Starten in de kou

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Twister

Als het koud is, dan heb ik het iedee dat me R19 niet echt zin heeft om te starten.
Hij start wel ( doet hij niet abrubt lang over ofzo )
Maar je hoort hem zeg maar heel langzaam draaien bij het staten. ( hoe leg je dat uit :D )

Daarna heeft hij gewoon 1200 toeren stationair ( komt denk ook door de kou ) want als het warm is gewoon 800 a 900 rpm (Y)

Nu was het vanochtend wel erg koud, en hoe kouder het word hoe langzamer je hem hoort draaien bij de start :(

Hij start dan wel gewoon in een paar seconden, maar je hoort hem zeg maar zwaar draaien ( na start is het over ) :)

Ik heb gehoord dat het de accu kan zijn.
Ik dacht zelf gewoon aan dikke olie ( door de kou )

Zou het de accu zijn ?
Jhaa, uhhhmmm
jpp_GTX

Joh dat doet mijn 5je ook, 's ochtends gaat het idd allemaal wat moeilijker. Nu heb jij waarschijnlijk een automatische choke dus aan dat toerental kun je niks veranderen. Ik zet de mijne handmatig ook net ietsjes hoger dan normaal, dan kom ik beter weg.

Ik wacht ook altijd 1 a 2 min voordat ik ga rijden, dan kunnen de vloeistofstromen alvast een beetje op gang komen!

Als de startmotor erg langzaam draait zou het misschien de accu zijn, maar bij mij draait hij ook ietsjes minder snel. Belangrijkste is dat hij start toch?
jeroen.k

Hetgene wat je hoort draaien met starten is je startmotor...die zal wel bijna op zijn...mijn 19 heeft hier ook last van. Gewoon lekker mee blijven rijden...leg alleen wel een hamer in de auto. Mocht hij op een gegeven moment niet meer starten (of zo langzaam ronddraaien dat hij niet aanslaat...) dan geef je met die hamer een tik (of tikken) op de startmotor en dan start hij weer! :)

Mijn startmotor is nu al eeuhm...5 maanden stuk... :) Het is af en toe frustrerend, maar hij start nog altijd! :)
Twister

Jha idd hij start :D

Maar ik vind de start motor ( naar mijn gevoel )
wel erg langzaam draaien......
Net of hij afslaat :(
Jhaa, uhhhmmm
Twister

Maar Jeroen....
Als je start motor kapot is, zou hij altijd langzaam aan moeten slaan toch ?

Het komt dus echt alleen voor als het koud is.
Nog nooit gehad toen het warm was ( vanaf 15 graden ofzo )
Jhaa, uhhhmmm
FrankR19

Dit heb ik ook met mijn r19 uit 1990. Alleen als ie koud is draait de startmotor langzaam, als ie warm is dan draait ie wel snel. En ligt niet aan de accu, want die is 2 maanden geleden vervangen. Maar hij start altijd. Dus heb zelf meer het idee dat hij de motor moeilijker rondkrijgt als het koud is.

Mzls
jeroen.k

Het zou best kunnen door de kou. Je startmotor moet immers de motor ronddraaien tot deze aanslaat...als de olie erg koud is ondervindt de startmotor natuurlijk meer weerstand. (weet ik niet 100% zeker, maar lijkt me wel logisch). Mijn startmotor geeft ook niet altijd kuren...ene ochtend start hij zonder problemen, volgende moet ik 6 keer proberen en soms moet ik ff tikken...op zich is de motor vaak niet echt stuk maar de starterskrans is vaak stuk (stukjes afgebrokkeld ofzo) en er zit vaak vuil in waardoor hij moeilijker ronddraait. Vandaar dat hij het met tikken vaak wel weer doet :)

Ik zou het iig niet in de accu zoeken...maar toch echt in de startmotor.
Marcel B.

Als het koud is, kan een accu gewoon niet zo veel stroom leveren, daarom komt die startmotor beetje traag op gang, nix aan het handje
Don't walk the grass... smoke it
jeroen.k

Minder stroom ok...maar niet zoveel minder dat hij bijna afslaat...dan zou je accu toch behoorlijk brak moeten zijn...je kunt je accu natuurlijk altijd even doormeten! :)
Twister

Ga me accu even laten door meten :)

Als die goed is, dan hou ik het bij de kou :D
De oude bewaaren en als 2e accu gebruiken >-)
Want als het warm is doet hij het (Y)
Jhaa, uhhhmmm
jeroen.k

Maar leg toch maar een hamertje in de auto! ;)
Twister

Zal de hamer in me auto leggen :D

En ik heb gister me accu laten doormeten,

Het start voltage is 9volt
Als hij daar onder gaat komen start hij niet meer.
Die man zij als het -5 is start hij niet meer :(

Dusja, dat wordt binnenkort accu vervangen (N)
Jhaa, uhhhmmm
jeroen.k

Minders....maar ik vervang lieven een accu dan een startmoter! ;) Qua prijs en qua werk! :)
Mrtn
Car: R5GTT

accu ken je niet doormeten :) je kan alleen meten of er cellen stuk zijn, niet of ie bijna leeg is.
Wel kan je kijken wat ie aan voltage geeft tijdens het opladen, deze mag niet tever terugvallen.
Kdurf alleen niet te zeggen of dit aangeeft of de accu gaar óf half leeg is, want dan ken je er een acculader aanhangen.

en de startmotor op z'n flikker geven heeft alleen zin als ie tikt, dus de krans vastzit. Bij langzaam draaien heeft het geen zin, hij gaat er niet sneller van worden.

Dus net wat Ox zegt, accu kan het niet echt aan, dus óf bijladen óf een zwaardere nemen :)
Mrtn = Maarten
Plaats reactie