TROS-RADAR en de Twingo productiefout!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
turboman
Contacteer:

Ik kon deze niet al vinden in het forum, vandaar dat ik er een nieuw topic van heb gemaakt (evt te verplaatsen naar juist topic als iemand die vindt)

http://www.trosradar.nl/PHP/news//337

Productiefout Renault Twingo [01-09-2003]
De springveren van de Renault Twingo bevatten een produktiefout. De beschermlaag laat makkelijk los waardoor de veer gaat roesten en af kan breken.

Renault is op de hoogte van dit probleem en heeft de productie van de voorveren inmiddels aangepast. Bij Twingo's van na 23 februari 2001 zal daarom dit probleem waarschijnlijk niet meer voorkomen.

De meer dan 55.000 andere Twingo rijders wil Renault echter niet verder tegemoetkomen dan met een coulanceregeling van maximaal 20% op de materiaalkosten.

Beroep op garantie
Dr.Mr.L.Mölenberg (Universiteit van Maastricht) stelt dat -net als bij alle andere produkten-, de consument beroep kan doen op een garantie op basis van een economische levensverwachting. De veren zouden net zo lang als de gehele auto mee moeten gaan. Nu de veren dus veel eerder breken, kun je de Renault dealer hiervoor aansprakelijk stellen. Zij hebben immers een slecht produkt verkocht.
Marcel B.

M'n vader had het er inderdaad een tijdje geleden ook al over... niet echt goeie service van renault...
Don't walk the grass... smoke it
Stefan S.

Hoe je het ook wendt of keert, er moeten toch sowieso verlagingsveren op om een beetje een bocht te nemen :D
Douwe

Yep de mijne bleken ook niet veel soeps meer te zijn 1 was gebroken en 2 waren zo verroest dan ze nauwelijks wat deden :@ maar goed dit werd ontdekt toen mijn verlaginsg set eronder gingen dus werd er niet warm of koud van :D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Eric H
Contacteer:

turboman schreef:
Beroep op garantie
Dr.Mr.L.Mölenberg (Universiteit van Maastricht) stelt dat -net als bij alle andere produkten-, de consument beroep kan doen op een garantie op basis van een economische levensverwachting. De veren zouden net zo lang als de gehele auto mee moeten gaan. Nu de veren dus veel eerder breken, kun je de Renault dealer hiervoor aansprakelijk stellen. Zij hebben immers een slecht produkt verkocht.
Oke, dus volgens bovenstaande geleerde kunnen we dus ook de schokdempers,motorsteunen, en andere aanverwante artikelen claimen als deze kapot gaan, of moeten deze niet een heel auto leven mee gaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met bovenstaande Dr. Mr. wel eens dat Renault moet zorgen voor vervanging, alleen de motivatie die hij aandraagt deugt niet, of de journalist die het heeft opgeschreven snapt het niet helemaal.

Waarschijnlijk werd er bedoeld, dat als de werkelijke levensduur sterk afwijkt van wat er van het geleverde verwacht mag worden, dat er dan sprake moet zijn van kosteloze vervanging.
Mits het geleverde daarvoor gebruikt is, waar het produkt en de samenhang voor bedoeld is.

Oftewel dat je geen 120 grint tegels in je wagen bent gaan verhuizen.
Dat kan wel, maar dan moet je met een
twingo wel 120x heen en weer rijden :wink:
Cars : Volvo V40
R5 GTT FOR SALE
Check de site voor de voortgang
http://home.versatel.nl/e.hitzert

5 Turbo kopen ????
Patrick L.

Volgens mij hadden de eerste types Twingo, zeg maar vanaf 1993 dit probleem al , dat de voorveren kunnen breken. Vreemd dat dit na 10 jaar pas boven water komt.
Roel79

Ze hebben gewoon acht jaar zitten slapen in die fabriek! Maargoed, typisch Frans; De Twingo verkoopt toch goed! Who cares? :D
Plaats reactie