wat zijn de omcirkelde delen
hallo allemaal ik ben nieuw hier
en ben van plan een gtt te kopen
eerst ik vindt phase 1 mooier dan 2
maar wat is nou exact het verschil en de rede dat het andere beter zou zijn
verder ben ik 2 ggt's tegengekomen beide ph1
maar als ik de foto's bekijk van onder de moterkap zie ik gelijk verschil kunnen jullie mij vertellen wat het rood omcirkelde ding is en waar het voor dient
bij de een zit het er namelijk op bij de ander niet
euhh hoe zet ik er eigenlijk foto's bij??
en ben van plan een gtt te kopen
eerst ik vindt phase 1 mooier dan 2
maar wat is nou exact het verschil en de rede dat het andere beter zou zijn
verder ben ik 2 ggt's tegengekomen beide ph1
maar als ik de foto's bekijk van onder de moterkap zie ik gelijk verschil kunnen jullie mij vertellen wat het rood omcirkelde ding is en waar het voor dient
bij de een zit het er namelijk op bij de ander niet
euhh hoe zet ik er eigenlijk foto's bij??
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Welkom = pm.
Foto's zet je er bij door de [img ] <link> [ /img] tags te gebruiken.
Probeer eens de zoekfunctie uit voor de verschillen, hier staan er een aantal: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=1567
Probeer eens de zoekfunctie uit voor de verschillen, hier staan er een aantal: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=1567
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op wo 15 okt 2003 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
mits je de foto's eerst ge-upload hebt naar een website (zoals MSN-groups, eigen site etc...)Joost (DoubleYou) schreef:Welkom = pm.
ik ben nu bezig met zo'n msn group die heb ik nu en daar staan de foto's op
volgens mij is dit het adres waar je ze op dan zien
foto 1
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SwDbAo0X ... 7247537100[/img]
en
foto 2
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VADbAtcb ... 7355186478[/img]
kunnen jullie ze zien of doe ik nog iets verkeerd
is misschien of topic maar dan ben ik er in ieder geval uit
grtz
Thomas
volgens mij is dit het adres waar je ze op dan zien
foto 1
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SwDbAo0X ... 7247537100[/img]
en
foto 2
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VADbAtcb ... 7355186478[/img]
kunnen jullie ze zien of doe ik nog iets verkeerd
is misschien of topic maar dan ben ik er in ieder geval uit
grtz
Thomas
Laatst gewijzigd door tom2turbo op wo 15 okt 2003 23:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Verbetering niet meer nodig, neemt hier alleem maar ruimte in.
Ik zie dat je nu ook door hebt dat je de spaties moet weghalen. Ik raad je aan om even de handleiding door te lezen: http://www.renault-tuning.com/faq.php?mode=bbcode. Hier staat alle info op over het posten van links en images.
Ik zie dat je nu ook door hebt dat je de spaties moet weghalen. Ik raad je aan om even de handleiding door te lezen: http://www.renault-tuning.com/faq.php?mode=bbcode. Hier staat alle info op over het posten van links en images.
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op wo 15 okt 2003 22:55, 2 keer totaal gewijzigd.
de eerste is je luchtfilter
het ziet er allemaal wel redelijk uit, daar kun je zo niks van zeggen eigenlijk....
het kan zijn dat de tweede een open-luchtfilter heeft en dat daarom het luchtfilterhuis weg is gehaald....
het kan zijn dat de tweede een open-luchtfilter heeft en dat daarom het luchtfilterhuis weg is gehaald....
-
- Contacteer:
Op de tweede foto is het filter weggehaald, ik weet dat het bij een diesel dan veel meer lawaai maakt uit de uitlaat. Maar zo te zien heeft hij er geen filter in zitten, wat betekent dat er ook vuildeeltjes (stukjes bladeren) in kunnen waaien. Of hij moet buiten de foto die filter hebben zitten. Denk ik eigenlijk wel dat hij dat heeft.
