[Clio16V]Trillen voorwielen bij acceleratie.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
AZ4L

Sinds enkele dagen bespeur ik bij mijn Clio 16v een ongezonde aanzienlijke trilling op de voorwielen (alsof deze zwaar uitgebalanceerd moeten worden) als ik in de 3e versnelling accelereer van 80 naar boven. Bij acceleratie in de 2e en 4e versnelling merk ik geen trillingen gek genoeg. Zelf denk ik aan een probleem met mijn stabilisatorstang of iets in die geest, maar ik vind het gek dat ik dit alleen meemaak in de 3e versnelling. Weet iemand zo wat dat zou kunnen zijn (misschien zelf ook meegemaakt). Aangezien een Clio 16v nogal hard geveerd is, kan het er dan misschien iets mee te maken hebben dat ik drempels nogal "hard" neem (ik ga er in ieder geval niet stapvoets overeen, maar toch met enige vaart).
Kunnen het misschien de motorsteunen zijn of zo. Wie kan me helpen? bvd.
jeroen.k

Auto uit laten lijnen...:)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zou je wielen laten balanceren en je wagen uit laten lijnen. Dat zijn de meest voorkomende zaken bij dit soort problemen.

Als 'ie het dan nog doet, dan weet ik het ook niet meer... ;)
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

nou het antwoord is al gezegd :)

behalve dat je misschien vierkante bandjes hebt :)

:lol: :p
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Ton

veelste veel pk kan ook een mogelijkheid wezen
AZ4L

Correctie!: Ik heb zostraks even uitvoerig getest en moet tot de conclusie komen dat de trilling voornamelijk bij acceleratie tussen 80 en 110 in zowaar elke versnelling erger wordt. Zodra ik gas loslaat of verminder gaat de trilling vrijwel weg. Daarbij heb ik ook gemerkt dat de versnellingspook wat meer heen en weer beweegt bij gas en gaslos.

Als het een kwestie van balanceren is, lijkt me dat dit bij gas en zonder gas op bep. snelheid te merken moet zijn.

Misschien een verrotte motorsteun (er zitten sportsteunen in..)?
5drive
Car: Clio 16V

Of je hebt een beetje verrote homokineet op je as zitten, niet zo leuk...maar heeft er wel veel van weg. Heb ongeveer dit probleem op mijn R11, teringlawaai en gevaarlijk gebonk bij accelleratie vanaf 50 Km/h.
Turbobilly

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=11828

kdenk ongeveer tzelfde probleem...

eens kijken of ie niet op 3 cilinders draait...?
Ik hoop voor jou van niet!
groeten
jeroen.k

Als die op 3 cilinders draait hoor je dat echt wel hoor...dit zit hem hoogstwaarschijnlijk in de uitlijning van de wielen...hij trilt dan idd vaak erger met het gas erop, omdat er dan krachten op de wielen uitgeoefend worden :) Homokineet lijkt me niet...die zorgen niet voor trillingen bij recht vooruit rijden, maar een irritant gebonk in de bochten (rij zelf ook nog ff met 2 verrotte homokineten). Als je pook teveel beweegt zal idd een steun kapot zijn of niet goed vastzitten...heb je al een baksteun gemonteerd? (net als in de R19?)...

Maar wanneer heb je je wielen uit laten lijnen voor het laatst? Juist...gewoon ff doen! :)
AZ4L

jeroen.k schreef:Als die op 3 cilinders draait hoor je dat echt wel hoor...dit zit hem hoogstwaarschijnlijk in de uitlijning van de wielen...hij trilt dan idd vaak erger met het gas erop, omdat er dan krachten op de wielen uitgeoefend worden :) Homokineet lijkt me niet...die zorgen niet voor trillingen bij recht vooruit rijden, maar een irritant gebonk in de bochten (rij zelf ook nog ff met 2 verrotte homokineten). Als je pook teveel beweegt zal idd een steun kapot zijn of niet goed vastzitten...heb je al een baksteun gemonteerd? (net als in de R19?)...

Maar wanneer heb je je wielen uit laten lijnen voor het laatst? Juist...gewoon ff doen! :)
Volgens iemand was het de linker aandrijfas, waarvan 1 lager kapot is.
jeroen.k

Lijkt me nog steeds sterk, maar ja...volgens mij zitten er behalve de homokineet ook geen lagers in een aandrijfas. Wat dat betreft heb ik het allemaal gehad (lagers, homokineten en uitlijnen) en alleen bij uitlijnen gaan je wielen trillen...de rest zorgt alleen voor herrie...
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ik heb zo beetje alles gehoord maar misschien is dit ook een optie: Centreerringen? misschien velgen zonder?
Robert dB.

AZ4L schreef: Zodra ik gas loslaat of verminder gaat de trilling vrijwel weg. Daarbij heb ik ook gemerkt dat de versnellingspook wat meer heen en weer beweegt bij gas en gaslos.
Motorsteun(en) slecht/rot.
jeroen.k

Robert dB. schreef:
AZ4L schreef: Zodra ik gas loslaat of verminder gaat de trilling vrijwel weg. Daarbij heb ik ook gemerkt dat de versnellingspook wat meer heen en weer beweegt bij gas en gaslos.
Motorsteun(en) slecht/rot.
Lijkt me ook idd ja :)

Die centreerringen zou evt. kunnen...maar dan moeten ze juist meer gaan trillen met gas los...
Rick

Ik gok op een kapotte aandrijfas
AZ4L

Rick schreef:Ik gok op een kapotte aandrijfas
Haha, trillen is voorbij. Raad eens wat er mis was?? De RECHTER aandrijfas... maak je dus ook een keer mee :)
Plaats reactie