wat zijn de omcirkelde delen
[Ik lul maar wat om te verkopen mode]
Door speciale montage wijze heeft het blok tussen de 115 en 200 PK
En dan lieg ik niet. Want daar zit die tussen in
[/Ik lul maar wat om te verkopen mode]
Vermogen van die blauwe zal op een 125 pk zitten. Door de iets hogere druk, phase II blok,intercooler aanpassing en de lichte freeflow.
Maar de auto is niet van mij. Ben mede eigenaar. En trots uiteraard. Ligt een blok van mij in
Door speciale montage wijze heeft het blok tussen de 115 en 200 PK
En dan lieg ik niet. Want daar zit die tussen in

[/Ik lul maar wat om te verkopen mode]
Vermogen van die blauwe zal op een 125 pk zitten. Door de iets hogere druk, phase II blok,intercooler aanpassing en de lichte freeflow.
Maar de auto is niet van mij. Ben mede eigenaar. En trots uiteraard. Ligt een blok van mij in

M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
hallo jongens is dit geloofwaardig?
Turbodruk,
staat nu iets boven de standaarddruk. Er is geen schaalverdeling zichtbaar op de drukmeter. standaard is ca 0,6 a 0,7 bar. De overdrukklep in de inlaat gaat met ca 1,2 bar open. ik schat daat hij nu op 0,8 bar staat. Heb hem iets teruggeschroeft.
Als de druk op 1,1 Bar staat wordt het vermogen 1,1/0,7X120pk dit is ca 180 pk. Als de druk iets verder gaat vliegt de overdrukklep open. dat rijdt niet geweldig. Deze kun je wel afsluiten maar daar neem je en vrij groot risico op motorschade.
De R5 heeft een uitlaatgasregelklep. Deze wordt aangestuurd door de druk in de inlaat, met een compensatieleiding welke de drukverloop vertraagt (minder schokken). Als je een wastegate opde inlaat zet, en de uitlaatwastegate verder dicht draait, houd je langer druk op de inlaat waardoor je sneller vermogen beschikbaar hebt nadat je gas los hebt gelaten. Een wastegate op de inlaat is ook eenvoudiger in te stellen. Sommige zelfs vanuit de auto.
Ik heb de motor voorzien van Mahle zuigers met bussen en veren (complete set, het beste merk voor hoge vermogens) Ik denk dat ik nog wel rekeningen hiervan heb liggen, zal ze voor je opzoeken.
De auto is voorzien van een electric pakket, Destijds een origineel accessoire voor de 5 bestaande uit electrische ramen en cv op de deuren met IR afstandbediening. (drama)
alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal
grtz
Turbodruk,
staat nu iets boven de standaarddruk. Er is geen schaalverdeling zichtbaar op de drukmeter. standaard is ca 0,6 a 0,7 bar. De overdrukklep in de inlaat gaat met ca 1,2 bar open. ik schat daat hij nu op 0,8 bar staat. Heb hem iets teruggeschroeft.
Als de druk op 1,1 Bar staat wordt het vermogen 1,1/0,7X120pk dit is ca 180 pk. Als de druk iets verder gaat vliegt de overdrukklep open. dat rijdt niet geweldig. Deze kun je wel afsluiten maar daar neem je en vrij groot risico op motorschade.
De R5 heeft een uitlaatgasregelklep. Deze wordt aangestuurd door de druk in de inlaat, met een compensatieleiding welke de drukverloop vertraagt (minder schokken). Als je een wastegate opde inlaat zet, en de uitlaatwastegate verder dicht draait, houd je langer druk op de inlaat waardoor je sneller vermogen beschikbaar hebt nadat je gas los hebt gelaten. Een wastegate op de inlaat is ook eenvoudiger in te stellen. Sommige zelfs vanuit de auto.
Ik heb de motor voorzien van Mahle zuigers met bussen en veren (complete set, het beste merk voor hoge vermogens) Ik denk dat ik nog wel rekeningen hiervan heb liggen, zal ze voor je opzoeken.
De auto is voorzien van een electric pakket, Destijds een origineel accessoire voor de 5 bestaande uit electrische ramen en cv op de deuren met IR afstandbediening. (drama)
alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal
grtz
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Als de druk op 1,1 Bar staat wordt het vermogen 1,1/0,7X120pk dit is ca 180 pk.

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Robert dB. schreef:Als de druk op 1,1 Bar staat wordt het vermogen 1,1/0,7X120pk dit is ca 180 pk.
Inderdaad:


Dank uJohan schreef:op rtc-markt staan ook mooie gtt's: deze oa: http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=388
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=371

Idd, mij GTT staat ook te koop...............

Zie de link.
Met alle respect, maar imo zijn de omschrijvingen ten op zichte van de prijzen van bijv. Michel's of mijn GT zich beter verhouden dan die 2 van marktplaats.

Exact. Een GTT mag best een aardige duit kosten, maar dan wil ik er machtig mooi spul op zien. Front mounted intercooler, silicone slangen, group A carburateur, 3" uitlaat of iets in die zin. Dan mag een GTT bij mij wel 3000+ euro kosten. Maar deze GTT's zijn naar mijn mening te duur.Goof schreef:Dank uJohan schreef:op rtc-markt staan ook mooie gtt's: deze oa: http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=388
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=371![]()
Idd, mij GTT staat ook te koop...............
Zie de link.
Met alle respect, maar imo zijn de omschrijvingen ten op zichte van de prijzen van bijv. Michel's of mijn GT zich beter verhouden dan die 2 van marktplaats.
Bij die van Goof of van mij weet je wat je krijgt. Zeker voor het geld wat je ervoor neerlapt. Uitlaat van goof is bevoorbeeld nog niet zo heel oud

Tuurlijk heeft die hier en daar wat, welke gtt heeft dat niet. Maar daar is de prijs dan ook meestal na.
En ik geloof niet dat ik erbij heb gezet van turbodruk 12% omhoog, 12% meer power. Intercooler aangepast, weer 15 PK. Kop geflowed, 22 pk erbij.
Hier krijg je juiste info, geen verkoop praat.
maar ik moet er even bijzeggen dat ik wel via de Ede van verkoop werk. De persoon wat zich het eerst heeft gemeld, heeft eerste keuze. En deze persoon is ook al op de hoogte hiervan. Dat geld dan bij mij. Hoe goof hierover denkt, dat moet je hem vragen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Is raar he. Heb het maar 2 keer meegemaakt, maar kan toch zeggen dat ik met een leeg gevoel op de stoep stond toen ik mijn 21 turbo de hoek om zag draaien. Was niet echt iets wat ik graag meemaak.Goof schreef:Volgens mij rijd tom2turbo nu met een big smilenaar huis met zijn nieuwe aanwinst.
Ik vond het wel erg weirdom iemand anders in m'n GT te zien wegrijden
, maargoed....
Plezier er mee, Tom
Maar als het plaats maakt voor iets anders waar je tevreden mee bent, is er wel mee te leven. Toch...
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538