Ik heb weer een vraagje, volgens mij is dit onderwerp al een keer besproken. (vast wel )
Tijdens het rijden stottert mijn gtt'tje en als ik het gas intrap reageert ie nogal laat met accelereren. Wie weet wat? (oh ja, ik heb ook nog geen pingelsensor! )
Ik heb weer een vraagje, volgens mij is dit onderwerp al een keer besproken. (vast wel )
Tijdens het rijden stottert mijn gtt'tje en als ik het gas intrap reageert ie nogal laat met accelereren. Wie weet wat? (oh ja, ik heb ook nog geen pingelsensor! )
alvast bedankt voor de reactie, boys!
hmmmm,acceleratiepomp in je carb verstopt-verbogen-of los?
het is het kleine stangetje onderaan als je je carb eraf haalt, vaak is het rubbertje in het oogje uitgelubberd of compleet weg, veertje wil ook wel eens slap zijn.
Ik heb even gekeken "under the hood" en de gaskabel zit niet los...
Als ik de auto start is alles prima, maar als ik gas geef (een beetje) slaat deze af. wanneer ik meer gas geef, blijft ie lopen...(vreemd)
zo ja auto starten en dan spuit je tegen de inlaat spruitstuk en onder de carburateur. Als die af slaat weet je dat je ergens een lucht lek hebt.
de gas kabel zit op de gasklep. andere kant van de gasklep zit een stangetje met een veer die naar een heveltje aan de carb gaat. Dat is je acceleratie pomp. kijken of die goed mee beweegt als de gas kabel beweegt.
Okee, dat stangetje heb ik wel gezien, zit idd aan de andere kant van de carb. Ik ga het eens bekijken... misschien ligt daar het probleem wel!
(Zo niet, wordt de post aangedikt! )
net even wederom gekeken ennuh.... het stangetje van de acceleratiepomp beweegt gewoon mee als ik gas geef. kan het ook liggen aan de sproeiers?? (ik heb namelijk geen idee wat voor een sproeiers erin zitten...)
Het stangetje beweegt wel mooi mee, maar er steekt een deel uit wat mee naar binnen gaat. Dat moet ook werken, bij mij was het einde van het stangetje losgekomen van de pomp, en jouw probleem klinkt inderdaad daarnaar. Valse lucht is ook hoog stationair hé. Een plaatje wat er zo half uitsteekt, je kan die met je hand indrukken. Als je tegelijk met het gas ook die pomp es beroert kun je kijken of ie wel oppakt.
Ik heb nu hetzelfde probleem. Eerst was het af en toe maar nu is het constant. Harder dan 80 kan ik niet want dan sputtert de motor zo raar dat het niet vertrouwd is. Het is net alsof de ontsteking raar doet maar heb er een GOEDE 209 op gezet en het probleem is er nog. Wat kan het wezen aangezien ik mijn gtt nog nodig ben de 1e tijd
There will be plenty of time to rest when your dead
Ik zal vanavond ff kijken. Ben die auto echt nodig aangezien de koppakking uit de express ligt. Die heb ik maar naar de garage gebracht. Heb geen tijd in zo`n leuke klus
There will be plenty of time to rest when your dead
ff oude koeie uit de sloot halen.
Het stangetje in de carb (Accelerator pump jet)
heeft iemand hier een foto van? want ik zag ergens op een getekend plaatje (bij revisie set) een rubber ringetje (denk ik)...klopt dit? heeft iemand hier een foto van? want ik vind de tekening nogal onduidelijk. en ik m'n groene boekje (hayens) vind ik ook niks.
hopelijk stopt het stottere dan eens .
Als je een topic omhoog haalt, is het wel handig om hem even door te lezen
-Ray- schreef:het is het kleine stangetje onderaan als je je carb eraf haalt, vaak is het rubbertje in het oogje uitgelubberd of compleet weg, veertje wil ook wel eens slap zijn.
Ik heb dit ook met mijn clio16v. Eigenlijk alleen als hij koud is, het is errrg irritant.
Weet niet hoe het komt, heb het altijd al gehad dus heb het ermaar bij laten zitten want bij een NIET NADER TE NOEMEN garage (de welbekende ja!!) is het altijd wat anders en ligt het nooit aan de clio maar aan mij.. ja hoor, ik stop elke avond bananen en aardappels in de uitlaat dat hij gaat stotteren.. en ik tank met suikerwater