1.8-->2.0 ombouwen??? ZUIGERS OP!!!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
PtrGte
Contacteer:

oke zoals sommigen van jullie weten heb ik intussen een paar 16v's omgebouwd tot 2 liter motortjes...

hoewel mijn agenda niet leeg staat, ben ik op dit moment erg benieuwd waar de interesses liggen op dit gebied...

ik ben van plan om die 2 liter motoren eventueel in "serie" op te nemen, zodat een gunstige(nog gunstigere :)) prijs gevraagd kan worden...

ik heb momenteel de spullen liggen om 5 blokken te maken, maar als ik ze niet kwijt kan, dan begin ik er niet aan...

mocht iemand niet weten wat het ombouwen van een 1800 naar 2 liter inhoudt, dan hoor ik dat wel en dan spuug ik het wel even uit hier op het forum... :wink:

als iemand me dan nog kan helpen met eventuele ombouwfoto's plaatsen dan kan het nog een informatief topic worden...

tenzij jullie het allemaal al weten dan hou ik verder m'n mondje dicht :D
Laatst gewijzigd door PtrGte op ma 14 feb 2005 19:10, 5 keer totaal gewijzigd.
Foeke

Ik zou zeggen barst maar los met alle info en pica's (Y)
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

info info
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Madman_daan
Contacteer:

Foeke schreef:Ik zou zeggen barst maar los met alle info en pica's (Y)
JUIST!!! :D
Clio16v
jeroen.k

Heej Patrick,

Maak nu eerst mijn blokkie maar af! :p ;)

Ennuh wij als pioneers ontvangen dan natuurlijk wel een test-vergoeding he! :p

O ja, met foto's online gooien kan ik je ook wel helpen! ;)
PtrGte
Contacteer:

Die testvergoeding is al door onze Hobby Robclio16v ontvangen in zekere zin :wink: (+ kleppendeksel)

en ja ik maak eerst jouw blokkie af, want hij ligt er nu al zo lang dattie bijna begint te roesten! :D
jeroen.k

Tsss....test je maar 1 blok slecht hoor! :p Ik zou er minimaal 3 voor de test doen voordat je groter begint! :p :lol: ;)

Ennuh...die foto's komt dan ook wel goed...heb dr nog een hoop staan moet je maar eens zeggen welk onderschrift je erbij wil :) maken we er een mooie pagina van ;)
[rsi]peerke

krijgt zo'n 2.0 blok dan ook automatisch de specs van een willie, of net iets minder??
PtrGte
Contacteer:

ik vind het prima, als jij nou de foto's erop zet dan pm ik je de tekst en dan kun je die eronder editten!
PtrGte
Contacteer:

[rsi]peerke schreef:krijgt zo'n 2.0 blok dan ook automatisch de specs van een willie, of net iets minder??
minder in ieder geval niet geloof ik :)
PtrGte
Contacteer:

maar daarover binnenkort meer...
jeroen.k

Ach...er is veel mogelijk he! :)

Ter illustratie...Rob zn te arm afgestelde blok gaf 170 pk op de bank bij Freddycane...zou met juiste afstelling op 180-185 pk uit moeten komen volgens Freddy...(is nog niet op juistheid gecontroleerd...)
Emiel

Van mij mag je er een informatief topic van maken met info en foto's. Ben erg benieuwd.

Emiel
PtrGte
Contacteer:

volgens Rob's zeggen is die 180-185 PK wel een beetje "positief" gegokt door Freddy...

maar hij is een stuk beter gaan lopen na de chipaanpassing van onze chipexpert Menno :worship:
Emiel

@PtrGte: ga je hier nu info en ombouwfoto's plaatsen? Jeroen.k wou de foto's voor je plaatsen als ik het goed had gelezen. Ben erg benieuwd.

Emiel
speedline

Leuk quizen!

Laat me raden...

* F8Q Dieselkrukas met 93mm slag (vervelend he, heren Dieselhaters! :wink: ) icm bewerking onderblok voor ruimte draaien van krukas
* 82.7mm Williams zuigers (1800 = 82mm)

Zo zie je maar dat alle kleine beetjes helpen...

