Wiel lagers [R5 GTE]

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Anonymous

Voor mijn 5 GTE heb ik een rechter achterwiel lager nodig, de GTE is uitgevoerd met schijfremmen.

Weet iemand hier een bestel nummer van origineel Renault of de afmetingen.
En evt. ervaringen met verschillende merken.

SFR of SNR schijnen goed te zijn ???

Alvast bedankt voor de info
Calle

SKF bedoel je waarschijnlijk, dat is de "lager-koning". Alleen zitten je lagers achter in de schijven geperst en moet je waarschijnlijk ze als geheel vervangen, aangezien ze meestal kapot gaan als het lager uitgeperst moet worden en ze zijn meestal ook wel aan vervanging toe als je lager dodo is.
Anonymous

Inderdaad dat merk bedoel ik,...SKF.

je bedoelt dat ik de remschijven moet vervangen omdat deze waarschijnlijk kapot gaan door het vervangen van de lagers ??

Deze schijven zijn nog goed dus ik hoop het niet :)
Maar dit heb ik nog nooit eerder gehoord, waar baseer jij dit op als ik vragen mag ??
Calle

Op mijn GTT vrienden :)

Ik heb zelf een GTT en die heeft dezelfde achteras. Het is "algemeen bekend" dat remschrijven het uitpersen van de lagers niet altijd overleven, maar met het goede gereedschap moet het wel lukken als ze nog niet zo oud zijn. Alleen als de remschijf ook maar 1 mm krom is na de operatie kun je hem alweer weggooien.
Anonymous

Normaal gesproken zou ik het goede gereedschap moeten hebben.

Afwachten dus,..maar zijn er nog meer goeie lager merken ??
Ik kan bij een zaak leuke korting krijgen maar ik weet niet welke merken ze allemaal hebben liggen.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Typenummer SKF: VKBA 969 (diameter 52mm), kostte mij per stuk EUR 47,93
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb er ook een nieuwe in gezet op mijn gte gewoon de lager van een GTT vragen bij de renault anders snappen ze het weer niet ik heb hem eruit geperst met een hele grote dop en gewoon eruit geslagen in de bankschroef en de nieuwe erin door het oude lager iets af te sluiten en daarmee de nieuwe erin te rossen en rij er nu al 9 maanden zonder problemen mee.
Anonymous

Ik hoop dat ze SKF hebben,..ik geloof het wel want dat bestel nummer komt me erg bekend voor.
Anonymous

Was inderdaad SKF,..heb er 47 euro voor moeten betalen.
Het was binnen 1,5 uur gefixed, lager zat flink vast.
Totaal 20 ton op moeten zetten om 'm los te krijgen.

Ik kan nu eindelijk weer de radio horen, geen lawaai makende lager meer dus jipieeeeee :lol:
Ad van Haperen
Contacteer:

(Y) ok dan beter ja ik ken het had het ook toen ik deze 5 kocht bij mij was het zo gefixt (had zelf de schijf eraf gehaald en zo naar renault gegaan)
Plaats reactie