[R5GTT]Remzadel past niet

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Marcel GTT
Contacteer:

Hallo allemaal,

Ik heb twee weken terug mijn remklauw recht achter gedemonteerd en gereviseerd. Nu wilde ik vandaag de boel weer in elkaar zetten maar nu kreeg ik met de nieuwe remblokken de remzadel niet meer vast op de klauw. Ik snap er niks van waarom het niet past heb de boel weer net zo gemonteerd als het zat.

Marcel
Meneer....... verkoopt u ook grasmaaiers?
Marcel J.

Heb je de remzuiger terug gedraaid?
Marcel GTT
Contacteer:

Ja, daar had ik meer de genoeg ruimte. Maar de klauw kan niet ver genoeg naar de schijf toe zodat de gaten van klauw en zadel gelijk zitten
Steven
Car: M536

Heeft u de hulp van mijn grote vriend, de hamer, al gebruikt? :)
chendy
Contacteer:

Al gelukt Marcel?
Anders heb je misschien de verkeerde blokken meegekregen...?

Mvg, Chendy.
Michel S.
Contacteer:

Volgens mij zijn er 2 verschillende blokken te koop.
Heb op mijn witte GTT mintex blokken gehad. Paste perfect. Aangezien deze nog niet op waren wilde ik die op mijn blauwe zetten. Maar het paste gewoonweg niet. Bij de zuiger paste het niet, maar de andere kant volgens mij wel. Dus kon halfje halfje maken. Helft orgineel, de andere mintex. Heb maar orgineel erop gezet.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Marcel GTT
Contacteer:

Nee het is nog niet gelukt.
(heb verder nog niet gekeken)

Met oude remblok paste het ook niet (kwam nog een paar milimeter tekort) en die is al aardig versleten.

Tja de hamer is natuurlijk wel handig als er iets krom is, ik weet dus alleen niet ofdat zo is.

Maar kan het zo zijn als je achteruit langs een stoep rand parkeerd en dan met je velg langs de stoep schaaft (shame on me) de boel krom word, en dus je blokken spontaan strak op je schijf staan?

Ik ga donderdag middag nog ff kijken misschien dat ik dan iets wijzer wordt (of gefrustreerder)

Marcel
Marcel GTT
Contacteer:

Het zijn trouowens originele (kwaliteit) blokken is mij vertelt bij de Automaterialen zaak. (blokken konden volgens de verpakking ook op een clio en een citroen)
Mrtn
Car: R5GTT

Marcel GTT schreef: Maar kan het zo zijn als je achteruit langs een stoep rand parkeerd en dan met je velg langs de stoep schaaft (shame on me) de boel krom word, en dus je blokken spontaan strak op je schijf staan?
Nee, dat zal niet zo snel gebeuren, krijgt eerder je velg of band hoofdpijn van.

en als je met een hamer voorzichtig op je klauw tikt om hem zo verder over je schrijf te krijgen? of goed kijken of ie van achter ergens achter blijft hangen?

Als alles voor de rest hetzelfde is gebleven kan het niet zo zijn dat het opeens niet meer past
Mrtn = Maarten
Marcel GTT
Contacteer:

Hij blijf niet op de bussen hangen.
Misschien heb ik de boel wel krom getrokken met demonteren van de klauw.
Het is wel dik spul maar goed ik kan altijd ff kijken.

bedankt
Marcel
Plaats reactie