welk type winterband
ik heb gister een band lek iets telaat door gehad
nu moet ik er een nieuwe band op doen maar aan gezien als ik van het voorjaar andere velgen ga halen dacht ik nu kan ik wel gelijk een setje winterbanden op mijn lelijke schoepen velgen zetten
maar nu zijn er zo veel soorten welke is het beste?
nu moet ik er een nieuwe band op doen maar aan gezien als ik van het voorjaar andere velgen ga halen dacht ik nu kan ik wel gelijk een setje winterbanden op mijn lelijke schoepen velgen zetten
maar nu zijn er zo veel soorten welke is het beste?
-
Vredestein snowtrack is een goede winterband die je eigenlijk nu al onder de auto zou hebben
Ik heb deze zelf tot volle tevredenheid onder mijn auto zitten die voor het dagelijks vervoer dient,maar helaas heb ik deze nog niet onder mn gtt zitten.
Mijn vrouw rijd hoofdzakelijk met de gtt naar haar werk en in de wintermaanden gaat ze niet zo snel op de fiets{zonder winterbanden
}daarom ben ik ook van plan om op een set orginele wielen vredestein bandjes te leggen,zou gauw ik de prijs daarvan weet laat ik het wel even weten.
greetz Marco{die het een goed plan vind,maar stom vind dat hij er zelf niet eerder aan gedacht heeft}

Ik heb deze zelf tot volle tevredenheid onder mijn auto zitten die voor het dagelijks vervoer dient,maar helaas heb ik deze nog niet onder mn gtt zitten.
Mijn vrouw rijd hoofdzakelijk met de gtt naar haar werk en in de wintermaanden gaat ze niet zo snel op de fiets{zonder winterbanden

greetz Marco{die het een goed plan vind,maar stom vind dat hij er zelf niet eerder aan gedacht heeft}

ik vind het overbodig. naar mijn idee is het een verkoop truuk. En dan ook meteen je banden laten vullen met stikstof. Want dan lopen ze niet meer leeg. blablabla.
als je toch normaal rijd dan heb je helemaal geen winterbanden nodig.
Of je wilt met je auto die alpen in. dan is het het wat anders maar die anderhalve min die het hier in nederland vriest. is het niet waard voor om getild te worden.
Derby
Of je wilt met je auto die alpen in. dan is het het wat anders maar die anderhalve min die het hier in nederland vriest. is het niet waard voor om getild te worden.
Derby
-
Bij +7 graden of lager hebben winterbanden wel degelijk zin (vooral voor de mensen die veel kilometers maken)Derby schreef:ik vind het overbodig. naar mijn idee is het een verkoop truuk. En dan ook meteen je banden laten vullen met stikstof. Want dan lopen ze niet meer leeg. blablabla.
Derby
-
- Contacteer:
Psies het heeft wel degelijk nut, helaas zegt onze leasemaatschappij dat ze het niet willen betalen 

-
een winter begint in NL eigenlijk al in de herfst wanneer de blaadjes van de bomen op het natte wegdek liggen te rotten,wat ik hiermee wil zeggen is dat een winterband een uitermate goede regenband is en wel degelijk een must is wanneer je het gehele jaar veilig met een sportive auto wilt rijden
Het is dus echt geen onzin want lees de verschillende onafhankelijke testverslagen op div sites en vakbladen er op na.

Het is dus echt geen onzin want lees de verschillende onafhankelijke testverslagen op div sites en vakbladen er op na.
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Ik ben benieuwt wat mn michelins pilos exalto's doen,gaat het niet dan neem ik alsnog winterbanden voor mn stalen velgen. 165/70 r13 (braak smily)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
Derby schreef:ik vind het overbodig. naar mijn idee is het een verkoop truuk. En dan ook meteen je banden laten vullen met stikstof. Want dan lopen ze niet meer leeg. blablabla.
Derby

