Gat in mijn woofer.....

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Super 5 Devil

Heej mensen,

Ik wou vorige week met een vriend van me, twee bass-vents in mijn kist maken (deze was daar al op berekend maar nooit van gekomen) en toen liet die kerel de gatenzaag op de woofer vallen... Shit!! Een gat in de stofkap en nu kijk ik er dus dwars door heen... Het binnenwerk was enigszins verbogen maar dat heb ik maar zo gelaten omdat bij terugbuigen het zaakje wel af zal breken denk ik... Vervolgens hebben we de kist afgemaakt en de woofer erin gehangen en jah... het klinkt nog goed zat. Niks geleden alleen heb ik nu i.p.v. twee gaten zoals die volgens de berekening moesten zijn nog een derde gat dwars door het hart van de woofer en nu lekt de kist dus ENORM veel lucht hierdoor... Hoe kan ik deze kap dichtmaken? Kan dat met DuckTape of beter lijmen? Het stukje dat eraf is heb ik nog wel namelijk. Ik weet niet of DuckTape te zwaar is of zo?? Help me please...!!!!!!!
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
peter5GTTurbo
Contacteer:

Lijmen is een betere optie.
Maar de kans is aanwezig dat je het stukje er weer uit blaast.
-=Chuckie=-
Contacteer:

Heb bij mij gelijmd met constructie lijm van Bison en daarna ducktape erover, doet het nog steeds (Y)
Super 5 Devil

Oh dus ik ben niet de enige lompe l*l :worship:
Rally is NOT a crime!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb nog wel een mooie 12 incher liggen! :) Van Pioneer.
Erix
Contacteer:

Een gat in je stofkap is niet zo erg. Wat erger is, is dat de cilinder van je spoel verbogen is. Wanneer je speaker nu speelt is de kracht van het magnetische veld dat werkt op je spoel niet rondom hetzelfde. Doordat deze niet overal hetzelfde is wordt nu je conus bij het spelen niet recht naar achteren getrokken en naar voren geduwd. Deze afwijking neemt natuurlijk toe wanneer het gegeven vermogen toeneemt. Ik weet niet hoeveel speling jouw spoel heeft ten opzichtte van de magneet maar meestal worden deze ruimtes zo klein mogelijk gehouden zodat de aandrijving zo sterk mogelijk blijft.

Als je je stof kapje wilt fixen neem dan een scheermesje en snij hem voorzichtig los. Regel van een el-cheapo speaker of rotte oude speaker ergens op zolder een ander stofkapje door hem daar netjes uit te snijden en lijm hem met een zo licht mogelijke lijm aan de conus vast.

Wat voor speaker het is weet ik niet, maar ik zou alvast maar gaan rondkijken voor vervanging. Is het wel een erg goede speaker probeer dan een recone set te vinden.

PS: volgende keer gatenzaag met TWEE handjes vasthouden he ;)
-=Chuckie=-
Contacteer:

Super 5 Devil schreef:Oh dus ik ben niet de enige lompe l*l :worship:
Nee, maar ik was het niet zelf :p
Super 5 Devil

ik ook niet... :)
Rally is NOT a crime!
Plaats reactie