Koppeling werkt niet

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Roald16v
Contacteer:

Mijn koppeling ontkoppelt niet, als ik mijn auto start en als ik dan probeer om een versnelling in te schakelen kan dit niet, als hij niet loopt daarentegen, kan ik hem wel in de versnelling krijgen.
De kabel kan het niet zijn want ik heb hem helemaal op spanning gezet, daarna nog eens het pedaal ingeduwd en toen geprobeerd te schakelen, maar dit ging ook niet...
Op mijn koppelingsplaat zit een braam, waardoor de as van de versnellingsbak er niet goed inging, het kan zijn dat door deze braam de koppelingsplaat niet meer loskomt, maar dit gok ik, dus weet het niet zeker.
Als er iemand is die me hiermee kan helpen, hoor ik het graag, want ik zou echt niet weten wat het allemaal zou kunnen zijn.

Alvast bedankt voor jullie reactie's....

Roald
Bart V

klinkt alsof de koppelingsplaat verkeerd om zit. Ik heb het ook eens gehad met een peugeot 205, die deed precies hetzelfde.

Klote als het zo is. Dan zit er niks anders op dan alles weer los gooien :evil:

Gr Bart
Matijs
Contacteer:

De auto heeft niet lang stil gestaan ofzo?
Dat hebben wij namelijk een keer gehad, zat de plaat vastgeroest aan het vliegwiel. Met geen mogelijkheid los te krijgen, toen hebben we het blok er uit moeten halen om de plaat te vervangen.
Roald16v
Contacteer:

De auto heeft ongeveer 2 maanden stil gestaan,maar wel binnen. En de koppelingsplaat kan niet andersom zitten, omdat ik die niet verwisseld of aangeraakt heb.
Maar als me iemand kan zeggen dat het zeker aan de koppelingsplaat ligt, en dat het nergens anders aan kan liggen, dan haal ik mn blokje er weer uit, das zo gedaan.
Bart V

je hebt toch je blok eruit gehad??? Aannemelijk dat je dan ook je koppeling vervangt.

Als het geen nieuwe koppeling is kan ook nog je drukgroep gesprongen zijn.
Roald16v
Contacteer:

Maar wat merk je dan als je drukgroep gesprongen is, ik kan hem wel induwen, maar hij ontkoppelt niet, en de diafragmaveer heeft ook nog spanning...
Bart V

Hoe weet je dat de diafragmaveer spanning heeft?? Als drukgroep gesprongen is, heeft inelkgeval een deel van de veer geen spanning meer, en dan koppelt en ontkoppelt hij dus amper. Kan ook nog zijn dat er iets met je druklager is. ik vrees dat je er toch een andere koppeling in zal moeten gaan zetten. Is sowieso niet onverstandig als hij niet al eerder vervangen is.
Roald16v
Contacteer:

Moet ik dan een hele koppelingsset bestellen??Weet iemand ook wat zoiets kost en welke ik het beste kan pakken
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als je een standaard blok hebt, en je bent niet van plan over te gaan op forse tuning, dan zou ik gewoon voor standaard spul gaan. Effe bestellen bij de dealert. :)
Roald16v
Contacteer:

Topic kan gesloten worden, heb ut probleem gevonden, door de braam op de koppelingsplaat is de plaat scheef komen te zitten, dus....
Ik ben r uit, en de motor zaterdag :D
Mensen, bedankt voor jullie reacties (Y)
Plaats reactie