Ik ben het helemaal met je eens!!
Winterbanden presteren 's winters weldegelijk beter dan zomerbanden, ik denk dat we die discussie geeneens hoeven te starten. Noodzakelijk is 't natuurlijk niet, maar dat zijn dingen als fatsoenlijke remmen, gordels, spelingsvrije stuurinrichting, bumpers, airbags etc. ook allemaal niet. Je kunt ze stuk voor stuk ondervangen door voorzichtiger te rijden en langer te bidden alvorens je vertrekt. (zelf vind ik 't wel prettige voorzieningen daarentegen)Derby schreef:ik vind het overbodig. naar mijn idee is het een verkoop truuk. En dan ook meteen je banden laten vullen met stikstof. Want dan lopen ze niet meer leeg. blablabla.
Derby
En hoezo tillen? Per km maakt 't natuurlijk geen flikker uit. M'n winterbanden zijn zelfs goedkoper dan m'n zomerbanden.
Ennuh, je hoeft maar 1 keer volaccelerend een glibberende auto op zomerbanden voorbij te speren, en de investering heeft zich qua pret al dik terugverdiend

rev it like a rental
waar gaat het nou om. Grip toch? Welke idioot gaat met regen of beginnende ijsel nou hard rijden. Ik dicht zulk gedrag toe aan een bepaald type volk waar ik renault rijders tot nog toe niet tot reken. ik begin te twijfelen of ik niet alsnog ook deze groep er bij moet voegen. En nou weet ik wel dat voor remmen ook grip nodig is, maar een beetje anticiperend persoon hou een beetje meer afstand. (ik lijk wel Koos Spee
)
als het koud wordt of als het hard regent pas je daar je rijgedrag op aan. (althans ik wel)
ik vind het namelijk een gevaarlijke ontwikkeling al die nieuwe spullen. ABS ASR ESP en nu weer winterbanden. Hoeveel mensen zullen er wel niet denken "ik hebn toch abs/asr/winterbanden wat kan mij nou gebeuren" en passen daar hun rijgedrag op aan. Te vaak in negatieve zin.
En ik wil iemand er niet van weerhouden om winterbanden te kopen, echt niet. Maar MIJN mening is dat het een verkoop stimulans is voor de garages.
Derby

