Chiptuning diesel, wat is het verschil?
Wil een chipje halen voor m'n turbo diesel. Nu kun je bij een tunert een chipje kopen voor 500 EUR of je kunt ook op ebay een chipje kopen, kosten 10-50 EUR. Die van ebay zijn waarschijnlijk kopies van de duurdere chips. Toch maar beter 500 EUR neertellen voor eentje die van een tunert komt of koop ik met een kopie feitelijk hetzelfde?
-
Als je tenminste weet wat voor kopie het is. Er is natuurlijk ook genoeg troep verkrijgbaar, en aan de buitenkant zien ze er natuurlijk allemaal hetzelfde uit. Pas nadat de auto op de rollenbank is geweest kan je aan de uitdraai zien of het chippie juist preseert (niet arm boven in de toeren gaat lopen).
Oftewel het blijft een gok die je kunt nemen...
Probeer anders via via aan een betrouwbare chip te komen die niet de hoofdprijs kost.
Oftewel het blijft een gok die je kunt nemen...
Probeer anders via via aan een betrouwbare chip te komen die niet de hoofdprijs kost.
-
- Contacteer:
Als je iets op Ebay ziet dat te mooi is om waar te lijkt, is het dat waarschijnlijk ook.
Ook als iemand graag contant betaald wil worden, is dat een veeg teken dat je je geld net zo goed in de plomp kunt gooien.
- Peter
Ook als iemand graag contant betaald wil worden, is dat een veeg teken dat je je geld net zo goed in de plomp kunt gooien.
- Peter
Kijk, menno en consorten bieden ook kopies aan, kosten wel wat meer maar is en blijft een kopie. Wil er gerust wat centen voor neerleggen maar ik vraag me ernstig af wat het verschil is. Vooral voor de diesels word je doodgegooid met chippies....je ziet door de bomen het bos niet meer.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
bij menno weet je wel dat je kwaliteit krijgt. en je kan er op terug vallen.Zeeuw schreef:Kijk, menno en consorten bieden ook kopies aan, kosten wel wat meer maar is en blijft een kopie. Wil er gerust wat centen voor neerleggen maar ik vraag me ernstig af wat het verschil is. Vooral voor de diesels word je doodgegooid met chippies....je ziet door de bomen het bos niet meer.
op die marktplaatssites weet je nooit wie en wat. dan zou ik het ook niet zo makkelijk doen.
maar weet menno niet iemand die voor jouw auto een chip kan bakken toevallig?????
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Heb ik 'em nog niet gevraagd. Met name in dld heb je de ebay shops. Gasten hebben honderden chipjes verkocht met goede respons...tis lastig. Als je bv bij dbm engineering kijkt, betaal je dus 800 EUR. Ik vraag me af in hoeverre die beter zijn dan een willekeurige andere. LEt wel, ik ga niet zomaar een chipje erin knallen. In hoeverre gaat mijn auto op een rollenbank als ik een chipje bij dmb haal?
Heb ook ooit eens een chip gekocht voor een VR6; bij Stroeve motorsport; Toen ging mijn car ook echt niet op de rollenbank; Voor de meeste auto's hebben ze chips die 1x goed getest zijn en daarna wordt je car heus niet weer op de rollenbank gezet;
Copieren van die chips kost geen drol; zie het gewoon als een soort diskette waar je wat info op wegschrijft; Heb je de aparatuur om hem in te lezen en te beschrijven (app. is rond 100 euro) dan kun je masaal Eproms gaan copieren; Deze eproms zijn ong. 10 euro per stuk.
Het enige probleem is de eerste aan te schaffen;
Als er zoveel goede responses zijn waarom zou deze chip dan bij jou auto niet goed werken?? Tenslotte zijn al die comp. en motoren (van dezelfde types auto's) toch gewoon hetzelfde??
Copieren van die chips kost geen drol; zie het gewoon als een soort diskette waar je wat info op wegschrijft; Heb je de aparatuur om hem in te lezen en te beschrijven (app. is rond 100 euro) dan kun je masaal Eproms gaan copieren; Deze eproms zijn ong. 10 euro per stuk.
Het enige probleem is de eerste aan te schaffen;
Als er zoveel goede responses zijn waarom zou deze chip dan bij jou auto niet goed werken?? Tenslotte zijn al die comp. en motoren (van dezelfde types auto's) toch gewoon hetzelfde??
