bleed valve
Bel even met JL Tuning, die heeft de wel bekende KRAANTJES op voorraad liggen...tom2turbo schreef:hallo allemaal
waar kan ik een bleedvalve zo'n druk regelaar
kopen en op hoeveel euri's moet ik rekenen
thx
Thomas
Kan geleverd worden met eventuele inbouw zelfs....!!
Jeroen Lubking - 0629 57 19 50
ik zat er zelf ook aan te denken, maar ik denk dat je zonder andere motorische aanpassingen je blok teveel "verkracht".
Of zit ik er nu naast?
Of zit ik er nu naast?
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
zolang je niet over 0,9 bar gaat is het toch goed?
En dat is het begin van het rode?r5alpine-turbo schreef:zolang je niet over 0,9 bar gaat is het toch goed?
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Wat moet je dan allemaal veranderen als je boven 0,9 wil?
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
dikkere koppakking monteren voor een lagere compressie.dan kan je geloof ik tot 1,2 bar.groep a carburateur kan je ook nog monteren.zorgt voor minder luchtweerstand.
ik denk niet dat het voor dagelijks gebruik handig is om nog hoger te gaan dan dat omdat dan het dan je betrouwbaarheid verminderd.
zo leer je nog eens wat van die forums!
ik denk niet dat het voor dagelijks gebruik handig is om nog hoger te gaan dan dat omdat dan het dan je betrouwbaarheid verminderd.
zo leer je nog eens wat van die forums!
Compressie verlagen

"groep A" carburateur



"groep A" carburateur


-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
ik heb mijzelf denk ik een beetje overschat.wat heb ik fout matijs en verbeter,dan kunnen deze misverstanden voor eeuwig de wereld uit.Compressie verlagen
"groep A" carburateur
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Tom, om even je vraag te beantwoorden:
Net jl-tuning gebeld, zit je met zo'n aansluitsysteem op 155 euro (complete aansluitset, klonk best specialistisch).
Improve-tuning heeft een bleedvalve voor 57 euro, maar zonder aansluitset enzo. Hij had het zoiets over verlengen van de slang tussen turbo en carb. (site http://www.improve-tuning.com, anders weet je niet waar je dat kan halen
)
Dus dan moet je kiezen tussen gewoon een bleedvalve (die onder je motorkap of met verlengbare slang te verstellen is) of een echt professioneel verstelsysteem.
Net jl-tuning gebeld, zit je met zo'n aansluitsysteem op 155 euro (complete aansluitset, klonk best specialistisch).
Improve-tuning heeft een bleedvalve voor 57 euro, maar zonder aansluitset enzo. Hij had het zoiets over verlengen van de slang tussen turbo en carb. (site http://www.improve-tuning.com, anders weet je niet waar je dat kan halen

Dus dan moet je kiezen tussen gewoon een bleedvalve (die onder je motorkap of met verlengbare slang te verstellen is) of een echt professioneel verstelsysteem.
r5alpine-turbo schreef:ik heb mijzelf denk ik een beetje overschat.wat heb ik fout matijs en verbeter,dan kunnen deze misverstanden voor eeuwig de wereld uit.Compressie verlagen
"groep A" carburateur

compressie verlagen vind ik altijd zo'n zwaktebod. De compressie is laag zat. Je hoeft de druk echt niet op 3 bar te hebben zoals al die Engelse tuners, dus lagere compressie is helemaal niet aan de orde. Dat gaat alleen maar ten koste van de rijdbaarheid van de auto.
Dito met de carburateur. Dit is absoluut de grootste bottleneck van de GTT, maar om nou voor honderden euri van een 25mm venturi naar een 28mm venturi te gaan lijkt mij geld weggooien. Kan je beter eerst eens een andere intercooler gaan zoeken, want daar zit ook een aardig stukje weerstand.
Maarja, wie ben ik?
Ja iedereen heeft natuurlijk zn eigen gedachtes over het aanpassen van je blok etc.
Maar ik rijd gereld op 1,3 bar onder de gasklep (das ongv. 1,5 boven), en heb dus geen dikke koppakking, en geen lagere compressie, bla bla...
Ik heb alleen een grotere brandstofpomp, en een groep A carb., en nu moet er nog een dikke intercooler, maar ik heb nergens last van hoor...
Hij rijd voorlopig prima.....
Maar ik rijd gereld op 1,3 bar onder de gasklep (das ongv. 1,5 boven), en heb dus geen dikke koppakking, en geen lagere compressie, bla bla...
Ik heb alleen een grotere brandstofpomp, en een groep A carb., en nu moet er nog een dikke intercooler, maar ik heb nergens last van hoor...

