Alpine V6 kopen of niet?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Ik heb een probleempje 8)

Ik weet een Alpine V6 te staan die in verhouding niet zo veel hoeft te kosten, maar wel het nodige aan moet gebeuren.

Zo moet hij worden overgespoten, hij is rood....nouja dat was hij...

en verder moet het rechter kleine portierraam worden vervangen.
En ongetwijfeld moet er nog meer aan gebeuren.

Hij is ooit rijdend weggezet met de bedoeling om weer hersteld te worden zoals hij ooit van de band rolde.

Het is een '86 er
Geen turbo wel met turbo velgen.

Nu weet ik alleen van deze auto's dat ik ze erg mooi vind.
Nu is mijn vraag, wat zijn de kosten om deze auto te rijden?...als 2e auto.

En hoe liggen de prijzen van onderdelen, 2e hands en nieuw?

En wat zijn veel voorkomende problemen?

Ik zal later een paar foto's laten zien
Panoramix
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Gallië

Misschien is het ook wel verstandig om het eens te vragen aan de Alpine club Nederland. De gasten die ik in Terwolde sprak met een Alpine, reden alleen erin als ze naar meetings/evenementen etc gingen.

Maar Jasper11turbo? zal het ook wel weten nu hij er eentje op de kop heeft getikt
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

De Alpine Club Nederland heeft zeker geen website?
Ik kon niks vinden op google.
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Don't walk the grass... smoke it
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

oeps. :) ...thanks
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

Hans ,


Bel mij even ...
Mijn tel-nummer staat in de telefoonklapper.


jasper
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Hier wat tips van onze oosterburen (http://www.renault-alpine.com)
elektrische Scheibenheber (Motoren)
elektrische Verstellung der Spiegel (Kabelbruch)
elektrische Türöffner schliesst nicht richtig
Bremsanlage hinten undicht
Turbolader (ab 120'000 km) zu wenig Druck
Probleme beim Schalten in den 2. Gang, bedingt durch lockere oder ausgeschlagene Schaltgestänge. Dadurch wird im Getriebe anstatt des 2. Ganges so ein Mischmasch aus Rückwärtsgang und 2. Gang angewählt. Kann man recht gut von einem Defekt der Synchronringe unterscheiden, da der 2. Gang ab und zu auch problemlos und sauber reingeht, was bei defekter Synchronisation nie der Fall sein dürfte. Ausserdem hat man nach erfolglosem Versuch den 2. Gang zu erwischen eine Art "schwammiges" Gefühl beim Anwählen aller Gänge, das nach mehrmaligem hin und her bewegen des Knüppels wieder verschwindet wenn das Gestänge wieder seine eigentliche Lage erreicht hat.
Alle Wasserschläuche erneuern, denn die altern sehr schnell. Auch der Ausgleichbehälter kann Risse bekommen.
Km-Stand nicht korrekt, da entweder Impuls-Geber am Getriebe nicht richtig sitzt, oder Steckverbindungen im Armaturenbrett schlechten Kontakt haben.
Benzinschläuche vom Systemdruckregler zu den Einspritzrampen haben schnell Risse. Auf jeden Fall kontrollieren...

Greetz Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

ok ff mijn duits ophalen 8)

bedankt
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Als je een vertaling nodig hebt van dit stukje, roept u maar :wink:
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Ik heb een probleempje 8)
Luxeprobleem...
Alpine V6 kopen of niet?
Als geld geen 'issue' is dan lekker doen >-)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

De V6 GT (de 3 liter non-turbo) hebben alleen motorisch niet zo'n heel goede reputatie, maar die apparaten rijden echt fantastisch. Als je geld genoeg er voor hebt en eventueel ook bereid ben om de eventuele reparaties (die best wel duur uit kunnen vallen) en natuurlijk de banden te betalen, dan zou ik er voor gaan. (Y)
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Tja...en daar zit nu het probleempje.....het geld..