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
-
- Moderator
- Car: MB
anders gewoon een aanschaffen en een rollenbank uurtje boeken. Totaal zit je dan op een bedrag rond de 100 euro als ik dit zo lees. Is het niets is het jammer (en weet je wat meer), loopt ie goed dan heb je jezelf wat geld bespaart
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hoe werkt het met de normale chips? Gewoon inpluggen en rijden? Niemand ervaring met chiptunen van een diesel?
IC, normaal gezien ist inpluggen en klaar. Kijk mijn grote vraag is, wat zou het verschil kunnen zijn tussen de chips die de tunerts erin prikken zonder rollenbank en een kopie die ik er zelf inknal. Ik hoef absoluut niet voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten maar heb absoluut geen zin om 800 eur neer te leggen voor een zelfde chip. Kijk als het puur om prestaties gaat, maw als er geen schade kan ontstaan dan heb ik niets te verliezen, hooguit 50 EUR. Alle tunerts geven ont 27 pk winst en zo'n 50 nm koppel (tis een turbodiesel), wat dat betreft zit iedereen op een lijn. In praktijk zal het allemaal wel meevallen. Bij een benzine ist volgens mij een lastiger verhaal ivm pingelen enz.
een turbo diesel chippen is veeeeel makkelijker dan een atmosferische benzinemotor.
Een diesel hoef je in princiepe alleen maar wat rijker te zetten voor duidelijk meer vermogen. (daar is de limit zichtbare roet, who cares)
Bij een atmosferische benzinemotor moet je veel meer op de (pingel)limit gaan spelen, en is de winst nog marginaal. (pingel: yes we care!!)
Een kopietje van een chippie (wel voor die ecu en motor natuurlijk) lijkt me een goeie optie.
Een diesel hoef je in princiepe alleen maar wat rijker te zetten voor duidelijk meer vermogen. (daar is de limit zichtbare roet, who cares)
Bij een atmosferische benzinemotor moet je veel meer op de (pingel)limit gaan spelen, en is de winst nog marginaal. (pingel: yes we care!!)
Een kopietje van een chippie (wel voor die ecu en motor natuurlijk) lijkt me een goeie optie.
Ben Dieselfreak
In tegenstelling tot de locale RTC anti-Diesel actiegroep
Maaruh, Martijn? Wat is het voor auto? Er is nogal wat verschil tussen de heren tuners, de producten waar zij aan werken en de resultaten die zij behalen!
Met vriendelijke groet,
Speedline.

Maaruh, Martijn? Wat is het voor auto? Er is nogal wat verschil tussen de heren tuners, de producten waar zij aan werken en de resultaten die zij behalen!
Met vriendelijke groet,
Speedline.
-
Vaak soldeert men een voetje op de printplaat. Vervolgens kunnen chips zo erop en eraf worden geplukt. Ff solderen zal dus nodig zijn, is een uiterst precies klusje.
-
- Contacteer:
Op zich is het chippen van een diesel inderdaad makkelijker. Maar iedereen kan hem rijker afstellen. Daarbij wordt de turbodruk soms ook geregeld door de ecu. De een maakt gewoon een nettere chip, de ander niet... Naast het rijker afstellen zijn er meer zaken waar naar gekeken moet worden. Hoe completer en dus beter de chip, hoe meer knaken je ervoor neer legt. Tussen een goeie kopie een het origineel zit verder geen verschil...robert schreef:een turbo diesel chippen is veeeeel makkelijker dan een atmosferische benzinemotor.
En robert, winst kan bij benzine ook enorm zijn, denk aan de turbo-tjes! Chippen levert me in de integrale een makkelijke stapel pk's op, turbodruk gaat omhoog...
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Contacteer:
Bingo, en ik kan weer naar de opticien voor nieuwe lensenTom schreef:hij zegt niet voor niets atmosferische motor

Gijs
Bezemer Rally Team
Tja, in dld is er zoveeeeeeel te krijgen. Zal eerst wel eens via de rating kijken of ik eerdere kopers kan bereiken. Tis en blijft dus een kwestie van geluk, wat voor kopie je krijgt...Thanks.