Motoren in Renault 19

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Roald16v
Contacteer:

Wie weet welke soorten motoren er in een renault 19 passen...??
Ik zou graag willen weten of een safrane motor in de renault 19 past, kan iemand mij dit vertellen
marcel16v

Alles past,
wat niet past wordt gelast
Wat niet zit wordt gekit.
:wink:

Ik weet in ieder geval dat een megane motor moet passen, en de 1.4 turbo uit een 5.
-=Chuckie=-
Contacteer:

Of zoals Rob(itdanger) tapen :p
mark -19- 16v

marcel16v schreef:Alles past,
wat niet past wordt gelast
Wat niet zit wordt gekit.
:wink:

Ik weet in ieder geval dat een megane motor moet passen, en de 1.4 turbo uit een 5.
en is het allemaal te ruim dan doen we het met schuim :lol:
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Roald16v
Contacteer:

Maar weet ook iemand of een safrane 3 liter biturbo motor er in past :wink:
canonballman

Welke safrane motor je ook bedoeld: Alle zullen een hoop problemen geven bij het inbouwen. Niets is onmogelijk, maar waarom zou je het willen? De enigste interessante motor uit de safrane is de biturbo (niet aan te komen + stervensduur), of eventueel een V6 (12v of 24v).

En daarmee haal je jezelf een HELEBOEL werk op je nek.

Ga eerder voor een 2 liter 16v, eventueel met turbo als je hard wil gaan.
marcel16v

canonballman schreef:Ga eerder voor een 2 liter 16v, eventueel met turbo als je hard wil gaan.
Kan je net zo goed een megane motor pakken en daar een turbo opzetten.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

marcel16v schreef:
canonballman schreef:Ga eerder voor een 2 liter 16v, eventueel met turbo als je hard wil gaan.
Kan je net zo goed een megane motor pakken en daar een turbo opzetten.
Daar heeft ie het ook over (S)
marcel16v

Ja, maar je hebt namelijk ook een 2 liter motor in een safrane, en volgens mij is dat wat anders als een motor uit een Megane. ( En als dit hetzelfde is schaam ik me diep |: )

Zit trouwens eens te kijken wat voor motoren er in een Safrane geleverd zijn, maar een 2.5 is ook een optie. http://autogids.autotrader.nl/carbaseda ... t&ref=atag
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

marcel16v schreef: Zit trouwens eens te kijken wat voor motoren er in een Safrane geleverd zijn, maar een 2.5 is ook een optie.
dat is een 5 cilinder. met (maar) 168 PK. dus dat valt ook redelijk tegen. probeer het eerst maar eens op kenteken te krijgen.......
Bart V

je moet je beperken tot de motoren die dwarsliggen, en dan heb je het in het renault motoren-progamma met een 2.0 16V idd wel gehad.
Mrtn
Car: R5GTT

en die 2.5 V5 20V klinkt asociaal lekker en gaat als de brandweer. Is van origine van Volvo :)
Mrtn = Maarten
Larshil
Contacteer:

Mrtn schreef:en die 2.5 V5 20V klinkt asociaal lekker en gaat als de brandweer. Is van origine van Volvo :)
Das niet helemaal waar, de 2.5 20V die onder andere in de 850 ligt is afkomstig van Audi.
Menno

Larshil schreef:
Mrtn schreef:en die 2.5 V5 20V klinkt asociaal lekker en gaat als de brandweer. Is van origine van Volvo :)
Das niet helemaal waar, de 2.5 20V die onder andere in de 850 ligt is afkomstig van Audi.
voordat ze de D5 motor hadden heeft volvo een audi 5cilinder diesel ( :(
) gemonteerd. Die 5 cilinder benzine motoren zijn echter gewoon Volvo motoren hoor. Deze motor zit ook in de Safrane 2.5. Verders is hier een vier cilinder uitvoering van , die zit in de V/S 40 en in de Safrane 2.0 16V
rev it like a rental
marcel16v

Het pk aantal is misschien niet schokkend, maar 211 Nm trekkracht is toch wel leuk.
RO 16v

Hou er rekening mee al je een grotere motor neemt dan 2.0 l, dat ie ook zwaarder wordt en het gewicht meer in de neus komt te hangen waardoor je eerder recht door gaat in de bocht, je moet het onderstel hierop aanpassen.
Je hebt zelfs nog de mogelijkheid om er de 2.0 16v turbo van de Velvatis en andere modellen in te hangen, kortom er is keus zat.
Robert Turbo

Op renault19world.de staat een R19 met R5GTT motor en een R19 met 2,2L 16V espace motor.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Klinkt zeker apart,lekker stil maar toch als die in toeren begint te stijgen komt er toch een agresief geluid uit,deze motor ligt ook in de safrane van mn ouders.

