Heb vorige week een R5 GTX 1.7 gekocht. Vrijdag ding afgehaald bij de apk, had hem het weekend hard nodig. Zaterdag 200 km op de klok gezet niet overdreven hard gereden. Zondag nog eens 200 km, echt halverwegen de terug reis begon het probleem.
Wanneer ik bij het afremmen bij laag toeren de koppeling in trap valt nu continu de motor uit. Wanneer ik bij koppeling in de choke uit trek is het probleem weg. Waar kan dit aan liggen ?
Heb zelf erg weinig sleutel ervaring. Wilde dat met deze auto een beetje op gaan doen, dus als eventuele tips in een beetje simpele taal kunnen kan ik er nog wat van leren ook.
Zal proberen zo snel mogenlijk foto's van mijn 5je online te krijgen.
[R5GTX]Motor val uit bij koppeling in.
te Arm?????
Is het een injectie motor??
Zoniet dan is het je sproeier in de carburateur.
Zoniet dan is het je sproeier in de carburateur.
Ik heb de versie met carberateur, hij is er inderdaad ook met monopoint. Net al even naar die brandstof pomp gekeken.
Neem aan dat dat apparaatje is waar ik dacht 3 slangen op uit gaan. Hierop zit een dekseltje, langs de randen van dit dekseltje lekt idd wat vloeistof weg, dit lekt idd naar benzine (sorry voor de ameteuristische uitleg maar ik weet echt weinig van motoren).
Is dit deeltje makkelijk te vervangen ? En moet ik bij aanschaf van een nieuwe nog ergens specefiek op letten (type is simpel eraf halen opschrijven welke slangen waar horen en ergens naar dezelfde vragen)
Neem aan dat dat apparaatje is waar ik dacht 3 slangen op uit gaan. Hierop zit een dekseltje, langs de randen van dit dekseltje lekt idd wat vloeistof weg, dit lekt idd naar benzine (sorry voor de ameteuristische uitleg maar ik weet echt weinig van motoren).
Is dit deeltje makkelijk te vervangen ? En moet ik bij aanschaf van een nieuwe nog ergens specefiek op letten (type is simpel eraf halen opschrijven welke slangen waar horen en ergens naar dezelfde vragen)
Waarschijlijk is bij de APK de CO-schroef van je carb vergenoeg teruggeschroefd om de uitlaatgas waarden onder de norm de brengen en valt hij daarom te ver terug. Soms draaien ze hem zover terug dat de motor nog maar net in leven blijft en netjes de norm haalt en op het moment dat hij goedgekeurt is wordt hij op de parking voor het bedrijf weer teruggedraaid.
Met andere woorden, ik zou de afstelling van de carburateur eens nakijken voordat je allerlei dingen gaat vervangen.

Met andere woorden, ik zou de afstelling van de carburateur eens nakijken voordat je allerlei dingen gaat vervangen.
Carburateur zit onder het luchtfilter toch ? Wat zou ik dan moeten verdraaien om hem weer goed te krijgen ?Calle schreef:Met andere woorden, ik zou de afstelling van de carburateur eens nakijken voordat je allerlei dingen gaat vervangen.
Carb zit idd onder het luchtfilter, maar waar je CO schroef zit weet ik niet exact, het kan zowel een Weber als een Solex zijn als ik het goed heb en die ken ik niet zo goed, ik ben meer bekend met de Solex 32 Bis (als ik het zo goed heb) van de gtt.
Kijk even in je Haynes manual en als je die niet hebt, dan is dat een van de beste investeringen die je kan maken.
Weet iemand anders hier misschien hoe die carb afgesteld moet worden?

Kijk even in je Haynes manual en als je die niet hebt, dan is dat een van de beste investeringen die je kan maken.
Weet iemand anders hier misschien hoe die carb afgesteld moet worden?
