80-120 - 6.2 sec, moet hem eigenlijk nog een keer meten met wind mee

Ik ben nog vrij nieuw op het forum, dus ik denk dat jij dit beter kan regelen. Maar als er een stukje asfalt en de andere Renaults erbij zijn, ben ik zeker van de partij!*Stephan_RSI* schreef:Lijkt me ook wel een leuk plan.SilverRS schreef:Als je er een sport bijzet wil ik het wel proberen!!Turbobilly wrote:
vanneweek effe 80-120 gemeten in 4 met redelijk standaard gtt fase 1 (kelkje(+dumpvalve)) met vriendin erbij ..
6.8s
in 3 komt eraan , had geen tijd meer
groetjes
Leuk idee, GTT+RSi+16V samen op video van 80-120 enzo.... Iemand ?
GTT+RSI+16V/Williams+RS
Ken ik ook zien of het wel een beetje kan kloppen die tijden die ik heb gereden.
ongetunede sportieve Renaults !SilverRS schreef:Ik ben nog vrij nieuw op het forum, dus ik denk dat jij dit beter kan regelen. Maar als er een stukje asfalt en de andere Renaults erbij zijn, ben ik zeker van de partij!*Stephan_RSI* schreef:Lijkt me ook wel een leuk plan.SilverRS schreef:Als je er een sport bijzet wil ik het wel proberen!!Turbobilly wrote:
vanneweek effe 80-120 gemeten in 4 met redelijk standaard gtt fase 1 (kelkje(+dumpvalve)) met vriendin erbij ..
6.8s
in 3 komt eraan , had geen tijd meer
groetjes
Leuk idee, GTT+RSi+16V samen op video van 80-120 enzo.... Iemand ?
GTT+RSI+16V/Williams+RS
Ken ik ook zien of het wel een beetje kan kloppen die tijden die ik heb gereden.![]()
Ben heel erg benieuwd wie er dan het hardst gaat!! Aangenomen dat de 5 gtt niet eerst met de schroevendraaier in het vooronder duikt en er even 4 Bar op zet![]()
yep!Tom schreef:5 alpine turbo
Oeh, ik heb ook eens geprobeerd hoever ik kom in z'n 2 en volgens mij is dat 110 of zo... Maar ik kan me niet voorstellen het gezond is om op de snelweg met een standaard blok bij 80 km/u opeens je versnelling in de 2 te gooien en dan volgas te acceleren tot zover je maar kan...Jasper16v schreef:Jij kan hem in zijn 2 doortrekken tot 120 ? nice
Dat doe jij met een standaard bak en een niet gechipte 16v ? Dat lijkt mij onmogelijkAZ4L schreef:Oeh, ik heb ook eens geprobeerd hoever ik kom in z'n 2 en volgens mij is dat 110 of zo... Maar ik kan me niet voorstellen het gezond is om op de snelweg met een standaard blok bij 80 km/u opeens je versnelling in de 2 te gooien en dan volgas te acceleren tot zover je maar kan...Jasper16v schreef:Jij kan hem in zijn 2 doortrekken tot 120 ? nice
Het zou kunnen, aangezien ik schijnbaar meer toeren maak als een "standaard" 16v. Andere chip is een mogelijkheid, maar dat weet ik dus verder niet...AZ4L schreef:Oeh, ik heb ook eens geprobeerd hoever ik kom in z'n 2 en volgens mij is dat 110 of zo... Maar ik kan me niet voorstellen het gezond is om op de snelweg met een standaard blok bij 80 km/u opeens je versnelling in de 2 te gooien en dan volgas te acceleren tot zover je maar kan...Jasper16v schreef:Jij kan hem in zijn 2 doortrekken tot 120 ? nice
Ik zal zo eens voor de zekerheid (misschien keek ik verkeerd) eens de proef op de som nemen... ik vertel je strax de werkelijke bevindingen.AZ4L schreef:Het zou kunnen, aangezien ik schijnbaar meer toeren maak als een "standaard" 16v. Andere chip is een mogelijkheid, maar dat weet ik dus verder niet...AZ4L schreef:Oeh, ik heb ook eens geprobeerd hoever ik kom in z'n 2 en volgens mij is dat 110 of zo... Maar ik kan me niet voorstellen het gezond is om op de snelweg met een standaard blok bij 80 km/u opeens je versnelling in de 2 te gooien en dan volgas te acceleren tot zover je maar kan...Jasper16v schreef:Jij kan hem in zijn 2 doortrekken tot 120 ? nice
Welke bak heb jij eronder dan?Jasper16v schreef:RO 16v schreef:euhhh, nee..........tot +/-135 voordat de begrenser er in schiet.Jasper16v schreef:Jij kan hem in zijn 2 doortrekken tot 120 ? nice![]()
Godsamme zeg, dat is echt vet.RO 16v schreef:Het huis is van een JC5 en de tandwielen zijn samen gesteld uit verschillende modellen.
1 - 85
2 - 135
3 - 190
4 - 230
5 - bij 250 op de teller nog 2600 tpm over.
De verhoudingen van de 1, 2 en 3 zijn verglijkbaar met een Megane bak, snel optrekken doet ie alleen zoals ik al aangaf begrensd op 8200 tpm, daarom kan ie die snelheden behalen. Ik ga vanmiddag op de bank om hem beter te laten afstellen en dan zie ik wel wat de uitkomst is.Robert dB. schreef:je wilt toch juist korte bakverhoudingen hebben om lekker snel op te trekken?
Het zou inderdaad mooi zijn als je het maximale koppelvermogen lager kunt krijgen!RO 16v schreef:De verhoudingen van de 1, 2 en 3 zijn verglijkbaar met een Megane bak, snel optrekken doet ie alleen zoals ik al aangaf begrensd op 8200 tpm, daarom kan ie die snelheden behalen. Ik ga vanmiddag op de bank om hem beter te laten afstellen en dan zie ik wel wat de uitkomst is.Robert dB. schreef:je wilt toch juist korte bakverhoudingen hebben om lekker snel op te trekken?
Is opboren naar 2.0 een goed idee?RO 16v schreef:...met deze set up moet ie theoretisch nog meer vermogen krijgen in lagere toeren, maar dat is afwachten.