bleed valve
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:

-
dit is gewoon van een kwart inch persluchtsysteem.
-
- Car: 5 GTT phase 1; R14
om maar weer even vervelend te doentom2turbo schreef:maar het werkt allemaal wel
je krijgt er nix bij zelf even wat nippeltjes kopen en t stukje en paar metertje slang dat heb je al voor 5 euro bij diezelfde winkel

welke winkel ?

-
- Contacteer:
Als ik dat ding zo bekijk dan lijkt dat verrekte veel op een 13 uit een dozijn reduceerventiel voor een huis tuin en keuken compressor, zoals te koop bij elke betere ijzerwarenhandel. Krijg je der idd meteen zo'n leuke manometer bij. Is het alleen zaak ff uit te zoeken hoever je hem kan draaien zonder je motor op te blazen.
Is dat overigens ook geen mooie oplossing om je turbogat weg te werken? Gewoon een persluchttankje met buitenlucht vullen dmv een compressor en die met wat snelkoppelingen achter je turbo aansluiten zodat je bij het wegrijder zelf een shot lucht kunt geven voordat de turbo erin komt?
Is dat overigens ook geen mooie oplossing om je turbogat weg te werken? Gewoon een persluchttankje met buitenlucht vullen dmv een compressor en die met wat snelkoppelingen achter je turbo aansluiten zodat je bij het wegrijder zelf een shot lucht kunt geven voordat de turbo erin komt?
Dat kan
succes met bouwen
Heb je wel een groot vat nodig aangezien je per sec heel wat liters lucht wegzuigt.

-
achterbank eruit en dan een grote luchtcompressortank ervoor in de plaats zetten die je thuis dan moet vullen tot 9 bar.dat weegt dan wel weer wat maar oke.
-
Ik ga zon ding bestellen denk ik.da-goof schreef:Als ik dat ding zo bekijk dan lijkt dat verrekte veel op een 13 uit een dozijn reduceerventiel voor een huis tuin en keuken compressor, zoals te koop bij elke betere ijzerwarenhandel. Krijg je der idd meteen zo'n leuke manometer bij. Is het alleen zaak ff uit te zoeken hoever je hem kan draaien zonder je motor op te blazen.
Alleen nog 1 vraagje. Je moet dus uitzoeken tot hoever je draaien kan. Maar dan moet je dit elke keer weer opnieuw doen, of heb ik het nu fout? (kun je dat op die meter aflezen tot waar je m moet draaien?)
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
juist chrisv dat is dus het enige probleem van dat ding.daar moeten we nog een oplossing voor zoeken.ik weet niet hoe dat zit bij zo`n in car control boost valve.
misschien dat we het kraantje instellen op 1,0 bar en dat op de afvoer van die kraan een elektronische klep zetten(van een LPG afsuiter ofzo).zodat we met een knop de druk in een keer op 1 bar kunnen zetten ofzo
misschien dat we het kraantje instellen op 1,0 bar en dat op de afvoer van die kraan een elektronische klep zetten(van een LPG afsuiter ofzo).zodat we met een knop de druk in een keer op 1 bar kunnen zetten ofzo
-
er is dus geen mogelijkheid om als je alleen dat ding hebt om hem dan steeds evenver te draaien? Nu bedoel ik niet door de slagen die je draait te tellen maar dmv dat metertje wat daarop zit.
-
- Contacteer:
Dat denk ik wel. Dat metertje geeft de druk aan die eruit gaat. Nu is de druk ervoor met een turbo natuurlijk niet gigantisch, want een compressor gaat tot 15 bar of zo, maar evengoed. ik denk dat je het beste gewoon streepjes op de knop kunt zetten, want je wilt zoiets meestal toch snel kunnen aanpassen en als je dan steeds weer op dat metertje moet gaan zitten kijken...
-
metertje heeft een schaal tot 8 of 6 bar geloof ik.dus je zal slagen moeten tellen ofzo.dit systeem zit eigenlijk ook nog een beetje in de testfase
Ik heb zelf ook laatst zo'n type bleedvalve van de sloop meegenomen. Ook zo'n enorme knop die tot 8 bar gaat. Bij mij kan je de knop vergrendelen door hem in te drukken. Wel handig, want as hij per ongeluk op 8 bar komt te staan gaat het natuurijk niet helemaal goed 
Ik maak de knop echter niet op het dashboard, dus dat scheelt. Ik stel hem 1 keer in en dan schakel ik hem electrisch aan en uit met een schakelaar op het dashboard (zoals Stefijn dat ook heeft)
Ik maak de knop echter niet op het dashboard, dus dat scheelt. Ik stel hem 1 keer in en dan schakel ik hem electrisch aan en uit met een schakelaar op het dashboard (zoals Stefijn dat ook heeft)
Laatst gewijzigd door Matijs op do 30 okt 2003 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
deze kan je ook vergrendelen door hem in te drukken.inderdaad wel veilig.
-
- Contacteer:
Voor die knop kun je natuurlijk ook een simpel kraantje in de plaats gebruiken. Als die open staat doet het ventiel z'n werk, staat ie dicht dan heb je de normale actuater stand.
Als ik het goed begrijp hoef je met dit systeem ook geen aanpassingen aan de wastegate te verrichten om een hogere druk te halen, klopt dat?
Het grootste voordeel van zo'n systeem lijkt me overigens dat je lekker rustig je motor en turbo warm kan rijden en dan pas hogere turbodruk nemen. Martel je die turbo en je motor niet meteen zo als ie nog koud is.
Als ik het goed begrijp hoef je met dit systeem ook geen aanpassingen aan de wastegate te verrichten om een hogere druk te halen, klopt dat?
Het grootste voordeel van zo'n systeem lijkt me overigens dat je lekker rustig je motor en turbo warm kan rijden en dan pas hogere turbodruk nemen. Martel je die turbo en je motor niet meteen zo als ie nog koud is.
-
Ik ga morgen een bleedvalve aanschaffen.
[img]http://www.bollenracing.nl/easyshopmaker/e3_2.jpg[/img]
Ik weet en ik heb op de meeting gezien dat verschillende mensen zo'n bleedvalve hebben.
Alleen mijn vraag is:
Het is me duidelijk dat als je hem aangesloten hebt en hij is dicht dat je dan met standaard druk rijd.
Maar hoe weet je tot hoe ver je draaien moet of is dat gewoon bijhouden hoe vaak je hem rond draait? Of kun je hem op een of andere manier vastzetten zodat je de volgende keer automatisch naar hetzelfde punt gaat?
[img]http://www.bollenracing.nl/easyshopmaker/e3_2.jpg[/img]
Ik weet en ik heb op de meeting gezien dat verschillende mensen zo'n bleedvalve hebben.
Alleen mijn vraag is:
Het is me duidelijk dat als je hem aangesloten hebt en hij is dicht dat je dan met standaard druk rijd.
Maar hoe weet je tot hoe ver je draaien moet of is dat gewoon bijhouden hoe vaak je hem rond draait? Of kun je hem op een of andere manier vastzetten zodat je de volgende keer automatisch naar hetzelfde punt gaat?
je kunt met het kraantje onder de kap de maximale druk (dus de hoeveelheid lucht die je weg laat lekken) instellen. gewoon een kwestie van een paar keer verstellen, proefrijden, open schroeven en kijken wat ie doet.
kraantjes roelen
en ik zou nog steeds wat foto's plaatsen
kraantjes roelen

