5 [GTE] K-tec uitlaat - opzoek naar kat of katvervanger !

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Remco T.
Contacteer:

Ik heb eindelijk de tijd gehad om mn uitlaat eronder te zetten en dit is met veel las, slijp en vloeken gelukt..
we hebben nu alleen een klein probleempje.

Ten eerste:

De originele uitlaat is helemaal aan gort geslepen omdat deze niet los te krijgen waren, immers waren de bouten in geen
14 jaar meer losgeweest. Dus voor de keuring ben ik opzoek naar een standaard uitlaat met kataliedinges omdat deze
uitlaat met geen mogelijkheid door de keuring heen komt. Hellup :p !

Ten tweede:

De kataliedinges is eronder vandaan en er zit alleen nog een demper onder van de uitlaat zelf.. de rest is 1 pijp van voor
naar achter, Aangezien het een 1.7 blok is veroorzaakt dit nogal een hels kabaal.. de devil is er zegmaar nix bij..
sorry Ray en de gang maar het is echt zo >-), nou zit ik er niet zo mee maar denk dat de politiepetten dit niet echt in dank
afnemen en de buren.. bedoel de hele wijk ook niet :lol: . Hoe kan ik dit makkelijk oplossen ? Een X-tra demper ? de andere
demper aanpassen ? of heeft er iemand andere/betere ideeen en hoe kan ik dat
dus het beste doen. Het is leuk maar je kan natuurlijk ook te ver gaan (~)

Alvast bedankt.. (F)
Laatst gewijzigd door Remco T. op ma 22 dec 2003 10:27, 4 keer totaal gewijzigd.
Ad van Haperen
Contacteer:

En als je er nu gewoon stadnaard een kat onderhangt? want dan heb je ook nooit gezeik me de keuring. en gelijk een stuk minder geluid en ja een paar pk minder.
-Ray-
Contacteer:

ik heb geen devil meer ;)

en je kan er zo een standaard demper tussen flansen.
Immer wieder die verdammte Holländer
Remco T.
Contacteer:

Dus gewoon ergens een demper vandaan sneaken en ertussen lassen..

Stond btw net naast een polietie pet..
ben maar heel zachies weg gereden bij
het stoplicht maar ze reageerde er niet op
dus das wel mooi :)

Ik zag het Ray dat je geen devil meer had :)
sidepipe is ook lachuh :worship:
Ivo
Über-Spammer

Herrie is leuk...... :p
Remco T.
Contacteer:

:lol: hehe ben het met je eens maarja de politie niet ben ik bang :)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

??? er zit in het midden stuk een demper en het einde.

maar die middelste heb je dus weggehaald?
Jasper16v

Maik (WOOFER) schreef:??? er zit in het midden stuk een demper en het einde.

De kataliedinges is eronder vandaan en er zit alleen nog een demper onder van de uitlaat zelf.. de rest is 1 pijp van voor
naar achter
enkel einddemper lijkt me
-Ray-
Contacteer:

Remco T. schreef::lol: hehe ben het met je eens maarja de politie niet ik ben bang :)

???? :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Remco T.
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:??? er zit in het midden stuk een demper en het einde.

In het middenstuk zit een demper ja en verder heb ik
geen eind demper maar zit er origineel ook niet op of bij dus alleen het eindstuk.
speedline

Dat hele uitlaatverhaal en die angst voor een procesverbaal is op niets gebaseerde onzin.

Uit eigen ervaring:

Wordt met JL aangehouden, in Rotterdam, met J's eigen 21T, bij een grote algemene controle. Vrouwke zonder technische kennis gebaart ons naar de kant en een parkeerplaats. J had zijn auto laten draaien (hete turbo!) en zij begon meteen te mouwen over J's eigen gemaakte big bore uitlaatsysteem. Volgens haar maakte deze op het gehoor stationair al te veel herrie!!! "Geef 'ns gas"? "Oh die maakt te veel geluid"!

Ik begon het zeer snel zat te worden. Dus ik met mijn grote bek meteen begonnen over meetprocedures en vastgestelde eisen en dat er in 1ste instantie minimaal een dB meter aan te pas moest komen. Dat er dan nog een discussie kan volgen over de te volgen meting is iets wat ik niet eens ter sprake bracht.

