[R5GTT]Rem vraag

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
tom2turbo

mmzz mijn gtje remt de eerste keer niet
pedaal is keihard en remt bijna niet ik moet echt keihard duwen
het gebeurt mij alleen als ik de auto voor het eerst weer start (bij mij dus iedere ochtend als ik naar school ga :) ) wat kan dit zijn en als het bij de eerste keer blijft hou ik er wel rekening mee maar ik wil niet dat het erger wordt dus zijn hier mensen die hetzelfde gehad hebben en wat kan je er aan doen
ik denk zelf dat het iets met vacuüm te maken heeft maar meer niet

groet,

Thom
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Je remdruk is, voor zover ik weet, hydraulisch. Je zult merken dat wanneer je de motor afzet en een paar keer op de rem trap het pedaal weer 'hard' wordt. Dat is blijkbaar bij jou zo als je de eerste keer wegrijdt 's ochtends.

Het is dus zo dat er bij het starten geen druk wordt opgebouwd in het systeem. Hoe dit mogelijk is weet ik echt niet! Als 'ie het nou nooit doet is het een ander verhaal.

Iemand anders enig idee wat sit zou kunnen zijn?
Steven
Car: M536

de Remcilinder ws. ik heb dat ook een tijdje met de express van me baas gehad.
Alleen viel de remdruk dan weg onder het rijden :S Nog 1x trappen en hij deed het wel.

Als dat het is moet je em echt snel vervangen, want als dat onder het rijden gebeurd is het geen pretje.
Gelukkig had de express een goede handrem en een alerte bestuurder ;)
Alleen een noodstop wordt dan wel lastig....
chendy
Contacteer:

Ververs ook gelijk je rem-olie als je de cilinder gaat vervangen. Vaak helpt dat ook nog voor een "lichter" remgevoel.

Mvg, Chendy.
pierre

probleem is mij bekend.

rembekrachtiger ( vacuum trommel achter de remcylinder op het schutbord is defekt !!!!!
treed soms onverwacht op.

snel vervangen door nieuwe rembekrachtiger of een van de sloop.
Mrtn
Car: R5GTT

cilinder vervangen? het ligt dan toch aan die vacuumpot, of zit daar een cilinder in?? kheb zo'n ding nog nooit bekeken eigenlijk!

Zit je vacuumslang wel goed en sluit ie op de pot en op het blok wel goed aan? wellicht dat ie ietsje 'niet goed' zit, na de eerste remmen strakker vacuum wordt getrokken waarna ie wel werkt??
Mrtn = Maarten
Menno

duidelijk een probleem met de rembekrachtiging.

Het zou (misschien) (eventueel) (wie weet) wel eens alleen het terugslagklepje kunnen zijn. Dit is een los onderdeeltje dat in de rembekrachtiger gestoken zit, en waar je vacuumslang op zit.
rev it like a rental
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Menno schreef:duidelijk een probleem met de rembekrachtiging.

Het zou (misschien) (eventueel) (wie weet) wel eens alleen het terugslagklepje kunnen zijn. Dit is een los onderdeeltje dat in de rembekrachtiger gestoken zit, en waar je vacuumslang op zit.
jongens dit is een vorig jaar een probleempje geweest. En onze vriend Pierre? haalt wel meer oude topics naar boven die nu geen doen meer hebben. :wink:
Ollie

Ja, who the f* is Pierre :lol:
Plaats reactie