Abs probleem bij twingo

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Stefan S.

Vraagje:

Bij de twingo gaat het abs branden als de motor warm is :( . Aangezien het wiellager defect is, denken wij dat dit een mogelijke oorzaak is. Is dat mogelijk?? Graag jullie reacties :D
Riël
Über-Spammer

Nee, kan er niet aan liggen. Defecte sensor misschien? En hebben twingo's ook al abs?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Stefan S.

Riël schreef:En hebben twingo's ook al abs?
oui :D
Jasper11turbo

das een hele leuke abs...

afhankelijk van het bouwjaar werkt deze alleen op de voorwielen !
Laatst een zwitser gezien uit 1997 (fase 1)met zo,n type abs !
zat wel een d7f motor in ... 1.2 multi ipv monopoint.
hier zaten dus ook alleen maar sensoren op de voorwielen !

Maf , want ik wist niet dat dat kon !

wat de nieuwere twingo,s hebben weet ik zo net niet .... zal wel eens kijken ... misschien pakt die wel 4 wielen .
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Arjen

Wiellager kan zeker een mogelijkheid zijn. Hierdoor wordt de ruimte tussen de sensor en de tandkrans te groot en gaat het ABS lampje branden. Dat heb ik bij mijn 19 tenminste wel een keer gehad. Ook kan de sensor of de tandkrans gewoon vuil zijn (remstof enz,enz). FF schoonblazen dus.
Stefan S.

Arjen schreef:Wiellager kan zeker een mogelijkheid zijn. Hierdoor wordt de ruimte tussen de sensor en de tandkrans te groot en gaat het ABS lampje branden. Dat heb ik bij mijn 19 tenminste wel een keer gehad. Ook kan de sensor of de tandkrans gewoon vuil zijn (remstof enz,enz). FF schoonblazen dus.
Kijk, dit klinkt wel heel logisch. Ik ga binnenkort gewoon mijn wiellager vervangen(is toch defect) en zal wel even de uitkomst vertellen. Het is trouwens een Twingo Kenzo uit 1996.
Plaats reactie