als het koud wordt of als het hard regent pas je daar je rijgedrag op aan. (althans ik wel)
ik vind het namelijk een gevaarlijke ontwikkeling al die nieuwe spullen. ABS ASR ESP en nu weer winterbanden. Hoeveel mensen zullen er wel niet denken "ik hebn toch abs/asr/winterbanden wat kan mij nou gebeuren" en passen daar hun rijgedrag op aan. Te vaak in negatieve zin.
En ik wil iemand er niet van weerhouden om winterbanden te kopen, echt niet. Maar MIJN mening is dat het een verkoop stimulans is voor de garages.
Derby
ben ik 't gedeeltelijk wel mee eens, het moet zeker geen garantie zijn om ten aller tijden maar voluit te lopen trappen.Derby schreef:waar gaat het nou om. Grip toch? Welke idioot gaat met regen of beginnende ijsel nou hard rijden. Ik dicht zulk gedrag toe aan een bepaald type volk waar ik renault rijders tot nog toe niet tot reken. ik begin te twijfelen of ik niet alsnog ook deze groep er bij moet voegen. En nou weet ik wel dat voor remmen ook grip nodig is, maar een beetje anticiperend persoon hou een beetje meer afstand. (ik lijk wel Koos Spee)
Derby
On the other hand: waarom zou je 't niet gewoon goed doen? Winterbanden zijn beter, dus why not?
Zomers kan je ook wel met kutbanden rijden en daar je rijgedrag op aanpassen, maar of dat nou de way to go is?
Je idee over het voorkomen van ongelukken dmv van je rijgedrag is m.i. een beetje naief. Volgens mij zijn er verrassend weinig mensen die in hun auto stappen met het doel om te crashen. En toch gebeuren er ongelukken.......... (ook met Renaults, en ook met mensen die vinden dat ze beter kunnen rijden.)
rev it like a rental
elke keer dat ik een test zie met winterbanden is het daar in die gebieden altijd erg erg wit. Het knmi krijgt een hele harde plasser mocht dat ooit eens in nl gebeuren. kijk en dan maakt het verschil. maar dat gebeurt hier niet. en natuurlijk voeren ze meer water af. daar heb je gelijk in. maar dan rij ik toch eens geen 160 is ook nog eens goed voor de portomonee.Menno schreef:Winterbanden presteren 's winters weldegelijk beter dan zomerbanden, ik denk dat we die discussie geeneens hoeven te starten.Derby schreef:ik vind het overbodig. naar mijn idee is het een verkoop truuk. En dan ook meteen je banden laten vullen met stikstof. Want dan lopen ze niet meer leeg. blablabla.
Derby
En je banden zijn goedkoper. Nou zeg je (Menno) vaak geen domme dingen, maar heb je dan met alles rekening gehouden? winterband zachtere compound werkt niet meer bij profieldiepte < 4mm. en slijt dus dubbel hard. Ik weet de prijzen niet van gewone banden en winterbanden. maar ik sta open voor een overtuigend bewijs.
derby
uit een onderzoek is gebleken dat mensen die zich bewust waren van het aanwezig zijn van abs toch een tikje meer risco namen. En dat was nou net niet de bedoeling dacht ik.Menno schreef:ben ik 't gedeeltelijk wel mee eens, het moet zeker geen garantie zijn om ten aller tijden maar voluit te lopen trappen.Derby schreef:waar gaat het nou om. Grip toch? Welke idioot gaat met regen of beginnende ijsel nou hard rijden. Ik dicht zulk gedrag toe aan een bepaald type volk waar ik renault rijders tot nog toe niet tot reken. ik begin te twijfelen of ik niet alsnog ook deze groep er bij moet voegen. En nou weet ik wel dat voor remmen ook grip nodig is, maar een beetje anticiperend persoon hou een beetje meer afstand. (ik lijk wel Koos Spee)
Derby
On the other hand: waarom zou je 't niet gewoon goed doen? Winterbanden zijn beter, dus why not?
Zomers kan je ook wel met kutbanden rijden en daar je rijgedrag op aanpassen, maar of dat nou de way to go is?
Je idee over het voorkomen van ongelukken dmv van je rijgedrag is m.i. een beetje naief. Volgens mij zijn er verrassend weinig mensen die in hun auto stappen met het doel om te crashen. En toch gebeuren er ongelukken.......... (ook met Renaults, en ook met mensen die vinden dat ze beter kunnen rijden.)
Waarom ik het niet zou doen? Geld misschien. En ik kan heus goedkoop aan banden komen en ik kan ze er ook nog zelf opzetten. Dus qua kosten is het niet echt problematisch. maar die banden moeten weer ergens komen te staan. en wat ik zeg voor die ene min dat het hier vriest.
Derby
nee, duidelijk nietDerby schreef: maar heb je dan met alles rekening gehouden? winterband zachtere compound werkt niet meer bij profieldiepte < 4mm. en slijt dus dubbel hard. Ik weet de prijzen niet van gewone banden en winterbanden. maar ik sta open voor een overtuigend bewijs.
derby

Verder zijn de prijzen redelijk aan elkaar gelijk, en zit in dit geval het prijsverschil in de maat, een exotische 205/40-17 tegenover een iets gangbaarder 195/55-15.
En nogmaals, niet noodzakelijk, wel erg prettig.
Persoonlijk ervaar ik er nog een voordeel bij: in de herfst ben ik erg blij met het extra comfort dat ik ontvang, en in de lente eindeloos blij met het enorme extra stuurgevoel met de zomderbanden. Onnozel, isn't it

