[GTT] loopt niet lekker bij volgas (HELP :'( )
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Als ik in mn GTT volgas accelereer dan begint ie telkens te haperen - of eigenlijk vibreren - , alsof ie op minder cilinders loopt.
Maar dat is dus alleen bij vol acceleren, als ik "half" accelereer kan ik gewoon - maar met beleid - naar >150 en op die snelheden blijven rijden.
In zn vrij heb ik het probleem ook niet
Ik denk zelf aan ontsteking of carburateur?
Maar dat is dus alleen bij vol acceleren, als ik "half" accelereer kan ik gewoon - maar met beleid - naar >150 en op die snelheden blijven rijden.
In zn vrij heb ik het probleem ook niet
Ik denk zelf aan ontsteking of carburateur?
Laatst gewijzigd door Stefijn op do 30 okt 2003 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Euh....Stefijn schreef:O ja, de turbo is het - lijkt mij - iig niet, want het probleem doet zich net zo sterk voor bij acceleratie in 4 of 5 vanaf 2000 toeren (en dan draait de turbo nog zo goed als niet)
1)brandstofdrukverdeler
2)vieze sproeiers
3)brnadstofpomp
4)drukslang naar je brandstofdrukverdeler niet goed
5)ontsteking?
Lastig hoor....
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Gewoon verkopen die auto joh

-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Je bedoelt met choke rijden (bij wijze van test) om meer benzine toe te voeren?
want er zit iets anders in de planning
Zal er ook eens een potje met van die reiniger ingooien, maybe helpt dat iets.
ssstt, dat gaat - helaas - ook een keer gebeurencanonballman schreef:Gewoon verkopen die auto joh![]()

Zal er ook eens een potje met van die reiniger ingooien, maybe helpt dat iets.
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Gewoon je carbureteur eens helemaal schoonmaken, dat wil ook wel helpen (bij mij) 

Dit probleem heb ik ook. ligt bij mij aan de ontsteking. Deze heb ik achter het schutbord zitten en word bij regen nat. Daardoor doet hij precies hetzelfde wat jij omschrijft. Andere ontsteking heb ik niet geprobeerd omdat mijn gtt toch gesloopt word
There will be plenty of time to rest when your dead
benzinedrukregelaar.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
Hoofdsproeier of vollastsysteem.
Misschien slecht afsluitende nippels rembekrachtiging/carterontluchting achter op je spruitstuk.
Ik heb nog wel een volledig gedemonteerde en schoongemaakte carburateur te koop. Hij moet alleen met een nieuw pakkingsetje weer inelkaar worden gezet... Kost iets van 65 euro geloof ik (BCCP fuel systems? http://www.bccp.nl ).
Ik heb hem zelf toch niet meer nodig, dusover de prijs valt wel te praten. Ik zie wel een PM als er interesse is...
Ik heb hem zelf toch niet meer nodig, dusover de prijs valt wel te praten. Ik zie wel een PM als er interesse is...
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Dat is gewoon een standaard GTT carb? Zal toch eerst moeten weten of mn carb wel vervangen moet worden
En de hoofdsproeier zou dan vervuild zijn?
Ik zat zelf nog te denken aan dat dat membraam misschien lek is of zo
Wat doet het vollastsysteem precies? Is dat dat met dat membraam?Jeroen Lubking schreef:Hoofdsproeier of vollastsysteem.
En de hoofdsproeier zou dan vervuild zijn?
Ik zat zelf nog te denken aan dat dat membraam misschien lek is of zo
Standaard GTT carb met standaard sproeier(ook los overigens, dus je kan er ook nog een andere hoofdsproeier in zetten).Stefijn schreef:Dat is gewoon een standaard GTT carb?
Het voordeel is natuurlijk dat je deze mooi opnieuw inelkaar kan zetten zonder dat je in de tussentijd zonder carb zit

