Tussenacceleratie 80 > 120

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

net ff mn 19 gemeten in zn 3

80-120 - 6.2 sec, moet hem eigenlijk nog een keer meten met wind mee :)
SilverRS
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 5 okt 2003 20:04
Locatie: Den Haag

*Stephan_RSI* schreef:
SilverRS schreef:
Turbobilly wrote:
vanneweek effe 80-120 gemeten in 4 met redelijk standaard gtt fase 1 (kelkje(+dumpvalve)) met vriendin erbij ..

6.8s

in 3 komt eraan , had geen tijd meer
groetjes


Leuk idee, GTT+RSi+16V samen op video van 80-120 enzo.... Iemand ?
Als je er een sport bijzet wil ik het wel proberen!!
Lijkt me ook wel een leuk plan.
GTT+RSI+16V/Williams+RS

Ken ik ook zien of het wel een beetje kan kloppen die tijden die ik heb gereden.
Ik ben nog vrij nieuw op het forum, dus ik denk dat jij dit beter kan regelen. Maar als er een stukje asfalt en de andere Renaults erbij zijn, ben ik zeker van de partij! :worship:

Ben heel erg benieuwd wie er dan het hardst gaat!! Aangenomen dat de 5 gtt niet eerst met de schroevendraaier in het vooronder duikt en er even 4 Bar op zet :lol: :lol:
Als het maar hard gaat!
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

SilverRS schreef:
*Stephan_RSI* schreef:
SilverRS schreef:
Turbobilly wrote:
vanneweek effe 80-120 gemeten in 4 met redelijk standaard gtt fase 1 (kelkje(+dumpvalve)) met vriendin erbij ..

6.8s

in 3 komt eraan , had geen tijd meer
groetjes


Leuk idee, GTT+RSi+16V samen op video van 80-120 enzo.... Iemand ?
Als je er een sport bijzet wil ik het wel proberen!!
Lijkt me ook wel een leuk plan.
GTT+RSI+16V/Williams+RS

Ken ik ook zien of het wel een beetje kan kloppen die tijden die ik heb gereden.
Ik ben nog vrij nieuw op het forum, dus ik denk dat jij dit beter kan regelen. Maar als er een stukje asfalt en de andere Renaults erbij zijn, ben ik zeker van de partij! :worship:

Ben heel erg benieuwd wie er dan het hardst gaat!! Aangenomen dat de 5 gtt niet eerst met de schroevendraaier in het vooronder duikt en er even 4 Bar op zet :lol: :lol:
ongetunede sportieve Renaults ! :foto:

Clio RSi fase 1/2 en 3 (koppelverschillen bij tpm)
Clio 16V, Clio Williams, Clio RS Sport
Renault 5 GT Turbo, Renault 19 16V

Wegens zeldzaamheid en/of onbetaalbaarheid wellicht niet aanwezig:
Renault 21 Turbo, Renault 5 Turbo, , Clio V6 (1/2)


iets vergeten?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

5 alpine turbo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Tom schreef:5 alpine turbo
yep!
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Ook even geprobeerd.
Clio 16v, motor 2.0 16v (v/d Megane) volledig getund (+210 pk, +240 n/m) begrensd op 8200 tpm, aangepaste versnellingsbak (JC5). Kleine opmerking motor loopt nog niet lekker.

Droog weer, +/- 12 graden

80-120
III - 4,1 sec
IV - 5,2 sec

Is misschien ook wel leuk II - 3,2 sec

0-100 6,2 sec, met wielspin, lukt me niet om zonder weg te rijden.

Gemeten met een G-Tech pro en alles 3 keer gedaan en daarvan een gemiddelde genomen.