Nou die onzin met betrekking tot de uitlaat was snel over. Dus mijn tip voor uw allen is. Knal lekker door en laat je bij een controle niet intimideren. Die gasten kunnen nog geen turbo van een startmotor onderscheiden en wel op het gehoor kunnen beoordelen of jouw uitlaatsysteem te veel geluid maakt. Stationair nog al liefst als het geruis van het draaien van de motor en ventilatoren het uitlaatgeluid bijna overstemt??? (N) :@ :( |: :gun: :s

Nou, dan krijg je wel een bekeuring voor het niet dragen van de gordel. (Die zouden we in 1ste instantie niet krijgen!) Kassa; € 40,- de man voor het niet dragen van de gordel. Had ik maar niets gezegd. Dan hadden zowel J als ik met succes het proces verbaal over het uitlaatgeluid van tafel kunnen vegen.

Ik vindt het zo schofterig. Dat de politie dit soort dingen doet. Flessentrekkerij en de kassa laten rinkelen. Onwetende burgers laten ze dokken zonder wettelijke basis. Een meting op gehoor ?! Kom nou!?

Ik kan mij daar zo ongelooflijk giftig om maken!

De 1ste de beste x dat ik met mijn GT naast een blauw witte veewagen sta laat ik de 2.5" ff roffelen en de dumpvalve ook ff blazen. En dan maar hopen dat ze me aanhouden. Stelletje %*&$*&^$^*$^^...

Zo dat lucht op.

Prettige avond verder en knal allemaal lekker verder met uw open uitlaatsysteem. Dan ga ik in de tussentijd eens ff uitzoeken wat nou echt de geluidseisen zijn aan een uitlaatsysteem. En de bijbehorende meetproceduren uiteraard. Alle hulp is welkom.

Grtz,

Zzpeedie...
catrinus

Met mijn gtt was ik aangehouden wegens te snel rijden. Het enigste wat oom agent over mijn side pipe zei was: Je moet je uitlaat ook es na leten kijken. Hij had niet in de gaten dat er amper een uitlaat onder zit :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
Remco T.
Contacteer:

speedline schreef:"speedline's verhaal :p
Ik weet ook dat ze nooit zonder decibelmeter of wat
dan ook kunnen zeggen dat je uitlaat te hard brult
maar toch het gaat niet alleen om de politie maar
ook om de buren en de anderen. Ikzelf heb er schijt
aan maar heb geen zin dat straks mn auto afgetuigd
word door de buurtbewoners :( tenzij ik daar vette
winst kan uithalen met schadeclaims.. hmm :D

Maar het geluid is nog steeds verbluffend gaaf :D
zal vanmiddag proberen klein filmpje te maken ofzo.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

lachuh :) ben benieuwd Remco.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Gewoon schijt aan hebben .

Nee zij zijn lekker op zondagochtend met het koude dieseltje ( is net tracktor de eerste 5 min ) de straat uit rijden , terwijl jij het net laat hebt gemaakt in de kroeg .

Ik bedoel er is altijd wel wat te zeiken , als je maar een beetje rekening houd met de mensen . Dus niet volgas door de woonwijk dan komt het best goed . Ik heb er nog nooit iemand uit mijn straat of die van mijn moeder over gehoord .
RO 16v

speedline schreef:Prettige avond verder en knal allemaal lekker verder met uw open uitlaatsysteem. Dan ga ik in de tussentijd eens ff uitzoeken wat nou echt de geluidseisen zijn aan een uitlaatsysteem. En de bijbehorende meetproceduren uiteraard. Alle hulp is welkom.

Grtz,

Zzpeedie...
Ik had het een keer uitgezocht na gezeik met de wouten, uitlaat mag niet meer dan 92 db geven en dat gemeten op 5 meter van de auto. Maar inprincipe volgens de wetvoering mag je niks aan je uitlaatsysteem veranderen, dat moet compleet standaard blijven, maar hoe gaan ze dat controleren als ze niks weten.
Alleycat
Contacteer:

92 db????
Das nog best veel! As je de 92 db wilt halen met je uitlaatje, moet je toch op zn minst een rechte pijp met versterker en subwoofer eronder hebben liggen :wink: Wat lopen die blauwen nou te mauwen?
Remco T.
Contacteer:

RO 16v schreef: Ik had het een keer uitgezocht na gezeik met de wouten, uitlaat mag niet meer dan 92 db geven en dat gemeten op 5 meter van de auto. Maar inprincipe volgens de wetvoering mag je niks aan je uitlaatsysteem veranderen, dat moet compleet standaard blijven, maar hoe gaan ze dat controleren als ze niks weten.
92dB 8) dat is idd erg veel denk ook dat dat per woonplaats verschillend is hoor maar dan denk ik ook weleens..
hier rijd een Dodge Charger rond met open pijpjes en dat is nog 10 x erger.. Overigens vind ik dat het nergens
duidelijk aangegeven staat op internet wat nou de maximale waarde is, zelfs niet op de site van de politie..
Steven
Car: M536

speedline schreef:De 1ste de beste x dat ik met mijn GT naast een blauw witte veewagen sta laat ik de 2.5" ff roffelen en de dumpvalve ook ff blazen. En dan maar hopen dat ze me aanhouden. Stelletje %*&$*&^$^*$^^...