Bij een benzine-auto is er (is mij verteld) minder geluidsverschil tussen met en zonder luchtfilter rijden. Correct me if i'm wrong.
Ik vind de tweede er een stuk mooier uit zien trouwens. Maar dat had jij zelf ook wel door neem ik aan
Bij een benzine-auto is er (is mij verteld) minder geluidsverschil tussen met en zonder luchtfilter rijden. Correct me if i'm wrong.
Ik vind de tweede er een stuk mooier uit zien trouwens. Maar dat had jij zelf ook wel door neem ik aan

mmm aha het verhaal van de eerste foto gaat zo:
Renault 5 GT Turbo 1986, Antraciet metallic, Electr Ramen, CV, origineel 120.000km. Auto is sinds 1989 in ons bezit heeft 10 jaar stil gestaan. Nieuwe Turbo, motorblok volledig gereviseerd.De auto is nog in originele staat. gewoon omdat er nooit wat mee is geweest. Ik heb altijd meerdere auto's gehad. Zo ook de renault, heb deze samen met mijn broer. Ik ben zelf autotechnisch ingenieur en veel met auto's gedaan. Ook tuning voor b.v. Alfa nederland, of Rally auto's groep C. Voor de Renault heb ik informatie ingewonnen bij een monteur van de Renault Samson CUP. Het verhogen van de turbodruk is de manier om meer vermogen uit turbomotoren te krijgen (het tegenwoordige chiptuning). Echter als je dat betrouwbaar wilt doen zul je het draaiende gedeelte ook moeten versterken. Daarom heb ik verstevigde Mahle zuigers met cilinderbussen toegepast. Het vermogen ligt zo rond de 160 a 180 pk. Vanwege het lange stilstaan moest ik ook een aantal zaken vervangen als turbo, fuseekogels, alle brandstof en remleidingen (nu koper) en de voorschijven en natuurlijk ale blokken. hiervoor heb ik alleen origineel renault materiaal gebruikt. Als je de remonderdelen aftermarket monteerd kan het nooit aan de eisen voldoen van het origineel.
De reden waarom we de auto wegdoen is voor mij moeilijk. Ik kan 4 auto's kwijt bij mijn huis en het zijn er teveel. De Renault was bedoeld voor mijn vrouw (en 3 kids) maar zij wil nu een veiliger en ruimere auto. Tevens rijd ik er nauwelijks in. Na de motorrevisie twee keer getankt.
lang verhaal sorry
en het verhaal van de 2e foto:
Zeer goede Renault 5 GT Turbo aangeboden. Recent een gereviseerde motor
geplaatst(origineel Renault) inclusief oliepomp, sensoren, koppeling met
drukgroep, waterpomp, enz. Tevens is het koelsysteem geheel vernieuwd(wederom
originele Renault onderdelen).
Carrosserie is hard en strak, verder in december beide dorpels vernieuwd(daarna
goed getectyleerd).
Zeer net interieur(originele fase 1 stoelen zonder slijtsporen) en vele extra
gemonteerde onderdelen.Aangezien ik werkzaam ben bij Renault Nederland(importeur) heb ik altijd hulp gehad van de technische dienst van Renault. Ik heb de originele papieren en facturen van het motorblok en het koelsysteem, om je vragen te beantwoorden. Verder heeft de auto iedere 7.500 km een onderhoudsbeurt gehad(is aan te raden). Dit heb ik veelal zelf gedaan.
De auto is een R5 GTT van 13 februari 1986, dus een phase 1, echter heb ik de auto motorisch omgebouwd naar een phase 2 R5 GTT, omdat deze aanzienlijk betrouwbaarder zijn. Dit is dus het gehele blok met randorganen(ook de ontsteking MET pingelsensor).
