GTT verlagen

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
-Ray-
Contacteer:

min zes zeker :D
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Contacteer:

Inderdaad :lol:
-Ray-
Contacteer:

ik dacht dat een nieuwe set apex -6 zonder schotels zo rond de 400 euro zat... bel anders jeroen lubking ff, 06-29571950
Tom
Moderator
Car: MB

apex rijd echt goed onder een GTT. had het er zelf ook onder hangen (dempers en veren)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

LE-Man schreef:hee, ff een tip.. asjeblieft zet die spannersgoed vast! mijn broer had 1x dat ie los schoot, dag gereedschapskist... vloog er dwars doorheen! en oppassen met je klauwen! ik heb namelijk wel eens gehoord dat die veren(oude veren) wel eens breken in de klem..'
Welnee man alle renaultveren staan niet zo strak, heeft Jeroen L. mij ook verteld en ik heb nu al 3 sets veerpoten opengesloopt door met de hand tegen te houden, gaat prima.

Je moet em alleen dus wel ingedrukt houden als je de moer er helemaal afhaalt, anders dan springt ie dus wel. Maar dan nog valt het reuze mee.
peter5GTTurbo
Contacteer:

Wat is trouwens het verschil tussen die sets van K-tec, behalve de prijs dan.

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=1048

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=34

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=33

Ik zie bij de eerste staan dat je tot 6 cm kan verlagen, maar bij de andere zie ik er niks over staan.
Tom
Moderator

verschil met die derde is makkelijk, die zijn niet in hoogte instelbaar
peter5GTTurbo
Contacteer:

ok dat verschil kon ik ook wel zien.

maar die eerste 2 he
Tom
Moderator

toch wel :wink:

de eerste is niet in hardheid verstelbaar en de tweede wel (voor en achter)
peter5GTTurbo
Contacteer:

aha

en hoe laag kan die 2de ?
Tom
Moderator

meer dan laag zat. Vraag maar aan Roy, die heeft ze onder zijn witte GTT zitten
peter5GTTurbo
Contacteer:

Ok gevonden tot -9 is idd laag zat :D
Steven

Roy zit nu weer op -6 ofzo, hij had em es lager gezet maar dat was te erg. Drempels waren no-go en het stuiterde als een gek.

Althans dit is wat ik vernomen heb :)
peter5GTTurbo
Contacteer:

Steven schreef:Roy zit nu weer op -6 ofzo, hij had em es lager gezet maar dat was te erg. Drempels waren no-go en het stuiterde als een gek.

Althans dit is wat ik vernomen heb :)
Dan zou de eerste set van 390 pond een leuke set zijn.
390 x 1,6 = 625 (is minder leuk)

En het kan ook met Apex rondom nieuwe schokbrekers en 60mm verlagingsveren voor 370 euro (dacht ik)
Alleen niet instelbaar.
Tom
Moderator

instelbaar is natuurlijk wel handig en mooi af te stellen. Informeer anders ook een bij improve welke merken hij kan leveren.
chendy
Contacteer:

Turbo Marco schreef:Chendy jongen toch, weet waar je aan begint 17"rijd voor geen ene meter (N)

Het kijkt mischien leuk maar er is geen enkele gtt die er op gemaakt is :)

Ik zal er maar niets meer op zeggen noch reageren want jou besluit staat toch al vast,en dat is natuurlijk jouw goed recht :)

Greetz Marco
Hi Marco!

Ik heb gisteravond op de Leiden-meeting goed kunnen zien dat 17" geen slimme zet is. Hoe weet ik dat? Er stond een witte GTT met 16 en die vrat aan alle kanten het 5-je op... :~

Dus thx voor de input hoor! Ik weet nu beter.