Hij rijd voorlopig prima.....
Precieieieis. Beetje lief zijn voor 'm is alles 
trouwens voor de bleedvalve ... bedragen van 60 en 160 euro ..
het principe van het ding is dit.
De actuator wordt aangestuurd door de druk die door de turbo geleverd word, via een slangetje. Is deze druk 0,6 bar, dan drukt de actuator de wastegate open en bouwt de turbo geen druk meer op.
De bleedvalve doet nu iets heel simpels: hij laat lucht ontsnappen van dat slangetje. Om die 0,6 bar op de actuator te hebben moet de turbo dus meer druk gaan leveren en voilá, daar ga je harder.
Je knipt die slang dus doormidden en zet er een t-stukje tussen. Nou zet je daar een slangetje op dat je naar binnen trekt. Hier gaan we dus lucht laten ontsnappen.
hoe doe je dat? Met een bleedvalve. Zo noemen ze het inderdaad. Maar bij de eerste de beste installatiezaak hebben ze VAST wel een kraantje waar je (liefst gedoseerd) lucht mee kan laten onstnappen. Als je dat hebt, ben je klaar.
Een tip dan -> de onstnapte lucht even met een slang buiten laten afblazen. Stinkt.
Dus. Ik hoop dat je wat hebt aan een 'do it youself' verhaal ipv ga kopen bij die en die. Kom je hier niet uit, dan doe je dat maar
ik heb zelf ook eens zo'n kraantje gekregen, weet echt niet waarvan, maar 't werkt perfect. Kosten: 1,25 euro voor slang en t-stuk.
Groeten!

trouwens voor de bleedvalve ... bedragen van 60 en 160 euro ..
het principe van het ding is dit.
De actuator wordt aangestuurd door de druk die door de turbo geleverd word, via een slangetje. Is deze druk 0,6 bar, dan drukt de actuator de wastegate open en bouwt de turbo geen druk meer op.
De bleedvalve doet nu iets heel simpels: hij laat lucht ontsnappen van dat slangetje. Om die 0,6 bar op de actuator te hebben moet de turbo dus meer druk gaan leveren en voilá, daar ga je harder.
Je knipt die slang dus doormidden en zet er een t-stukje tussen. Nou zet je daar een slangetje op dat je naar binnen trekt. Hier gaan we dus lucht laten ontsnappen.
hoe doe je dat? Met een bleedvalve. Zo noemen ze het inderdaad. Maar bij de eerste de beste installatiezaak hebben ze VAST wel een kraantje waar je (liefst gedoseerd) lucht mee kan laten onstnappen. Als je dat hebt, ben je klaar.
Een tip dan -> de onstnapte lucht even met een slang buiten laten afblazen. Stinkt.
Dus. Ik hoop dat je wat hebt aan een 'do it youself' verhaal ipv ga kopen bij die en die. Kom je hier niet uit, dan doe je dat maar

Groeten!
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Dumpvalve is totaal iets anders, die laat bij gas los de overdruk ontsnappen, zodat je bij weer vol gas geven de turbo beter opspint.
Die koop je wel bij dezelfde soort zaken als waar je ook een bleedvalve koopt.
Dumpvalve is dat ding dat zo'n mooie psssjt geeft
Die koop je wel bij dezelfde soort zaken als waar je ook een bleedvalve koopt.
Dumpvalve is dat ding dat zo'n mooie psssjt geeft

ja en bij elke bosch-dealer bestel je de bosch dumpvalve voor 34 euro die doet het bij mij op 1.2 bar al een jaar prima en sist net zo hard. 't is hier wel erg commercieel aan't worden.
Mensen met teveel geld heb je altijd 

wat een taal!Ivo8hoven schreef:Dr zijn ook mensen die gewoon een mooi afgewerkte chromen sisser willen hebben ipv een zwart plastic ding....

