Hoe AX spoiler monteren op R5
-
- Berichten: 935
- Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
- Locatie: Beneden - Leeuwen
- Contacteer:
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/163470/incoming/Bas.JPG[/img]
Zo ziet het eruit. Als je de originele pootjes van de spoiler aanpast kan je hem met bouten vastdraaien. Ff de 2 hobbeltjes die op die pootjes zitten eraf zagen zodat je een vlak stuk krijgt
Zo ziet het eruit. Als je de originele pootjes van de spoiler aanpast kan je hem met bouten vastdraaien. Ff de 2 hobbeltjes die op die pootjes zitten eraf zagen zodat je een vlak stuk krijgt

5 GT Turbo '88 GT5
ik vind hem te hoog zitten als je 'm boven het raam vastschroeft. Dan steekt ie van opzij gezien te hoog boven de auto uit. Ik wil hem het liefst op gelijke hoogte met het dak, dat wordt dus waarschijnlijk een diamantboortje in het raam 

Mrtn = Maarten
Als je door het raam heen boort dan moet je wel het raam rond het gaatje verstevigen anders kan het glas makkelijk scheuren als je het aan draait of als er druk op komt. (lijkt mijMrtn schreef:ik vind hem te hoog zitten als je 'm boven het raam vastschroeft. Dan steekt ie van opzij gezien te hoog boven de auto uit. Ik wil hem het liefst op gelijke hoogte met het dak, dat wordt dus waarschijnlijk een diamantboortje in het raam

Ik neem er een mee zondag, dus eerst komt eerst maalt 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ehh vergeten jullie iets niet??? Je achterruit is gelaagd glas. daar kan je helemaal niet meer in boren of iets.Chris@R5 schreef:Als je door het raam heen boort dan moet je wel het raam rond het gaatje verstevigen anders kan het glas makkelijk scheuren als je het aan draait of als er druk op komt. (lijkt mijMrtn schreef:ik vind hem te hoog zitten als je 'm boven het raam vastschroeft. Dan steekt ie van opzij gezien te hoog boven de auto uit. Ik wil hem het liefst op gelijke hoogte met het dak, dat wordt dus waarschijnlijk een diamantboortje in het raam)
Gewoon vast zetten met een 2 componenten kit/lijm is de beste oplossing in mijn ogen. Zie iets als waar ook je spiegel mee vast is gezet.
GR.frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
gehard glas is +- 5 x sterker dan gewoon glas.Tom schreef:waarom kun je daar niet in boren dan? Lijkt me dat dat wel moet lukken eigenlijk
deze hardheid wordt veroorzaakt door een voorspanning. door het heel snel opwarmen en afkoelen van het glas komt deze er in.
op het moment dat een ruit die voorgespannen op een of andere manier zn spanning gaat verliezen(boren of inslaan/ongeluk) zal deze gelijk verbrijzelen in tig duizend stukken. deze stukken zijn lang niet zo gevaarlijk als normaal glas waar je je aan kan snijden.
dit is ook de reden dat het in en de autohandel wordt toegepast.
O ja. je kan wel gehard glas krijgen met een of meerdere openingen/gaten maar deze moeten van te voren er in worden gemaakt voor het harden. als je dus ruiten speciaal hiervoor zou laten maken kan het wel.
GR.Frits
Laatst gewijzigd door Gerald op do 30 okt 2003 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Project: GTT Blue Sport
die voetjes zijn veels te klein om te verlijmen, daar komen best krachten (rijwind en dichtgooien achterklep) op te staan. Bad idea
Bij mij komt ie op de ruit, er zijn al speciale plaatjes gedraaid voor aan de binnenkant van de ruit, zodat deze niet teveel spanning op 1 kleine plaats krijgt door het aanschroeven van de spoiler.
De gaatjes in het raam worden geboord met een watergekoeld diamantboortje... en bepaald met magneetmallen, gebruikt in de ruimtevaart

Bij mij komt ie op de ruit, er zijn al speciale plaatjes gedraaid voor aan de binnenkant van de ruit, zodat deze niet teveel spanning op 1 kleine plaats krijgt door het aanschroeven van de spoiler.
De gaatjes in het raam worden geboord met een watergekoeld diamantboortje... en bepaald met magneetmallen, gebruikt in de ruimtevaart

