GTT verlagen

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Die dempers van k-tec zijn ook rond de 650 euro. En je kan hem dan ook 90 mm verlagen.
5 GT Turbo '88 GT5
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

chendy schreef:Hi there!

Ik wil mijn GTT-II ook gaan verlagen. Maar dan wel met 4 van deze erbij:

[img]http://www.motorstyling.net/alloywheels ... 20MESH.jpg[/img]
DTM Mesh 7,5Jx17
monteer je ook grotere schijfremmen? Dat staat anders zo raar vind ik...
chendy
Berichten: 207
Lid geworden op: za 13 sep 2003 20:53
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Robert dB. schreef:monteer je ook grotere schijfremmen? Dat staat anders zo raar vind ik...
Hi Robert!

Effe snel posten nu mijn vriendin de deur uit is. :D
Je hebt helemaal gelijk, maar nogmaals ik heb deze DTM's nog over. Het is de bedoeling er Brembo's van een 911 onder te krijgen. Maar of dat gaat lukken kan ik je nog niet vertellen. Een collega van mij is altijd bezig met Porsche's op te knappen. Waarschijnlijk kan ik via hem een setje voor de voorwielen scoren. Maar dan moet ik er ook gelijk Porsche-wielen onder knallen. Ik zat al te dromen over de Turbo's met 8Jx18 icm. 215-40-18 onder mijn GTT:

[img]http://www.wheelenhancement.com/technology18_obw.jpg[/img]

Over het kostenplaatje wil ik het niet eens hebben...want als mijn vriendin het hoort. (U)

Tom&Roy: er stond bij de pic iets van 435,00 Pond (each) vandaar dat ik dacht 1200 Euro voor vóór&achter. Maar als het 650,00 Euro is voor een complete kit, valt dat idd wel mee. Bedankt voor de tip.

Mvg, Chendy.
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

Chendy jongen toch, weet waar je aan begint 17"rijd voor geen ene meter (N)

Het kijkt mischien leuk maar er is geen enkele gtt die er op gemaakt is :)

Ik zal er maar niets meer op zeggen noch reageren want jou besluit staat toch al vast,en dat is natuurlijk jouw goed recht :)

Greetz Marco
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

't trekt niet. 13" eronder en nóg lager 8)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Vraagje, weet iemand of het mogelijk is om mijn gtt te verlagen. Ik heb 15" velgen met 195/15/50 ipv --/--/45.

Als het mogelijk is, tot hoever kan ik met deze banden gaan?
some people are alive only because it's illegal to kill them
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

kan gewoon -4, alleen je hebt meer kans op aanlopen in de wielkast :)
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ray heeft nog wel een paar leuke dempers over voor je.
Geen idee wat de verlaging daarvan is
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

idd, das 4 hele centimeters naar benee.

veerpoten + veren, ff je schotels overzetten. 50 eus :)
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Is bijna voor niks :)

@Ray hoe laag is die van jouw nu dan ?
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

-Ray- schreef:idd, das 4 hele centimeters naar benee.

veerpoten + veren, ff je schotels overzetten. 50 eus :)
Dr is al iets in de wielkasten aangepast omdat hij aanliep wanneer je scherp stuurde en zo kwam ie niet door de keuring heen.

Is het zaakje nog in goede staat? Zoja kun je het meenemen de 2e dan neem ik t van je over.
some people are alive only because it's illegal to kill them
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

@ Peter: -6 rondom :p

@ Chris: is in prima staat. zal ze nog ff schoonmaken en meenemen de 2e. je weet wel wie ik ben hè ;) dan hoef ik jou niet te zoeken...
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Dan wordt het tijd dat ik het zaakje ook maar iets dichter bij het asfalt zet.

En dan wordt het ook -6 rondom
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

als je maar wel zorgt dat je een uitlaat zonder middendemper neemt en in een plat dorp woont, dus zonder drempels :(:( want die zijn dan een hel...
Immer wieder die verdammte Holländer
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Bij mij is het dus echt GAAR met 195-50-15 ik heb er heel mijn spatbordverbreders op gaar gerden ze zijn nu allebij aan het inscheuren afbreken en nog meer van die elende. Ik weet alleen niet of dit door ddie 50 band komt maar de meetse zeggen van wel hier
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Als ik uit m`n garage kom hoef ik maar 1 drempel te nemen.
En op de snelweg hebben ze nog geen drempels, dus daar hoef ik ook niet bang voor te zijn
Stel ik kan niet anders dan duw ik hem er wel overheen :D .
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Hmm, kan ik daar dan problemen mee krijgen? Wil natuurlijk niet hetzelfde hebben.
some people are alive only because it's illegal to kill them
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Met die van mij stuiter ik nu nog over de drempels heen.
Ik neem aan dat je er met -4 wel iets voorzichtiger overheen moet gaan.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

het is bij mij al als ik van de parkeerplaats afrijd (staat haaks opde weg dus moet sturen en de weg op draaien en dan loopt heeld e handel al vol aan
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

hmm.

