Wassen in de winter?
-
Nu ik me clio toch wel netjes wil houden.
wil ik hem vaker in de winter gaan wassen. Het probleem is echter vorst maar ook dat het water niet op droogt.
nu is heb ik een zwarte metallic lak en als ik het water op late drogen krijg im allemaal water streepjes en plekjes.(ook in d e zomer)
hoe doen jullie dat dus auto wassen en droog maken maar waarmee?
zodat er geen water sproren meer te zien zijn
wil ik hem vaker in de winter gaan wassen. Het probleem is echter vorst maar ook dat het water niet op droogt.
nu is heb ik een zwarte metallic lak en als ik het water op late drogen krijg im allemaal water streepjes en plekjes.(ook in d e zomer)
zodat er geen water sproren meer te zien zijn
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Je moet je auto afspoelen in een wasbox, daar hebben ze osmosewater, hierdoor krijg je een vlekvrije wagen als deze opdroogt! Naar ik meen is afdrogen niet nodig?mark -19- 16v schreef:Nu ik me clio toch wel netjes wil houden.
zodat er geen water sporen meer te zien zijn
Afspoelen met osmosewater inderdaad of afnemen met een goede zeem. Als je de boel zo laat opdrogen krijg je altijd vlekken en strepen.
Laatst gewijzigd door Jasper16v op di 28 okt 2003 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Moet je bij de AVIA in Valkenswaard komen wassen, ik werk daar en daar hebben ze het welMrtn schreef:dat water in wasstraten is gedemineraliseerd, tenminste, als dat er staat, niet allemaal hebben het.
Maar met een zeem afdrogen moet toch lukken in de winter? en het vriest niet altijd

Hier in de buurt kan je bij alle wasboxen doen en laten wat je wilt. Is er beveiliging bij jou ofzo ?Merijn schreef:Je auto wordt alleen niet schoon in zo'n wasbox!Sponzen en emmers zijn helaas verboden in dat soort dingen.

Ik neem altijd een spons e.d. mee want enkel de hogedruk krijgt het hardnekkige er niet af.
Ik woon in Oss, he... 
Nee, ff serieus. Als ik op zondag mijn auto daar wil wassen dan staat men in de rij en krijg ik een hoop scheldwoorden naar mijn hoofd als ik mijn auto daar sta te soppen met een spons.
Ik heb het ook wel eens 's nachts staan doen, maar als het geld op is gaan de lampen uit. Ook niet echt fijn soppen.

Nee, ff serieus. Als ik op zondag mijn auto daar wil wassen dan staat men in de rij en krijg ik een hoop scheldwoorden naar mijn hoofd als ik mijn auto daar sta te soppen met een spons.

Ik heb het ook wel eens 's nachts staan doen, maar als het geld op is gaan de lampen uit. Ook niet echt fijn soppen.

-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
hier kan ik de r19 mooi schoonkrijgen,maar de velgen moeten toch een beurt met de spons krijgen,ook al gebruik je de velgenreiniger optie,ff spons er over en klaar.
Wat ik altijd doe is voor de winter een stevige waxbeurt geven,geeft ook weer een beetje bescherming.
Wat ik altijd doe is voor de winter een stevige waxbeurt geven,geeft ook weer een beetje bescherming.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Merijn schreef:Ik woon in Oss, he...

-
ehm een spons is sowieso niet echt goed voor je lak. sponzen absorberen hele fijne siliciumdeeltjes en stof op je auto, met een spons schuur je op die manier lekker je lak aan gort (op termijn natuurlijk)Merijn schreef:Je auto wordt alleen niet schoon in zo'n wasbox!Sponzen en emmers zijn helaas verboden in dat soort dingen.
Wat pak jij dan ? WC papier ?Frank M schreef:ehm een spons is sowieso niet echt goed voor je lak. sponzen absorberen hele fijne siliciumdeeltjes en stof op je auto, met een spons schuur je op die manier lekker je lak aan gort (op termijn natuurlijk)Merijn schreef:Je auto wordt alleen niet schoon in zo'n wasbox!Sponzen en emmers zijn helaas verboden in dat soort dingen.

Je moet de auto ook eerst goed afspoelen e.d. voordat je de spons pakt, maar hele fijne deeltjes kom je toch niet vanaf lijkt me...
-
pleepapier, jaaaa kilometers...nee, ik gebruik een zachte borstel.Jasper16v schreef:Wat pak jij dan ? WC papier ?Frank M schreef:ehm een spons is sowieso niet echt goed voor je lak. sponzen absorberen hele fijne siliciumdeeltjes en stof op je auto, met een spons schuur je op die manier lekker je lak aan gort (op termijn natuurlijk)Merijn schreef:Je auto wordt alleen niet schoon in zo'n wasbox!Sponzen en emmers zijn helaas verboden in dat soort dingen.
![]()
Je moet de auto ook eerst goed afspoelen e.d. voordat je de spons pakt, maar hele fijne deeltjes kom je toch niet vanaf lijkt me...
ohwohwohw, liefhebbers gooien hun auto niet door de wasstraat, als je van iets krasjes krijgt...jeroen.k schreef:Ik heb Marco!![]()
maar Jeroen... we laten Marco onze auto gewoon met de hand wassen, voor 1 xtra

