Hoi hoi
Ik weet niet of ik hierover hier een topic moet openen, maar ja ik doe het maar.
We zijn zonet wezen kijken voor een 5je uit '85 met 170dkm op de teller. Op het oog leek deze in vrij goede staat te zijn. Interieur was in goed staat, weinig zichtbare roest plekken, owkee ik weet ook dat deze meestal naar boven komen als de bumpers enz.. verwijderd zijn. (5je was wel lange tijd van een liefhebber geweest die aan de nodige dingen aandacht had besteed). Alleen zit ik met het volgende, ik rijd zelf in een 19 16v en weet hoe alles er bij de 19 uitziet als hij in goede staat is, maar bij een 5je heb ik geen idee daarom zou ik eventueel een mening van iemand willen horen die met mij samen zou willen komen kijken naar de GTT. Ik weet namelijk niet wat de zwake plekken zijn van de GTT en waar ik op moet letten.
Zou er iemand in de buurt misschien met mij mee willen komen kijken? De 5 staat in Oosterland (Schouwen-Duiveland, zeeland). Ik zou het op prijs stellen als er iemand dat zou willen doen.
Mvg. Anton
R5 GTT kennis gevraagd
-
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
ik woon een beetje ver af.
maar motorisch zou ik je ook niet veel kunnen helpen hebben.
Je moet vooral letten op de dorpels qua roest. kijk ook steeds eens in de koffer links en rechts in de openingen. open de motorkap en verwijder de battery en daaronder heeft een 5 veel last van roest. Waar dat je ook eens moet op letten is, voel onderaan het blok eens. Als je direct in de olie tast is dit ook een nadeel.
170000 begint ook al te tellen voor een turbo motor geloof ik. kijk daarom goed naar het hitteschild boven de turbo, of de aansluitingen nog goed zijn van de ventilator boven de carburator. En vooral letten op de barsten in leidingen en darmen van de motor. Verder kan je ook snel eens de amortiseurs testen. Kijk ook of tellers goed werken want dit zijn ook dure onderdelen.
En vooral belangrijk als je een proefrit maakt kijk naar de rook die er uitkomt achteraan. Want blauwe is olie en dat is geen goed teken.
Nog iets waar je kan op letten is of alle onderdelen van wielbogen lichten bumpers enz nog goed passen waar ze horen, want anders zou het eens kunnen zijn dat deze al eens een accidentje gehad heeft en terug gerepareerd is.
Dit is waar ik altijd naar keek toen ik voor mij naar een gtt zocht. Ik heb nooit een tamelijke gevonden en rij nu met een 1.1 rond
Wees gerust er zullen kanidaten genoeg zijn voor met jou eens te gaan kijken.
Veel succes ermee.
maar motorisch zou ik je ook niet veel kunnen helpen hebben.
Je moet vooral letten op de dorpels qua roest. kijk ook steeds eens in de koffer links en rechts in de openingen. open de motorkap en verwijder de battery en daaronder heeft een 5 veel last van roest. Waar dat je ook eens moet op letten is, voel onderaan het blok eens. Als je direct in de olie tast is dit ook een nadeel.
170000 begint ook al te tellen voor een turbo motor geloof ik. kijk daarom goed naar het hitteschild boven de turbo, of de aansluitingen nog goed zijn van de ventilator boven de carburator. En vooral letten op de barsten in leidingen en darmen van de motor. Verder kan je ook snel eens de amortiseurs testen. Kijk ook of tellers goed werken want dit zijn ook dure onderdelen.
En vooral belangrijk als je een proefrit maakt kijk naar de rook die er uitkomt achteraan. Want blauwe is olie en dat is geen goed teken.
Nog iets waar je kan op letten is of alle onderdelen van wielbogen lichten bumpers enz nog goed passen waar ze horen, want anders zou het eens kunnen zijn dat deze al eens een accidentje gehad heeft en terug gerepareerd is.
Dit is waar ik altijd naar keek toen ik voor mij naar een gtt zocht. Ik heb nooit een tamelijke gevonden en rij nu met een 1.1 rond
Wees gerust er zullen kanidaten genoeg zijn voor met jou eens te gaan kijken.
Veel succes ermee.
-
Hij gaat mij voor namelijk om het motorische gedeelte. De 5 zou dan tenslotte van me vriendin worden die het met een klein bedrag per mnd moet doen. Is het niet zo dat ik er niet zou helpen, maar het is niet de bedoeling dat als we hem kopen er binnen een maand meteen complicaties op doen. Das daarom ook de vraag of er iemand in de buurt met mij er een stukkie zou willen rijden en kijken hoe die motorisch is.
Ik heb wel roest ontdekt bij de voorruit (naast ruitenwisser) roest in achterbak (bij de gaten links en recht waar je op de carroserie kijkt en aan de kant van de bumper l+r) qwa olie heb ik nix overtolligs gezien alleen dat er wat 'olie' onder carb. zat , maar dat lijkt me vrij normaal. Turbo druk meter in dash functioneerde niet (moet deze trouwens bij stationair gas geven ook oplopen?) en olie druk meter deed het niet.
haha Toen ik hem gister starten moest ik wel even nadenken waarom die niet goed liep..........shock

Ik heb wel roest ontdekt bij de voorruit (naast ruitenwisser) roest in achterbak (bij de gaten links en recht waar je op de carroserie kijkt en aan de kant van de bumper l+r) qwa olie heb ik nix overtolligs gezien alleen dat er wat 'olie' onder carb. zat , maar dat lijkt me vrij normaal. Turbo druk meter in dash functioneerde niet (moet deze trouwens bij stationair gas geven ook oplopen?) en olie druk meter deed het niet.
haha Toen ik hem gister starten moest ik wel even nadenken waarom die niet goed liep..........shock

Laatst gewijzigd door Anton (R1916V) op za 11 okt 2003 9:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Als je vriendin niet veel aan een auto kan besteden kan ze mijns inziens beter geen GTT kopen. Er gaat gewoon (helaas) veel en vaak iets kapot aan die dingen.
-
Dat is ook iets waar we dus mee zitten. Maar de wil en het genot zijn te hoog. En 400.00 is niet veel voor de 5 zoals ie eruit zag, maar je heb wel een beetje gelijk. Het word knoop doorhakencanonballman schreef:Als je vriendin niet veel aan een auto kan besteden kan ze mijns inziens beter geen GTT kopen. Er gaat gewoon (helaas) veel en vaak iets kapot aan die dingen.

-
400 is niet veel voor een 5 GTT, maar ja, ook een oud beestje. Kan goed dat er toch een hoop aan moet gebeuren.
Heb er zelf enkele gehad, en nog steeds 2, maar van rijden komt niet veel. of de motor loopt in de soep, of het ding roest onder je kont vandaan.
Of ik heb gewoon pech....
Heb er zelf enkele gehad, en nog steeds 2, maar van rijden komt niet veel. of de motor loopt in de soep, of het ding roest onder je kont vandaan.

Of ik heb gewoon pech....
-
Das waarom ik liever toch even ga kijken met iemand die weet hoe de 5 er aan toe moet wezen om er fatsoenlijk 'lange' tijd er mee te kunnen rijden
-
- Car: 5 GTT phase 1; R14
volgens mij kan dat nietaus_tirol_16v schreef:om er fatsoenlijk 'lange' tijd er mee te kunnen rijden
-
Volgens mij is het dus gewoon als volgende met de 5jes:
-Als je een garage heb en een extra auto, geduld en niet konstant er mee bezig wilt zijn, dan is het wat
-Als je dit al niet heb, begin er dan niet aan.
Als het het laatste is ben ik dus niet blij
-Als je een garage heb en een extra auto, geduld en niet konstant er mee bezig wilt zijn, dan is het wat
-Als je dit al niet heb, begin er dan niet aan.
Als het het laatste is ben ik dus niet blij

volgens mij kan je onmogelijk en zonder kosten geen jaar met een GTT rijden. Je moet nog altijd rekening houden met de 170000km op de teller. En een GTT heeft in zijn leven steeds afgezien, mij maak je niet wijs dat er met zo iets steeds 50 word gereden en dit dan 170000km lang. GEVAARLIJK
We zeggen je dit niet voor te plagen maar wel voor te helpen.
We zeggen je dit niet voor te plagen maar wel voor te helpen.
-
De verleiding is groot, zoals dat bij de meeste is geweest denk ik
. Maar denk idd niet dat het een verstandige beslissing zou wezen als ik me vriendin de 5 zou laten kopen.
Maar de vraag blijf toch of er iemand is die met zou willen kijken (<--- dit toch omdat ik wil weten hoe die er aan toe is
)

Maar de vraag blijf toch of er iemand is die met zou willen kijken (<--- dit toch omdat ik wil weten hoe die er aan toe is

-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Volgens mij, is oosterland niet zo ver weg voor mij. Ik wil wel effe met je mee.Anton (R1916V) schreef: Maar de vraag blijf toch of er iemand is die met zou willen kijken (<--- dit toch omdat ik wil weten hoe die er aan toe is)
.:: TurboPowerr ::.
- Geert Claes
Voor mij is het ook wel een eindje rijden, want 400 euro, als jij hem niet zou nemen, dan neem ik hem, aan onderdelen alleen al heb ik er veel aan.
maja , ik hoop dat je alsnog gaat turborijden, en dat je er niet te veel problemen mee gaat hebben.

maja , ik hoop dat je alsnog gaat turborijden, en dat je er niet te veel problemen mee gaat hebben.

-
Tino dat zou erg fijn zijn als je dat zou willen doen. Ik PM je wel of zo als ik wat meer weet.Tino schreef:Volgens mij, is oosterland niet zo ver weg voor mij. Ik wil wel effe met je mee.Anton (R1916V) schreef: Maar de vraag blijf toch of er iemand is die met zou willen kijken (<--- dit toch omdat ik wil weten hoe die er aan toe is)
Geert ik denk dat ik of Tino het dan wel zullen laten weten hoe die er precies aan toe is

Als je normaal met de auto doet, wat de vorige eigenaar hopelijk ook heeft gedaan ken je een GTtje leuk en aan minimale (onderhouds)kosten rijden.
Roest hebben ze allemaal, maar dit is al vaker besproken.
Kijk goed in de kofferruimte, onder de mat, en in de zijgaten. Verder even onder de auto kijken en naar de opstaanderand van de dorpel, als deze al wegbreekt als je ernaar kijkt weet je ook hoe het onder de dorpel is. (Mocht dat randje nog redelijk zijn is het echter geen zekerheid dat de dorpel nog goed is.) Maar mijn 88ér heeft hier nog geen roest, dus ze kunnen daar roestvrij zijn.
Verder rot de achterklep waar de gasveren vastzitten en rond de raamrubbers, zo ook bij het voorraam.
Onder de achterbumper bij de ophangpunten aan de zijkant eet het roestduiveltje ook graag, dit zou je met je hand kunnen voelen, maar dit is niet zó ernstig.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik hoop dat Tino nog met je meewilt, die weet het ook allemaal.
Veel succes en plezier en we horen het wel
Roest hebben ze allemaal, maar dit is al vaker besproken.
Kijk goed in de kofferruimte, onder de mat, en in de zijgaten. Verder even onder de auto kijken en naar de opstaanderand van de dorpel, als deze al wegbreekt als je ernaar kijkt weet je ook hoe het onder de dorpel is. (Mocht dat randje nog redelijk zijn is het echter geen zekerheid dat de dorpel nog goed is.) Maar mijn 88ér heeft hier nog geen roest, dus ze kunnen daar roestvrij zijn.
Verder rot de achterklep waar de gasveren vastzitten en rond de raamrubbers, zo ook bij het voorraam.
Onder de achterbumper bij de ophangpunten aan de zijkant eet het roestduiveltje ook graag, dit zou je met je hand kunnen voelen, maar dit is niet zó ernstig.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik hoop dat Tino nog met je meewilt, die weet het ook allemaal.
Veel succes en plezier en we horen het wel

Mrtn = Maarten
hee, das bekend... dat hebbie voor mij ook eens gedaanTino schreef:Volgens mij, is oosterland niet zo ver weg voor mij. Ik wil wel effe met je mee.Anton (R1916V) schreef: Maar de vraag blijf toch of er iemand is die met zou willen kijken (<--- dit toch omdat ik wil weten hoe die er aan toe is)

Immer wieder die verdammte Holländer
-
sjit GTT is gekocht..... maar niet door mij
wie was me voor???????