HELP! Opzoek naar een nieuwe velg! UPDATE: Velg laten maken
Mensen,
Het zit weer eens mee. Ik had me achtervelg weggebracht om te richten. Toen ik de auto kocht was de rand al niet al te doen meer dus dacht ik vorige week er ff aan om hem weg te brengen.
Nu werd ik daar gisteren over gebeld dat de rand er aan de binnenkant slechter uit zag dan verwacht, maar dat ze het wel ginger proberen.
Tijdens het richten is de rand er zeg maar op bepaalde stukken "afgescheurd" en zeggen ze dat ze de velg niet kunnen maken.
Ik ken het bedrijf redelijk, dus ik heb er wel vertrouwen in dat zij hun best hebben gedaan, dus....
Ik ben opzoek naar zo'n velg. Het binnenste valt nog te gebruiken (velg bestaat uit 3 delen), dus ik noet eigelijk de 2 andere delen hebben.
Dit zijn mijn banden maten 225/50R15
Nu zit er in het midden een renault dop, dus misschien zijn het renault velgen?
Waar maak ik het meeste kans voor zo'n velg? 2e hands mag ook, als het maar goed is.
Alvast bedankt.
Foto:
[img]http://www.5gtt.com/rtcforum/255velg.jpg[/img]
Het zit weer eens mee. Ik had me achtervelg weggebracht om te richten. Toen ik de auto kocht was de rand al niet al te doen meer dus dacht ik vorige week er ff aan om hem weg te brengen.
Nu werd ik daar gisteren over gebeld dat de rand er aan de binnenkant slechter uit zag dan verwacht, maar dat ze het wel ginger proberen.
Tijdens het richten is de rand er zeg maar op bepaalde stukken "afgescheurd" en zeggen ze dat ze de velg niet kunnen maken.
Ik ken het bedrijf redelijk, dus ik heb er wel vertrouwen in dat zij hun best hebben gedaan, dus....
Ik ben opzoek naar zo'n velg. Het binnenste valt nog te gebruiken (velg bestaat uit 3 delen), dus ik noet eigelijk de 2 andere delen hebben.
Dit zijn mijn banden maten 225/50R15
Nu zit er in het midden een renault dop, dus misschien zijn het renault velgen?
Waar maak ik het meeste kans voor zo'n velg? 2e hands mag ook, als het maar goed is.
Alvast bedankt.
Foto:
[img]http://www.5gtt.com/rtcforum/255velg.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door SimonBalk op ma 3 nov 2003 9:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Stuur anders effe een pm naar bruno, misschien kan hij er aan komen voor je.
Succes iig.
Succes iig.
Je moet toch echt op zoek naar het merk van de velg, anders kun je er echt zo goed als nix mee. D'r staat daar toch wel iets over in de velg?
Verder vrees ik dat je ook een redelijk zeldzaam type te pakken hebt en dat het een moeilijke en misschien wel oneindige zoektocht gaat worden.
Verder vrees ik dat je ook een redelijk zeldzaam type te pakken hebt en dat het een moeilijke en misschien wel oneindige zoektocht gaat worden.
225/50R15? Halloo zeg...
Echte ouderwetse R5 Turbo balonband!
Wel een beetje grote wielomtrek voor een GT Turbo, staat de achterkant niet veel te hoog?
Echte ouderwetse R5 Turbo balonband!
Wel een beetje grote wielomtrek voor een GT Turbo, staat de achterkant niet veel te hoog?
Edwin5gtt (Punttang):
Zal ik doen. hopelijk kan hij me verder helpen
Steven:
Ik zal ff goed kijken of ik er iets in zie staan.
Marcel B.:
Zou ik graag willen, maar ik ben nog steeds bezig met het opknappen van de auto en daarna moet hij overgespoten worden. Veel heb ik op het moment niet, dus liever 1 velg dan 4 nieuwe. Verder moet ik ook nog voor een smallere maat (195/50R15) hebben, anders puilen ze er aan de voorkant uit en moet ik ook nog eens stuurbekrachteging aanschaffen
4 dezelfde velgen in precies die maten 2e hands vind ik denk ik niet en nieuw is gelijk duur.
Matijs:
Zo hoog staat hij niet hoor. ik heb voor 195/50R15. De 225 is om me wielkast op te vullen, anders zit er zo'n gat
Zal ik doen. hopelijk kan hij me verder helpen
Steven:
Ik zal ff goed kijken of ik er iets in zie staan.
Marcel B.:
Zou ik graag willen, maar ik ben nog steeds bezig met het opknappen van de auto en daarna moet hij overgespoten worden. Veel heb ik op het moment niet, dus liever 1 velg dan 4 nieuwe. Verder moet ik ook nog voor een smallere maat (195/50R15) hebben, anders puilen ze er aan de voorkant uit en moet ik ook nog eens stuurbekrachteging aanschaffen

