heb ik vervangen, verder lag er aan de achterkant ook een vacuumslangetje los, deze heb ik ook weer netjess bevestigd.
De Renaultgarage zei dat de carb. krom was en verder niets, dus zal ik het wel goed gedaan hebben...

@ Frits, sorry, ik had mijn tel. niet bij me, ik zal je zo wel even bellen.

Die pakking is dat een anderhalve cm dik blokje? Bij de volvo is dat + de carb vervangen, nog niet weg. Spruitstuk trekt wel mee krom lijkt mij, na een poos.
Ja, das zo'n groene...met zo'n buisje eraan en die andere twee pakkingen heb ik ook vervangen...
En de slangen ook
En de slangen ook
ja de kleur interesseert me neit zo hehe die van mij was zwart
toch maar vlakken die handel, is echt een peuleschil voor die gasten.

ja meneer 
Ik ga ze morgen effe bellen, zouden ze op zaterdag werken? Veel garage bedrijven niet namelijk....
Veel ook wel
Maar zo voor de middag dan. Alla, succes ermee, mijnheer 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Dan had je wel even koffie kunnen komen drinkenAlleycat schreef:Daar was ik weer!
Bedankt voor alle reply's, ik was even naar zwolle, naar De Mars.....
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Waar woon je ergens dan? Ik was er vandaag weer...Martijn *Baccara* schreef:Dan had je wel even koffie kunnen komen drinkenAlleycat schreef:Daar was ik weer!
Bedankt voor alle reply's, ik was even naar zwolle, naar De Mars.....Kom je bij De Mars....!? Brrrrr....
Wat is er met de Mars dan? Die gozer die mij hielp was wel aardig en ook een behoorlijke renault freak...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
In Staphorst.....

De eigenaar (of zoon van) is idd Renault-gek. Racet ook met GTT's. Maar als sloperij vind ik het niet wat. Die ernaast ga ik liever naartoe. Zal ook wel liggen aan degene die me hielp!
Hoe is het inmiddels met je carburateur?


De eigenaar (of zoon van) is idd Renault-gek. Racet ook met GTT's. Maar als sloperij vind ik het niet wat. Die ernaast ga ik liever naartoe. Zal ook wel liggen aan degene die me hielp!

Hoe is het inmiddels met je carburateur?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
De voet hoeft niet gevlakt te worden, die is redelijk goed, we hebben het ding uit elkaar gehaald en toen bleek dat iemand er al eens vloeibare pakking IN had gestopt, dit hebben we helemaal schoongemaakt, sproeiers doorgeblazen met lucht etc.
Heb ik dat ding er weer opgezet, starten vol in de toeren, bam weer af....
Aan de achterkant van de carb. zitten nog twee tuitjes waar ook slangen op horen ( waarschijnlijk vacuum ), maar ik heb niet genoeg slangen in de motor die erop aangesloten kunnen worden...
Ik word er helemaal gek van!!!!!!!!
Ik denk dat ik er binnenkort maar een 1.7 mpi motor ingooi, dan ben ik iig van het carb. gezeik af.
Het nadeel is dat ik hem origineel wil houden, dus dat kan ook weer niet...
Heb ik dat ding er weer opgezet, starten vol in de toeren, bam weer af....

Aan de achterkant van de carb. zitten nog twee tuitjes waar ook slangen op horen ( waarschijnlijk vacuum ), maar ik heb niet genoeg slangen in de motor die erop aangesloten kunnen worden...
Ik word er helemaal gek van!!!!!!!!



Ik denk dat ik er binnenkort maar een 1.7 mpi motor ingooi, dan ben ik iig van het carb. gezeik af.
Het nadeel is dat ik hem origineel wil houden, dus dat kan ook weer niet...
wat voor type carb. hoort er nou precies op?????
Die zoon van de eigenaar hielp me ook....Martijn *Baccara* schreef:In Staphorst.....![]()
De eigenaar (of zoon van) is idd Renault-gek. Racet ook met GTT's. Maar als sloperij vind ik het niet wat. Die ernaast ga ik liever naartoe. Zal ook wel liggen aan degene die me hielp!![]()
Hoe is het inmiddels met je carburateur?
Ik heb op marktplaats een ad. gezet en daar reageerde hij op....