Zekeringkast verhuizen??

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Super 5 Devil

Heej ik wil mijn zekeringkast verplaatsen om op die plaats mijn wisselaar in te metselen. Die lag eerst altijd in de koffer maar dat vond ik wel erg irritant worden nu, want ik kan niet wisselen. Dus nu had ik als plaats gevonden de plaats waar de zekeringkast nu hangt. Nu wil ik dus de wisselaar daar neer hangen en mijn zekeringkast aanpassen om deze erlangs te kunnen hangen, maar nu vroeg ik me af of dit volgens de RDW mag en of het APK goedgekeurd is of dat daar voorschriften voor zijn of niet. Ik pas de kast niet aan, ik verplaats hem alleen voor het geval dat iemand dat moet weten om mij antwoord te kunnen geven...
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Tom
Moderator
Car: MB

ik zou er niet aan beginnen. Waarom moet ie nou perse op die plek?? Leg hem onder je stoel of bouw hem anders in in je dashboard kastje (met wat werk). Andere oplossing is een HU met frontlader kopen of gewoon tevreden zijn met 6/10/12 cd's die je kunt luisteren.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Super 5 Devil

Dat doe ik nu dus al 2 jaar en dat schiet niet op. Onder de stoel past ie niet, want de stoel moet nog op en neer kunnen bewegen en dat kan niet met een wisselaar eronder. In het dashboardkastje past ie ook niet, want hij is te diep en te hoog daarvoor om er in te kunnen (R5) en dus blijft er maar één plaats over denk ik... onder het dashboard... ennuh om hem nu ook nog onder de zekeringen te hangen dan heeft de passagier geen ruimte voor zijn voeten meer dus das geen optie... dus ik denk dat er maar een mogelijkheid is... Of ik moet hem tegen de verhoging onder de achterbank hangen en dan netjes afwerken maar dan komt dat wel ver naar voren denk ik (zo'n 9 cm). Ik weet dus geen andere optie eigenlijk als die plaats... En achterin wil ik echt niet meer om eerlijk te zijn!
Rally is NOT a crime!
Super 5 Devil

Ik moet toch rotzooien aan de zekeringkast nu, want ik kwam er achter dat heel veel draden ingescheurd zijn (mij een vraag hoe dat dat kan!) en dus moet er toch veel nieuwe draad in of eventueel tapen. Dan moet ik toch best veel loshalen en kan ik misschien met net wat meer tijd meteen die kast verhangen en een wisselbak monteren... niet??
Rally is NOT a crime!
Tom
Moderator
Car: MB

ik denk dat ie dan een beetje in het zicht komt te hangen als je hem op de plaats van je zekeringenkast hangt. Hoe groot is je magazijn? en heb je ook een frontlader?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Super 5 Devil

Ik heb geen frontlader nee en er komt wel een kap voor te hangen zodat ie niet in het zicht zit. Beetje het zelfde principe als de zekeringkast dus. Gewoon achter een schotje dus met een klepje (als het kan veel lijkend op het origineel...)
Rally is NOT a crime!
Plaats reactie