4 dezelfde velgen in precies die maten 2e hands vind ik denk ik niet en nieuw is gelijk duur.
Matijs:
Zo hoog staat hij niet hoor. ik heb voor 195/50R15. De 225 is om me wielkast op te vullen, anders zit er zo'n gat

-
eventueel randen erop laten lassen en de lasnaden helemaal netjes laten afdraaien.
Ken wel een bedrijf die dat kunnen. Kwaliteit hoef je niet over in te zitten. Ze lassen versnellingsbakhuizen en cilinderkoppen, en ook ooit velgen heb ik ooit gezien.
prijs moet je wel over inzitten......
Zal wel over de 200 euro gaan.
Aan de andere kant: 6j 13 inch wielen is ook geen optie.
Ken wel een bedrijf die dat kunnen. Kwaliteit hoef je niet over in te zitten. Ze lassen versnellingsbakhuizen en cilinderkoppen, en ook ooit velgen heb ik ooit gezien.
prijs moet je wel over inzitten......
Zal wel over de 200 euro gaan.
Aan de andere kant: 6j 13 inch wielen is ook geen optie.
canonballman:
Ik zal het onthouden. Het zal wel zoiets worden als ik niets anders kan vinden en ik denk dat ik voor onder de 300 geen 4 andere velgen heb in dezelfde maten.
Weet anders iemand anders een bedrijf die dit ook kan in de regio alkmaar/amsterdam? Belgie is namelijk nogal ver weg
Ik zal het onthouden. Het zal wel zoiets worden als ik niets anders kan vinden en ik denk dat ik voor onder de 300 geen 4 andere velgen heb in dezelfde maten.
Weet anders iemand anders een bedrijf die dit ook kan in de regio alkmaar/amsterdam? Belgie is namelijk nogal ver weg

www.develgendokter.nlSimonBalk schreef:Weet anders iemand anders een bedrijf die dit ook kan in de regio alkmaar/amsterdam? Belgie is namelijk nogal ver weg
Ik heb alleen me 5je. Geen diesel en geen LPG. Verder moet de velg ook weer opgehaald worden. Dus dat is 2x op en neer.Steven schreef:Even heen en weer met een dieseltje en het kost je hooguit 20 euro aan diesel.
Das dan 10% over die 200 euro, das toch makkelijk te doen? En je mag de mighty-eleven uitchecken, ik zou het wel weten
Ik zal er even goed overna denken.
STOM! Helemaal niet aan gedacht. Vanmiddag gelijk ff bellen en foto's mailen.Matijs schreef:www.develgendokter.nl
Bedankt

-
Die zitten in Uden (Noord-Brabant, vlakbij Eindhoven).Matijs schreef:www.develgendokter.nlSimonBalk schreef:Weet anders iemand anders een bedrijf die dit ook kan in de regio alkmaar/amsterdam? Belgie is namelijk nogal ver weg
Dat is nog steeds een eind rijden (1:45 denk ik), maar ik las dat de velgen eventueel terug met de paketdienst kunnen.
Maar 2x naar uden is een stuk minder km's dan 2x belgie voor mij
Maar 2x naar uden is een stuk minder km's dan 2x belgie voor mij