Als je de GTT praat, moet je over solex 32 DIS praten.Calle schreef: ik ben meer bekend met de Solex 32 Bis (als ik het zo goed heb) van de gtt.![]()
Maar ik denk aan een lekker carburateur voet pakking. Dat schijnt een zwak punt te zijn.. de voet van de carb trekt krom.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De benzinepomp zit achter op je cilinderkop. Bij de olievuldop. Vanaf daar gaat de benzine naar dat vaatje voorop en dan door naar de carburateur. Als het lekt is vervanging wel verstandig, al zweten ze altijd wel wat. Het vaatje is om benzinedamp op te vangen.Sidewinder schreef:Neem aan dat dat apparaatje is waar ik dacht 3 slangen op uit gaan. Hierop zit een dekseltje, langs de randen van dit dekseltje lekt idd wat vloeistof weg, dit lekt idd naar benzine (sorry voor de ameteuristische uitleg maar ik weet echt weinig van motoren).
Dat hij afslaat lijkt mij ook de CO-afstelling. Bij een GTX heb je wel dikke kans dat de carburateurvoet krom is, dan zuigt hij daar valse lucht. (laten) vlakken is dan de oplossing.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Dat vlakken hoe kan ik zien of dat nodig is ? krijg als het goed is morgen wat hulp, van iemand die de kleppen gaat stellen en de carburateur. Hij zal daar dan ook wel ff naar kijken.De benzinepomp zit achter op je cilinderkop. Bij de olievuldop. Vanaf daar gaat de benzine naar dat vaatje voorop en dan door naar de carburateur. Als het lekt is vervanging wel verstandig, al zweten ze altijd wel wat. Het vaatje is om benzinedamp op te vangen.
Dat hij afslaat lijkt mij ook de CO-afstelling. Bij een GTX heb je wel dikke kans dat de carburateurvoet krom is, dan zuigt hij daar valse lucht. (laten) vlakken is dan de oplossing.
hmmzzz, waar kan ik mijn voet laten vlakken?
Ik heb geen originele carb. in mijn baccara, maar ik heb inmiddels een andere, deze heb ik er nog niet ingezet, dus ik denk dat ik hem als voorzorgsmaatregel ga laten vlakken. Waar o waar doen ze dit?
Ik heb geen originele carb. in mijn baccara, maar ik heb inmiddels een andere, deze heb ik er nog niet ingezet, dus ik denk dat ik hem als voorzorgsmaatregel ga laten vlakken. Waar o waar doen ze dit?
Ok zondag ff grondige inspectie gedaan (met iets meer ervaren hulp).
Blok blijkt door de vorige eigenaar aardig gemarteld. Benzine pomp lekt als een mandje. Bougies zaten er zo vast in dat ze met geen mogelijkheid loskwamen, dus die krijgen nu dagelijks een wd40 badje. Lucht filter was tot gruis vergaan (bij wijze van spreke). Klep deksel bouten konden met de hand worden vastgedraaidt.Is dus een wonder dat ie uberhaupt nog loopt.
Van de week eerst nieuwe onderdelen halen. Waar zou ik dit het beste kunnen doen in omgeving rotterdam ? Dan kan er van het weekend verder gezocht worden naar het stationair probleem. Ik zal nog een keer een auto kopen van een goede kennis. Nou ja heb er ook niet al te veel voor betaald gelukkig.
Blok blijkt door de vorige eigenaar aardig gemarteld. Benzine pomp lekt als een mandje. Bougies zaten er zo vast in dat ze met geen mogelijkheid loskwamen, dus die krijgen nu dagelijks een wd40 badje. Lucht filter was tot gruis vergaan (bij wijze van spreke). Klep deksel bouten konden met de hand worden vastgedraaidt.Is dus een wonder dat ie uberhaupt nog loopt.
Van de week eerst nieuwe onderdelen halen. Waar zou ik dit het beste kunnen doen in omgeving rotterdam ? Dan kan er van het weekend verder gezocht worden naar het stationair probleem. Ik zal nog een keer een auto kopen van een goede kennis. Nou ja heb er ook niet al te veel voor betaald gelukkig.
JL Tuning????? 
Heb ik al veel goede verhalen over gehoord dus die moet het maar gaan worden. Nu maar hopen dat er geen onhetstelbare schades in het blok zitten.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Je hebt PM 
Project: GTT Blue Sport