Hoe zuinig rijdt je wagen?
Ik heb het idd over benzinejochem de haas schreef:ik hoop dat je het over benzine hebt en NIET over OLIECalle schreef:Mijn Gtt doet tussen de 1 l. op 10 km en een ruime 1 l. op 14 km afhankelijk van de hoeveelheid snelweg km en dus ook het aantal turbo blast-off's![]()
das best netjes vor een gt

Bij mij staat mijn turbo ook op 1 bar te toeteren. Daarnaast was die 1 op 10 toen er net het gereviseerde blok in lag en dan is de compressie nog niet top.Derby schreef:ik krijg mijn gtt niet onder de 1:12.5
En ik heb toch in 4000km een set voorbanden aan baklappen gereden.
Derby
gtt en zuinig gaat toch niet samen? 

Mij lukt het anders redelijk als je 1 op 14 zuinig genoeg vindt. Ik rij wel grotendeels snelweg kilometers en meestal net onder de 120 om de turbo een beetje te sparen. Daarnaast is mijn blok zo goed als nieuw wat waarschijnlijk ook wel scheelt. Als ik meer stadskm zou rijden en als er meer plek was in dit land om een beetje te scheuren zou het wel eens een heel ander verhaal kunnen worden, maar mijn GTT kost me nu al teveel...
Waarschijnlijk moet hij er binnenkort zelfs uit. Dus als iemand interesse heeft: een blauwe phase 2, helemaal origineel, alleen iets hogere turbodruk en met kist ipv. achterbank. *snif*

-
Same hereDerby schreef:ik krijg mijn gtt niet onder de 1:12.5

Wat is er dan te duur? ZO duur is een GTT toch niet? KEEP IT WANT ANDERS KRIJG JE SPIJT, zeker als je een goeie GTT hebt (tenzij je een nog leukere, maar veel duurdere auto kooptCalle schreef:Mij lukt het anders redelijk als je 1 op 14 zuinig genoeg vindt. Ik rij wel grotendeels snelweg kilometers en meestal net onder de 120 om de turbo een beetje te sparen. Daarnaast is mijn blok zo goed als nieuw wat waarschijnlijk ook wel scheelt. Als ik meer stadskm zou rijden en als er meer plek was in dit land om een beetje te scheuren zou het wel eens een heel ander verhaal kunnen worden, maar mijn GTT kost me nu al teveel...Waarschijnlijk moet hij er binnenkort zelfs uit. Dus als iemand interesse heeft: een blauwe phase 2, helemaal origineel, alleen iets hogere turbodruk en met kist ipv. achterbank. *snif*

1 op 8 is wel te halen, zelfs zonder gekdoen bij stoplichten
en gewoon 53 aftikken bij de BP
Ik merk wel (heb het berekend, meerdere malen) dat de auto zuiniger rijdt op benzine van BP/Shell dan op benzine van de witte pomp (gem. 1.052km op een liter)

Ik merk wel (heb het berekend, meerdere malen) dat de auto zuiniger rijdt op benzine van BP/Shell dan op benzine van de witte pomp (gem. 1.052km op een liter)
Mrtn = Maarten
Laatste keer dat ik getankt heb had ik gem. iets van 1:11,6 gereden. En das beter dan ik had gedacht van mn Willie 

53 euro maar *zucht* Had ik dat ook maar ipv 70+ euroMrtn schreef:1 op 8 is wel te halen, zelfs zonder gekdoen bij stoplichtenen gewoon 53 aftikken bij de BP
![]()

-
Blue Soprt rijdt elke werkdag Heerenveen / Leeuwarden op en neer, en met een beetje fun kilometers erbij rijden we gemiddeld 1:14.5
600km op een tank op de lange afstand komt ook regelmatig voor (begint het lampje net te branden).
600km op een tank op de lange afstand komt ook regelmatig voor (begint het lampje net te branden).
weer terug op 1 op 10. Beter, andere carb erop 

Nou da's niet Bleu Sport eigen, want ik moet blij zijn als ik de helft haal op een volle tank....Bas RSI (moersleutel) schreef:Blue Soprt rijdt elke werkdag Heerenveen / Leeuwarden op en neer, en met een beetje fun kilometers erbij rijden we gemiddeld 1:14.5

