problemen met ventilator voor kachel clio16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Erik de Bruijn

Net nu het kouder wordt heb ik een probleem met mijn ventilator voor de kachel. Mijn kachel werkt zonder problemen maar de ventilator slaat niet meer aan, het duurt dus een eeuwigheid voordat het condens van de ramen is :@ .

Nu is mijn vraag, wat is er meestal kapot en kan je dat makkelijk zelf repareren, en waar zit die ventialtor dan?

alvast bedankt :) ,

Erik de Bruijn
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

is een bekend probleem bij een clio.

kijk je kachelweerstand maar na, of een van je stekkers maakt geen goed contact meer.

kachelweerstand: zit onder je ruitenwissers aan de buiten kant van de auto. schroef het rechtergedeelte (passagierskant) van je plastickap boven je krik en ruitenwissers er af. dan zie je bij de kachelventilatormotor 3 draden zitten (2 rode en een zwarte) die zitten vast aan je kachel weerstand. vervang deze door een exemplaar uit een andere clio.

mocht dit het niet zijn kijk dan je stekkers achter je knoppen maar na. is er daar een die geen contact meer maakt.

maar meestal is het je weerstand.

GR.Frits
Erik de Bruijn

aha bedankt Frits :worship: ,

Ga meteen even kijken of het het weerstandje is , hoef ik tenminste niet heel mijn dashboard uit elkaar te halen.

Wanneer het achter de ventilatorknop zit, moet het dashboard er dan wel helaal af?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Erik de Bruijn schreef:Wanneer het achter de ventilatorknop zit, moet het dashboard er dan wel helaal af?
nee alleen je gedeelte boven je radio moet er ff uit. dus je radiobak en het paneel wat er boven zit dan kan je er al bij.
Plaats reactie