Mrtn = Maarten
Hehe...niet naar de straat..alleen spuiten en borstelenMrtn schreef:ohwohwohw, liefhebbers gooien hun auto niet door de wasstraat, als je van iets krasjes krijgt...jeroen.k schreef:Ik heb Marco!![]()
maar Jeroen... we laten Marco onze auto gewoon met de hand wassen, voor 1 xtra![]()

-
- Contacteer:
idd niet veel leden halen de auto door zo'n verschrikking,elke keer je hart vast houden dat er niks verot gaat. 

-
Ja, Mijn baas bezit ook een wasstraat voor vrachtwagens en auto's en daar kun je je auto ook laten wassen.chris-r19 schreef:idd niet veel leden halen de auto door zo'n verschrikking,elke keer je hart vast houden dat er niks verot gaat.
Ging ik mijn auto daar wassen, hadden ze geen zuignapje op antenne gedaan en toen boog hij helemaal naar voren, bijna afgeknapt.
Nu zit er een scheurtje in de antenne houder.

Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
- Contacteer:

ik merkte dat ze hier te ruwe borstels hadden,de lak was niet echt mooi geworden bij mn vorige r19.
dus daarom bij deze was ik of thuis (met koud lauw water) of langs de wasbox met spons voor de velgen.
Ik spuit m altijd eerst afmet zeep en daarna water in zo'n wasbox bij tankstation voor t stof en vuil eraf te doen. Daarna was ik m thuis en k spoel m af met regenwater, omdat daar geen kalk in zit en gaat ie mooi van glimmen. Op t laatst nog ff afzemen en klaar!
Laatst gewijzigd door Thierry op di 28 okt 2003 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
de harde borstel in de box gebruik ik enkel voor de ruiten en koplampen en grill,die zitten onder de vliegjes,gelukig straks minder,dan voldoet de straal voor een schoon en fris resultaat 

Voor die vliegjes heb je tegenwoordig al iets wat je erop kan spuiten. En die vliegjes lossen dan op ofzo. En het is niet slecht voor je lak.
-
- Contacteer:
weet ik
,ben alleen iemand die het altijd vergeet mee te nemen als ik het zie staan 

Ik zal je zeggen, gebruik zelf nooit van die middeltjes voor vliegen enzo....
Ik gebruik gewoon een panty om een spons heen, en geloof het die vliegen vliegen er zooo af....
(oja, uiteraard zonder krassen)

Ik gebruik gewoon een panty om een spons heen, en geloof het die vliegen vliegen er zooo af....

(oja, uiteraard zonder krassen)
Daar hebben wij thuis een wonderdoekje voor (zo heten die dingen
) Veeg je ze zo mee af zonder krassen. Velgen krijg je er ook goed mee schoon alleen dan niet weer gebruiken op je lak 

There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Contacteer:
Ziin dat niet van die doekies die je ook voor shows kan gebruiken?met een klein beetje water isie ook meteen gewaxed en zo toch?
denk dat ik die ook eens ga opzoeken,mijn auto wassen voor dat ik vertrek heeft voor mij geen zin.
denk dat ik die ook eens ga opzoeken,mijn auto wassen voor dat ik vertrek heeft voor mij geen zin.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nee voor je van het platte land bent is je wagen alweer smerigchris-r19 schreef:denk dat ik die ook eens ga opzoeken,mijn auto wassen voor dat ik vertrek heeft voor mij geen zin.

wel ff op de rubbers letten he
anders vriezen de deuren dicht
-
- Contacteer:
Da bedoel ik,voor ik zeeland uit bent is het net een trekker met blubber.dennisvr schreef:nee voor je van het platte land bent is je wagen alweer smerigchris-r19 schreef:denk dat ik die ook eens ga opzoeken,mijn auto wassen voor dat ik vertrek heeft voor mij geen zin.
wel ff op de rubbers letten he
anders vriezen de deuren dicht
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Ik kan niets anders dan met een emmer heen en weer sjouwen. Ik was eerst de wagen met alleen water voor het grote vuil, dan met sop, en dan weer water. Vervolgens zemen, en als er strepen komen een tweede keer met een iets drogere zeem er overheen.
Ik wil ook wel een tuinslang gebruiken (is best wel handig voor het sop er af spoelen
) maar dan moet ik ongeveer 300 meter slang hebben... K'heb geen garage of parkeerplaats bij het huis, alleen in de zijstraat. En ja, dit ritme herhaal ik as. zaterdag dus ook. Vroeg moeten opstaan heeft toch wel voordelen, heb je een hele ochtend extra 
Ik wil ook wel een tuinslang gebruiken (is best wel handig voor het sop er af spoelen

-
- Moderator
- Car: Megane
gewoon lekker blijven wassen