Als je nog vragen hebt beantwoord ik ze graag.
wederom lang verhaal maar zou het tof vinden als jullie hier wat van zouden kunnen zeggen
Renault 5 GT Turbo 1986, Antraciet metallic, Electr Ramen, CV, origineel 120.000km. Auto is sinds 1989 in ons bezit heeft 10 jaar stil gestaan. Nieuwe Turbo, motorblok volledig gereviseerd.De auto is nog in originele staat. gewoon omdat er nooit wat mee is geweest. Ik heb altijd meerdere auto's gehad. Zo ook de renault, heb deze samen met mijn broer. Ik ben zelf autotechnisch ingenieur en veel met auto's gedaan. Ook tuning voor b.v. Alfa nederland, of Rally auto's groep C. Voor de Renault heb ik informatie ingewonnen bij een monteur van de Renault Samson CUP. Het verhogen van de turbodruk is de manier om meer vermogen uit turbomotoren te krijgen (het tegenwoordige chiptuning). Echter als je dat betrouwbaar wilt doen zul je het draaiende gedeelte ook moeten versterken. Daarom heb ik verstevigde Mahle zuigers met cilinderbussen toegepast. Het vermogen ligt zo rond de 160 a 180 pk. Vanwege het lange stilstaan moest ik ook een aantal zaken vervangen als turbo, fuseekogels, alle brandstof en remleidingen (nu koper) en de voorschijven en natuurlijk ale blokken. hiervoor heb ik alleen origineel renault materiaal gebruikt. Als je de remonderdelen aftermarket monteerd kan het nooit aan de eisen voldoen van het origineel.
De reden waarom we de auto wegdoen is voor mij moeilijk. Ik kan 4 auto's kwijt bij mijn huis en het zijn er teveel. De Renault was bedoeld voor mijn vrouw (en 3 kids) maar zij wil nu een veiliger en ruimere auto. Tevens rijd ik er nauwelijks in. Na de motorrevisie twee keer getankt.
lang verhaal sorry
en het verhaal van de 2e foto:
Zeer goede Renault 5 GT Turbo aangeboden. Recent een gereviseerde motor
geplaatst(origineel Renault) inclusief oliepomp, sensoren, koppeling met
drukgroep, waterpomp, enz. Tevens is het koelsysteem geheel vernieuwd(wederom
originele Renault onderdelen).
Carrosserie is hard en strak, verder in december beide dorpels vernieuwd(daarna
goed getectyleerd).
Zeer net interieur(originele fase 1 stoelen zonder slijtsporen) en vele extra
gemonteerde onderdelen.Aangezien ik werkzaam ben bij Renault Nederland(importeur) heb ik altijd hulp gehad van de technische dienst van Renault. Ik heb de originele papieren en facturen van het motorblok en het koelsysteem, om je vragen te beantwoorden. Verder heeft de auto iedere 7.500 km een onderhoudsbeurt gehad(is aan te raden). Dit heb ik veelal zelf gedaan.
De auto is een R5 GTT van 13 februari 1986, dus een phase 1, echter heb ik de auto motorisch omgebouwd naar een phase 2 R5 GTT, omdat deze aanzienlijk betrouwbaarder zijn. Dit is dus het gehele blok met randorganen(ook de ontsteking MET pingelsensor).
Als je nog vragen hebt beantwoord ik ze graag.
wederom lang verhaal maar zou het tof vinden als jullie hier wat van zouden kunnen zeggen

weet je ook prijzen, de verhalen klinken allebei wel leuk, maar de eerste is gereviseerd en das altijd leuk....
sorry, ik moet beter lezen, ze zijn alletwee gerviseerd
sorry, ik moet beter lezen, ze zijn alletwee gerviseerd
-
- Contacteer:
Die eerste klinkt erg goed! Als ik op zoek zou gaan naar een auto, zou ik aan de hand van die tekst de eerste uitkiezen. Ik zou dan wel goed op roest controleren (dorpels, bij spatschermen, onder vloerbedekking kijken is ook altijd handig als dat lukt, randen van de ramen). Als het dan allemaal goed in orde is en de wagen rijdt goed, kies ik de eerste. Ik denk wel dat je in het begin wat voorzichtig moet rijden (blok als het ware opnieuw inrijden) omdat deze zo lang heeft stil gestaan. Je zou dan dingen tegen kunnen komen die kapot zijn (gegaan), maar zo te zien heeft hij dat zelf al ondervonden en gerepareerd.
Qua looks onder de motorkap ziet de tweede er mooi uit, en hier zegt hij er bij dat er weinig roest op zit. Controleer dat dan ook natuurlijk. Als alles het gewoon netjes doet is dit denk ik ook een goede auto. Ik ben alleen niet zo lang nog in de GTT scene, dus erg veel detailinfo kan ik je ook nog niet geven bij de aankoop van de auto. Ik heb alleen maar een GTT motor, maar geen renault 5 gtt zoals jij die daar hebt gezien
Qua looks onder de motorkap ziet de tweede er mooi uit, en hier zegt hij er bij dat er weinig roest op zit. Controleer dat dan ook natuurlijk. Als alles het gewoon netjes doet is dit denk ik ook een goede auto. Ik ben alleen niet zo lang nog in de GTT scene, dus erg veel detailinfo kan ik je ook nog niet geven bij de aankoop van de auto. Ik heb alleen maar een GTT motor, maar geen renault 5 gtt zoals jij die daar hebt gezien

hmmmz, aan de ene kant zegt de één niks over roest, maar de ander heeft al wat moeten vernieuwen, heb je geen foto's van de gehele auto's?
hier komen de foto's behorende bij foto 1 op mijn post (dit wordt toch niet te ingewikkeld he haha
)
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TwDSAjMZ ... 1340386416[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WgD**x4c ... 1403447671[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VAAAACYb ... 1366188034[/img]
en hier volgen de foto's behorende bij foto 2
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0YAAAAL4g ... 1475900588[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TgDsAmAZ ... 1497798558[/img]
dit wordt toch niet teveel kheb de smaak al wel te pakken van foto's posten
grtz
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TwDSAjMZ ... 1340386416[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WgD**x4c ... 1403447671[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VAAAACYb ... 1366188034[/img]
en hier volgen de foto's behorende bij foto 2
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0YAAAAL4g ... 1475900588[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TgDsAmAZ ... 1497798558[/img]
dit wordt toch niet teveel kheb de smaak al wel te pakken van foto's posten

grtz
nr 2. 180pk geven je straks toch ellende. En wit is mooier.
Als je het mij vraagt zou ik gaan voor optie 2! Bij auto 1 zit er geen pingelsensor op; zit ook geen dumpvalve op en rijdt ook met origineel luchtfilterhuis (al zegt dit niet alles) en zit ook niet volgens cupcondities aangesloten. Wat ik bedoel te zeggen is dat hij 160-180 pk zegt te hebben en dat er dan geen pingelsenor op zit (=raar; want zeker bij deze gigantische druk die daar voor nodig is, is dat zeker belangrijk); Een dumpvalve kost weinig en daardoor pakt de turbo sneller op. Open luchtfilter zorgt voor minder weerstand voor inlaatlucht (ja de discussie warmte laten we ff links liggen!) En door de motor volgens cup condities aan te sluiten pakt de turbo eerder op. Hij zegt veel te hebben maar het blijkt nergens uit. De tweede optie ziet er veel netter uit, nette slangen en alle kabels lopen netter. Als jou de kleur niet uitmaakt zou ik zeker voor optie 2 gaan (motortje is sowieso minder mishandelt!).
Tuurlijk uitgaande van bovengegeven informatie!!!
Tuurlijk uitgaande van bovengegeven informatie!!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
ben ik het helemaal mee eens....
Geschat vermogen ligt op 160-180 PK.
Kan aan mij liggen. Maar je krijgt een waarde wat fictief is. Hij weet het zelf dus niet eens dus roept die maar wat(with all do respect).
160PK is niet zo heel erg moeilijk. Dat red je ook met een standard motor en voor 100 euri aanpassingen. Hoe lang die het uithoudt, dat blijft een vraag en is zeer afhankelijk van de bestuurder.
En Mahle zuigers. Ze zijn sterker, maar geven geen vermogenwinst, tenzij ze een andere vorm hebben enz enz.
Vind het een beetje een vaag verhaaltje van die eerste.
Daarbij las ik dat die Cup aansluiting heeft. Kan aan mij liggen, maar ik zie geen Cup aansluiting. Ik zie toch duidelijk de standard aansluiting. Dus volgens mij is de eerste veel praat, weinig actie.
de 2de.
Zit er best netjes uit, en phase II heeft zowiezo mijn voorkeur, op het feit na dat het geen Phase II is. Maar een aangepaste Phase I.
Motorblok is phase II en de buitenkant is volgens mij ook helemaal omgebouwd tot phase II.
Interieur is echter Phase I. Moet je van houden. Ik hou er niet zo van.
Daarbij zal de ophanging ook Phase I zijn. Heb het idee dat een Phase I iets meer over de voorbandjes glijdt dan een Phase II.
Heb even gekeken op marktplaats waar ze vandaan komen. Maar 3300 en 3200 euro is veeeeeeeeeeeeeeel te veel.
Wil nu niet verkopertje gaan spelen. Maar wij verkopen hier een Phase I met een gereviseerd blok voor 1650 euro. Heeft hier en daar een beetje werk, maar als je daar 1650 euro tegenaan gooit heb je een betere dan welke van die 2 dan ook. Zeker als je het zelf kan. Met andere woorden. Zou lekker verder zoeken. Dit zijn fantasie bedragen wat ze vragen. Want voor dat geld heb je echt wel een brute GTT.
Kan aan mij liggen. Maar je krijgt een waarde wat fictief is. Hij weet het zelf dus niet eens dus roept die maar wat(with all do respect).
160PK is niet zo heel erg moeilijk. Dat red je ook met een standard motor en voor 100 euri aanpassingen. Hoe lang die het uithoudt, dat blijft een vraag en is zeer afhankelijk van de bestuurder.
En Mahle zuigers. Ze zijn sterker, maar geven geen vermogenwinst, tenzij ze een andere vorm hebben enz enz.
Vind het een beetje een vaag verhaaltje van die eerste.
Daarbij las ik dat die Cup aansluiting heeft. Kan aan mij liggen, maar ik zie geen Cup aansluiting. Ik zie toch duidelijk de standard aansluiting. Dus volgens mij is de eerste veel praat, weinig actie.
de 2de.
Zit er best netjes uit, en phase II heeft zowiezo mijn voorkeur, op het feit na dat het geen Phase II is. Maar een aangepaste Phase I.
Motorblok is phase II en de buitenkant is volgens mij ook helemaal omgebouwd tot phase II.
Interieur is echter Phase I. Moet je van houden. Ik hou er niet zo van.
Daarbij zal de ophanging ook Phase I zijn. Heb het idee dat een Phase I iets meer over de voorbandjes glijdt dan een Phase II.
Heb even gekeken op marktplaats waar ze vandaan komen. Maar 3300 en 3200 euro is veeeeeeeeeeeeeeel te veel.
Wil nu niet verkopertje gaan spelen. Maar wij verkopen hier een Phase I met een gereviseerd blok voor 1650 euro. Heeft hier en daar een beetje werk, maar als je daar 1650 euro tegenaan gooit heb je een betere dan welke van die 2 dan ook. Zeker als je het zelf kan. Met andere woorden. Zou lekker verder zoeken. Dit zijn fantasie bedragen wat ze vragen. Want voor dat geld heb je echt wel een brute GTT.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Origineel huis is echt nog prima met een vervangingsfilter, nix over te zeggen. 160pk haal je zoals michel zegt makkelijk zonder 'gigantische druk'. Beetje goed afstellen met een barretje ofzo onder de klep en je haalt ze wel.Michiel schreef: en rijdt ook met origineel luchtfilterhuis (al zegt dit niet alles) Wat ik bedoel te zeggen is dat hij 160-180 pk zegt te hebben ... bij deze gigantische druk die daar voor
Als jij denkt met 1 barretje al op 160 pk te zitten rijd ik in straaljager!Riël schreef:Origineel huis is echt nog prima met een vervangingsfilter, nix over te zeggen. 160pk haal je zoals michel zegt makkelijk zonder 'gigantische druk'. Beetje goed afstellen met een barretje ofzo onder de klep en je haalt ze wel.Michiel schreef: en rijdt ook met origineel luchtfilterhuis (al zegt dit niet alles) Wat ik bedoel te zeggen is dat hij 160-180 pk zegt te hebben ... bij deze gigantische druk die daar voor
Die vlieger gaat niet op nee... toen ik mijn 5 nog had, reed ik op 1,3 bar rond, als dat 160pk was geweest had ik het wel geweten...Michiel schreef:Als jij denkt met 1 barretje al op 160 pk te zitten rijd ik in straaljager!Riël schreef:Origineel huis is echt nog prima met een vervangingsfilter, nix over te zeggen. 160pk haal je zoals michel zegt makkelijk zonder 'gigantische druk'. Beetje goed afstellen met een barretje ofzo onder de klep en je haalt ze wel.Michiel schreef: en rijdt ook met origineel luchtfilterhuis (al zegt dit niet alles) Wat ik bedoel te zeggen is dat hij 160-180 pk zegt te hebben ... bij deze gigantische druk die daar voor
Ik heb die advertentie ook op marktplaats zien staan, en moest er hard om lachen.....
Als je die foto's al ziet onder de kap, zie geen dikke turbo, geen dikke intercooler, wordt niets over aanpassingen gesproken....???
Als ik naar mijn eigen GT kijk, die geeft er ongeveer 160 pk uit op de MAHA bank, en dat is met aardige kostbare aanpassingen...!
Dus ik denk dat je niet blind moet staren op pk's, als die auto gewoon netjes en hard is qua roest, en hij is lekker vlot, dan is er verders nix mis mee.....

Als je die foto's al ziet onder de kap, zie geen dikke turbo, geen dikke intercooler, wordt niets over aanpassingen gesproken....???
Als ik naar mijn eigen GT kijk, die geeft er ongeveer 160 pk uit op de MAHA bank, en dat is met aardige kostbare aanpassingen...!
Dus ik denk dat je niet blind moet staren op pk's, als die auto gewoon netjes en hard is qua roest, en hij is lekker vlot, dan is er verders nix mis mee.....
Tuurlijk is bij mij het gebruikelijke ook aan gepast maar laten we niet van het onderwerp afdwalen: Ik denk dat iedereen het wel mee eens is dat de eigenaar van auto 1 een dikke duim heeft!
Michiel schreef:Tuurlijk is bij mij het gebruikelijke ook aan gepast maar laten we niet van het onderwerp afdwalen: Ik denk dat iedereen het wel mee eens is dat de eigenaar van auto 1 een dikke duim heeft!

hahahahTom schreef:die zal nu wel leeg zijn dan

mm nu ben ik er nog niet helemaal uit mijn doel is om de auto origineel te maken
en auto foto 1 leek me daar geschikt voor (turbodruk ff trugdraaien)
het is niet mijn bedoeling om 200+ pk uit zo'n wagentje te halen maar ben op zoek naar een beetje betrouwbare r5 gtt mijn voorkeur gaat nog uit naar foto1
maar ieder geval bedankt voor jullie reacties
en jullie horen nog van mij
en auto foto 1 leek me daar geschikt voor (turbodruk ff trugdraaien)
het is niet mijn bedoeling om 200+ pk uit zo'n wagentje te halen maar ben op zoek naar een beetje betrouwbare r5 gtt mijn voorkeur gaat nog uit naar foto1
maar ieder geval bedankt voor jullie reacties

en jullie horen nog van mij

-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
op rtc-markt staan ook mooie gtt's: deze oa: http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=388
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=371
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=371