F7R= :worship:

En dan heb je in principe een F7R ipv -P... Alleen nog 1 klein detail. Grotere inlaatkleppen en ander nokkenasprofiel voor zowel in- als uitlaatnokkenas. De koppeltoename is er maar in welk toerenbereik deze optreedt is nog steeds grotendeels afhankelijk van de klepstuurtijden. En het stromingsgunstiger uitlaatspruitstuk niet te vergeten.

En de elektronica niet te vergeten. Maar een voor een Willi geschikte chip is zo in een computer voor een 1800 te bakken. Dit is trouwens een vereiste want de hoeveelheid extra lucht moet wel van brandstof worden voorzien. Detail: De Williams heeft trouwens in originele staat een andere ecu en kabelboom tov 16v. Maar dat heeft voor ombouw absoluut betekenis.

Ik ben wel benieuwd wat voor prijzen je hier voor rekent? En gespecificeerd als het ff kan!?

Met vriendelijke groet,

Speedline.
Laatst gewijzigd door speedline op do 6 nov 2003 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.
PtrGte
Contacteer:

ja, een beetje info kan ik wel kwijt denk ik :wink:

jeroen.k en ik gaan proberen of we er een leuk topic van kunnen maken.

ik hoop ook binnenkort zijn vermogensuitdraai op dit forum te hebben, want daar ben ik (en hij helemaal) wel benieuwd naar... :D

verder inderdaad foto's, wat info bij de foto's en eventueel wat antwoorden op vragen via topic/PM...

heb geduld mensen! :worship:
jeroen.k

Inderdaad mensen geduld...ik ga vanavond ff een paginaatje bouwen waar de foto's op komen met wat info erbij dan :)

Aangezien ik dus ook een blok van PtrGTE in bestelling heb hebben we regelmatig contact! ;)

Mijn blok is ten opzichte van de eerder gebouwde 2.0 weer iets anders dan de voorgaande (wilde het eigenlijk nog niet verklappen :p ) Maar we zijn dus inderdaad zeer benieuwd naar de uitdraai van deze motor als hij is ingereden...(iig hoger dan 180 pk ;) )

Vanavond dus meer info met foto's :)
Marcel B.

ohja? :)
Don't walk the grass... smoke it
jeroen.k

speedline schreef: _________________
R5GTL, R5GTT, R19 16v
Cool heb je ook een R19 16v? :)
canonballman

jeroen.k schreef:
R5GTL, R5GTT, R19 16v
Tja, wie niet????? :wink:
Marcel B.

canonballman schreef:
jeroen.k schreef:
R5GTL, R5GTT, R19 16v
:~
Don't walk the grass... smoke it
PtrGte
Contacteer:

quote:Williams drijfstangen (goede kruk/drijfstang verhouding is ook wel lekker)

dat dus niet...

maar verder klopt het wel, maar dat was van Heer Speedline wel te verwachten :D

nu nog ff wachten op onder andere de foto waarin het bewerkte onderblok te zien is :wink:

leuk detail...

misschien leuk om nog even te vertellen wat het verschil is tussen een F7P en een F7R-drijfstang???

ik weet het namelijk niet :)

oh ja en een gespecificeerde prijsopgave ken ik op zich wel ff in elkaar flanzen, maar dat laat nog ff op zich wachten denk ik...
canonballman

Is dat niet het verschil in lengte?
jeroen.k

canonballman schreef:
jeroen.k schreef:
R5GTL, R5GTT, R19 16v
Haha...maar de jouwe heeft zn velgen af moeten staan ofnie? :P
jeroen.k

PtrGte schreef:quote:Williams drijfstangen (goede kruk/drijfstang verhouding is ook wel lekker)

dat dus niet...

maar verder klopt het wel, maar dat was van Heer Speedline wel te verwachten :D

nu nog ff wachten op onder andere de foto waarin het bewerkte onderblok te zien is :wink:

leuk detail...

misschien leuk om nog even te vertellen wat het verschil is tussen een F7P en een F7R-drijfstang???