Het lijkt mij in ieder geval een probleem met de brandstofvoorziening. Zou dus ook nog wel de benzinedrukregelaar kunnen zijn, maar daar kom je minder makkelijk bij.
Ik zou zelf geen risico's nemen, want als hij gaat pingelen omdat hij te arm loopt is de boel snel stuk.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
nou, de benzinetoevoer zou het niet moeten zijn, want met de choke uitgetrokken maakt het helemaal niets uit (dus geen tekort aan benzine).
Ontsteking is ook helemaal doorgemeten en 100%, ook bij gasgeven - maar dat is dan in zijn vrij, dus onbelast. Ga je rijden is het weer hetzelfde probleem
edit, probleem opgelost: het blijkt toch in de bougies te zitten. De garage zei tegen mij: ik kan er wel nieuwe inzetten maar niet garanderen dat dat het probleem is...handig.
Toen sprak ik mijn probleemoplossend vermogen aan
en zei tegen hem dat ie maar een willekeurig passend setje bougies, desnoods 2ehand, moest monteren bij wijze van test, want als het probleem in de bougies zit dan zal voor 99% het effect in ieder geval ANDERS zijn met andere bougies en weet je iig dat het daaraan ligt.
En daarmee reed ie weer perfect, er komen nu nieuwe bougies in.
(Bougies waren platinum
exemplaren, maar die zaten er toch al wel effe in)
Ontsteking is ook helemaal doorgemeten en 100%, ook bij gasgeven - maar dat is dan in zijn vrij, dus onbelast. Ga je rijden is het weer hetzelfde probleem
edit, probleem opgelost: het blijkt toch in de bougies te zitten. De garage zei tegen mij: ik kan er wel nieuwe inzetten maar niet garanderen dat dat het probleem is...handig.
Toen sprak ik mijn probleemoplossend vermogen aan

En daarmee reed ie weer perfect, er komen nu nieuwe bougies in.
(Bougies waren platinum

Laatst gewijzigd door Stefijn op ma 20 okt 2003 8:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Nou niet helemaal, de zakkenwasser is daar 5 dagen mee bezig geweest, en pas VANMORGEN is het probleem - onder mijn begeleiding
- opgelost.
Nu moet ie die bougies weer bestellen en die zijn er pas morgen (uit Duitsland nota bene voor een fucking setje bougies), terwijl ik al vorige week woensdag (en alle nadere dagen) heb gezegd dat ik absoluut vandaag mijn auto moest hebben!
Heeft iemand een setje bougies liggen?

Nu moet ie die bougies weer bestellen en die zijn er pas morgen (uit Duitsland nota bene voor een fucking setje bougies), terwijl ik al vorige week woensdag (en alle nadere dagen) heb gezegd dat ik absoluut vandaag mijn auto moest hebben!
Heeft iemand een setje bougies liggen?
Wat een piemel
Ram je er toch gewoon een paar NGK's in? Ik weet dat je ultra zuinig bent op je auto, maar die dingen van NGK zijn ook prima hoor. En die kan je gewoon overal kopen...

Ram je er toch gewoon een paar NGK's in? Ik weet dat je ultra zuinig bent op je auto, maar die dingen van NGK zijn ook prima hoor. En die kan je gewoon overal kopen...
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
WElke zijn dat dan, en waar kan ik die krijgenMatijs schreef:Wat een piemel![]()
Ram je er toch gewoon een paar NGK's in? Ik weet dat je ultra zuinig bent op je auto, maar die dingen van NGK zijn ook prima hoor. En die kan je gewoon overal kopen...
Kijk hier joh:Stefijn schreef: WElke zijn dat dan, en waar kan ik die krijgen
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ougietabel
Ik heb de Eyquems 805's gekocht, gewoon bij de renault-dealer:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/bougies.jpg[/img]
(niet op dat rood letten, dat komt uit bovenstaande topic)
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Ja dat topic ken ik al, alleen ik moet ze NU hebben, en de Renaultdealer hier heeft ze niet op voorraad. Duurt ook een paar dagen 
(trouwens, ik zie daar geen NGK staan in die tabel?)
....
beginne die eikels in EIndhoven weer over het chassisnummer ZUUUUUUCCCCHHHT!

