[Clio16v] ABS probleem

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
ClioPower

Ik heb sinds gisteren het volgende probleem; wanneer ik rem en ik sta bijna stil, dan slaat zonder aanleiding ineens de ABS in. Hierdoor kan ik niet meer remmen en ik rol dus zachtjes door.

Na een tijdje ging het lampje branden van het ABS systeem en ik kon toen gewoon remmen alsof ik geen ABS had, echter het lampje is nu weer uit en het probleem is weer terug.

Een maatje van mij zegt dat het waarschijnlijk een kwestie is van de sensoren schoonmaken?!?

Kan dit kloppen of is er meer aan de hand?? Iemand een idee??

Alvast bedankt, Fred.
Dus...
-=Chuckie=-
Contacteer:

Genoeg olie?
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

misschien lucht in de ABS leidingen?

of inderdaad olie of sensoren

good luck
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
turboman
Contacteer:

Rob_16V_Zwolle schreef:misschien lucht in de ABS leidingen?

good luck
Misschien een domme vraag, maar ik weet dat ik ABS op m'n RSi heb, echter waar kan ik die vinden? Als ik zeer stevig rem (voor geventileerde schijfremmen, achter schijfremmen) dan sta ik ook zeer snel stil zonder problemen (abs)...??!
Yde 16V
Contacteer:

Ik had precies het zelfde, alleen ging bij mij ook het accu lampje oplichten. En op een gegeven moment sloeg de motor zelfs af bij stationair toerental.

Probleem: multiriem zat veel te los, gevolg niet genoeg boordspanning. Nadat ik de multiriem en spanrol heb vervangen, deed die het niet meer. Dus controleer die ook ff.

Veel succes!
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

turboman schreef:
Rob_16V_Zwolle schreef:misschien lucht in de ABS leidingen?

good luck
Misschien een domme vraag, maar ik weet dat ik ABS op m'n RSi heb, echter waar kan ik die vinden? Als ik zeer stevig rem (voor geventileerde schijfremmen, achter schijfremmen) dan sta ik ook zeer snel stil zonder problemen (abs)...??!
bij mij zit de ABS unit aan de versnellingsbak zijde schuin onder de accu.

lopen groene dunne leidingen vanaf meestal

:p

Ben geen ABS professor maar geef graag wel mijn mening dus als ik ongelijk heb dan wil ik graag dat mensen mij verbeteren :p
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Serge1916V

Kan inderdaad de sensoren zijn bij de wielen!! maar kan ook de ABS relais unit zijn, ik hoop het eerste voor jou.
Je kan het beste naar een Renault dealer en de auto daar aan de computer zetten, die kan meteen zien waar het probleem zit!!

Succes
Laatst gewijzigd door Serge1916V op vr 10 okt 2003 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Rob_16V_Zwolle schreef:bij mij zit de ABS unit aan de versnellingsbak zijde schuin onder de accu.

lopen groene dunne leidingen vanaf meestal

:p
Als je het mij vraagd zit daar je hoofdrempomp groene leidingen zijn remleidingen. abs unit moet naast je ontsteking zitten als ik me niet vergis. deze moet aan de passagierskant van je motor in de buurt van een veerpoot zitten als ik me niet vergis.

GR.Frits
-=Chuckie=-
Contacteer:

Maar met ABS sta je wel sneller stil omdat op het moment dat je wielen blokkeren je gewoon doorgaat, het geeft je de mogelijkheid om te sturen op het moment dat je wielen blokkeren en zo erger te voorkomen
clio_rally
Contacteer:

Hhmmm, beetje gek wat je zegt, ze gaan door als ze blokkeren? Abs heeft de rumdruk op als ze blokkeren, om het vervolgens weer op te voeren tot ze weer blokkeren of de bestuurder zelf het idee krijgt dat hij wat zachter moet remmen. Als je abs ingrijpt bij lage snelheden, heeft hij waarschijnlijk het idee dat dat nodig is. Met andere woorden, hij denkt dat je wielen stilstaan! Dus kan aan de sensoren liggen, wellicht even schoonmaken en kijken of dat helpt. Wellicht dat een te lage stuurstroom de sensoren wat onnauwkeurig maakt?

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
ClioPower

Ok heren, bedankt voor de tips !! (Y)

Ik ga even e.e.a. uitproberen, ff langs de renault dealer lijkt me de eerste beste optie. Dan weet ik in ieder geval wát het is.
Dus...
Plaats reactie