Als ik heel scherp instuur vanuit stilstand of stapvoets rijden dan hoor ik een knak geluid voor.
Wat zou dit kunnen zijn?
[GTTPH2] knak geluid bij scherp insturen vanuit stilstand
Je elleboog?

slèèèèècht!
sorry, maar het was wel echt een inkoppertje

slèèèèècht!

sorry, maar het was wel echt een inkoppertje

-
Is dat een beetje easy zelf te doen?martin rs schreef:aandrijfas.
dat had ik laatst ook.
heb em voor de deur vervangen of niet mario
some people are alive only because it's illegal to kill them
Hangt ervanaf of je het gereedschap ervoor hebt en hoe erg de boel is vastgeroest.
Vooral wielmoeren wil goedkoop gereedschap snel op sneuvelen na het gebruik van grof geweld
Ist links of rechts? Links houd ook nog in dat je de bakolie eruit moet laten lopen.
Vooral wielmoeren wil goedkoop gereedschap snel op sneuvelen na het gebruik van grof geweld

Ist links of rechts? Links houd ook nog in dat je de bakolie eruit moet laten lopen.
-
Ik geloof dat het links is. Heb je er nog speciaal gereedschap voor nodig dan?Steven schreef:Hangt ervanaf of je het gereedschap ervoor hebt en hoe erg de boel is vastgeroest.
Maar hoezo moet de bakolie er dan uit als het links is?
De centrale moer van het aandrijfas zit vast met een moment van 250 Nm. Dat is heeeel vast, en een goedkope dop zal je er waarschijnlijk op stuk draaien.
Verder is het niet zo'n kunst. Behalve dat je dus even een giga momentsleutel moet huren om het zaakje weer vast te zetten.
Bakolie gooi je er in via de vuldop aan de voorkant van de versnellingsbak. Wat wel kl@te is is dat je daar natuurlijk weer amper bij kan. Als je de bumper eraf haalt en de intercooler even weghaalt kan je er aardig bij. Wel een duur grapje trouwens, ruim drie liter van die bakolie (SAE 75W/90S). Bijvullen tot het eruit loopt (of het pieletje aan de dop aflezen als je een plastic vuldopje hebt)
Verder is het niet zo'n kunst. Behalve dat je dus even een giga momentsleutel moet huren om het zaakje weer vast te zetten.
Bakolie gooi je er in via de vuldop aan de voorkant van de versnellingsbak. Wat wel kl@te is is dat je daar natuurlijk weer amper bij kan. Als je de bumper eraf haalt en de intercooler even weghaalt kan je er aardig bij. Wel een duur grapje trouwens, ruim drie liter van die bakolie (SAE 75W/90S). Bijvullen tot het eruit loopt (of het pieletje aan de dop aflezen als je een plastic vuldopje hebt)
Die dop sloop je niet snel, vaak is het het verlengstukje (bij mij al 2x voorgekomen).
Gewoon de sleutel ondersteunen met een assteuntje en een pijp over de sleutel heen.
Verder hoeft ie echt niet weer op 250[Nm] vast, gewoon zo vast als je kan. Kep in 2 jaar nog geen last gehad dat ze losdraaien. Gewoon kopervet erop en vast die hap. Ik heb echt nog nooit gezien dat ze losdraaien.
En bakolie bijvullen gaat heel goed met de trekdop-flessen van kroonoil, kun je ze gewoon horizontaal erin steken en kun je de intercooler laten staan.
Gewoon de sleutel ondersteunen met een assteuntje en een pijp over de sleutel heen.
Verder hoeft ie echt niet weer op 250[Nm] vast, gewoon zo vast als je kan. Kep in 2 jaar nog geen last gehad dat ze losdraaien. Gewoon kopervet erop en vast die hap. Ik heb echt nog nooit gezien dat ze losdraaien.
En bakolie bijvullen gaat heel goed met de trekdop-flessen van kroonoil, kun je ze gewoon horizontaal erin steken en kun je de intercooler laten staan.
-
Ok, bedankt voor de info, moet ik dat binnekort maar s gaan doen.
Dus ik hoef eigenlijk dus geen momentsleutel te gaan huren?
Dus ik hoef eigenlijk dus geen momentsleutel te gaan huren?
hey WTB'er,Steven schreef:Die dop sloop je niet snel, vaak is het het verlengstukje (bij mij al 2x voorgekomen).

rev it like a rental
piece of cake noemen ze dat....martin rs schreef:aandrijfas.
dat had ik laatst ook.
heb em voor de deur vervangen of niet mario
Is het wel de aandrijfas. Heb dat ook eens gehad, en toen was het mijn toplager.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Ik heb trouwens links ook een tikgeluidje.
Je hoort het als je stilstaat en je stuur heen en weer trekt. Dan hoor ik iets rond het stuurhuis tikken.
Nu is dat of de spoorstangkogel zelf of m'n stuurkogeltje, weet iemand hoe ik erachter kan komen welke van de 2 het is?
Je hoort het als je stilstaat en je stuur heen en weer trekt. Dan hoor ik iets rond het stuurhuis tikken.
Nu is dat of de spoorstangkogel zelf of m'n stuurkogeltje, weet iemand hoe ik erachter kan komen welke van de 2 het is?