Gr, Ro
Laatst gewijzigd door RO 16v op vr 10 okt 2003 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

heb je nu gereden met een clio of megane ? staat er beetje vaag
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Is aangepast.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Jij kan hem in zijn 2 doortrekken tot 120 ? nice :)
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Jasper16v schreef:Jij kan hem in zijn 2 doortrekken tot 120 ? nice :)
Oeh, ik heb ook eens geprobeerd hoever ik kom in z'n 2 en volgens mij is dat 110 of zo... Maar ik kan me niet voorstellen het gezond is om op de snelweg met een standaard blok bij 80 km/u opeens je versnelling in de 2 te gooien en dan volgas te acceleren tot zover je maar kan...
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

AZ4L schreef:
Jasper16v schreef:Jij kan hem in zijn 2 doortrekken tot 120 ? nice :)
Oeh, ik heb ook eens geprobeerd hoever ik kom in z'n 2 en volgens mij is dat 110 of zo... Maar ik kan me niet voorstellen het gezond is om op de snelweg met een standaard blok bij 80 km/u opeens je versnelling in de 2 te gooien en dan volgas te acceleren tot zover je maar kan...
Dat doe jij met een standaard bak en een niet gechipte 16v ? Dat lijkt mij onmogelijk

Met chip kon ik hem net op 100 (op de teller) krijgen in zijn 2.

En RO heeft er een andere bak in hangen...
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

AZ4L schreef:
Jasper16v schreef:Jij kan hem in zijn 2 doortrekken tot 120 ? nice :)
Oeh, ik heb ook eens geprobeerd hoever ik kom in z'n 2 en volgens mij is dat 110 of zo... Maar ik kan me niet voorstellen het gezond is om op de snelweg met een standaard blok bij 80 km/u opeens je versnelling in de 2 te gooien en dan volgas te acceleren tot zover je maar kan...
Het zou kunnen, aangezien ik schijnbaar meer toeren maak als een "standaard" 16v. Andere chip is een mogelijkheid, maar dat weet ik dus verder niet...
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Jasper16v schreef:Jij kan hem in zijn 2 doortrekken tot 120 ? nice :)
euhhh, nee..........tot +/-135 voordat de begrenser er in schiet. :)
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

AZ4L schreef:
AZ4L schreef:
Jasper16v schreef:Jij kan hem in zijn 2 doortrekken tot 120 ? nice :)
Oeh, ik heb ook eens geprobeerd hoever ik kom in z'n 2 en volgens mij is dat 110 of zo... Maar ik kan me niet voorstellen het gezond is om op de snelweg met een standaard blok bij 80 km/u opeens je versnelling in de 2 te gooien en dan volgas te acceleren tot zover je maar kan...
Het zou kunnen, aangezien ik schijnbaar meer toeren maak als een "standaard" 16v. Andere chip is een mogelijkheid, maar dat weet ik dus verder niet...
Ik zal zo eens voor de zekerheid (misschien keek ik verkeerd) eens de proef op de som nemen... ik vertel je strax de werkelijke bevindingen. :)
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

RO 16v schreef:
Jasper16v schreef:Jij kan hem in zijn 2 doortrekken tot 120 ? nice :)
euhhh, nee..........tot +/-135 voordat de begrenser er in schiet. :)
:worship: ;)
Edwin16v
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Jasper16v schreef:
RO 16v schreef:
Jasper16v schreef:Jij kan hem in zijn 2 doortrekken tot 120 ? nice :)
euhhh, nee..........tot +/-135 voordat de begrenser er in schiet. :)
:worship: ;)
Welke bak heb jij eronder dan?
Ik heb een Megane bak en 120 lukt ook wel :)
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

clio bak
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Het huis is van een JC5 en de tandwielen zijn samen gesteld uit verschillende modellen.