-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Bleedvalve met aansluitset voor 34.95? En is dat zoeen die je vanuit binnen kunt verstellen?tom2turbo schreef:net ff spullen opgehaald
voor 34.59 inc btw de bleedvalve met aansluitset!!![]()
en voor 28.56 de dumpvalve van bosch
het kan dus ook goedkoop![]()
bij de meeting zit het erin 2 november
grtz,
Thomas
Waar heb je die gekocht?
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
vanavond even dumpvalve en bleedvalve gemonteerd met tom2turbo.ook alles aangesloten volgens dat cup-gedoe.
Moet zeggen dat hij er aardig op vooruit is gegaan,turbo pakt sneller op en die drukregelaar is ideaal.alleen nog even een mooi plekje voor zoeken in het dashboard.
Alleen als we de druk wat omhoog gooien(totaan de streepjes die dicht naast elkaar staan)gaat ie bij pingelen denk.hij had er wel 95 ingegooid dus ik denk dat daar het probleem zit.
maar dat weten we binnenkort.
Moet zeggen dat hij er aardig op vooruit is gegaan,turbo pakt sneller op en die drukregelaar is ideaal.alleen nog even een mooi plekje voor zoeken in het dashboard.
Alleen als we de druk wat omhoog gooien(totaan de streepjes die dicht naast elkaar staan)gaat ie bij pingelen denk.hij had er wel 95 ingegooid dus ik denk dat daar het probleem zit.
maar dat weten we binnenkort.
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Dus een van binnenuit verstelbare. Dat is toch spotgoedkoop voor die prijs of heb ik da mis nu?r5alpine-turbo schreef: Moet zeggen dat hij er aardig op vooruit is gegaan,turbo pakt sneller op en die drukregelaar is ideaal.alleen nog even een mooi plekje voor zoeken in het dashboard.
some people are alive only because it's illegal to kill them
ik heb foto's van mijn bleedvalve en in car boost control, zal ze morgen eens posten. mijn mooie blauwe sjonnie BOOST knop 

Immer wieder die verdammte Holländer
inderdaad niet duur he zo'n compleet setje
maar het is dan ook niet van dat standaard 2F2F spul wat er heel mooi uitziet, daar betaal je dus eigenlijk voor.
maar gewoon spullen gehaald bij de lokale gereedschappenzaak hier is dat akkermans die had het toevallig allemaal liggen
ik moet wel zeggen dat je heel creatief moet zijn en er verstand van moet hebben met grote dank aan R5alpine-turbo
maar het is dan ook niet van dat standaard 2F2F spul wat er heel mooi uitziet, daar betaal je dus eigenlijk voor.
maar gewoon spullen gehaald bij de lokale gereedschappenzaak hier is dat akkermans die had het toevallig allemaal liggen
ik moet wel zeggen dat je heel creatief moet zijn en er verstand van moet hebben met grote dank aan R5alpine-turbo
Laatst gewijzigd door tom2turbo op wo 29 okt 2003 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Heb je toevallig geen merkje of bestelnummer ofzo?tom2turbo schreef:inderdaad niet duur he zo'n compleet setje
maar het is dan ook niet van dat standaard 2F2F spul wat er heel mooi uitziet, daar betaal je dus eigenlijk voor.
maar gewoon spullen gehaald bij de lokale gereedschappenzaak hier is dat akkermans die had het toevallig allemaal liggen
ik moet wel zeggen dat je heel creatief moet zijn en er verstand van moet hebben met grote dank aan R5alpine-turbo
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Bedankt! Die moet ik gewoon kunnen bestellen bij een automaterialenzaak waar ook bosch producten besteld kunnen worden?tom2turbo schreef:dumpvalve is van bosch (bestelnummer staat ergens op dit forum)
bleedvalve is van festo
FES-159624
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
En waar heb je die gehaald?tom2turbo schreef:dumpvalve is van bosch (bestelnummer staat ergens op dit forum)
bleedvalve is van festo
FES-159624
Gewoon bij de brezan ofzoiets??
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
ff gesearched:
dit ding dus:
[img]http://catalog.festo.com/data/strichzgifs/BILD_2470.GIF[/img]
Of krijg je dr nog slangen bij? Waar is de knop dan, ikke nie snap
dit ding dus:
[img]http://catalog.festo.com/data/strichzgifs/BILD_2470.GIF[/img]
Of krijg je dr nog slangen bij? Waar is de knop dan, ikke nie snap

some people are alive only because it's illegal to kill them
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
[img]http://catalog.festo.com/data/fotogifs/BILD_2470.GIF[/img]
denk dat dat blauwe het kraantje is
idd. niet echt mooi maar wel nuttig
denk dat dat blauwe het kraantje is

idd. niet echt mooi maar wel nuttig

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
lijkt wel een radiator kraan zo.Turbo Tinus schreef:[img]http://catalog.festo.com/data/fotogifs/BILD_2470.GIF[/img]
Project: GTT Blue Sport