-
wheeltrim in de buurt van amersfoort is ook zn tent
Heb ff op hun website gekeken, maar zij lassen niet.PATRICK-CLIO schreef:wheeltrim in de buurt van amersfoort is ook zn tent
Ik heb de velgen dokter ge-emailt met dezelfde foto als hieronder om te vragen of zij een mogelijkheid zien. Ik hoop dat zij me kunnen helpen, want ik heb niets op de velg kunnen vinden. Geen letter of cijfer. Niets dat me maar iets kan helpen wat voor merk het is en waar ik dus kan informeren voor een andere velg/onderdelen

Foto van de velg(scheur zit links):
[img]http://www.5gtt.com/rtcforum/225velg2.jpg[/img]
-
Dat moet wel te lassen zijn, is niet echt een grote scheur.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Niet groot?? ik denk wel 20cm.RobertR19 schreef:Dat moet wel te lassen zijn, is niet echt een grote scheur.
-
- Car: Renault 5 GT Turbo B
lijkt mij ook wel te lassen, iemand met ervaringen op het gebied van aluminium lassen zou dat voor mekaar moeten krijgen. vraag is alleen of je de velg goed recht krijgt en wat het met de sterkte doet.
ps: snap niet dat een velgen'doctor' zoiets nie doet.
ps: snap niet dat een velgen'doctor' zoiets nie doet.
-
SimonBalk schreef:canonballman:
Belgie??????
Tilburg dus!
Ja, okee, als je de afslag mist zit je in Belgie.....

zal eens ff navragen, vriend van me heeft velgen laten verbreden van 5.5 J naar 10 J...ff vragen wie dat voor m gedaan heeft...
-
En wat die scheur betreft: die is denk ik wel te fixen. Zo goed als zeker zelfs. Heb zelf bij dat bedrijf gewerkt en ken de lasser zelfs ZEER goed!
Probleem is gewoon het kostenplaatje.
De scheur zal eerst een stukje worden uitgefreesd, handmatig. Daarna gelast worden. Daarna moet de velg in de draaibank door een draaier aan de binnenkant en aan de buitenkant afgedraaid worden, netjes glad.
Als je weet dat het uurtarief al gauw 50 a 60 euro is, kom je wel uit tussen de 200 en 300 euro.
Probleem is gewoon het kostenplaatje.
De scheur zal eerst een stukje worden uitgefreesd, handmatig. Daarna gelast worden. Daarna moet de velg in de draaibank door een draaier aan de binnenkant en aan de buitenkant afgedraaid worden, netjes glad.
Als je weet dat het uurtarief al gauw 50 a 60 euro is, kom je wel uit tussen de 200 en 300 euro.
-
~Haas~ schreef:zal eens ff navragen, vriend van me heeft velgen laten verbreden van 5.5 J naar 10 J...ff vragen wie dat voor m gedaan heeft...
Dat zullen wel stalen velgen zijn, niet?
Blue Thunder heeft voor zijn kever lichtmetalen Porsche velgen laten versmallen bij zo'n velgentoko. Zagen ze de hele velg doormidden, frezen van beide helften een randje af, om ze daarna weer keurig aan elkaar te lassen. Je ziet er niks aan, en het blijft nog heel ook
Dan lijkt het mij dat ze ook wel zo'n scheurtje kunnen lassen...

Dan lijkt het mij dat ze ook wel zo'n scheurtje kunnen lassen...
klopt, heb t net ff nagevraagd, die velgen waar ik t over had, waren stalen velgen. Maar hij zei ook (ook keverman btw
) dat dat met porsche velgen oook wel gebeurde...
Denk alleen dat je dan toch weer op de kostprijs uitkomt...

Denk alleen dat je dan toch weer op de kostprijs uitkomt...

