anti-roest behandeling

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Arjen

Binnenkort wil ik mijn R11 een anti-roest behandeling geven. Zijn er mensen die ervaring hebben met Tectyl, Dinitrol of Carprotech? Wat is aan te bevelen?
Madman_daan
Contacteer:

Ik zou tectyleren!! doen ze met mijn auto ook... (is nu weg voor roest weg te werken)

Suc6
Clio16v
Dennis VK

Ik heb alle kokers bespoten met Valvoline Tectyl ML (6,55 euri), ook de carrosserie aan de binnenkant. Ook heb ik hiervoor SPB Tectyl MB (6,50) gebruikt. (beide hetzelfe, alleen merkverschil)

Dit is perfect om roestwering van binnenuit te voorkomen.

Daarnaast heb ik de volledige bodem, wielkassen en dergelijk getectyleerd met Tectyl Bodysafe (5.36). Deze kan je met de kwast aanbrengen of spuiten.

Tevens staat er op dat blik van die Bodysafe dat het beter is om het staal eerst voor te behandelen (spuiten) met Tectyl ML. Maar dat is naar mijn mening niet echt noodzakelijk als je voldoende Bodysafe aanbrengt. Ik heb het (Tectyl ML) echter wel vlak na het lassen op het nog warme staal aangebracht voor een betere hechting. Want dat ML komt in spuitbussen namelijk. En daarna de Bodysafe dus.

Roesten zal ie niet meer doen :smoke:

Succes,
Dennis
Benny_R

Ik doe mun kale delen 1st verzinken, gewoon motip. en daarna ook met motip bitumen (gewoon tectyl alleen staat er bitumen op :) ) afdekken.

Waarom? ja keet het ook niet maar geef wel een roestvrij gevoel :D
Haas
Car: Megane RS

tectyl kun je t beste doen met een kwast (bokkepoot ofzo) aanbrengen samen met wat spierpijn ;)
Let er alleen op dat je t niet te dicht bij je uitlaat smeert, dat gaat enorm stinken...
Tom
Moderator
Car: MB

ml in holle ruimtes en tectyl op de rest die je niet ziet
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Car: Megane RS

vergeet geen ML te spuiten op de lasnaden en hoeken enz en dan tectyl erover...Platte vlakken alleen tectyl
Plaats reactie