Immer wieder die verdammte Holländer
-
Ik snap het niet helemaal, de afbeelding die ik plaatste bedoel je daarmee het kraantje? want dat is het feitelijk. Of nog een extra kraantje?-Ray- schreef:je kunt met het kraantje onder de kap de maximale druk (dus de hoeveelheid lucht die je weg laat lekken) instellen. gewoon een kwestie van een paar keer verstellen, proefrijden, open schroeven en kijken wat ie doet.
kraantjes roelen
je hebt er 2 hè 
1 onder de kap, tussen de actuator en de carb, met flink wat lusjes dingetjes t-stukjes etc, das je feitelijke bleedvalve (bleed = in dit geval lekken van lucht).
je kraantje zoals jij m afbeeld heb ik op de plek van me klokje, ivo en roy bijvoorbeeld hebben m links naast het stuur, net wat je makkelijk vind. hiermee varieer je tussen de minimale en maximale (die je dus onder de kap instelt) druk.
als je dus geen "kraantje" binnen hebt (in-car boost control) kan je dus onder de kap makkelijk je druk opschroeven of terug zetten, maar dat gaat een beetje lastig onder het rijden
snap je het een beetje?

1 onder de kap, tussen de actuator en de carb, met flink wat lusjes dingetjes t-stukjes etc, das je feitelijke bleedvalve (bleed = in dit geval lekken van lucht).
je kraantje zoals jij m afbeeld heb ik op de plek van me klokje, ivo en roy bijvoorbeeld hebben m links naast het stuur, net wat je makkelijk vind. hiermee varieer je tussen de minimale en maximale (die je dus onder de kap instelt) druk.
als je dus geen "kraantje" binnen hebt (in-car boost control) kan je dus onder de kap makkelijk je druk opschroeven of terug zetten, maar dat gaat een beetje lastig onder het rijden

snap je het een beetje?
-
Oh nu begin ik het te begrijpen geloof ik.
Bij de bleedvalve zit nog een kraantje voor onder de kap?
Dus het is niet alleen dat ding wat is afgebeeld op de foto?
Bij de bleedvalve zit nog een kraantje voor onder de kap?
Dus het is niet alleen dat ding wat is afgebeeld op de foto?
bleedvalve = kraantje voor onder de kap
kraantje = in car boost control = jouw afbeelding
vaak koop je ze los.
bij ktec koop je de hele set compleet.
ik maak morgen wel wat detail foto's, wacht dan even tot je wat gaat kopen
vaak koop je ze los.