Hij vraagt er in verhouding niet veel voor en daarom denk ik eraan.
Maar dan moeten mijn 2 5jes wel weg :s
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Jasper11turbo schreef:Hans ,


Bel mij even ...
Mijn tel-nummer staat in de telefoonklapper.


jasper
Jasper, ik zal je een keer bellen als ik tijd heb.
Bedankt alvast.
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

Het kan op t eerste gezicht goed lijken...maar pas op met dit soort auto's, want ze hebben nogal wat zwakke plekken


scheurtjes in t polyester bij de a-stijl.
motorisch zijn t sterke motoren ook wel bekend van de a 310.
keeringen van de krukas kunnen gaan lekken.
pas ook op voor de brandstofslangen!! bespaar niet op deze slangen, want er zijn er zat daardoor afgefikt!! :(


nah ja lees dit maar is...
http://www.arcn.info/aanschaf-gta.pdf

maar laat je niet afschikken door de zwakke punten.. 8)
Want dat valt ( mits je zelf kan sleutelen ) best wel mee!
Ik heb een keer in een gta v6 turbo van 1988 gereden, en wat was dat vet!! :worship:
Nou succes met de aanschaf! :p [/url]
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

hier wat gegevens van de GTA V6 GT :

Afmetingen wielbasis 2270 [mm]
spoor voorzijde 1493 [mm]
spoor achterzijde 1462 [mm]
totale lengte 4330 [mm]
totale breedte 1754 [mm]
totale hoogte 1197 [mm]
bodemvrijheid 165 [mm]
draaicirkel 11400 [mm]
gewicht 1140 [kg]

Motor type V6 90° OHC cross flow, aluminium cilinderkop, -blok en carter (PRV D 50005)
boring 91 [mm]
slag 73 [mm]
slagvolume 2849 [cm3]
compression ratio 9,5:1
maximum vermogen 160 [DIN pk bij 5750rpm]
maximum koppel --- [Nm bij ----rpm]
brandstofsysteem 1 Solex 34 TBIA (enkel) en 1 Solex 35 CEEI (dubbel)

Aandrijving type achterwielaandrijving
versnellingsbak 5 versnellingen
overbrengingsverhoudingen I-...:1, II-...:1, III-...:1, IV-...:1, V-...:1, R-...:1
eindreductie 3,444:1 (31/9)
Wielophanging voorzijde onafhankelijk, dubbele draagarmen, stabilisatorstang, schroefveren, telescoopdempers
achterzijde onafhankelijk, dubbele draagarmen, stabilisatorstang, schroefveren, telescoopdempers
steering type tandheugel (onbekrachtigd)
Remsysteem type hydraulisch servo bekrachtigd
voorzijde schijven (geventileerd)
achterzijde schijven (geventileerd)
Banden voorzijde 190/55 VR 365
achterzijde 220/55 VR 365

De banden zijn overigens niet goedkoop, daarom zie je ook veel ( gelukkige ) eigenaars die er andere velgen onder zetten. Maar origineel vindt ik het mooist staan! :worship:
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UADsAjcW ... 6552711142[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAB4KTYW ... 6474070291[/img]

Op de foto is goed te zien dat het rood het niet heeft overleefd.
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Wat is er eigenlijk allemaal van kunstof?

En er horen toch 2 einddempers onder?
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

mmzz jah..wel lekker origineel nog!!
Maar een goede gt moet je wel kunnen vinden voor 7000,- euro!!
En een turbo voor 8500,- pleuro!
Er komen er wel steeds meer Alpine's bij de club!! :D
Nou nu ik nog..
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

de gehele carosserie is van polyester.
maar denk nou niet dat de auto niet kan roesten, want dat kan dus wel.. het chassis t hulpframe is een zwak puntje enz...
maar laat je niet afschikken hierdoor.
Zet de auto als je echt van plan bent te kopen op een brug en check t even!! 8)

Erhoren twee uitlaten onder! aan weerszijden een pijpje!!
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Nou geld voor een goeie heb ik niet.
Daarom is deze juist zo aantrekkelijk.

Maar ik het nog 2 5 gtt's staan en dat gaat niet samen.
Ook twijfel ik wat ik liever wil gaan rijden.

De 5 gtt wordt ,als hij ooit af is :p , niet orgineel maar naar mijn smaak.
En als de alpine er wel komt dan blijft hij orgineel.