rev it like a rental
maar goed uit de tests die ik gelezen heb (waar bij ik smakelijk heb gelachen) Blijkt vredestein toch verrassend goed uit de bus te komen. Het is een nl bedrijf en toch goede winterbanden maken. Makes me curious
derby
derby
-
- Moderator
- Car: MB
tegenwoordig zijn de meeste banden niet zo zeer zomer banden maar all-weather toch....... Tuurlijk is een winterband beter, maar een goede set (van een "goed" merk met voldoende profiel) all-weather bandjes zullen ook best voldoen in nederlandse winters.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
De bandenmaten waar wij mee rijden zijn vrijwel altijd zomer banden...Tom schreef:tegenwoordig zijn de meeste banden niet zo zeer zomer banden maar all-weather toch....... Tuurlijk is een winterband beter, maar een goede set (van een "goed" merk met voldoende profiel) all-weather bandjes zullen ook best voldoen in nederlandse winters.
-
Wat een wazig verhaal!!Derby schreef:waar gaat het nou om. Grip toch? Welke idioot gaat met regen of beginnende ijsel nou hard rijden. Ik dicht zulk gedrag toe aan een bepaald type volk waar ik renault rijders tot nog toe niet tot reken. ik begin te twijfelen of ik niet alsnog ook deze groep er bij moet voegen. En nou weet ik wel dat voor remmen ook grip nodig is, maar een beetje anticiperend persoon hou een beetje meer afstand. (ik lijk wel Koos Spee)
Derby
er zijn ook een grotere groep mensen die beweren dat een snelle auto alleen maar een gevaar vormt in ons verkeersbeeld,zou jij als je een doorsnee automobiel had dan ook zo redeneren??

het ontgaat me even wat je bedoelt.Turbo Marco schreef:Wat een wazig verhaal!!Derby schreef:waar gaat het nou om. Grip toch? Welke idioot gaat met regen of beginnende ijsel nou hard rijden. Ik dicht zulk gedrag toe aan een bepaald type volk waar ik renault rijders tot nog toe niet tot reken. ik begin te twijfelen of ik niet alsnog ook deze groep er bij moet voegen. En nou weet ik wel dat voor remmen ook grip nodig is, maar een beetje anticiperend persoon hou een beetje meer afstand. (ik lijk wel Koos Spee)
Derby
er zijn ook een grotere groep mensen die beweren dat een snelle auto alleen maar een gevaar vormt in ons verkeersbeeld,zou jij als je een doorsnee automobiel had dan ook zo redeneren??
hangt ervan af wat voor signalen ik er van binnen krijg. ik ben een aantal keer naar een meeting geweest in zoetermeer. daar heb ik flink wat bijna ongelukken gezien. nou weet ik ook wel het is een raar sfeertje iedereen denkt de snelste te zijn. maar als onbevooroordeelt persoon zou ik zeker meteen zeggen dat snelle auto's een gevaar zijn voor de rest. ik volg een topic op een amerikaanse site waar iemand vroeg wat het nut is van een snelle auto. er is maar 1 goed antwoord. er is geen nut. die discussie is al een keer opgelaaid in nl toen bleek dat er wel erg veel impreza's de snelheid limiet met voeten betraden. toe was ook de vraag wat doe die dingen hier.
en als ik een snelle auto rij wil dat heus niet zeggen dat ik me wil indentificeren met de groep van de snelle auto's. ik wil me eigenlijk helemaal nergens mee indentificeren. ik vorm zelf wel een mening. en ik ga hier heus niet de moraalridder uithangen. alleen ik heb de nare gewoonte om iets van meerdere kanten te bekijken en soms zijn mensen het daar niet mee eens. so be it.
maar overall kan ik zeggen dat mensen in snelle auto's ook minder anticiperend/veilig rijgedrag nastreven. Jammer maar waar.
Derby
ik hoop dat als iemand reageert hierop dat het niet begint met 'you're a fucking moron' want dan heeft het geen zin om iets te posten. (voor de veramerikaniseerde nederlanders

[quote="Derby]
[/quote]

[/quote]

WatTurbo Marco schreef:...verkeersbeeld,zou jij als je een doorsnee automobiel had dan ook zo redeneren??