Volgens de reno dealer hiero is het enige min puntje van dit blok dat sommige olie gaan verbruiken,maar verder puik blokkie.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
canonballman

RobertR19 schreef:Op renault19world.de staat een R19 met R5GTT motor en een R19 met 2,2L 16V espace motor.
Die laatste motor bestaat volgens mij niet: 2,2 16v espace motor.

Of een 2,2 8- of 12 klepper, OF een 2.0 16v

Maar ik kan me vergissen........
speedline

Zo weer ff misverstanden uit de weg ruimen...

Renault

F-motor
cilinderwand integraal in blok
tot 2000cm³
Dieselvarianten

N-motor (ingekochte Volvo blokken)
2-liter 4-cilinder 140pk
2.5-liter 5-cilinder 165pk (fantastische krachtbron!!!)
gebruikt in Laguna phase2 en Safrane phase3

Renault leverde Diesels voor de S en V40 en moest daarom als "part-of-the-deal" motoren van Volvo aankopen.

J-motor
motor met losse cilinderbussen
vanaf 2000cm³
12-kleps cilinderkop (2-inlaatkleppen)
Dieselvarianten

21 met motor dwars geplaats (goed te zien aan wielplaatsing vooras en voorscherm!)
21 met motor in lijn (goed te zien aan wielplaatsing vooras en voorscherm!)
25 met motor in lijn
Safrane met motor dwars geplaatst
Espace met motor in lijn (alle modellen die op 21 en 25 zijn gebaseerd!)
Espace met motor dwars (Safrane basis)
Espace met motor dwars (Laguna II basis)

P.s.: Menno de LPG lobbyer die Diesel verguist... :lol: Maareh, die 5-cilinder Audi Diesel?! Daar is niets mis mee. Vooral niet in de laatste 111kW T4 variant.

Zzpeedie= (Y) Diesel+partikelfilter

Mrtn :( ?! De Diesel 2.5TDI R5 10v is afkomstig van Audi!!!

De Otto 2.5 20v is een eigen Volvo ontwikkeling op basis van Volvo's eigen 3-liter 6-cilinder in lijn. De 4-cilinder idem dito. "Simpelweg" 1 of 2 pitjes eraf. Check de boringmaten maar. Liggen niet of nauwelijks uit elkaar. Audi's 5-cilinder in lijn is constructief heel anders. En kent alleen slagvolumes van circa 2000cm³ tot 2300cm³. De bloedsnelle Audi turbovarianten zijn gebaseerd op een motor van net iets meer als 2100cm³.

Volvo's 5-cilinder heb ik snelle mate mee kennis mogen maken in de 850. Volvo's eerste fwd chassis. Fijne basisafstelling. Weinig onderstuur, weinig overhellen, voldoende hard geveerd en gedempt. Fantastische auto met als enige kanttekening wat ondermaatste remmen. Maar toch een snelle auto. En een van de laatste echt kwalitatieve Volvo's. Hoe dat apparaat naar 6000min-1 vliegt is toch wel lekker. 220Nm over een breed toerenbereik is ook erg fijn. En er gaat niets boven een 5-cilinder roffel. T5-R Estate ook wel eens mogen proeven en dat smaakt naar meer, maar dan in de vorm van eigen bezit >-)

Grtz,

Zzpeedie...
speedline

Maar ff back on topic...

Snellere R19 16v...

In volgorde... :wink:

* Koni dempers, polyurethaan bussen wielophanging, merwede veren, grotere remmen, goodridge remslangen, DOT5.1 remvloeistof
* F7R 2-liter 16v met JC5-015
* sobere motorische tuning (eprom, cold-air intake, absorptiedemper)(dit met de turboset in gedachten)
* turboset und jetz geht's los >-)

Grtz,

Zzpeedie (S)

P.s.: Je kunt eigenwijs doen en meercilinder motoren in willen bouwen met als gevolg een beroerd rijdende auto als je hard wil gaan. (Zware 6-cilinder voorin geeft gevoel als overbeladen bestelwagen :lol: ) Maar je kunt ook gewoon luisteren naar mensen die wel weten hoe de vork in de steel zit. Dit in tegenstelling tot sommige mensen met twin engine Wolfsburgse gebakjes plannen :wink:

Allemaal heel leuk en aardig, maar als dit idee (2 motoren) in de autosport al niet het gewenste resultaat geeft en in de ijskast is gezet door teams met een onderzoeksbudget waar een kleine fabrikant mee in zijn nopjes zou zijn. Dan kun je jezelf afvragen waar je mee bezig bent.