Zo dat lucht op.
Hahaha dat doe ik nou ook altijd zo vaak als ik ze voorbij zie rijden, dan ga ik ook altijd ff op het gas staan en laat de Devil lekker grommen.

Bijrijders: "Heej joh, doe normaal! Daar rijd politie!"

Jah dus? Opzouteh met die zeikerds 8)
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

beetje laat maar.

Tijdens het monteren van de bougie is de demper van mn r19 er vanonder geweest,we hebben toen ook ff de motor aangezet,aangien mn kat. leeg is en mn middendemper pleite is gaf het een tering herrie,dus ik weet wel hoe het klinkt,en de 2 gtt eingenaren die er bijs tonden zeiden ook dat het harder klonk dan een gtt.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
r5alpine-turbo

moet je hem maar eens starten zonder uitlaatspruitstuk! :) :)
Remco T.
Contacteer:

Zo net even een filmpje gemaakt in de buurt hier >-)
nog even uploaden en dan kunnen jullie het zo uhm horen :) is ongeveer 8,5 mb groot..
catrinus

r5alpine-turbo schreef:moet je hem maar eens starten zonder uitlaatspruitstuk! :) :)
Leuk geluid is dat of niet dan :wink: . Op school hebben we dat al eens gedaan. Super vet geluid :p . Net zoals bougie kabels verkeerd aansluiten. Is ook dik lol :D
There will be plenty of time to rest when your dead
Remco T.
Contacteer:

Hier is het filmpje te bewonderen :) het is niet
super lang maar je krijgt er wel een idee van hoe
het ongeveer klinkt :) Dit doe ik overigens niet
vaak maar voor het filmpje maakte ik een
uitzondering hehe.

knock yourself out :smoke:

ftp://tijn:tijn@doeke.myftp.org/remcogas.mpg

even copy paste.. je weet wel hehe :)
Steven

Blaat, lama
Laatst gewijzigd door Steven op zo 19 okt 2003 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
peter5GTTurbo
Contacteer:

Ze doen het bij mij allebei niet !!
Jasper16v

Heb je hem ook zonder muziek ? Dan is het wat beter te horen. Al kan ik wel al horen dat het bikkelhard is :D echt aso.

Dat is een K-tec pijp vanaf spruitstuk zonder demping maar met einddemper ?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

ff downen en chekken :)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

lache filmpje. met muziek en uitlaat gebrul (Y)
Steven

Tering das zeker een hoop herrie, ik vind het zover ik het zo kan beoordelen een beetje teveel van het goede. Zal ook wel irriteren na ene tijdje, zeker op de snelweg. (ik denk even terug aan Stephan's 5 mega mega).

-De katalysator terughangen, dan gaat het schelle geschreeuw eruit. Houd je een mooie donkere brom over. En je bent mileuvriendelijk bezig :)

-Fikse tussendemper, maar kans dattie dan nog steeds erg schel geluid geeft is nog vrij groot.

Maargoed als je het zelf erg mooi vind zou ik me geen reet van de politie aantrekken en lekker doorrije :)
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Bij mij doet die server waar het filmpje opstaat t niet....staat zeker alleen overdag aan ? ach, kijk morgen dan nog wel ff.
* Stefan T-SPORT *
Menno

nou, de oplossing lijkt me simpel. op een gtt doet die uitlaat 't acceptabel qua geluid, dus je moet gewoon een turbo monteren op je 5je :)
rev it like a rental
Marcel B.

link doet et niet meer :(
Don't walk the grass... smoke it
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Langs de politie turbo-en (plus psssjt) is ook leuk. Ze waren bezig maar keken wel op. 0-50 in een paar seconden, dan lijkt het snel maar je zit zo op de 50 en dan niet verder accellereren :D Kunnen ze je niks maken :p

Linkje doet het idd niet, maar ik heb ook eens met enkel kat gereden, komt een best wel relaxed geluidje uit!
Ben

l/p werkt niet meer. als iemand hem heeft zet ik hem wel online.
Plaats reactie