moet u me eens uitleggen wanneer/hoe ik positief zou kunnen oordelen over personen in snelle auto's
neem de media (ja ik weet dat is alles behalve subjectief. Maar dat is waar ik het voor een groot deel vandaan moet halen als burgelijk persoon (vrouw kind en een een passat TDI

die berichten alles behalve positieve verhalen. rtl4 met zijn brokkenpiloten en blik opde weg. Sorry maar ik kan toch niet anders oordelen als dat mensne de kans hebben (veel vermogen) deze kans ook pakken. en het is gevaarlijk dat bent u toch met me eens???
Ook ik hou van pittig door rijden en ik schroom niet om eens in de zoveel tijd gewoon eens gek te doen. maar als ik dus een passat TDI had gehad had ik veel minder die drang gehad. daarom lijkt het ook zo dat snelle auto's ook altijd hard rijden.
ik woon langs een weg een doorvoer weg om van r'dam naar z'meer te komen er wordt daar aardig doorgereden door een EVO6 verscheidende sub's een supra corsa clioo en noem maar op. en daar sta ik dan als standaard burger dan krijg ik toch een heel (in u ogen) verkeerd beeld.
ik vind het fantastisch om naar te kijken vooral die lancer smulllll

derby
laatst meldde een kollega heel trots dattie maar wat blij was met zn ASR op zn dikke BMW (Die hij trouwens gekocht heeft vanwege de extra veiligheid voor zn gezinnetje) want toen hij laatst in die giga stortbui met 160 nog gas gaf toen greep dat veilige ASR maar mooi in.
wat een *censuur* !
wat een *censuur* !
En jij doet HTS autotechniek ?Derby schreef:ik vind het overbodig. naar mijn idee is het een verkoop truuk. En dan ook meteen je banden laten vullen met stikstof. Want dan lopen ze niet meer leeg. blablabla.
Derby
Hoe kun je nu zo redeneren? Als je al glijdend (op all-season banden) op een gevaarlijke situatie afkomt, die je zelfs met een anticiperende rijstijl niet altijd kunt voorzien. (Die situaties creeren anderen wel voor je!) Wil ik je deze redenatie graag zien herinneren.
Als je een in goede staat verkerende auto hebt (eventueel aangevuld met elektronische systemen) en je kunt schade vermijden, verminderen of zelfs persoonlijk letsel? Waarom zou je dit dan niet doen?
Laatst gewijzigd door speedline op do 30 okt 2003 12:35, 4 keer totaal gewijzigd.
Speedline, ik, en met mij heel veel mensen, rijden in de winter gewoon door op de zomerbanden. Niemand die ik ken heeft daar ooit problemen mee gehad. Dan lijkt het in mijn ogen ook een beetje overbodig. 
De enige reden waarom ik winterbanden zou monteren, is omdat ik mijn velgen wil sparen. Dan zou ik er meteen wel een setje winterbanden onder laten leggen.
Wat zijn jou ideeen daarover precies, Zzzpeedie?

De enige reden waarom ik winterbanden zou monteren, is omdat ik mijn velgen wil sparen. Dan zou ik er meteen wel een setje winterbanden onder laten leggen.