-
- Contacteer:
We zijn wel eens met een volle tank van Wieringen naar Antwerpen gereden. Kwam geloof ik net uit.
Normaal rijd ik met 45 liter ongeveer 500/520 kilometer. Dus 1 op 12 ongeveer.
En het gaat hier om een R19 16v.
Normaal rijd ik met 45 liter ongeveer 500/520 kilometer. Dus 1 op 12 ongeveer.
En het gaat hier om een R19 16v.
-
Ivo8hoven schreef:Nou da's niet Bleu Sport eigen, want ik moet blij zijn als ik de helft haal op een volle tank....Bas RSI (moersleutel) schreef:Blue Soprt rijdt elke werkdag Heerenveen / Leeuwarden op en neer, en met een beetje fun kilometers erbij rijden we gemiddeld 1:14.5
Snap het ook niet, ze komen yoch echt bij dezelfde eigenaar weg..........
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
<<< alles staat nu in eerste post van dit topic >>>
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op di 18 mei 2004 6:45, 16 keer totaal gewijzigd.
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat mn 19 16V op een snelwegrit meer zuipt (1:10) als snelweg gecombineerd met stad??? (1:12) beide uitgaande van een warme motor? Heb een chip met 98. Metingen verricht met zowel boordcomp als dagteller.
-
Rij je misschien flink door op de snelweg? Dat zou natuurlijk een oorzaak kunnen zijn.
Laatste keer dat ik tankte had ik gem. 1 op 12.6 gereden met mn Willie
. Maar ik had dan ook lange stukken met constante snelheid op de snelweg gereden (naar de 2nov. meeting).

-
- Contacteer:
Het woord "zuinig" wordt redelijk gebruikt, in de search komt deze bijna onderaan terecht, daarom wil ik hem weer wat omhoog krikken omdat ik hier altijd mijn auto-tank info in edit (blader maar naar boven).
Voeg ik ook meteen even een nieuw searchwoord toe: zuingi. Fout getypt om zo makkelijker de post te vinden
Anderen ook nog fanatiek bezig met bijhouden van het getankte?
Voeg ik ook meteen even een nieuw searchwoord toe: zuingi. Fout getypt om zo makkelijker de post te vinden

Anderen ook nog fanatiek bezig met bijhouden van het getankte?
Ik WAS er fanatiek mee bezig, maar das alleen maar zwaar frustrerend.
De mijne loopt nu rustig 1:7/8 maarja dat ding spoort niet
D'r komen ook weer vlammen uit af en toe
Met goed weer de boel maar weer es nalopen...
De mijne loopt nu rustig 1:7/8 maarja dat ding spoort niet

D'r komen ook weer vlammen uit af en toe

Met goed weer de boel maar weer es nalopen...
nou kwam net dit tegen volgens mij als je dit heb kun je 600KM met een tank
is dir produckt niet waar ze ook op de franse auto dag mee stonden
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... /30080.htm

http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... /30080.htm
-
- Contacteer:
Niet goed geldteruggarantie

[img]http://www.superoxyplus.com/images/construction.jpg[/img]
Mhuuuhahahaha lol!
"Rode zijde, deze of andere kant"

ff rekensommetje:
- Gemiddeld aantal km per euro: 26.14
- Aantal eurocent per kilometer: 0,038
- 20% besparing op benzine (wordt dus doorgerekend op de benzinekosten, dus ook 20% minder eurocent per kilometer): 0,0077
- Ding kost 91 euro. Dat is terugverdiend in 91/0,0077=11896 kilometer.
- Met een tank waarmee ik ongeveer 260 km mee kan rijden (is ongeveer volle tank leegrijden) duurt het 11896/260=46 keer tanken.
Da's redelijk veel kilometers (en veel keer tanken), maar als de auto meer dan een jaar mee gaat begin ik te besparen! En extra power met een 4-bak is altijd mooi.
En als het werkt ook op de gtt zetten

-
ik rijd men mn gtt gemiddeld 1 op 10.5
Ik dacht voor de winter een andere auto erbij te kopen iets zuiniger enzo. Nu heb ik een bmw 318iS gekocht alleen deze zuipt 1 op 9.5
Achja
Ik dacht voor de winter een andere auto erbij te kopen iets zuiniger enzo. Nu heb ik een bmw 318iS gekocht alleen deze zuipt 1 op 9.5

Achja
some people are alive only because it's illegal to kill them
als je een M3 of 325 kunt rijden ken je ook de benzine betalen.
Immer wieder die verdammte Holländer
De nieuwere ook niet hoor, als je een 4l v8 neemt rijdt hij nog bij stevig door rijden rond de 1 op 7. Mijn clio reedt ook 1 op 8Steven schreef:De oudere BMW's staan bekend om het niet-zuinig-wezen.
Want denk je dat de E30 M3's en 325's wel niet lusten?