ik weet het namelijk niet :)

oh ja en een gespecificeerde prijsopgave ken ik op zich wel ff in elkaar flanzen, maar dat laat nog ff op zich wachten denk ik...
He, ik heb toch wel goede drijfstangen he! :p ;)
canonballman

jeroen.k schreef:
canonballman schreef:
jeroen.k schreef:
R5GTL, R5GTT, R19 16v
Haha...maar de jouwe heeft zn velgen af moeten staan ofnie? :P
Eventjes maar. Heb ze inderdaad eerst geamputeerd, maar een paar weken terug een andere (veel mooiere set) voor de 19 gekocht. Wel precies dezelfde. Waren van een Megane.
PtrGte
Contacteer:

ja hoor, als je de standaard F7P drijfstangen pakt en je duwt daar een paar Williams-zuigers op dan komt dat erg goed uit zelfs, dus ik geloof niet dat de F7R (williams) drijfstangen een andere lengte hebben...

Ps: de jouwe zijn roterend en translerend ( :wink: met dank aan Speedline) op gelijk gewicht zelfs, volgens mij kan dat niet beter :) (met standaard drijfstangen dan...)
Laatst gewijzigd door PtrGte op do 6 nov 2003 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
PtrGte
Contacteer:

Oeps :p

heb ik het nou verklapt?
speedline

Euh, nou twijfel ik ook. Nou treft het toeval dat een "adresje" waar ik wel eens mij neus om de hoek steek, een paar Willi drijfstangetjes heeft liggen. Ik zal de maatvoering algemeen opnemen en de resultaten hier posten. Als een van de bovenstaande heren hetzelfde kan doen met een drijfstang van een F7P? Dan helpen we dit voor eens en voor altijd de wereld uit. Ik heb mijn post geedit btw!

Ik kan wel melden dat de Williams zuigers en drijfstangen origineel af fabriek keurig zijn qua gewichtstolerantie en dat de drijfstangen standaard shot-peened zijn. Dit is met kogellagers "stralen" om de mechanische eigenschappen van de drijfstang te verbeteren. Ze worden sterker zogezegd.

En PtrGte! Je bedoelt toch zeker het translerend en roterend gedeelte van de drijfstang... Ik vindt het zoiezo al een groot pluspunt dat iemand de moeite neemt om het gewicht op deze manier te controleren!

(Y)

Oh ja, iemand van 24 wil niet aangesproken worden met "heer". Doe normaal man! :wink:

Met vriendelijke groet,

Speedline.
PtrGte
Contacteer:

translerend vind ik ook prima, en aangezien ik deze tekst nu geedit heb, weet je ook gelijk wat oscillerend NIET betekend...solly :D
Laatst gewijzigd door PtrGte op do 6 nov 2003 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
jeroen.k

PtrGte schreef:Oeps :p

heb ik het nou verklapt?
He shit ja! ;)

Maar gelukkig nog niet alles :p phhieeuw.. ;)
PtrGte
Contacteer:

F7P drijfstangen zijn 144 mm van hart tot hart...

zijn die willie-drijfstangen echt shot-peened???

geen wonder dat die krengen zo duur zijn...

oh ja voor zo'n setje williams zuigers moet je trouwens ook niet naar de dealert gaan!

zijn trouwens inderdaad wel ernstig mooi gelijk van gewicht af fabriek!!!

OH JA DIE DRIJFSTANGEN OP GELIJK GEWICHT BRENGEN KOST BIJ DE JUISTE MENSEN OOK MAAR 50 EURO EXBTW, EN DAN HEBBEN ZE ER ECHT WERK AAN GEHAD, DAT IS WEL TE ZIEN AAN AL DIE "FLEX"-WERKZAAMHEDEN :D

EN HET BALANCEREN VAN VLIEGWIEL/KRUKAS/DRUKGROEP KOST TROUWENS 100 EURO EX BTW, DAS OOK NIE VEEL AL ZEG IK HET ZELF...

(JA JOENIE, 200 EURO IS MEER MAAR IK BEN TWEE KEER 35 KM HEEN EN TWEE KEER 35 KM TERUG GEREDEN VOOR DIE 20 EURO!!! :D DUS DAS GEWOON EEN VRIENDENDIENST! :wink: )
jeroen.k

Dat wist ik toch al! ;)
PtrGte
Contacteer:

dan is het goed, voordat je zometeen toch nog naar Achterberg gaat... :wink:

(dan heb ik trouwens wel een paar goeiekope onderdelen liggen a 500 euri!)
Plaats reactie