ik rij op Fulda Carat Attiro, toch een redelijk zomerachtige band. Bij droog weer wel goed, maar in de regen is het echt flut...
Nou Merijn (en anderen),Merijn schreef:Speedline, ik, en met mij heel veel mensen, rijden in de winter gewoon door op de zomerbanden. Niemand die ik ken heeft daar ooit problemen mee gehad. Dan lijkt het in mijn ogen ook een beetje overbodig.
Uit persoonlijke ervaring. Ik ben een redelijk ervaren (dat is wat anders als goed!
Alleen heb ik een keer tijdens de winterperiode met passagiers in een auto van een ander bijna 2 gezinnetjes verwond door een spiegelglad geijzeld (niet te zien) stuk asfalt op te draaien. R25-automaat zonder abs en met slecht functionerende handrem. Kreeg hem zachtjes pompend remmend maar mondjesmaat aan het vertragen. Personen uit de weg getoeterd omdat ik hem niet stil kreeg. Het gebeurde direkt na een bocht met een gangetje van nog geen 30km/h! Ik heb hem dwars tegen de stoep laten glijden om de auto tot stilstand te laten komen. Dit omdat er nog een haakse bocht volgde.
Het effect van hogere snelheden en beperkte ruimte laat zich raden.
De band is de enige verbinding tussen de auto en het wegdek. En elektronische tractie- en stabiliteitssystemen kunnen maar regelen tot de gripgrens die banden kunnen halen!
En ook als je in gladde omstandigheden wilt ontwijken ipv remmen moeten je banden wel grip hebben.
Mijn conclusie is nadat ik een keer met winterbanden heb gereden in vergelijkbare omstandigheden dat het eigenlijk verplicht zou moeten zijn. Winterbanden bieden een veel kortere remweg tov all season banden. Dit door een combinatie van een speciale constructie en een veel zachtere compound. Door de zachte compound biedt deze band bij lagere buitentemperaturen (onder 7graden Celsius buitentemperatuur) veel meer grip. All season banden warmen bij deze temperaturen niet meer op.
Winterbanden zijn een knap stukje techniek. Ze zijn er zelfs in hoge snelheids uitvoeringen. Let op dat ze extreem snel slijten bij hogere buitentemperaturen en ook op hoge snelheden. Dus niet te lang mee doorrijden na de winterperiode. En gebruik voor de juiste werking van zo'n band de aangegeven bandenspanning. Bij (winter)banden die op hoge snelheden worden gebruikt gebruik je de hoogst mogelijke bandenspanning.
Groeten,
Speedline.
Laatst gewijzigd door speedline op do 30 okt 2003 12:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Winterbanden kunnen meerdere seizoenen mee en kunnen door de meeste bandenboeren geregistreerd worden opgeslagen. Dus je kunt elk winter laten wisselen. Je velgen icm all-seasonbanden kunnen dan uiteraard ook in opslag. Zo blijft de investering eenmalig en heb je er meerdere jaren plezier van.
De redenering voor je velgen sparen is wel ok. Maar de reden moet hoofdzakelijk zijn het hebben van goede grip in winterse omstandigheden.
Het bijkomend voordeel is dat je ook nog zachtere en sportieve banden in het zomerseizoen kunt gebruiken!

Grtz,
Speedline.
De redenering voor je velgen sparen is wel ok. Maar de reden moet hoofdzakelijk zijn het hebben van goede grip in winterse omstandigheden.
Het bijkomend voordeel is dat je ook nog zachtere en sportieve banden in het zomerseizoen kunt gebruiken!