En als de alpine er komt heeft het opknappen geen haast, dus dan kan ik tenminste sparen :wink:

Maar wat zijn zoal de kosten van gangbare onderdelen?
Is dit veel duurder dan gemiddeld en is er 2e hands nog wat voor te vinden?
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

onderdelen kunnen aardig in de prijzen lopen...
Ik ken mensen die er moedeloos van werden, en m uit eindelijk maar weg deden.. :(
Vooral dingen als de koplampglazen zijn errug duur!!
Deze zijn namelijk verlijmd met de carroserie.
Zo af en toe kun je goedkoop aan nieuwe onderdelen komen bij de fabriek, ( dieppe )
Afgelopen september dumpte ze veel onderdelen tegen een speciale prijs! :)
Maar hier in Nederland kun je ook wel redelijk makkelijk aan onderdelen komen, bij de Nederlandse Alpine club!
Roel79
Berichten: 128
Lid geworden op: di 16 apr 2002 0:00

Zo dan, als ik kon kiezen tussen een 5 GT Turbo -niet origineel- naar eigen smaak opknappen of een Alpine V6 origineel houden en wat opknappen dan koos ik het laatste!! V6 man!! 8) 8)
Roel79
Berichten: 128
Lid geworden op: di 16 apr 2002 0:00

:D :D Niets tegen een 5 GT trouwens... Ik heb nooit zo'n snelle acceleratie meer gehad in een auto. Maar je begrijpt me wel denk ik. :D
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

Hans R. schreef:
Jasper11turbo schreef:Hans ,


Bel mij even ...
Mijn tel-nummer staat in de telefoonklapper.


jasper
Jasper, ik zal je een keer bellen als ik tijd heb.
Bedankt alvast.
Ik wacht af...
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Als ik ooit de gelegenheid krijg om zo'n model Alpine aan te KUNNEN schaffen..... :worship:
Dit is (samen met de 5 TURBO I/II) het enigste waar ik mn GT voor zou weg doen..., het blijven zulke mooie modellen.... :wink:
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Onderdelen is absoluut geen probleem bij dit type,je kunt alles nog nieuw of anders gebruikt krijgen(http://www.simon-auto.de (bijvoorbeeld)

Koop dit soort auto's niet omdat je er "verliefd" op bent,dit is de grootste fout die je kunt maken. Neem indien voorhanden een kenner mee die weet waarop je moet letten. Vervangen van waterslangen e.d. kan een ieder die een beetje sleutelen kan,reparratie's aan de polyester boddy zijn echt vakwerk.

Als er de mogelijkheid is de auto absoluut van de onderkant bekijken,aan het polyester valt weinig te zien maar de ophanging e.d moet je in elk geval checken. Ben zelf bezig met het demonteren van alle "geschroefde" delen,wat je hieronder aantreft wil je niet weten. Dit is helaas van de buitenkant niet te zien,maar de aanhechting van de "frame's" aan het poly willen wel eens hard gaan roesten.

Mocht je de auto aanschaffen hou het dan niet alleen bij overspuiten,doe het dan goed en check/vervang het een en ander.

Succes,gr Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Het zelf sleutelen mag geen probleem zijn, ik ben zelf automonteur.

Maar de onderkant kan idd een probleem worden.
Hij staat al bijna 2 jaar bij die man voor de deur ergens in een bos ofzo.

Hij heeft mij nu foto's gegeven en gevraagt of ik de Alpine wil of dat ik hem op de site te koop zet.

Ik ga er nog ff over nadenken, maar mijn gezonde verstand wint steeds meer terrein :wink: en dan blijf ik toch bij mijn gtt.....moeilijke beslissing
Joentjuh!
Berichten: 182
Lid geworden op: do 25 jul 2002 17:49
Locatie: Achterhoek

het zijn zeker mooie auto's, volgens mij waren ze alleen niet zo snel? in iets minder als 8s naar de 100 ofzo? De turbo versie is al een stuk vlotter..

en met achterwielaandrijving...het schijnt nogal tricky te rijden..vooral als het glad is...zitten ook van die lekkere brede sloffen onder :D

maar je hebt wel iets aparts :)

een kennis van mij heeft net zijn alpine a310 klaar, hij is er een paar jaar mee bezig geweest. zit nu een injectie blok in, wat ongeveer 200pk moest opleveren. ik denk dat dat ding wel aardig snel is :)
blijven mooie auto's die alpine's, trouwens op http://www.alpinespecialist.nl staan er ook een paar.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Joentjuh! schreef:het zijn zeker mooie auto's, volgens mij waren ze alleen niet zo snel? in iets minder als 8s naar de 100 ofzo? De turbo versie is al een stuk vlotter..