(trouwens, ik zie daar geen NGK staan in die tabel?)
....
beginne die eikels in EIndhoven weer over het chassisnummer ZUUUUUUCCCCHHHT!
Dan haal je toch effe van die goedkope N9YC afgesteld op 0,6 mm! Kosten 2,50 per stuk en de Renault garage heeft ze gewoon op voorraad. motorcode C1J zeg je tegen die gasten en je krijgt ze. Ruil je ze vervolgens om zodra je de duurdere binnenhebt.Stefijn schreef:Ja dat topic ken ik al, alleen ik moet ze NU hebben, en de Renaultdealer hier heeft ze niet op voorraad. Duurt ook een paar dagen
(trouwens, ik zie daar geen NGK staan in die tabel?)
en dan roep jij c405!!Stefijn schreef:Ja dat topic ken ik al, alleen ik moet ze NU hebben, en de Renaultdealer hier heeft ze niet op voorraad. Duurt ook een paar dagen
(trouwens, ik zie daar geen NGK staan in die tabel?)
....
beginne die eikels in EIndhoven weer over het chassisnummer ZUUUUUUCCCCHHHT!
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Ook dat is een onbegrijpelijk verhaal voor de manne van Renault merk ik wel weer.Dennis WBJ schreef: Dan haal je toch effe van die goedkope N9YC afgesteld op 0,6 mm! Kosten 2,50 per stuk en de Renault garage heeft ze gewoon op voorraad. motorcode C1J zeg je tegen die gasten en je krijgt ze. Ruil je ze vervolgens om zodra je de duurdere binnenhebt.
Precies. Opsouten met dat chassisnummer. Typenummer c405 + phase 2, dat is alles wat ze hoeven te weten.
NGK moet zijn B8EV. Hebben ze bij de betere automaterialenzaak.
Edit:
Bel eens met AME in Eindhoven. Die hebben NGK, ik weet alleen niet of ze de B8EV op voorraad hebben. Zal wel weer geen standaard bougie zijn
AME Automaterialen Eindhoven
Strijpsestraat 84
040-2521173
http://www.ame-automaterialen.nl
NGK moet zijn B8EV. Hebben ze bij de betere automaterialenzaak.
Edit:
Bel eens met AME in Eindhoven. Die hebben NGK, ik weet alleen niet of ze de B8EV op voorraad hebben. Zal wel weer geen standaard bougie zijn

AME Automaterialen Eindhoven
Strijpsestraat 84
040-2521173
http://www.ame-automaterialen.nl
Laatst gewijzigd door Matijs op ma 20 okt 2003 9:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Boschdijk???
De Renault Dealer zit op de Europalaan.
verder zijn er toch geen Reno garages in Ehv?
De Renault Dealer zit op de Europalaan.
verder zijn er toch geen Reno garages in Ehv?
Matijs schreef:Boschdijk???
De Renault Dealer zit op de Europalaan.
verder zijn er toch geen Reno garages in Ehv?
en jij komt uit Eindhoven?


Bel anders effe met: http://www.renaultspecialisteindhoven.nl
Owja, die ken ik wel. Daar heb ik zelfs nog eens een motorblok gekocht
ff vergeten...
Maar zelf kom ik de laaste tijd alleen bij de dealert of op de sloop. Of bij RTCers natuurlijk, altijd een goede bron voor onderdelen

Maar zelf kom ik de laaste tijd alleen bij de dealert of op de sloop. Of bij RTCers natuurlijk, altijd een goede bron voor onderdelen

-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Maar vandaag geen GTT dus meer

Die renaultspecialist is trouwens een erg goed adres voor onderdelen, daar kom ik al een tijdje
-
- Berichten: 278
- Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
- Locatie: bergen op zoom
waarom gebruik je niet gewoon nog een dagje je oude bougies?kan je je in ieder geval verplaatsen
Als ik goed tussen de regels door lees staat de auto nog bij die garage.
Wel voor de laatste keer als ik het zo lees

Wel voor de laatste keer als ik het zo lees


-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Dat is wel de bedoeling, nu nog effe iemand vinden waar wel afspraken mee te maken zijn hier in de buurt
Ik kan me verplaatsen - renault Express - maar ik moest vandaag wat doen met de GTT wat ik al 6x heb proberen af te spreken, en wat dus weer niet gelukt is.r5alpine-turbo schreef:waarom gebruik je niet gewoon nog een dagje je oude bougies?kan je je in ieder geval verplaatsen