Grtz,
Speedline.
Als je in Scandinavie woont en het is het hele jaar glad dan leer je wel om te speren in dit soort omstandigheden. Toch wel lekker als je snel op je werk kan zijn. Ja, want in tegenstelling tot hier ligt niet heel Scandinavie op zijn gat als er wat neerslag valt.Derby schreef:waar gaat het nou om. Grip toch? Welke idioot gaat met regen of beginnende ijzel nou hard rijden. Ik dicht zulk gedrag toe aan een bepaald type volk waar ik renault rijders tot nog toe niet tot reken.
Ik ben graag op tijd, ook in slechte omstandigheden. Maar dan wel veilig, en heelhuids aankomen. Een auto met de juiste banden en aandrijftechniek helpt daarbij.
ik begin te twijfelen of ik niet alsnog ook deze groep er bij moet voegen. En nou weet ik wel dat voor remmen ook grip nodig is, maar een beetje anticiperend persoon hou een beetje meer afstand. (ik lijk wel Koos Spee)
Maar daar mogen ze ook met "spikes" rijden.
Uiteraard, maar dat ontslaat je niet van de verantwoording om je auto in goede staat te houden. En als het rustig of verlaten is op de weg kun je met betere spullen sneller rijden!Derby schreef:als het koud wordt of als het hard regent pas je daar je rijgedrag op aan. (althans ik wel)
Derby schreef:ik vind het namelijk een gevaarlijke ontwikkeling al die nieuwe spullen. ABS ASR ESP en nu weer winterbanden. Hoeveel mensen zullen er wel niet denken "ik hebn toch abs/asr/winterbanden wat kan mij nou gebeuren" en passen daar hun rijgedrag op aan. Te vaak in negatieve zin.
Winterbanden zijn niet iets van nu. Winterbanden worden beter gepromoot omdat dit ook een wezenlijke bijdrage levert aan de veiligheid.
En heb je wel eens met de verschillende vormen van elektronische stabiliteitsregelingen gereden? En ze beproefd? Ik betwijfel dit want anders zou je dit niet zeggen en er het nut van in kunnen zien! Dat het ook wordt toegepast om bestuurders voor hun eigen onkunde te behoeden is ook een van de vele voordelen van deze systemen.
En een feit: Het Duitse blad Auto, Motor und Sport heeft inzage gehad in onderzoeksgegevens van Mercedes Benz mbt ongevallen. Het aantal dodelijke slachtoffers met een Mercedes Benz in Duitsland is met 2/3, ja 66% gedaald, vanaf dat Mercedes Benz het ESP (Elektronisch Stabiliteits Programma) invoerde!
Het is niet voor niets dat het nu bij touringcars verplicht is en dat het bij de bedrijfswagens binnenkort ook verplicht wordt!
Dus stabiliteitselektronica een slechte ontwikkeling? Dacht het niet.
Kan zijn en je hebt een punt maar winterbanden ontraden om dit soort redenen keur ik af!Derby schreef:En ik wil iemand er niet van weerhouden om winterbanden te kopen, echt niet. Maar MIJN mening is dat het een verkoop stimulans is voor de garages.
Derby
Met vriendelijke groet,
Speedline.
Laatst gewijzigd door speedline op do 30 okt 2003 12:45, 2 keer totaal gewijzigd.
misschien dat ik nu dingen ga zeggen die je later gaat verklaren maar ik ga het stap voor stap afwerkenspeedline schreef:En jij doet HTS autotechniek ?Derby schreef:ik vind het overbodig. naar mijn idee is het een verkoop truuk. En dan ook meteen je banden laten vullen met stikstof. Want dan lopen ze niet meer leeg. blablabla.
Derby
![]()
![]()
Hierbij voorgedragen voor de [censuur]-opmerking van het jaar!
![]()
Hoe kun je nu zo stompzinnig redeneren? Als je al glijdend (op all-season banden) op een gevaarlijke situatie afkomt, die je zelfs met een anticiperende rijstijl niet altijd kunt voorzien. (Die situaties creeren anderen wel voor je!) Wil ik je deze redenatie graag zien herinneren.
Als je een in goede staat verkerende auto hebt (eventueel aangevuld met elektronische systemen) en je kunt schade vermijden, verminderen of zelfs persoonlijk letsel? Waarom zou je dit dan niet doen?
Verkoopstimulans? Laat me niet lachen!
ok hagelijke situatie ontstaat en met winterbanden is de situatie opeens minder gevaarlijk. laat me niet lachen. In droge condities is een zomerband even goed misschien wel beter als een winterband minder vervorming enzo. in natte condities heeft de winteband echt niet opeens 50% meer grip. zal eerder in procenten liggen. dus met die winterband klap je ook op die ander.
dan de eleltronische hulpmiddelen Waar jij duidelijk nogal hoog over opgeeft. Naar mijn idee worden die spulle ncompleet verkeerd gebruikt. het is het zelfde als met de turbo. Zo'n ding kan het rendement verhogen maar 9 van de 10 motoren met turbo heeft alleen maar als doel een hoop vermogen creeeren. volgens mij is dat de verkeerde kant op geredeneerd.
en leg jij dan eens uit waarom weer 9 van de 10 fwd's met alleen winterbanden op de voorkant rond rijden????? Beetje gevaarlijk...
zoveel verstand hebben de garages er nou van. die kijken alleen in het kasboek hoor...
Derby