Optimaal profiteren van een schade?!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Het volgende is gebeurd:

Mijn vriendin is laatst van achteren aangereden door een Mercedes Sprinter. Haar Daihatsu Cuore 1.0 XTi van november 1999 en +/- 30.000 km is van achteren opgedrukt en wordt total loss verklaard waarschijnlijk.

Nu gaan ze die auto taxeren :foto: en nu vraag ik mij af hoe je optimaal kunt 'verdienen' aan deze schade. Er zullen ook nog een paar handelaren een bod doen op deze auto. Wat kan ik daar bijvoorbeeld van verwachten.

De schade is:

Knik in het dak, bodemplaat krom en bolt achter de voorstoelen, bumper aan gort en de achterschermen krom en de kofferbak ingedrukt!

Wie kan mij informeren of tips geven over hoe je dus het beste uit deze 'deal'kunt komen? (Kun je zelf verkopen aan een handelaar cq. sloper en ook tegelijkertijd het geld vangen van de verzekering, zo ja, hoe gaat dat dan in z'n werk qua papieren?)

Alvast bedankt,

Rik (P.S. m'n vriendin is gelukkig ongedeerd en dat is veruit het belangrijkste (F) , daarna is het mooi dat ze nu waarschijnlijk RENAULT moet rijden van mij >-) !!!)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Rik Hamberg

Ik krijg net een telefoontje van m'n vriendin. De taxateur van Univé heeft de auto geschat op een dagwaarde van...EUR 5.750,-!!

Hier ben ik trouwens heel blij mee, aangezien ze de auto heeft gekocht voor EUR. 3.500,- van haar moeder.

Trouwens, ik heb eens gekeken op de Carbase-waardebepaling van de Autoweek-site voor een Daihatsu Cuore van het zelfde type en zie het volgende:
--------------------------
CarBase Waardebepaling

verkoop € 6.000
inkoop € 5.300

bouwjaar/maand november 1999
kilometerstand 30000 km
accessoires metallic lak
--------------------------

Dus al met al denk ik dat dit een mooi bedrag (Y) is wat we terug krijgen, en dat ik niet moet klagen lijkt mij, of zal ik toch nog proberen om er meer uit te krijgen??

Groeten,

Rik (en alvast bedankt voor jullie reacties!!)

P.S. Iemand een leuke Renault voor EUR. 6.000,- te koop :lol: ??
Marcel B.

Mooi cliootje :)
Don't walk the grass... smoke it
Bart V

zow. 5750 is echt netjes. Laten we het erop houden dat het de waslijst met accesoires is die het em doet :p

Voor dat geld haal je zeker een mooi renaultje (willie ofzo)

Gr Bart
Rik Hamberg

Hé, jongens, het is voor m'n vriendin!! Ze wil een kleine zuinige auto weer, dus een Willi zit er niet in jammergenoeg :wink: !!

Maar goed, we gaan op zoek dus......
Floris
Contacteer:

misschien een leuke renault 5 GTX/GTE misschien?
(met wat leuke aanpassingen aan de buitenkant :p )
Bart V

twingo? of anders een clio 2, die zijn inmiddels ook redelijk betaalbaar.
Lief Engeltje
Contacteer:

twingo is redelijk zuinig toch
-=Life Sucks=-
meiske van JoostR :p
Rik Hamberg

Dit lijkt me wel een aardige :p !!

Maar Goirle is wel een eind weg hoor!!

[img]http://www.autotrack.nl/car-img/1267382.jpg[/img]

bouwjaar 1999-08
km stand 45000
kleur Blauw
brandstof Benzine
deuren 3-deurs
carrosserievorm Hatchback
transmissie Handgeschakeld 5-versn
motorinhoud 1149 cc
vermogen 58 pk
ledig gewicht 795 kg
APK Bij aflevering
BTW/marge
marge-auto

prijs Eur 6.950,-
Deze auto financieren? Klik hier
Deze auto verzekeren? Klik hier

aanwezige opties
ABS, Airconditioning, Bumpers in carrosseriekleur, Centr. deurvergrendeling afst.bed., Deelb. achterbank, Dubbele Airbag, Elektr. ramen voor, Elektr. buitenspiegels, Getint glas, Lichtmetalen velgen, Metallic lak, Mistlampen, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging

Testverslag
Technische gegevens van deze occasion.

naam Cabriocentrum van Herk-Classicar
adres Vollerstraat 18
postcode 5051 JV
plaats Goirle
tel 06-53255054
fax 013-5347649
e-mail classicar@wxs.nl
website http://www.herk-classicar.com
overzicht alle occasions Cabriocentrum van Herk-Classicar

Groeten,

Rik
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Als je het geld van de verzekering vangt en er ook nog wat bij een sloop voor wilt vangen, moet je toch maar even in de "kleine lettertjes" van de verzekering lezen, wat die eisen als je auto total loss wordt verklaard. Als er in staat dat hij naar de sloop moet maar dat er verder niks bij staat over zelf leeghalen of verkopen, weet je wat je kan doen ;) Ik zou het toch ook even navragen.

Heb er zelf geen ervaring mee.
Suc6 met je zoektocht!
Rik Hamberg

Hé Joost, tot morgen (meeting Oldenzaal) en bedankt alvast voor de tip!
Remco v.K.

Joost (DoubleYou) schreef:Als je het geld van de verzekering vangt en er ook nog wat bij een sloop voor wilt vangen, moet je toch maar even in de "kleine lettertjes" van de verzekering lezen, wat die eisen als je auto total loss wordt verklaard. Als er in staat dat hij naar de sloop moet maar dat er verder niks bij staat over zelf leeghalen of verkopen, weet je wat je kan doen ;) Ik zou het toch ook even navragen.

Heb er zelf geen ervaring mee.
Suc6 met je zoektocht!
Juist... De taxatie staat los van of de auto nu total loss is of niet. Dit wordt bepaald door de eerst de dagwaarde te bepalen, dan het schade bedrag om de auto weer rijdend te krijgen. Als je volgens de voorwaarden van je verzekering eigen baas blijft, krijg je het schade bedrag uitgekeerd en dan ben je vrij om te doen met de auto wat je wilt. J bouwt hem zelf weer op voor veeeel minder (eigen uren kosten immers geen geld)of je verkoopt hem aan de sloop/opkoper. Als de verzekering de dagwaarde uitkeerd word de verzekeraar eigenaar van de auto, ze "kopen" immers je auto ter waarde van de dagwaarde. Hierop gaat de verzekering nu de auto aanbieden. Biedt de opkoper een bedrag wat samen met het schade bedrag meer is als de dagwaarde, dan is de auto economisch total loss.

Succes met de zoektocht !
Coupe 2.0 IDE :P
Plaats reactie