[R11T]Project Renault 11 Maxi Turbo.
Aangezien mijn vorige topic op de .NL site voorlopig niet meer te zien is maak ik hier maar ff een nieuw topic aan.
In dit topic wil ik de voortgang van mijn 11 turbo project laten zien.
Wat zijn de plannen?
Ik wilde mijn 11 turbo ombouwen tot Maxi-turbo. Dwz voorzien van een bodykit van Mc Racing. Dit is een bedrijf uit Frankrijk die bodykits maakt speciaal voor de rallysport.
Tijdens het kaal maken van mijn 11 kwam ik wel heel veel roest tegen. Oftewel: strippen dat ding! Ik heb nu wel mooi een hele zolder vol met reserve onderdelen. Gelukkig kon ik al vrij snel aan een andere 11 turbo komen. Dit was een phase 2 model. Die ziet er net ff wat moderner uit, heeft een watergekoelde turbo en schijfremmen achter. Beter!!
FF een foto:
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/11turbo2.jpg[/img]
Van deze 11 heb ik meteen alle vloeistoffen ververst. Dit omdat de auto zeker 4 jaar stil heeft gestaan. Ook heb ik het luchtfilter+steun vervangen voor de steun + filter uit mijn oude 11 (K&N). Ook de radiateur uit mijn oude 11 heb ik overgezet. Deze was nl. nog zo goed als nieuw. Ook moet de EPS-uitlaat (RVS) van mijn vorige 11 er nog onder. Omdat dit een uitlaat uit 1 stuk is doe ik dit pas als ik de achterbrug ga vervangen. Dan is dat nl. een stuk eenvoudeiger. Ook komt het metalen hitteschild (turbo) van de fase 1 er nog op.
In de tussentijd had ik al een kunststof motorkap van Mc Racing gekocht.
Foto motorkap:
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/kap.jpg[/img]
Dit om ff te kijken of de kwaliteit wel OK was. Dat viel 100% mee, dus daarna ook maar de rest gekocht. 2 voorschermen, sideskirts en 2 achterschermen.
Foto voorscherm:
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/voorscherm.jpg[/img]
Ook kon ik via dit forum aan een 2dehands Wiechers rolkooi komen. Het was ff een ritje, met een boedelbak achter de auto, naar Limburg, maar je moet er toch iets voor over hebben.
Foto's rolkooi:
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/kooi1.jpg[/img]
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/kooi2.jpg[/img]
Ook een setje velgen + banden liggen al in de schuur. Mijn keus is gevallen op een setje 16 inch Prima-sport wielen (grijs) en 195/45 Uniroyal Rainsport banden.
Omdat de wielen wat verder naar buiten moeten komen (spatborden zijn een stuk breder) en ik niet hele brede spoorverbreders wil gaan gebruiken, ivm met de belasing van de wiellagers, ben ik van plan een achteras van een 19 16v te monteren. Die ligt hier dus ook! Deze as zorgt voor een 3 cm grotere spoorbreedte. Voor de voorkant moet ik nog een oplossing zoeken. Al denk ik dat ik met de draagarmen van een 19 16v een heel eind kom.
Tijdens het strippen van de 11 kwam ik ook bij deze her en der roest tegen. Bijvoorbeeld bij de deurvangers, stukjes van de dorpel en bij de balken naast de benzinetank. Maar alles is te lassen.
De auto staat op dit moment dan ook bij Dakar-cars voor een zooi laswerkzaamheden. Ook zagen ze de achterste wielkasten alvast uit. Dakar-cars is een bedrijf die auto's restaureert, maar zich voornamelijk bezig houdt met het ombouwen van Range Rovers. Op het chassis zetten ze dan een kunststof koets. Ze hebben dus ook veel ervaring met het spuiten van polyester!!!
Tijdens hun werkzaamheden kwamen ze, helaas nog wat meer roest tegen. Maar overal komt nu nieuw plaatwerk in, op en aan. Alleen jammer dat er voor de 3 deurs 11'jes geen overzetdorpels te krijgen zijn. Nu moet men dorpels van een 5-deurs pas zien te maken. Maar als ze nu klaar zijn is er ook geen roest meer aan de hele auto te bekennen.
Met een beetje geluk kan ik hem na volgende week ophalen. Het is dan de bedoeling dat ik de rolkooi en het hele interieur weer ga monteren. Daarna gaat hij weer richting Dakar-cars zodat de de achterste wielkasten op de auto gelijmd kunnen worden. Ook komt er dan aan de buitenkant een nieuwe laklaag over ( alpine rood nr 075). Hierover komt dan ook nog blanke lak.
FF een zooi foto's van de auto bij Dakar-cars:
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/project11a.jpg[/img]
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/project11b.jpg[/img]
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/project11c.jpg[/img]
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/project11d.jpg[/img]
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/project11e.jpg[/img]
Zo dat is voorlopig wel ff genoeg.
In dit topic wil ik de voortgang van mijn 11 turbo project laten zien.