1 - 85
2 - 135
3 - 190
4 - 230
5 - bij 250 op de teller nog 2600 tpm over.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

:worship: :worship: :worship:
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Dat zijn wel hele hoge km-ers/uur per versnelling
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Jasper16v schreef:Dat zijn wel hele hoge km-ers/uur per versnelling
Vergeet niet op 8200 tpm begrensd, anders zou ie het ook niet halen.
Mr.A
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 21 feb 2003 18:05
Locatie: Friesland - Omg.Dr88
Contacteer:

Ik zal vanavond met mijn Clio RSi Longchamp (1997) ook eens testen wat ie kan !! :)
Mr.A / Alrik is in bezit van een blauwe Renault Clio RSi Longchamp uit 1997 !
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

net ff met mn tijdelijk 2e 1916vph2 geklokt, en ook deze scoorde in zn 3 6.2 sec gemiddeld.

Gr Bart
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

RO 16v schreef:Het huis is van een JC5 en de tandwielen zijn samen gesteld uit verschillende modellen.

1 - 85
2 - 135
3 - 190
4 - 230
5 - bij 250 op de teller nog 2600 tpm over.
Godsamme zeg, dat is echt vet. :worship:
SilverRS
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 5 okt 2003 20:04
Locatie: Den Haag

Jasper16v schreef:Jij kan hem in zijn 2 doortrekken tot 120 ? nice :)
:worship: :worship: :worship:
Als het maar hard gaat!
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

je wilt toch juist korte bakverhoudingen hebben om lekker snel op te trekken?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Robert dB. schreef:je wilt toch juist korte bakverhoudingen hebben om lekker snel op te trekken?
De verhoudingen van de 1, 2 en 3 zijn verglijkbaar met een Megane bak, snel optrekken doet ie alleen zoals ik al aangaf begrensd op 8200 tpm, daarom kan ie die snelheden behalen. Ik ga vanmiddag op de bank om hem beter te laten afstellen en dan zie ik wel wat de uitkomst is.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

RO 16v schreef:
Robert dB. schreef:je wilt toch juist korte bakverhoudingen hebben om lekker snel op te trekken?
De verhoudingen van de 1, 2 en 3 zijn verglijkbaar met een Megane bak, snel optrekken doet ie alleen zoals ik al aangaf begrensd op 8200 tpm, daarom kan ie die snelheden behalen. Ik ga vanmiddag op de bank om hem beter te laten afstellen en dan zie ik wel wat de uitkomst is.
Het zou inderdaad mooi zijn als je het maximale koppelvermogen lager kunt krijgen! :) Ik neem aan dat die nu ook rond de 7000-8000 rpm ligt.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Het max koppel ligt nu rond de 5500 tpm en de pk's beginnen rond de 6800 tpm robuust in te komen, ik wil wel kijken of we die lager kunnen krijgen.
Gisteren heb ik al een het een en ander verandert, andere nokkenassen, custom made inlaatspruitstuk en mega injectoren, met deze set up moet ie theoretisch nog meer vermogen krijgen in lagere toeren, maar dat is afwachten.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

show ons straks maar een rollenbank uitdraai :)
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

RO 16v schreef:...met deze set up moet ie theoretisch nog meer vermogen krijgen in lagere toeren, maar dat is afwachten.
Is opboren naar 2.0 een goed idee?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Het is een 2.0 van een Megane met bijna alles Maxi specs, op de tb's na dan. Uitdraai zal ik dan wel in m'n project topic gooien.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

tjeck (Y)
Mr.A
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 21 feb 2003 18:05
Locatie: Friesland - Omg.Dr88
Contacteer:

Ik heb gisteravond even mijn RSi Longchamp getest (aantal keer) en dit zijn mijn resultaten.

80-120 III: 5,9 a 6.0 seconden
80-120 IV: 7,2 a 7,3 seconden
Mr.A / Alrik is in bezit van een blauwe Renault Clio RSi Longchamp uit 1997 !
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Net nog ff gemeten met de williams,
droog weer en 16 graden:

0-60 in 3.37 sec. 3x gem. en daar het gemiddelde van
0-100 in 6.83 sec. 10x gem. en daar het gemiddelde van
80-120 in 3e 4.7 sec.
80-120 in 4e 6.6 sec.
80-120 in 2 en door naar 3 = 4.1 sec. :D
Plaats reactie