Was ff in de war met een andere forum gebruiker die wel uit belgie komt. Tilburg is +- even ver als Uden(develgendokter). Ik heb de velgendokter al een mailtje verstuurd. Als die het niet kunnen, dan mag jij ff je mannetje inseinencanonballman schreef: Belgie??????
Tilburg dus!
Ja, okee, als je de afslag mist zit je in Belgie.....

300 van me bankrekening af is natuurlijk niet leuk, maar dat is beter dan 1 velg die afwijkt

Ik zal toch een andere velg van dezelfde maat moeten kopen, en dat is ook weer een paar eurootjes.
Dus: ik smijt er wel weer ff een paar centen tegen aan om het weer goed te krijgen

tis misschien een btje loze opmerking, maar voor je veel geld (misschien) weg gaat gooien, toch de overweging waard. Weet je zeker dat je drie andere velgen nog goed/recht/niet gescheurd zijn? Ik zou ze toch ff laten controleren (ook met de band eraf).
Ik zou t enorm zonde vinden als je daluk die ene velg voor veel geld hebt laten maken en er een maand of wat later achter komt dat de de rest toch ook niet meer zo best is...In dat geval kun je beter vier nieuwe kopen...
Ik zou t enorm zonde vinden als je daluk die ene velg voor veel geld hebt laten maken en er een maand of wat later achter komt dat de de rest toch ook niet meer zo best is...In dat geval kun je beter vier nieuwe kopen...
Dat is inderdaad niet gek om even te doen. Deze scheur is niet zomaar ontstaan, maar omdat de rand een stuk weggebogen was en bij het terug buigen is de scheur erin gekomen.
Voor de rest zie ik geen scheuren, maar aan de andere kant zie je ook niet veel met het oog. Daar moet zo'n scan apparaat bij te past komen.
Ik heb ook net een email gehad van develgendokter en zij schatten de kosten tussen de 100 en 120 euro. Dat is een stuk minder dan de verwachte 300.
De foto die ik meegestuurd had, is dezelfde als hierboven en ik heb er een uitgebreide beschrijving bij gedaan.
Als het goed is ga ik de velg zaterdag ochtend wegbrengen en hopelijk kunnen ze hem ook echt repareren en rij ik over 2 weken weer op 4 dezelfde velgen
Voor de rest zie ik geen scheuren, maar aan de andere kant zie je ook niet veel met het oog. Daar moet zo'n scan apparaat bij te past komen.
Ik heb ook net een email gehad van develgendokter en zij schatten de kosten tussen de 100 en 120 euro. Dat is een stuk minder dan de verwachte 300.
De foto die ik meegestuurd had, is dezelfde als hierboven en ik heb er een uitgebreide beschrijving bij gedaan.
Als het goed is ga ik de velg zaterdag ochtend wegbrengen en hopelijk kunnen ze hem ook echt repareren en rij ik over 2 weken weer op 4 dezelfde velgen

120 euro valt mee, maar zou je niet toch eerst ja andere velgen ook controleren...Al is t maar ff een goede inspectie met het blote oog...
Ik ga ze zeker even controlleren. Ze zien er niet meer 100% en moeten een keer gezandstraalt worden. Ik heb er een paar maanden geleden een keer naar gekeken omdat ik ze toen wilde laten opknappen. Toen heb ik niets gezien, maar vanavond als ik thuis ben, ga ik alle wielen er even afhalen voor inspectie
lijkt mij goed idee en die 120 euro valt zeker mee toch!!
inderdaad. Het bedrijf waar ik als eerst was zeiden dat het onder de 100 zou blijven, maar toen was de scheur er nog niet
Ik had al 300 gereserveerd, kan ik de rest mooi weer ergens anders insteken. Zal wel weer de auto worden

Ik had al 300 gereserveerd, kan ik de rest mooi weer ergens anders insteken. Zal wel weer de auto worden

as usual..SimonBalk schreef:inderdaad. Het bedrijf waar ik als eerst was zeiden dat het onder de 100 zou blijven, maar toen was de scheur er nog niet![]()