Wat zijn de plannen?
Ik wilde mijn 11 turbo ombouwen tot Maxi-turbo. Dwz voorzien van een bodykit van Mc Racing. Dit is een bedrijf uit Frankrijk die bodykits maakt speciaal voor de rallysport.
Tijdens het kaal maken van mijn 11 kwam ik wel heel veel roest tegen. Oftewel: strippen dat ding! Ik heb nu wel mooi een hele zolder vol met reserve onderdelen. Gelukkig kon ik al vrij snel aan een andere 11 turbo komen. Dit was een phase 2 model. Die ziet er net ff wat moderner uit, heeft een watergekoelde turbo en schijfremmen achter. Beter!!
FF een foto:
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/11turbo2.jpg[/img]
Van deze 11 heb ik meteen alle vloeistoffen ververst. Dit omdat de auto zeker 4 jaar stil heeft gestaan. Ook heb ik het luchtfilter+steun vervangen voor de steun + filter uit mijn oude 11 (K&N). Ook de radiateur uit mijn oude 11 heb ik overgezet. Deze was nl. nog zo goed als nieuw. Ook moet de EPS-uitlaat (RVS) van mijn vorige 11 er nog onder. Omdat dit een uitlaat uit 1 stuk is doe ik dit pas als ik de achterbrug ga vervangen. Dan is dat nl. een stuk eenvoudeiger. Ook komt het metalen hitteschild (turbo) van de fase 1 er nog op.
In de tussentijd had ik al een kunststof motorkap van Mc Racing gekocht.
Foto motorkap:
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/kap.jpg[/img]
Dit om ff te kijken of de kwaliteit wel OK was. Dat viel 100% mee, dus daarna ook maar de rest gekocht. 2 voorschermen, sideskirts en 2 achterschermen.
Foto voorscherm:
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/voorscherm.jpg[/img]
Ook kon ik via dit forum aan een 2dehands Wiechers rolkooi komen. Het was ff een ritje, met een boedelbak achter de auto, naar Limburg, maar je moet er toch iets voor over hebben.
Foto's rolkooi:
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/kooi1.jpg[/img]
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/kooi2.jpg[/img]
Ook een setje velgen + banden liggen al in de schuur. Mijn keus is gevallen op een setje 16 inch Prima-sport wielen (grijs) en 195/45 Uniroyal Rainsport banden.
Omdat de wielen wat verder naar buiten moeten komen (spatborden zijn een stuk breder) en ik niet hele brede spoorverbreders wil gaan gebruiken, ivm met de belasing van de wiellagers, ben ik van plan een achteras van een 19 16v te monteren. Die ligt hier dus ook! Deze as zorgt voor een 3 cm grotere spoorbreedte. Voor de voorkant moet ik nog een oplossing zoeken. Al denk ik dat ik met de draagarmen van een 19 16v een heel eind kom.
Tijdens het strippen van de 11 kwam ik ook bij deze her en der roest tegen. Bijvoorbeeld bij de deurvangers, stukjes van de dorpel en bij de balken naast de benzinetank. Maar alles is te lassen.
De auto staat op dit moment dan ook bij Dakar-cars voor een zooi laswerkzaamheden. Ook zagen ze de achterste wielkasten alvast uit. Dakar-cars is een bedrijf die auto's restaureert, maar zich voornamelijk bezig houdt met het ombouwen van Range Rovers. Op het chassis zetten ze dan een kunststof koets. Ze hebben dus ook veel ervaring met het spuiten van polyester!!!
Tijdens hun werkzaamheden kwamen ze, helaas nog wat meer roest tegen. Maar overal komt nu nieuw plaatwerk in, op en aan. Alleen jammer dat er voor de 3 deurs 11'jes geen overzetdorpels te krijgen zijn. Nu moet men dorpels van een 5-deurs pas zien te maken. Maar als ze nu klaar zijn is er ook geen roest meer aan de hele auto te bekennen.
Met een beetje geluk kan ik hem na volgende week ophalen. Het is dan de bedoeling dat ik de rolkooi en het hele interieur weer ga monteren. Daarna gaat hij weer richting Dakar-cars zodat de de achterste wielkasten op de auto gelijmd kunnen worden. Ook komt er dan aan de buitenkant een nieuwe laklaag over ( alpine rood nr 075). Hierover komt dan ook nog blanke lak.
FF een zooi foto's van de auto bij Dakar-cars:
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/project11a.jpg[/img]
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/project11b.jpg[/img]
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/project11c.jpg[/img]
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/project11d.jpg[/img]
[img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/project11e.jpg[/img]
Zo dat is voorlopig wel ff genoeg.
Laatst gewijzigd door Arjen op di 14 okt 2003 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Mooi man, zo'n Elf! Ik ben heel benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
wel erg vet hoor zo'n 11 daar zie je er niet veel meer van 

