Stappenplan n.a.v. jullie tips;
-Carterventilatiesysteem controleren/schoonmaken als nodig is.
-Nog een tijdje rondrijden kijken of het overgaat
-Klepgeleiders vervangen indien nodig
-Als dit niet helpt de hele flikkerse boel aansteken.
Bedankt!
R5 Alpine Turbo; Xtreme steam machine!
dan gaatie alleen maar meer roken volgens mij hoorRoel79 schreef:Stappenplan n.a.v. jullie tips;
-Carterventilatiesysteem controleren/schoonmaken als nodig is.
-Nog een tijdje rondrijden kijken of het overgaat
-Klepgeleiders vervangen indien nodig
-Als dit niet helpt de hele flikkerse boel aansteken.
Bedankt!


je kan um natuurlijk ook lekker laten roken. who cares? En dan ff je olieverbruik in de gaten houden. En pas als dat veel teveel wordt (1 op 750-500 ofzo) kan je echt gaat zoeken/reviseren.
roken en olie 1 op 1500? geen probleem toch!
roken en olie 1 op 1500? geen probleem toch!
Ik kom binnekort een keer langsRoel79 schreef: De Willie van rik vlamt er al weer vrolijk rond.

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Roel79 schreef:Stappenplan n.a.v. jullie tips;
-Carterventilatiesysteem controleren/schoonmaken als nodig is.
-Nog een tijdje rondrijden kijken of het overgaat
-Klepgeleiders vervangen indien nodig
-Als dit niet helpt de hele flikkerse aan Sven doneren.
Bedankt!




Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Aansteken; Bij wijze van spreken natuurlijk!
alhoewel ik er al een keer bij weg ben gelopen, bang dat ik die auto wat aandeed.
Vanmiddag op het werk de carterventilatie schoongemaakt, en weer aangesloten, nou slaat ie iedere keer af! Hij blijft alleen lopen met 3000 toeren, als ik daar onder kom is het afgelopen.
Morgen nog maar weer es kijken wat er loos is.
Haat en liefde liggen soms dicht bij elkaar...


Vanmiddag op het werk de carterventilatie schoongemaakt, en weer aangesloten, nou slaat ie iedere keer af! Hij blijft alleen lopen met 3000 toeren, als ik daar onder kom is het afgelopen.
Morgen nog maar weer es kijken wat er loos is.
Haat en liefde liggen soms dicht bij elkaar...
Je hebt wel gelijk, maar ik voel me niet prettig als ik de auto op z'n staart trap en hij blaakt het uit.robert schreef:je kan um natuurlijk ook lekker laten roken. who cares? En dan ff je olieverbruik in de gaten houden. En pas als dat veel teveel wordt (1 op 750-500 ofzo) kan je echt gaat zoeken/reviseren.
roken en olie 1 op 1500? geen probleem toch!
Wat moet de buurt daar wel niet van denken?

Ik schat het verbruik op een dikke liter per 1000km.
We knorren vrolijk even rond en we zien wel.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
mijn liefje staat voor de zilvere onder het stof in de schuur waar ik een deel van huurRoel79 schreef:Aansteken; Bij wijze van spreken natuurlijk!alhoewel ik er al een keer bij weg ben gelopen, bang dat ik die auto wat aandeed.
![]()
Vanmiddag op het werk de carterventilatie schoongemaakt, en weer aangesloten, nou slaat ie iedere keer af! Hij blijft alleen lopen met 3000 toeren, als ik daar onder kom is het afgelopen.
Morgen nog maar weer es kijken wat er loos is.
Haat en liefde liggen soms dicht bij elkaar...
van binnen oranje en van buiten oranje met zwart en spuitplamuur .... gelukkig staat ie niet in het zicht wan dan lig in 's nachts niet in bed
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
is dat die blauwe die ik heb gezien toen ik de GTT op kwam halen? ik was toen al onder de indruk, gaaf dat ie nou ook lekker rondrijdt!
wat was 't probleem met je carter ontluchting en dat afslaan nou?
succes verder



wat was 't probleem met je carter ontluchting en dat afslaan nou?
succes verder

5GTT & clio II 1.6 16v
Ja, die was ik toen nog aan het opbouwen inderdaad.
En ik heb er uiteindelijk anderhalf jaar werk op gehad.
De carterontluchting was vettig, maar niet extreem.
De carburateur heb ik eraf gehaald en schoon gemaakt.
Voetpakking was droog, dus misschien valse lucht??
Daarna heeft een monteur op het werk de CO ietje ruimer gezet, dan schijnt hij beter te blijven draaien door een rijker mengsel.
Gelukkig ben ik voorlopig even gered!
En ik heb er uiteindelijk anderhalf jaar werk op gehad.
De carterontluchting was vettig, maar niet extreem.
De carburateur heb ik eraf gehaald en schoon gemaakt.
Voetpakking was droog, dus misschien valse lucht??
Daarna heeft een monteur op het werk de CO ietje ruimer gezet, dan schijnt hij beter te blijven draaien door een rijker mengsel.
Gelukkig ben ik voorlopig even gered!
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Das zeker goed nieuws.
Keep him on the road.
Keep him on the road.
Renault 5 GT Turbo "EVO"