Mrtn = Maarten
Bij mij zit hij op met ruit bevestigd met een lijm dacht ik. En die komt echt niet los hoor. Wel is er onder de voetjes een stuk met een groter oppervlak gemaakt geloof ik.
je kunt op zich best boren in je achterruit, alleen moet je met een klein boortje beginnen en dan langzaam aan groter, niet meteen de maat die je moet hebben. Daarbij komt dat je niet als een olifant op de boor moet gaan hangen, maar gewoon zachtjes aandrukken, dan komt het best goed met die ruit. Hoe geduldiger je werkt met boren, dus liefst zo vaak mogelijk groter boren en hoe minder hard je drukt, hoe groter de kans van slagen is.
Denk dat een combinatie van boren en goede montagekit (op goed ontvette ondergrond!!!) de ultieme manier is om dat ding muurvast te zetten.
@riel, pm
Denk dat een combinatie van boren en goede montagekit (op goed ontvette ondergrond!!!) de ultieme manier is om dat ding muurvast te zetten.
@riel, pm
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
succes met borenMrtn schreef:die voetjes zijn veels te klein om te verlijmen, daar komen best krachten (rijwind en dichtgooien achterklep) op te staan. Bad idea![]()
Bij mij komt ie op de ruit, er zijn al speciale plaatjes gedraaid voor aan de binnenkant van de ruit, zodat deze niet teveel spanning op 1 kleine plaats krijgt door het aanschroeven van de spoiler.
De gaatjes in het raam worden geboord met een watergekoeld diamantboortje... en bepaald met magneetmallen, gebruikt in de ruimtevaart

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
zoals je boven kan lezen wens ik je veel succes met boren in gehard glas. en ik hoor het graag als het je lukt/of nietMrtn schreef:Ik bespeur sarcasmeFrits schreef: succes met boren, maar het gaat helemaal goedkomen
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
je denkt dus dat het niet kan? Kan zeer zeker wel hoor...
de spanning op de ruit valt mee als je niet te hard drukt. Spanning = druk / oppervlak. Hoe zachter je dus drukt, hoe kleiner de spanning en hoe groter de kans op succes.
Heeft Ro zijn immi maxispoiler ook niet geboord door zijn ruit heen
???
de spanning op de ruit valt mee als je niet te hard drukt. Spanning = druk / oppervlak. Hoe zachter je dus drukt, hoe kleiner de spanning en hoe groter de kans op succes.
Heeft Ro zijn immi maxispoiler ook niet geboord door zijn ruit heen

daar heeft Fritsie ook wel gelijk in, met een gewoon boortje zal het ook nooit lukkenTom schreef:maar volgens mij bedoeld Frits dat die ruit zeg maar onder een soort van voorspanning staat die je verbreekt wanneeer je gaat boren

Ik spreek Frits ook niet tegen


Mrtn = Maarten
voorboren op glas ??????? daar heb ik nou nog nooit van gehoord zeker niet met een diamant boor.~Haas~ schreef:je kunt op zich best boren in je achterruit, alleen moet je met een klein boortje beginnen en dan langzaam aan groter, niet meteen de maat die je moet hebben. Daarbij komt dat je niet als een olifant op de boor moet gaan hangen, maar gewoon zachtjes aandrukken, dan komt het best goed met die ruit. Hoe geduldiger je werkt met boren, dus liefst zo vaak mogelijk groter boren en hoe minder hard je drukt, hoe groter de kans van slagen is.
Denk dat een combinatie van boren en goede montagekit (op goed ontvette ondergrond!!!) de ultieme manier is om dat ding muurvast te zetten.
@riel, pm
of heb ik nou wat gemist ????
het enigsta wat ik kan verzinnen waar je voor moet boren is metaal rvs aluminium enz
je rost toch ook geen 15 mm boor zonder voorboren in een muur...
tuurlijk wel.......daar hebben ze klopboormachines voor gemaakt
maar voor beton enzo hoef je toch echt niet voor te boren !?!?!?

maar voor beton enzo hoef je toch echt niet voor te boren !?!?!?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
als je goed gereedschap hebt niet.John B schreef:tuurlijk wel.......daar hebben ze klopboormachines voor gemaakt![]()
maar voor beton enzo hoef je toch echt niet voor te boren !?!?!?
Project: GTT Blue Sport
Jawel hoor. 90mm en zelfs 250 mm rossen we in 1x er door zonder voor te boren. Welkom in de wereld die bouw heet~Haas~ schreef:je rost toch ook geen 15 mm boor zonder voorboren in een muur...

There will be plenty of time to rest when your dead
wist het wel
tegenwoordig hoef je in de metaal ook niet meet voor te boren........iedereen kan het met een laser


tegenwoordig hoef je in de metaal ook niet meet voor te boren........iedereen kan het met een laser


oke, dan heb ik niets gezegd...catrinus schreef:Jawel hoor. 90mm en zelfs 250 mm rossen we in 1x er door zonder voor te boren. Welkom in de wereld die bouw heet~Haas~ schreef:je rost toch ook geen 15 mm boor zonder voorboren in een muur...