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
pracht bakkie die 11,mooi project,ben echt benieuwt naar het eind resultaat.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
- Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
- Contacteer:
dat gaat er zeker goed uit zien 
toppie man en die krengen hebben standaard al 106 pk ofzo
beetje tunen en pomp er 150 pk uit
ga zo door


toppie man en die krengen hebben standaard al 106 pk ofzo

beetje tunen en pomp er 150 pk uit

ga zo door


ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle
Get used to it
or else ......... 
Get used to it


Hey lul, je staat 2 meter te ver naar links met je cameraArjen schreef: [img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/project11b.jpg[/img]

maaruh, goed bezig
rev it like a rental
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
goed bezig Arjen!
MCracing leverd inderdaad goeie kwaliteit! Ben ook erg te spreken over de service, nu ff afwachten hoe het carbon-kevlar spul van hun eruit ziet
MCracing leverd inderdaad goeie kwaliteit! Ben ook erg te spreken over de service, nu ff afwachten hoe het carbon-kevlar spul van hun eruit ziet

Ziet er goed uit!! Ga denk ik ook maar op zoek naar een 11je


Tja, je kunt niet alles hebben. Dan kijk je daaro maar ff door het keukenraam naar buitenMenno schreef:Hey lul, je staat 2 meter te ver naar links met je cameraArjen schreef: [img]http://home.worldonline.nl/~ahmerts/project11b.jpg[/img]![]()
maaruh, goed bezig
Inderdaad!!! En toppie service. En ik had die kit al binnen 14 dagen bij de importeur liggen. Dat zie je bij sommige firma's wel anders.Robert dB. schreef:goed bezig Arjen!
MCracing leverd inderdaad goeie kwaliteit! Ben ook erg te spreken over de service, nu ff afwachten hoe het carbon-kevlar spul van hun eruit ziet
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Super!! en daarbij ook redelijk uniek denk ik zi 

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
hebben die gasten ook een website waar je hun bodykits op kan zien?Arjen schreef:Inderdaad!!! En toppie service. En ik had die kit al binnen 14 dagen bij de importeur liggen. Dat zie je bij sommige firma's wel anders.Robert dB. schreef:goed bezig Arjen!
MCracing leverd inderdaad goeie kwaliteit! Ben ook erg te spreken over de service, nu ff afwachten hoe het carbon-kevlar spul van hun eruit ziet
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
en de importeur?ant1 schreef:http://www.mcracingsa.com
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
heeft geen internet pagina, zit in Heerhugowaard onder de naam Spider-tech / Seals International bv.
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
wouw, lekker dichtbij!Robert dB. schreef:heeft geen internet pagina, zit in Heerhugowaard onder de naam Spider-tech / Seals International bv.
11 turbo heeft de motor van de gt turbo fase 1Arjen schreef:Standaard heeft de phase 2 115pk. Mijn vorige 11 liep op 1.2bar. Die ging serieus vooruit. Op de teller ging hij ruim over de 200.
staan ook errug mooie kitjes voor de 5 alpine op die site!!!



Maar wel met watergekoelde turbo.turboman schreef:11 turbo heeft de motor van de gt turbo fase 1Arjen schreef:Standaard heeft de phase 2 115pk. Mijn vorige 11 liep op 1.2bar. Die ging serieus vooruit. Op de teller ging hij ruim over de 200.
Bruut,,komen er ook zulke velgen onder?
ZERO-X schreef:Bruut,,komen er ook zulke velgen onder?
Wel dit model. Alleen zullen die op het plaatje wel Speedlines zijn. Ik heb ze van Prima-racing. Die zijn niet wit, maar gewoon alu-kleur (en niet van magnesium).
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Heee deze had ik altijd als bureaubladArjen schreef:FF een plaatje van "het grote voorbeeld":

Het motortje wil ik redelijk standaard houden. Wel ben ik van plan om de volgende dingen aan te pakken:Steven schreef:Gaat het motortje ook nog wat verbouwingen krijgen of blijf ie gewoon zoals ie nu is.
Tis wel vet om em ook naar Groupe A spec te bouwen, hoeveel pk had die?
- downpipe (ik heb al een andere)
- turbo-elbow
- apart oliekoelertje
- andere intercooler
- closed loop dumpvalve
- uitlaat (EPS uitlaat van mijn vorige 11 moet eronder komen)
- RE209 ontstekingsunit (zit nu een 208 op)
De auto heeft al een zwaardere drukgroep. Daar hoef ik dus niks aan te doen.