De 6 bij een smart is geen "over"drive in de echte zin van het woord.
Ja, dat kan best.
Maar zelfs bij gewone 5-bakken is zelfs vaak de 4de versnelling al 'officieel' een overdrive. Omdat ie kleiner als 1 is.........
De 6 bij een smart is geen "over"drive in de echte zin van het woord.
Ben ik HELEMAAL met je eens: het ding zit doordacht in elkaar!Het is een stadsauto van een revolutionair concept, geen hot-hatch...
Heb ze hier wel ergens liggen, ze staan in de homologatie.RO 16v schreef:Weet iemand de bak verhoudingen van een RS phase 1 en 2???????????
Volgens mij was ie nieuw 6000 pond, dus reken maar uit wat ie nu kost, nog steeds onbetaalbaar.marcel16v schreef:Anders koop je gewoonhet volgende:
Sadev 6 speed sequential gearbox for sale.
Please see the Renault 5 Pre Owned section for details of the gearbox which was fitted to GT Turbo. Please note this gearbox will also fit the Clio 1 as well as the GT Turbo.
Staat te koop bij K-tech
Het koppel wordt altijd over twee wielen (of 4 met 4x4) verdeeld. Het spermechanisme begrenst alleen de maximale verhoudingen van deze verdeling.mark 5t schreef:monteer gewoon een sper in je standaard 5 bak en je
zal zien dat de acceleratie aanmerkelijk beter is.
krachten worden dan namelijk over 2 wielen verdeeld
verder ben ik nog op zoek naar een sper voor een gt
en helaas ook voor een opel met f 20 bak dus als er
nog iemand tips heeft hoor ik het graag.
speedline schreef:Ja...RO 16v schreef:Speedline weet je al iets meer over de 6-bak????
Als die van mij slipt slipt er ook maar 1 wiel aan het stoplicht. Daar gaat je grip op 't andere wiel. Is dat niet waar een sper handig voor is?speedline schreef:Het koppel wordt altijd over twee wielen (of 4 met 4x4) verdeeld. Het spermechanisme begrenst alleen de maximale verhoudingen van deze verdeling.mark 5t schreef:monteer gewoon een sper in je standaard 5 bak en je
zal zien dat de acceleratie aanmerkelijk beter is.
krachten worden dan namelijk over 2 wielen verdeeld
verder ben ik nog op zoek naar een sper voor een gt
en helaas ook voor een opel met f 20 bak dus als er
nog iemand tips heeft hoor ik het graag.
En de acceleratie zal alleen verbeteren als de wielbelasting varieert of als er gripverschillen zijn tussen het linker en rechter wiel.
Misschien pietluttig maar ik vindt nogal zwaarwegende verschillen. Op gelijk droog wegdek van homogene kwaliteit heeft een in rechte lijn accelererende auto geen voordeel van een spermechanisme in het differentieel. In bochten kan het zelfs nadelig zijn ! Maar dit is afhankelijk van de constructie en afstelling. Bij een foute toepassing en/ of afstelling kan een voorwielaandrijver nogal extreem last krijgen van onderstuur onder last. Bij een achterwielaandrijver uiteraard overstuur.
Nou voorlopig rijdt er niets. Ontwikkeling is 99% klaar. Was eigenlijk simpeler als verwacht. Nu nog wat onderdelen zoals de koppelingsbediening fixen.Menno schreef:kewl, en hoe rijdt dat?
Die worden niet gepubliceerd of aan derden ter beschikking gesteld. We weten ook nog niet of deze conversie nou officieel op de markt gebracht moet worden ofdat het in het "beuncircuit" moet blijven ?!Michel S. schreef:DETAILS en blueprints![]()
Voorlopig ramen we de kosten op ruim 2000,-. Dit is exclusief de ontwikkelingskosten. We zijn nog niet eens toegekomen zelfs maar wat zoekwerk te doen naar bijvoorbeeld een sper. Die zijn toch wel beschikbaar als 2e montage.RO 16v schreef:Daar ben ik ook heel nieuwschierig naar en wat zijn de kosten.
Afhankelijk van de versie een JK, PK of NDO.Frits schreef:@ speedie
ff een vraagje. wat voor bak ligt er eigenlijk onder een megane 2 turbo diesel? Ja ik weet wel dat het een 6 bak is maar verder?? is dit nog steeds een JB bak?
GR.Frits
De 6-bak in de Megane II is de nieuwe ND0-versnellingsbak, van Nissan-makelij.ff een vraagje. wat voor bak ligt er eigenlijk onder een megane 2 turbo diesel? Ja ik weet wel dat het een 6 bak is maar verder?? is dit nog steeds een JB bak?
Als iemand meer als 2000,- over heeft voor een nieuwe Getrag M-serie handgeschakelde zesversnellingsbak in zijn of haar snelle Renault!?Speedline weet je al iets meer over de 6-bak????