R5 SL 1989 probleem

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Hey ik ben vanaf vandaag dus lid en meteen al een probleem, wordt wat in de toekomst :D bereid jullie dus alvast voor :)

ok het probleem:
Vorige week dus een R5 SL gekocht hij reed opzich lekker en moest alleen de verdeelkap vervangen om te zorgen dat hij niet zou uitslaan bij het intrappen van koppeling en rem ( dit volgens de verkoper )

Ik ben dus meteen ijverig aan het werk gegaan en heb de verdeelkap + Roter vervangen.
me eerste rondje: Remmen, koppeling, en hoppa af geslagen.

Ik ben langs de Renault dealer gereden en heb daar wat aan een receptie medewerker gevraagt.
Hij bleek hetzelfde probleem te hebben met zijn Baccara maar had het probleem ook nog niet opgelost.

Mijn vader zegt dat het de afstelling zou kunnen zijn maar hoe controleer ik dit of kan ik zelf doen?

ook wil ik het stationair toerental meten, maar hoe?

ik heb het plan om een carburateur op de sloop te halen deze helemaal schoon te maken en erin te doen om te kijken of hij dan beter loopt.

Zoals je ziet ben ik nog een leek op het gebied van R5jes maar hier gaat snel verandering in komen :smoke:
heeft iemand nog suggesties of een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

mvg.
Miguel

ps de verkoper kreeg nog 50 euro van me, hehe daar kan hij dus naar (~) fluiten idd :)
Mrtn
Car: R5GTT

Blijft de motor wel gewoon stationair draaien na het starten, dus met koude motor met choke? dus hij slaat alleen af tijdens het rijden wanneer spontaan de koppeling wordt ingetrapt, warme(re) motor en choke uit?

beetje meer info wanneer ie wel blijft lopen en wanneer niet graag :)
Mrtn = Maarten
Anonymous

Op het moment wil hij stationair ook niet helemaal 100% lopen omdat ik stationair toerental naar beneden heb gehaald maar voordat ik dit deed liep hij wel goed staionair.

Als ik bij rem gebeurd er niks maar als ik de koppeling ook intrap dan slaat hij uit, al laat ik de koppeling weer snel opkomen dan slaat hij zelf weer aan en rijd hij verder.

Miguel
Mrtn
Car: R5GTT

dan loopt de motor te langzaam stationair waardoor de motor afslaat. De motor gaat namelijk ook stationair lopen als de koppeling wordt ingetrapt. Bij het laten 'uitrollen' van de motor niet en zal deze blijven lopen.

Schroef je stationaire toerental dus weer op :)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Heb hetzelfde gehad met mijn oude R5 1.1 TL...dat kwam toen door een lekke pakking van de voet van de Carb...
Anonymous

Het is iig niet me Stationair toerental dat is een ding wat zeker is.
het moet iets met me carburateur zijn.
Ik ga morgen even goed laten afstellen bij de dealer en eens kijken en laat het nog wel ff weten :)
Jan-Geert (Momentsleutel)

heb je je contactpunten en condensator al eens vervangen of zitten die bij die 1.1 er nie meer op?
Chris@R5

Heb ik ook gehad met m'n moeder d'r 5je. Die stotterde ook bij lage toeren/ snelheden. De carb blijkt zeer heet te worden bij een 5je en dan trekt de voet 'krom'. Schijnt een bekend probleem te zijn volgens verschillende garages:~. Dus een andere carb was de oplossing bij haar. Aangezien ik na tal van nieuwe pakkingsetjes en reinegingsbeurten de boel nog niet goed had. Nu moet ik zeggen dat die van haar al meer dan 250.000 heeft gelopen zonder het blok te slopen of andere koppeling/ transmissie.
Plaats reactie