-
Ok, thnx.
Ik heb de foto van http://www.bollenracing.nl.
Hij kost daar 75 euro en er staat bij in-car adjustable bleedvalve. Dus daarbij zit alles inbegrepen neem ik aan?
Ik heb de foto van http://www.bollenracing.nl.
Hij kost daar 75 euro en er staat bij in-car adjustable bleedvalve. Dus daarbij zit alles inbegrepen neem ik aan?
ik zou er maar niet vanuit gaan, 75 euri voor alles is iets te goedkoop. ik meen dat ik voor alles 125 euri kwijt was, maar dan heb je ook wel een mooie blauwe sjonnie boest knop 
morgen meer, ik ga nu echt slapen...

-
Ok is goed, ik zie het morgen wel hier. truste-Ray- schreef:ik zou er maar niet vanuit gaan, 75 euri voor alles is iets te goedkoop. ik meen dat ik voor alles 125 euri kwijt was, maar dan heb je ook wel een mooie blauwe sjonnie boest knop

75 euro voor wat kraantjes rommel?-Ray- schreef:ik zou er maar niet vanuit gaan, 75 euri voor alles is iets te goedkoop. ik meen dat ik voor alles 125 euri kwijt was, maar dan heb je ook wel een mooie blauwe sjonnie boest knop

Meneer hierboven heeft t' ook gedaan, dus doen. Tenzij je 125 euro geeft voor een blinkend geval aaarg.
ja ok, maar jij kan dus nu oneindig op blijven schroeven.
en mensen die het low budget willen doen blijven er altijd, dus die discussie zal ook blijven bestaan.
en mensen die het low budget willen doen blijven er altijd, dus die discussie zal ook blijven bestaan.
Mja met 2 van die kleine bleedvalve's kan het ook, ben je bij elkaar 60 kwijt.-Ray- schreef:ja ok, maar jij kan dus nu oneindig op blijven schroeven.
Werkt hetzelfde, alleen minder mooie schroefknop. Maja dat moet je maar net boeien.
125 euro is gewoon teveel voor wat schroefwerk, zeg nou zelf. Da's 275 ouwe guldens, daar koop je een hele wagen voor.-Ray- schreef:ja ok, maar jij kan dus nu oneindig op blijven schroeven.
125 euro is gewoon teveel voor wat schroefwerk, zeg nou zelf. Da's 275 ouwe guldens, daar koop je een hele wagen voor.[/quote]Riël schreef:Een sproeier van een brommer in het uiteinde van de slang zetten (even testen wat voor maat) en je max bleed is ook ingesteld. Kost ook niets. Zit je ook niet te neuzelen met 2 kraantjes.-Ray- schreef:ja ok, maar jij kan dus nu oneindig op blijven schroeven.
-
als je een beetje handig bent bespaar je jezelf inderdaad veel geld en doet het zeker niet onder voor die zooi van 125 euro.die festo spullen die wij hebben gekocht zijn misschien kwalitatief nog beter.
dat oneindig opschroeven van die druk zou je ook kunnen voorkomen btw.moet je er gewoon 2 kraantjes inzetten.de eerste is om je maximale druk te regelen,die staat dus altijd open.en met de 2de regel je dus tussen normaal en de maximaal ingestelde waarde.
wij zijn van plan om ipv dat 2de kraantje een elektronische klep te gebruiken.de aansturing zou je kunnen verwerken in een van de loze knoppen van je dashboard.mooier kan je het niet wegwerken denk.
dat oneindig opschroeven van die druk zou je ook kunnen voorkomen btw.moet je er gewoon 2 kraantjes inzetten.de eerste is om je maximale druk te regelen,die staat dus altijd open.en met de 2de regel je dus tussen normaal en de maximaal ingestelde waarde.
wij zijn van plan om ipv dat 2de kraantje een elektronische klep te gebruiken.de aansturing zou je kunnen verwerken in een van de loze knoppen van je dashboard.mooier kan je het niet wegwerken denk.
-
Heb je toevallig een fototje gemaakt vandaag?-Ray- schreef:bleedvalve = kraantje voor onder de kap
vaak koop je ze los.