Ik krijg van mijn broer zijn 195-45-15 bandjes als ik beloof rustig te rijden. OK! (yeah right! :wink: )
Nu hoorde ik van JP dat ik dan niet breder moet gaan dan 6,5Jx15. Daar zijn volgens mij niet veel (mooie) modellen meer van, of wel?
Nu ben ik benieuwd naar advies van GTT rijders die hun 5 laag hebben staan i.c.m. 15" en 195-45-15. Wat voor problemen kan ik tegen komen bij deze maat i.c.m. 7Jx15?
Tom
Moderator

ik had 195-45-15 met 6cm verlaging en dat ging prima. Velgen waren meen ik 6,7 of 7j breed en ik kon nog gewoon maximaal in en uitsturen. 16" moet overigens ook gewoon goed kunnen passen
Turbo Marco

chendy schreef:
Turbo Marco schreef:Chendy jongen toch, weet waar je aan begint 17"rijd voor geen ene meter (N)

Het kijkt mischien leuk maar er is geen enkele gtt die er op gemaakt is :)

Ik zal er maar niets meer op zeggen noch reageren want jou besluit staat toch al vast,en dat is natuurlijk jouw goed recht :)

Greetz Marco
Hi Marco!

Ik heb gisteravond op de Leiden-meeting goed kunnen zien dat 17" geen slimme zet is. Hoe weet ik dat? Er stond een witte GTT met 16 en die vrat aan alle kanten het 5-je op... :~

Dus thx voor de input hoor! Ik weet nu beter.

Ik krijg van mijn broer zijn 195-45-15 bandjes als ik beloof rustig te rijden. OK! (yeah right! :wink: )
Nu hoorde ik van JP dat ik dan niet breder moet gaan dan 6,5Jx15. Daar zijn volgens mij niet veel (mooie) modellen meer van, of wel?
Nu ben ik benieuwd naar advies van GTT rijders die hun 5 laag hebben staan i.c.m. 15" en 195-45-15. Wat voor problemen kan ik tegen komen bij deze maat i.c.m. 7Jx15?
Ha Chendy!
Toch verstandig geworden :)
7j15 moet goed kunnen gaan met 195-45 banden mits je de juiste ET waarde vd velgen hebt,en 6cm verlaging is dan eigenlijk best wel veel{ik weet niet hoe het in Amsterdan gesteld is met de verkeers drempels maar hier in Arnhem en omstreken is een verlaging van 4cm al een ramp :evil: }

maar suc6 met de zoektocht naar mooie goed passende velgen.

greetz Marco
Turbo Marco

Ik bedenk mij net dat de verlaging in mijn geval toch anders is ivm de kleinere wielomtrek {185-50-14} :D
chendy
Contacteer:

Tom: Ik zie dat je een verenset te koop hebt voor de Clio. Maar nu hoopte ik dat deze ook onder een GTT zullen passen. Wat jij?

Marco: De GTT veert nu al bijna niet... Ik heb gisteren nog een flinke drempeltest gedaan met 3 man in de auto en dus ook door de binnenstad km's maken. Ging aardig stug al! 8)
Ik spaar al veel geld uit door niet voor 4x 205-40-17 bandjes te gaan. En de 15" met juiste ET zal geen moeite opleveren denk ik. Maar ik twijfel nu over de dempers. Mijn gevoel zegt Koni, omdat de prijs van de andere kits elkaar toch niet veel ontlopen. Of kijk ik over iets heen?

Mvg, Chendy.
Turbo Marco

De Carbon dempers zijn onder normale omstandigheden een zeer goede keuze en geven geen problemen met verlagingsveren.
Koni is natuurlijk ook zeer goed,ga dan wel voor de rode tenzij je het ciruit op wil en alles wil gaan optimaliseren dan kan je beter voor de gele koni's gaan.

greetz Marco
Tom
Moderator

@ Chendy, voor zover ik weet gaat dat niet passen.
chendy
Contacteer:

Marco: OK. Probeer ik dan gewoon met de carbon's eerst maar zo'n 40mm omlaag te doen. Wordt dus in de maat 195-45-15 om 7jx15 heen. Effe gechecked net en mijn broer zegt dat die wielen onder zijn Pug 106 GTi vandaan komen. Zal de velg ook onder een 5 gaan qua steek (4 gaats)? Volgens mij zit op Peugeot een flinke ET namelijk... Ik wilde het gelijk na De Meern al probeern. :D
En toen regen...pindakaas! :(

Tom: Thx anyway.