en met achterwielaandrijving...het schijnt nogal tricky te rijden..vooral als het glad is...zitten ook van die lekkere brede sloffen onder :D

maar je hebt wel iets aparts :)

een kennis van mij heeft net zijn alpine a310 klaar, hij is er een paar jaar mee bezig geweest. zit nu een injectie blok in, wat ongeveer 200pk moest opleveren. ik denk dat dat ding wel aardig snel is :)
blijven mooie auto's die alpine's, trouwens op http://www.alpinespecialist.nl staan er ook een paar.
Ik heb de nodige km in een Alpine GT Turbo mogen rijden en die dingen rijden erg goed en erg makkelijk, zolang het droog is... Als het hard begint te regenen hebben zee door de brede banden en het niet zo heel hoge gewicht snel last van spoorvorming en is een beheerste gasvoet een noodzaak, maar nog steeds niet iets waar je een coureur voor moet zijn, als je je grenzen maar kent. Maar ijzel is wel een feest, ik heb een keer gehad dat ik in mijn twee over een drempeltje kwam kruipen en het gaspedaal een beetje aaide (aangezien ik wist dat het goed glad was, het stuurde allemaal veel te licht) en vervolgens net zo hard zijwaards als voorwaards ging. Maar de auto is heel communicatief dus het komt meestal niet als een verrassing en je kunt hem meestal op de mm precies sturen.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Als je met een GT of een GT Turbo gereden hebt weet je dat je heel erg ver kunt gaan voordat je de grens bereikt. Mocht je dan eenmaal over die grens heenkomen dan heb je je best wel gedaan. Het enige manco wat ik vindt is het zicht naar achter,je moet natuurlijk met zo'n beest ook voor je kijken maar het zicht naar achter is slecht.

Greetz Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Joentjuh!
Berichten: 182
Lid geworden op: do 25 jul 2002 17:49
Locatie: Achterhoek

Alpine schreef:Als je met een GT of een GT Turbo gereden hebt weet je dat je heel erg ver kunt gaan voordat je de grens bereikt. Mocht je dan eenmaal over die grens heenkomen dan heb je je best wel gedaan. Het enige manco wat ik vindt is het zicht naar achter,je moet natuurlijk met zo'n beest ook voor je kijken maar het zicht naar achter is slecht.

Greetz Marcel
heey marcel, is die alpine van jouw al een keer klaar?? en hoest met de 19 16v?? ik vraag me af of de grens net zo hoog ligt als mijn impreza gt turbo :D 4x4 rules :D
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Joentjuh! schreef:
Alpine schreef:Als je met een GT of een GT Turbo gereden hebt weet je dat je heel erg ver kunt gaan voordat je de grens bereikt. Mocht je dan eenmaal over die grens heenkomen dan heb je je best wel gedaan. Het enige manco wat ik vindt is het zicht naar achter,je moet natuurlijk met zo'n beest ook voor je kijken maar het zicht naar achter is slecht.

Greetz Marcel
heey marcel, is die alpine van jouw al een keer klaar?? en hoest met de 19 16v?? ik vraag me af of de grens net zo hoog ligt als mijn impreza gt turbo :D 4x4 rules :D
Yep :D
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Joentjuh! schreef:
Alpine schreef:Als je met een GT of een GT Turbo gereden hebt weet je dat je heel erg ver kunt gaan voordat je de grens bereikt. Mocht je dan eenmaal over die grens heenkomen dan heb je je best wel gedaan. Het enige manco wat ik vindt is het zicht naar achter,je moet natuurlijk met zo'n beest ook voor je kijken maar het zicht naar achter is slecht.

Greetz Marcel
heey marcel, is die alpine van jouw al een keer klaar?? en hoest met de 19 16v?? ik vraag me af of de grens net zo hoog ligt als mijn impreza gt turbo :D 4x4 rules :D
De grens ligt niet te hoog,het budget is te laag :lol: Bij deze ben je uitgenodigd om het sloopwerk van mn Appie te komen bewonderen,het gereed product laat namelijk nog wel ff op zich wachten.

Greetz Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Op marktplaats staat nu ook een mooie,goede prijs/kwaliteit verhouding:

Alpine V6 GT
Bouwjaar 1985 (orgineel NL )
km stand 90.000 (orgineel)
zwart leder

Auto staat in Veenwouden bij de Alpine specialist JPC.

Greetz Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Joentjuh!
Berichten: 182
Lid geworden op: do 25 jul 2002 17:49
Locatie: Achterhoek

hey marcel ik zie hem vanzelf wel een keer verschijnen, dus die alpine is echt een jarenplan ??

ga je trouwens nog naar de meern? ik heb eigenlijk geen renault meer maar misschien ga ik toch nog effe kijken...is altijd gezellig zo'n meeting
Plaats reactie