Renault 5 GT Turbo.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Douwe

Jongens ik heb wat vraagjes over de Reno 5 GT Turbo:

- Wat ben je kwijt aan verzekering?
- Wegenbelasting.
- Onderhoudskosten +/-

Alvast bedankt 8)
Tom
Moderator
Car: MB

search search search :D

verzekering is natuurlijk zoals bij iedere auto afhankelijk van een hoop factoren. Wegenbelasting zal rond de 90 gulden liggen per drie maanden (ongeveer). onderhoud is weer afhankelijk van de staat. Maar reken dat dat meer is als bij een twingo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Douwe

Search had ik al gedaan maar volgens mij heb ik een talent in het niet kunnen vinden :lol:

Het gaat mij puur om dat ik ongeveer een idee heb wat mijn vaste lasten zouden zijn als ik i.p.v. alle geld in de Twingo te pompen ik zeg de Twingo voor regulier woon werk verkeer en de 5 voor de hobby. 8)
Tom
Moderator

verzekering kun je zelf uitrekenen. belasing kun je ook vinden. Onderhoud is echt voor 90% afhankelijk van de staat. Ik heb aan de mijne nooit veel motorisch ondehoud gehad maar er zijn er genoeg die dat wel kunnen gebruiken.
Robert dB.

Jongens ik heb wat vraagjes over de Reno 5 GT Turbo:

- Wat ben je kwijt aan verzekering?
Bel de verzekeraar op.
- Wegenbelasting.
Even zwaar als Twingo, dus weinig verandering.
- Onderhoudskosten +/-
Geheel afhankelijk van de staat van de auto.
Steven
Car: M536

Reken er maar op dat het onderhoud gewoon erg stevig is. Er zijn maar weinig 5jes die echt met liefde behandeld zijn.
Veel worden afgetrapt en worden uiteindelijk weggedaan vanwege het dure onderhoud. (gek he?)

Ik zou zeggen: weet waar je aan begint, voor je het weet loop je er zwaar op leeg en zit je nog steeds met een barrel.

Het rijd wel zeker leuk, maar om 'ff' als 2e auto erbij te nemen lijkt het me toch wel duur worden...
SimonBalk
Contacteer:

ik ben iets van €450 per jaar kwijt voor verzekering. Moet nog me no-claim opbouwen.

Wegen belasting is €37 per kwartaal.

Verbruik (gemiddeld) 1:8 a 1:9 :(

En onderhoud..... Hou je spaarpot maar vast, maar zoals eerder gezegt, het rijdt heerlijk. Zat er toevallig vanochtend weer aan te denken hoe lekker hij rijdt :D
Douwe

Thx voor de reacties zo far :D

't is de bedoeling dat als ik het zou doen het echt een 100% hobby auto wordt waar ik alle tijd voor neem. De Twingo tunen zou me ook een schop geld kosten met het nadeel dat je er dagelijks mee rijdt dus ook dagelijks dingen stuk kunnen gaan. Neem ik een 5fje als project erbij kan ik hem rustig opknappen. :worship:
Dennis VK

Douwe schreef:rustig opknappen
????????? Hoeveel tijd heb je ???????? :lol:
Douwe

:D Jaren :D zoals het er nu naar uit ziet kost het me ook jaren om de Twingo te doen gezien het geld dat het me kost zeker als ik er motorisch ook nog eens wat van wil maken. Dan heb ik waarschijnlijk meer fun aan het opknappen van een 5fje en dan heb ik wat ik eigenlijk had willen kopen i.p.v. een Twingo.

Maar goeh voorlopig heb ik nog geld voor het een nog aan het ander ben slechts aan het kijken en nadenken. 8)
Tom
Moderator

feit is dat een GTT veel meer plezier geeft dan een twingo. In dat opzicht is de twingo echt drie keer niets.....
Douwe

:evil: Je wordt bedankt :@ :( :wink:

:lol: Maaarr je hebt wel gedeeltelijk gelijk, een twingo vindt ik zelf een leuke auto maar ansich hou ik ook meer van de snelle modellen zeker de “oude” modellen oude auto’s hebben meer sfeer dan nieuwe modellen vindt ik zelf. Alleen als je 100% afhankelijk bent van je auto en minimaal 120km per dag rijdt is een Twingo pracktiser dan een 5 GT Turbo. :D
Tom
Moderator

klopt.

anders een clio 16v. een goeie is echt wel betrouwbaar
Anonymous

Douwe schreef::evil: Je wordt bedankt :@ :( :wink:

:lol: Maaarr je hebt wel gedeeltelijk gelijk, een twingo vindt ik zelf een leuke auto maar ansich hou ik ook meer van de snelle modellen zeker de “oude” modellen oude auto’s hebben meer sfeer dan nieuwe modellen vindt ik zelf. Alleen als je 100% afhankelijk bent van je auto en minimaal 120km per dag rijdt is een Twingo pracktiser dan een 5 GT Turbo. :D
Ligt eraan ik welke staat je blok is
Steven
Car: M536

En hoe je ermee omgaat ;)
ronald clio

damnzz!
laatst had een bekende van me hier in apeldoorn een zwarte gt turbo te koop!
Is net drie weken terug verpatst.. :(
Douwe

Jammer maar ik heb er toch nog geen geld voor ben alleen aan het kijken waar ik mijn geld aan ga besteden zodra ik geld heb Twingo of GT. :beer:
twingoturbo

Tom schreef:feit is dat een GTT veel meer plezier geeft dan een twingo. In dat opzicht is de twingo echt drie keer niets.....

WHAHAHAHA! :smoke:
Tom
Moderator

tja, je moet er zoveel aan doen om hem op hetzelfde niveau te brengen als een standaard GTT. Daar is bijna geen beginnen aan
Douwe

Das waar aan de andere kant lijkt hem me nog steed geweldig om in de Twingo naast een 16V of Willie te staan en die het nakijken geven :D Of nog veel een leuker zo'n golfje GTI die denken dat ze sneller zijn dan iedereen wordt die geklopt door een Twingo :lol:
Plaats reactie