
GTT verlagen
min zes zeker 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Inderdaad 

ik dacht dat een nieuwe set apex -6 zonder schotels zo rond de 400 euro zat... bel anders jeroen lubking ff, 06-29571950
Immer wieder die verdammte Holländer
Welnee man alle renaultveren staan niet zo strak, heeft Jeroen L. mij ook verteld en ik heb nu al 3 sets veerpoten opengesloopt door met de hand tegen te houden, gaat prima.LE-Man schreef:hee, ff een tip.. asjeblieft zet die spannersgoed vast! mijn broer had 1x dat ie los schoot, dag gereedschapskist... vloog er dwars doorheen! en oppassen met je klauwen! ik heb namelijk wel eens gehoord dat die veren(oude veren) wel eens breken in de klem..'
Je moet em alleen dus wel ingedrukt houden als je de moer er helemaal afhaalt, anders dan springt ie dus wel. Maar dan nog valt het reuze mee.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Wat is trouwens het verschil tussen die sets van K-tec, behalve de prijs dan.
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=1048
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=34
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=33
Ik zie bij de eerste staan dat je tot 6 cm kan verlagen, maar bij de andere zie ik er niks over staan.
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=1048
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=34
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=33
Ik zie bij de eerste staan dat je tot 6 cm kan verlagen, maar bij de andere zie ik er niks over staan.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
ok dat verschil kon ik ook wel zien.
maar die eerste 2 he
maar die eerste 2 he
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
aha
en hoe laag kan die 2de ?
en hoe laag kan die 2de ?
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ok gevonden tot -9 is idd laag zat 

-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Dan zou de eerste set van 390 pond een leuke set zijn.Steven schreef:Roy zit nu weer op -6 ofzo, hij had em es lager gezet maar dat was te erg. Drempels waren no-go en het stuiterde als een gek.
Althans dit is wat ik vernomen heb
390 x 1,6 = 625 (is minder leuk)
En het kan ook met Apex rondom nieuwe schokbrekers en 60mm verlagingsveren voor 370 euro (dacht ik)
Alleen niet instelbaar.
Hi Marco!Turbo Marco schreef:Chendy jongen toch, weet waar je aan begint 17"rijd voor geen ene meter![]()
Het kijkt mischien leuk maar er is geen enkele gtt die er op gemaakt is![]()
Ik zal er maar niets meer op zeggen noch reageren want jou besluit staat toch al vast,en dat is natuurlijk jouw goed recht![]()
Greetz Marco
Ik heb gisteravond op de Leiden-meeting goed kunnen zien dat 17" geen slimme zet is. Hoe weet ik dat? Er stond een witte GTT met 16 en die vrat aan alle kanten het 5-je op...

Dus thx voor de input hoor! Ik weet nu beter.
Ik krijg van mijn broer zijn 195-45-15 bandjes als ik beloof rustig te rijden. OK! (yeah right!
Nu hoorde ik van JP dat ik dan niet breder moet gaan dan 6,5Jx15. Daar zijn volgens mij niet veel (mooie) modellen meer van, of wel?
Nu ben ik benieuwd naar advies van GTT rijders die hun 5 laag hebben staan i.c.m. 15" en 195-45-15. Wat voor problemen kan ik tegen komen bij deze maat i.c.m. 7Jx15?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik had 195-45-15 met 6cm verlaging en dat ging prima. Velgen waren meen ik 6,7 of 7j breed en ik kon nog gewoon maximaal in en uitsturen. 16" moet overigens ook gewoon goed kunnen passen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
- Locatie: Arnhem
Ha Chendy!chendy schreef:Hi Marco!Turbo Marco schreef:Chendy jongen toch, weet waar je aan begint 17"rijd voor geen ene meter![]()
Het kijkt mischien leuk maar er is geen enkele gtt die er op gemaakt is![]()
Ik zal er maar niets meer op zeggen noch reageren want jou besluit staat toch al vast,en dat is natuurlijk jouw goed recht![]()
Greetz Marco
Ik heb gisteravond op de Leiden-meeting goed kunnen zien dat 17" geen slimme zet is. Hoe weet ik dat? Er stond een witte GTT met 16 en die vrat aan alle kanten het 5-je op...![]()
Dus thx voor de input hoor! Ik weet nu beter.
Ik krijg van mijn broer zijn 195-45-15 bandjes als ik beloof rustig te rijden. OK! (yeah right!)
Nu hoorde ik van JP dat ik dan niet breder moet gaan dan 6,5Jx15. Daar zijn volgens mij niet veel (mooie) modellen meer van, of wel?
Nu ben ik benieuwd naar advies van GTT rijders die hun 5 laag hebben staan i.c.m. 15" en 195-45-15. Wat voor problemen kan ik tegen komen bij deze maat i.c.m. 7Jx15?
Toch verstandig geworden

