Verlagen van stoelframes

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Jan-Geert (Momentsleutel)

Heeft iemand ervaring met het verlagen van stoelframes?? zit nu veel te hoog op 16v stoelen in mn 4 :-(, word dit lassen en flexen??

gr jangeert
Jan-Geert (Momentsleutel)

komt er dus op neer , dat t vooroverklap systeem er onder weg moet en dan daar de rails op , iemand die zoiets al eens heeft uitgehaald?
Snotpork

Ik heb er sinds kort twee kuipstoelen (raceland denk ik)erin zitten.

Ik heb van die oude stoelen de zitting eraf gesloopt en de rugleuning eraf gezaagd. En daar dus twee hoekprofieltjes in/op/tussen gemaakt (gewoon een 'hoekie' eruit gezaagd aan beide kanten van 't hoekprofiel en dan past 't zo tussen 't frame) En toen totaal 4 gaatjes geboord zodat de stoel vast geschroeft kon worden. Waar ik die stoelen gekocht heb, hebben ze die profieltjes aan 't frame gelast voor me.

Alleeeen, ik heb een beetje 't zelfde 'probleem'. Ik wilde dat die stoelen naar voren konden klappen zodat er ook nog mensen achterin konden zitten, maar 't zit toch iets hoger dan eerst.

Maar ben van plan om toch de hele achterbank eruit te slopen en dan kan dat 'klap' frame er tussenuit.

Volgens mij is 't een heel verhaal waar je nog niks meee kan maar goed. Als je een beetje handig ben en eens bij de doe-het-zelf zaak gaat kijken kom je een heel eind. Mij is 't ook gelukt om die stoelen erin te krijgen dus........ succes
Plaats reactie