Hallo,
Ik wil dus binnenkort mijn stuurhuis veranderen omdat deze zoals op vele renault's kapot is.
Mijn vraag is dus of ik de 'Berceau' (kweet het nederlands woord er niet voor - het frame onder de blok) moet laten zakken om het stuurhuis te vervangen? of gaat het zonder die naar beneden te laten zakken.
Het is voor een R19 16v .
Vereder info hierover is ook altijd welkom.
Alvast bedankt
Groeten
Gregg
Greg_zeus@hotmail.com
[R1916V]INFO over vervanging stuurinrichting gevraagd .
Je bedoelt het subframe waar de motor op staat.
Bij een GT kun je het stuurhuis er zo afhalen. 2 bouten los in het subframe, de kruiskoppeling naar je stuurkolom en de stuurkogels van de fusees en je kan em er in z'n geheel zijdelings uittrekken.
Als je stuurbekrachtiging hebt moet je die ws. ooknog losmaken, maar verder lijkt het me redelijk hetzelfde bij een 5 als met een clio.
Bij een GT kun je het stuurhuis er zo afhalen. 2 bouten los in het subframe, de kruiskoppeling naar je stuurkolom en de stuurkogels van de fusees en je kan em er in z'n geheel zijdelings uittrekken.
Als je stuurbekrachtiging hebt moet je die ws. ooknog losmaken, maar verder lijkt het me redelijk hetzelfde bij een 5 als met een clio.
Bij een 19 met bekrachtiging zit hij met 4 bouten aan het subrame vast, verder zitten er 2 leidingen aanvast die los moeten, en de kruiskoppeling moet los.
Ik heb hem nog nooit uitgebouwd met ingebouwde motor, dus of het heel moeilijk is weet ik niet. Weet wel dat je hem dan via de linker wielkast moet in en uitbouwen.
Gr Bart
Ik heb hem nog nooit uitgebouwd met ingebouwde motor, dus of het heel moeilijk is weet ik niet. Weet wel dat je hem dan via de linker wielkast moet in en uitbouwen.
Gr Bart
Quanta costa?Bart V schreef:Mocht je nog een goed stuurhuis en/of stuurkolom zoeken, heb het allemaal liggen voor je.
Gr Bart

Hoe kan ik het best weten of het mijn stuurkolom of stuurhuis kapot is?
ik denk dat het mijn stuurhuis is, omdat deze al een tijdje 'kraakt' (De kogellagers van de schokdempers zijn vervangen). En wat ik nu een maandje voorheb, is als ik bvb naar links wil draaien, de eerste centimeters als ik mijn stuur draai gebeurt er helemaal niets...
Wie kan mij helpen ?
Alvast bedankt
Groeten
Gregg
ik denk dat het mijn stuurhuis is, omdat deze al een tijdje 'kraakt' (De kogellagers van de schokdempers zijn vervangen). En wat ik nu een maandje voorheb, is als ik bvb naar links wil draaien, de eerste centimeters als ik mijn stuur draai gebeurt er helemaal niets...
Wie kan mij helpen ?
Alvast bedankt
Groeten
Gregg