Ray, had jij daar geen problemen mee?
some people are alive only because it's illegal to kill them
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

Hooliead schreef:Bij mij is het dus echt GAAR met 195-50-15 ik heb er heel mijn spatbordverbreders op gaar gerden ze zijn nu allebij aan het inscheuren afbreken en nog meer van die elende. Ik weet alleen niet of dit door ddie 50 band komt maar de meetse zeggen van wel hier
volgens mij ligt dat niet zozeer aan de hoogte vd band{speelt wel een rol}maar hoofdzakelijk aan een verkeerde ET waarde vd velgen,want het moet wel kunnen zonder schade op te lopen}

Het beste is gewoon 15"met 195-45-15 banden bij een verlaging van +/- 4cm {als het dan toch grotere wielen moeten zijn :D }

greetz Marco
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Chrisv schreef:hmm.

Ray, had jij daar geen problemen mee?
met -4 niet. als je m achter net niet op ze gat laat hangen (achterover) dan heb je nergens last van.

je weet wel dat je achter verlaagd dmv torsie hè ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Turbo Marco schreef:volgens mij ligt dat niet zozeer aan de hoogte vd band{speelt wel een rol}maar hoofdzakelijk aan een verkeerde ET waarde vd velgen,want het moet wel kunnen zonder schade op te lopen}

Het beste is gewoon 15"met 195-45-15 banden bij een verlaging van +/- 4cm {als het dan toch grotere wielen moeten zijn :D }

greetz Marco
Het is ook de bedoeling dat er dadelijk 45 bandjes op komen, alleen deze zijn nog prima en ik vind het zonde om deze dan te laten liggen en 45 banden te kopen.
-Ray- schreef: met -4 niet. als je m achter net niet op ze gat laat hangen (achterover) dan heb je nergens last van.

je weet wel dat je achter verlaagd dmv torsie hè ;)
Jaja weet ik alles van :)
Ik ga het wel gewoon proberen, neem het zaakje maar mee de 2e.
some people are alive only because it's illegal to kill them
..::UB::..|R5|
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 11 aug 2003 21:59

hey Chrisv

wat heb je juist aangepast aan je wielkaste? Want ik heb namenlijk het zelfde probleem als jij(heb ook 15/50/15) : hij loopt ook aan als ik maximaal instuur (aan 1 kant maar)
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

..::UB::..|R5| schreef:hey Chrisv

wat heb je juist aangepast aan je wielkaste? Want ik heb namenlijk het zelfde probleem als jij(heb ook 15/50/15) : hij loopt ook aan als ik maximaal instuur (aan 1 kant maar)
Dat moet ik morgen even kijken, ik weet namelijk niet was die kerel eraan heeft gedaan.
Ik laat het je weten.
some people are alive only because it's illegal to kill them
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

goed laten uitlijnen is ook een must :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als ie nog pas redelijk uitgelijnd was hoeft het niet perse als je alleen je veerpoten doet, dan is de afwijking die kan ontstaan minimaal.

Maar als dat al een tijd geleden was is het zeker wel een must.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik heb vandaag maar even veerspanners gekocht :) kan ik eindelijk zelf andere veren monteren zonder afhankelijk te zijn van derden :D

nu nog veren :lol:
Mrtn = Maarten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Veerspanners? hehe ik doe het zonder in me eentje.

D'r zit maar heel weinig voorspaning op die veren, als je er half op gaat zitten kun je em met 1 hand extra indrukken en de ander losdraaien.

Eitje :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

veerspanners zijn idd vaak niet nodig i.c.m. verlaginsveren. En anders een paar grote ty-raps om plotsling springen te voorkomen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Welnee als zo'n krielkipje als ik het kan met originele- en verlagingsveren kan iedereen het :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

daar zit wat in :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik doe het liever 'save' :wink: :lol:

ik ga mooi niet lopen rommelen met die veren, trouwens... bij mij staat er nog wel veel spanning op, ook met de -35mm veren die ik nu heb..

en misschien gebruik ik het wel nooit, ik love 'voorraadvorming van gereedschappen' :D
Mrtn = Maarten
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

Mrtn schreef:Ik doe het liever 'save' :wink: :lol:

ik ga mooi niet lopen rommelen met die veren, trouwens... bij mij staat er nog wel veel spanning op, ook met de -35mm veren die ik nu heb..

en misschien gebruik ik het wel nooit, ik love 'voorraadvorming van gereedschappen' :D
hee, ff een tip.. asjeblieft zet die spannersgoed vast! mijn broer had 1x dat ie los schoot, dag gereedschapskist... vloog er dwars doorheen! en oppassen met je klauwen! ik heb namelijk wel eens gehoord dat die veren(oude veren) wel eens breken in de klem..'

maare, ik wil de mijne ook verlagen, alleen ik vind koni wat te duur.. altans gele koni's rode koni's heb ik nog niet naar gevraagt.. weet iemand anders dat miss? wat die kosten..
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Is Apex ook geen optie voor je ?
Plaats reactie