Zware motoren in een auto plaatsen met een ernstige verstoring van de gewichtsverdeling als gevolg is ook iets waar je beter niet aan kunt beginnen. Op enkele showcars (waar geen enkele gerespecteerde journalist ooit een meter mee gereden heeft, laat staan getest) na (Megane V6) is er nooit enige ontwikkeling geweest van die betreffende bedrijven om zoiets te gaan verkopen. Zaken als kostprijs komen dan ook om de hoek kijken. Maar 1 ding staat voor mij als een paal boven water. Zo'n auto rijdt voor geen meter en zal dat ook nooit doen.

De Clio V6 (hoe triest ik dit ook vindt) is ook een voorbeeld van op het randje... Fantastische gedurfde auto maar makkelijk beheersbaar bij een snelle rijstijl? Niet bepaald.

Dus trek hier leergeld uit...
Laatst gewijzigd door speedline op di 21 okt 2003 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
jeroen.k

En als je er nu geen turbo op wil? :p

Dan denk ik meer aan krukas, vliegwiel en drukgroep uitbalanceren. Vliegwiel lichtelijk afdraaien, drijfstangen/zuigers uitwegen, andere nokkenassen en herschreven eprom! :D ;)
speedline

jeroen.k schreef:En als je er nu geen turbo op wil? :p
Dan rij je altijd achteraan... :D
jeroen.k schreef:Dan denk ik meer aan krukas, vliegwiel en drukgroep uitbalanceren. Vliegwiel lichtelijk afdraaien, drijfstangen/zuigers uitwegen, andere nokkenassen en herschreven eprom! :D ;)
Met een standaard motor met een turbo zit ik vanuit Rotterdam al in jouw woonplaats als jij bij Utrecht net de A28 op draait :D Dat is een beetje de vergelijking.

Kom op nou man, denk je dat mechanische tuning ook maar enigzings te vergelijken is met een turbo?! JE mag blij zijn met 100Nm per liter specifiek koppel met goede mechanische tuning. En dat in een klein toerengebied. Met een goede turbosetup haal je met gemak 135 tot 150Nm per liter specifiek koppel. Maar dan wel vanaf 3000 tot 6500min-1. Wat zou er nu sneller zijn? Rara...

Per gulden geinvesteerd is er niets opgewassen tegen de resultaten van turbooplading. En ook qua gewicht, verbruik, etc. You name it.

Grtz,

Zzpeedie.
jeroen.k

Oke, dat snap ik ook wel. Maar ik kan me ook voorstellen dat een hoop mensen gene turbokit op hun 19 willen gezien het kostenplaatje.

ik ben nu voor een compleet gereviseerd blok met wat "leuk spul" minder kwijt dan een turbokit van fastchip. En daar zal toch een meer dan gemiddeld vermogen uitkomen.

Niet sneller dan de turbo nee, maar het kan natuurlijk altijd sneller :)
r5alpine-turbo

wat voor voordelen heeft mechanische tuning ten opzicht van turbotuning dan eigenlijk?

in ieder geval heb je dan geen turbogat.misschien dat je in bochtenwerk je voordeel hebt als je geen turbogat hebt omdat je je vermogen gelijk beschikbaar hebt.

klopt dit of is dit wat overdreven?
Robert Turbo

canonballman schreef:
RobertR19 schreef:Op renault19world.de staat een R19 met R5GTT motor en een R19 met 2,2L 16V espace motor.

Nou, dat staat er echt.
Er staat ook een R19 met 1.6liter motor.
Daar heb ik het gevoel bij dat dat niet klopt.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Panoramix

Neem een V6 turbo blokkie uit een r25 (205pk/290nm) en voer die wat omhoog tot 250 pk :)
jeroen.k

r5alpine-turbo schreef:wat voor voordelen heeft mechanische tuning ten opzicht van turbotuning dan eigenlijk?

in ieder geval heb je dan geen turbogat.misschien dat je in bochtenwerk je voordeel hebt als je geen turbogat hebt omdat je je vermogen gelijk beschikbaar hebt.

klopt dit of is dit wat overdreven?
Voor mij vooral het kostenplaatje...verder weinig denk ik...behalve betrouwbaarheid.
canonballman

RobertR19 schreef:
canonballman schreef:

Nou, dat staat er echt.
Er staat ook een R19 met 1.6liter motor.
Daar heb ik het gevoel bij dat dat niet klopt.

Nee, kan niet. Kweet het inmiddels zeker!

Enne, een 1600 kan wel. K7M is een 1600 motor die in de megane en Clio2 ligt. Past ook in een 19.
Plaats reactie