7j15 moet goed kunnen gaan met 195-45 banden mits je de juiste ET waarde vd velgen hebt,en 6cm verlaging is dan eigenlijk best wel veel{ik weet niet hoe het in Amsterdan gesteld is met de verkeers drempels maar hier in Arnhem en omstreken is een verlaging van 4cm al een ramp

maar suc6 met de zoektocht naar mooie goed passende velgen.
greetz Marco
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
- Locatie: Arnhem
Ik bedenk mij net dat de verlaging in mijn geval toch anders is ivm de kleinere wielomtrek {185-50-14} 

Tom: Ik zie dat je een verenset te koop hebt voor de Clio. Maar nu hoopte ik dat deze ook onder een GTT zullen passen. Wat jij?
Marco: De GTT veert nu al bijna niet... Ik heb gisteren nog een flinke drempeltest gedaan met 3 man in de auto en dus ook door de binnenstad km's maken. Ging aardig stug al!
Ik spaar al veel geld uit door niet voor 4x 205-40-17 bandjes te gaan. En de 15" met juiste ET zal geen moeite opleveren denk ik. Maar ik twijfel nu over de dempers. Mijn gevoel zegt Koni, omdat de prijs van de andere kits elkaar toch niet veel ontlopen. Of kijk ik over iets heen?
Mvg, Chendy.
Marco: De GTT veert nu al bijna niet... Ik heb gisteren nog een flinke drempeltest gedaan met 3 man in de auto en dus ook door de binnenstad km's maken. Ging aardig stug al!

Ik spaar al veel geld uit door niet voor 4x 205-40-17 bandjes te gaan. En de 15" met juiste ET zal geen moeite opleveren denk ik. Maar ik twijfel nu over de dempers. Mijn gevoel zegt Koni, omdat de prijs van de andere kits elkaar toch niet veel ontlopen. Of kijk ik over iets heen?
Mvg, Chendy.
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
- Locatie: Arnhem
De Carbon dempers zijn onder normale omstandigheden een zeer goede keuze en geven geen problemen met verlagingsveren.
Koni is natuurlijk ook zeer goed,ga dan wel voor de rode tenzij je het ciruit op wil en alles wil gaan optimaliseren dan kan je beter voor de gele koni's gaan.
greetz Marco
Koni is natuurlijk ook zeer goed,ga dan wel voor de rode tenzij je het ciruit op wil en alles wil gaan optimaliseren dan kan je beter voor de gele koni's gaan.
greetz Marco
Marco: OK. Probeer ik dan gewoon met de carbon's eerst maar zo'n 40mm omlaag te doen. Wordt dus in de maat 195-45-15 om 7jx15 heen. Effe gechecked net en mijn broer zegt dat die wielen onder zijn Pug 106 GTi vandaan komen. Zal de velg ook onder een 5 gaan qua steek (4 gaats)? Volgens mij zit op Peugeot een flinke ET namelijk... Ik wilde het gelijk na De Meern al probeern. 
En toen regen...pindakaas!
Tom: Thx anyway.
Mvg, Chendy.

En toen regen...pindakaas!

Tom: Thx anyway.
Mvg, Chendy.
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
- Locatie: Arnhem
Ik dacht dat de peug steek 4x108 had
En je moet hebben 4x100 ET 36
greetz Marco

En je moet hebben 4x100 ET 36
greetz Marco
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
correct.Turbo Marco schreef:Ik dacht dat de peug steek 4x108 had![]()
En je moet hebben 4x100 ET 36
greetz Marco
Project: GTT Blue Sport
Hoe laag hang je dan boven het asvalt ongeveer?Tom schreef:ik had 195-45-15 met 6cm verlaging en dat ging prima. Velgen waren meen ik 6,7 of 7j breed en ik kon nog gewoon maximaal in en uitsturen. 16" moet overigens ook gewoon goed kunnen passen
Mijn GTT is al verlaagd (toen ik hem kocht) maar ik wil andere demper+veren, nu weet ik niet hoe hoog hij origineel is dus weet ik niet wat voor veren ik er bij moet kopen -4 of -5cm???
Wie kan dat ongeveer zeggen?
S