Mvg, Chendy.
Turbo Marco

Ik dacht dat de peug steek 4x108 had :)

En je moet hebben 4x100 ET 36

greetz Marco
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Turbo Marco schreef:Ik dacht dat de peug steek 4x108 had :)

En je moet hebben 4x100 ET 36

greetz Marco
correct.
Sander
Contacteer:

Tom schreef:ik had 195-45-15 met 6cm verlaging en dat ging prima. Velgen waren meen ik 6,7 of 7j breed en ik kon nog gewoon maximaal in en uitsturen. 16" moet overigens ook gewoon goed kunnen passen
Hoe laag hang je dan boven het asvalt ongeveer?
Mijn GTT is al verlaagd (toen ik hem kocht) maar ik wil andere demper+veren, nu weet ik niet hoe hoog hij origineel is dus weet ik niet wat voor veren ik er bij moet kopen -4 of -5cm???

Wie kan dat ongeveer zeggen?

S :D nder
Tom
Moderator

ik zou niet meer precies weten hoe laag dat dan boven het asfalt was. Ik heb de auto niet meer dus kan het ook niet even gaan meten voor je. Ray heeft zijn auto nu volgens mij ook op 60mm staan (apex), misschien dat hij even kan kijken voor je
Chrisv

Ik heb dus die veren van Ray overgenomen, en ik was even in mn handboek aan het lezen over het verwisselen van de veren (veerpoten). Nu moet je daar een veerspanner voor hebben.
Waar kun je deze huren, of is het niet nodig, want ik meen ooit ergens iets gelezen te hebben van steven en die zei dat het niet nodig was en dat het ook gewoon lukte zonder die veerspanners.

Als het wel nodig is, waar huur je die dingen en hoeveel kost zoiets?

Als het gelukt is ga ik ook maar eens proberen of ik hem achter wat kan verlagen dmv de torsies, even zon tooltje maken, ben benieuwd of dat een beetje los wil komen bij mij.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Tom
Moderator

met een beetje voorzichtigheid en gezond verstand kan het ook wel zonder. Je moet wel blijven nadenken en voorzichtig. Zet iig even wat grote ty-raps om de veer of een (of meerdere) spanbanden zodat ie niet plotseling kan springen.

huren weet ik niet ofdat dat kan. Nieuw heb je al een low-budget exemplaar voor ongeveer 50 euro. Effe langs de lokale garage kan anders ook wel. effe vragen ofdat zij de veren even omzetten of loshalen. Duurt nooit lang dus kan ook niet veel kosten
Steven

Neem nou van mij aan dat je met 3 handen die veerspanners echt niet nodig hebt.
3e hand moet je maar ff zien in de vorm van een kont of een ander persoon.

Als je het echt niet lukt (kan me niet voorstellen) kun je de veer insnoeren met dikke tie-wraps, werkt hetzelfde en kost een stuk minder.
Chrisv

Steven schreef:Neem nou van mij aan dat je met 3 handen die veerspanners echt niet nodig hebt.
3e hand moet je maar ff zien in de vorm van een kont of een ander persoon.

Als je het echt niet lukt (kan me niet voorstellen) kun je de veer insnoeren met dikke tie-wraps, werkt hetzelfde en kost een stuk minder.
Hej ja das een goede tip die tie-wraps. Ok bedankt ik ga het eens proberen als ik tijd heb.
some people are alive only because it's illegal to kill them
-Ray-
Contacteer:

Tom schreef:ik zou niet meer precies weten hoe laag dat dan boven het asfalt was. Ik heb de auto niet meer dus kan het ook niet even gaan meten voor je. Ray heeft zijn auto nu volgens mij ook op 60mm staan (apex), misschien dat hij even kan kijken voor je
bij -6 voor en achter heb ik op me krikpunten v/a allebei 12 cm grondspeling.
Mrtn
Car: R5GTT

-Ray- schreef: bij -6 voor en achter heb ik op me krikpunten v/a allebei 12 cm grondspeling.
en dat is optisch, want het hele handeltje onder de auto hangt nog lager :(
Mrtn = Maarten
-Ray-
Contacteer:

ja joh :lol:

er schijnen nogal wat drempels geraakt te worden door uitlaat trajecten :lol:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Chrisv schreef:Waar kun je deze huren, of is het niet nodig, want ik meen ooit ergens iets gelezen te hebben van steven en die zei dat het niet nodig was en dat het ook gewoon lukte zonder die veerspanners.
Bij Bo-Rent. 6 euro per dag, daar kan je niet gevaarlijk voor gaan doen!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie