[clio 16v] Potenza's of Exalto's

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb Dunlop SP Sport 8000 voorop en Dunlop SP Sport 2000E achterop liggen. Ik heb er nu al 4 keer een lekke band mee gehad, maar dat kan aan mij liggen. :s

Verder heb ik het idee dat het profiel van de band de oorzaak is van zoekgedrag. Nadat ik nieuwe banden voorop had gelegd was het nog erger dan voorheen (switch van 2000E naar 8000). Bandenmaat is 205/45/15, maar ik ga weer lekker goedkoop voor 195/50/15 de volgende keer. Welk merk weet ik nog niet.
Tom
Moderator
Car: MB

een 195/50/15 bandje van michelen kost je ook meer dan 100 euro via de gewone weg hoor!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Ja, maar als ik €163,-- moet afrekenen voor 1 enkel bandje, dat word me toch echt te gek. Niet dat ik dat ervoor betaald heb, maar toch! ;)
Serge1916V

Rob_16V_Zwolle schreef:definitly Michelin pilot exalot's

:)

ik zweer bij michelin en pirelli :)

dus niet bij brigdestone :)

:lol:
Deeeeeeeeeeeefinitly!!!!!!!!
Michelin Exalto of Pilot Sport
Excelent
Marcel B.

Paskie schreef:hm ik heb de Michelins eraf gepleurt , ik werd gestoord van dat irri afrolgeluid :@ (ze liggen hier met dik 6mm profiel in de garage weg te kwijnen (N) )

ik heb er nu de Uniroyal rainsport onder liggen en daar ben ik tot nu toe zeer tevreden over (Y) (Y)
Hebkook! (Y)
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer

Heb ik het vandaag voor het eerst over mijn banden in dit topic en wat denk je? Op weg naar huis heb ik een lekke... :( En dat is GVD de 4e Dunlop waarmee ik dit probleem heb. :( Nooit meer Dunlops voor mij... :evil: :evil: (N) :evil:
Merijn
Über-Spammer

Ben er wel achter gekomen dat ik echt een vet reservewiel heb! :D 15" stalen cupwiel volgens mij! :D
Sander
Contacteer:

Merijn schreef:Heb ik het vandaag voor het eerst over mijn banden in dit topic en wat denk je? Op weg naar huis heb ik een lekke... :( En dat is GVD de 4e Dunlop waarmee ik dit probleem heb. :( Nooit meer Dunlops voor mij... :evil: :evil: (N) :evil:
Die banden van jou die ik over heb genomen (205/15") liggen bij mij achter er op en ik heb er geen problemen mee hoor! :p

S :D nder
Riël
Über-Spammer

Serge1916V schreef:
Rob_16V_Zwolle schreef:definitly Michelin pilot exalot's

:)

ik zweer bij michelin en pirelli :)

dus niet bij brigdestone :)

:lol:
Deeeeeeeeeeeefinitly!!!!!!!!
Michelin Exalto of Pilot Sport
Excelent
Wel eens op de potenza's gereden dan? Ik heb velgen geleend van iemand waar ik de Pilot's onder had liggen, eerste rotonde al onderstuur, ik was de bridgestones gewend. Nee, definitly de potenza's, die hebben ook nog eens een heel lekkere prijs.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
canonballman

Merijn schreef:Heb ik het vandaag voor het eerst over mijn banden in dit topic en wat denk je? Op weg naar huis heb ik een lekke... :( En dat is GVD de 4e Dunlop waarmee ik dit probleem heb. :( Nooit meer Dunlops voor mij... :evil: :evil: (N) :evil:
Moet je die buurjochies van je niet altijd proberen overhoop te rijden...............

Vindt je het gek dat ze dan een keer gaan lopen prikken???
canonballman

:wink:
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

alweer, die merijn heeft wel een pech zeg.
Bas Blue Sport

Een band kan onder de ene goed presteren en onder een andere weer niet. Wat een Opel of VW rijder een lekkere plakker vindt, kan onder een GTT of Clio wel weer te hard zijn. Ligt dus ook aan het gewicht van de auto.

Hebt zelf Pirelli Drago, Michelin Pilot SX (voorloper van de Pilot Exalto) en Fulda Extremo in de maat 195/45x15 gehad. Drago; te hard, geen grip, glijden in bochten, wheelspin, bla, bla. Pilot SX; banden gingen blokken, glijden in bochten, was het dus ook niet. Exalto`s; super band, veel grip op zowel nat als droog wegdek, veel grip in bochten, niet vreselijk duur, slijten wel iets sneller (4 banden +- 25.00km) maar dat ligt er ook aan hoe je rijdt.

GreetzzZ
Plaats reactie