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik zou niet meer precies weten hoe laag dat dan boven het asfalt was. Ik heb de auto niet meer dus kan het ook niet even gaan meten voor je. Ray heeft zijn auto nu volgens mij ook op 60mm staan (apex), misschien dat hij even kan kijken voor je
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Ik heb dus die veren van Ray overgenomen, en ik was even in mn handboek aan het lezen over het verwisselen van de veren (veerpoten). Nu moet je daar een veerspanner voor hebben.
Waar kun je deze huren, of is het niet nodig, want ik meen ooit ergens iets gelezen te hebben van steven en die zei dat het niet nodig was en dat het ook gewoon lukte zonder die veerspanners.
Als het wel nodig is, waar huur je die dingen en hoeveel kost zoiets?
Als het gelukt is ga ik ook maar eens proberen of ik hem achter wat kan verlagen dmv de torsies, even zon tooltje maken, ben benieuwd of dat een beetje los wil komen bij mij.
Waar kun je deze huren, of is het niet nodig, want ik meen ooit ergens iets gelezen te hebben van steven en die zei dat het niet nodig was en dat het ook gewoon lukte zonder die veerspanners.
Als het wel nodig is, waar huur je die dingen en hoeveel kost zoiets?
Als het gelukt is ga ik ook maar eens proberen of ik hem achter wat kan verlagen dmv de torsies, even zon tooltje maken, ben benieuwd of dat een beetje los wil komen bij mij.
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
met een beetje voorzichtigheid en gezond verstand kan het ook wel zonder. Je moet wel blijven nadenken en voorzichtig. Zet iig even wat grote ty-raps om de veer of een (of meerdere) spanbanden zodat ie niet plotseling kan springen.
huren weet ik niet ofdat dat kan. Nieuw heb je al een low-budget exemplaar voor ongeveer 50 euro. Effe langs de lokale garage kan anders ook wel. effe vragen ofdat zij de veren even omzetten of loshalen. Duurt nooit lang dus kan ook niet veel kosten
huren weet ik niet ofdat dat kan. Nieuw heb je al een low-budget exemplaar voor ongeveer 50 euro. Effe langs de lokale garage kan anders ook wel. effe vragen ofdat zij de veren even omzetten of loshalen. Duurt nooit lang dus kan ook niet veel kosten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Neem nou van mij aan dat je met 3 handen die veerspanners echt niet nodig hebt.
3e hand moet je maar ff zien in de vorm van een kont of een ander persoon.
Als je het echt niet lukt (kan me niet voorstellen) kun je de veer insnoeren met dikke tie-wraps, werkt hetzelfde en kost een stuk minder.
3e hand moet je maar ff zien in de vorm van een kont of een ander persoon.
Als je het echt niet lukt (kan me niet voorstellen) kun je de veer insnoeren met dikke tie-wraps, werkt hetzelfde en kost een stuk minder.
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Hej ja das een goede tip die tie-wraps. Ok bedankt ik ga het eens proberen als ik tijd heb.Steven schreef:Neem nou van mij aan dat je met 3 handen die veerspanners echt niet nodig hebt.
3e hand moet je maar ff zien in de vorm van een kont of een ander persoon.
Als je het echt niet lukt (kan me niet voorstellen) kun je de veer insnoeren met dikke tie-wraps, werkt hetzelfde en kost een stuk minder.
some people are alive only because it's illegal to kill them
bij -6 voor en achter heb ik op me krikpunten v/a allebei 12 cm grondspeling.Tom schreef:ik zou niet meer precies weten hoe laag dat dan boven het asfalt was. Ik heb de auto niet meer dus kan het ook niet even gaan meten voor je. Ray heeft zijn auto nu volgens mij ook op 60mm staan (apex), misschien dat hij even kan kijken voor je
Immer wieder die verdammte Holländer
ja joh 
er schijnen nogal wat drempels geraakt te worden door uitlaat trajecten

er schijnen nogal wat drempels geraakt te worden door uitlaat trajecten

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Bij Bo-Rent. 6 euro per dag, daar kan je niet gevaarlijk voor gaan doen!Chrisv schreef:Waar kun je deze huren, of is het niet nodig, want ik meen ooit ergens iets gelezen te hebben van steven en die zei dat het niet nodig was en dat het ook gewoon lukte zonder die veerspanners.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)