
ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
Ik heb ook foute vrienden...Jasper16v schreef:wat kostte zo'n apparaat nieuw dan ?
vind ze soms nog wel redelijk om te zien, maar er rijden vaak (in mijn ogen) foute mensen in


Hij zit overigens hier ook op het forum, onder de naam Roderik. Is ook wel eens op F.N.O's geweest.
Hallootjes hier 
Ik ben dus zelf in het bezit van een Corrado vr6 en 3 jaar heb ik G60 gereden. Tevens zit ik in het bestuur van de corrado club nederland.
Ik moet eerlijk zeggen dat de acceleratie van een originele G60 niet bijster snel is, maar om nou te zeggen traag? Nee, dat gaat me iets te ver.
Na twee kleine aanpassingen (chip, pully) is het "slome" er ook wel af.
En om te zeggen dat een G-lader om de 20.000 km gereviseerd moet worden? Dan ben je gewoon lomp bezig. Normaal gesproken bij rustig warmrijden zijn beurtjes op tijd geven gaat de lader minimaal 100.000 km mee. Ik heb uitzonderingen van 160.000 km gezien die gewoon nog 155 pk op de rollenbank neerzetten.
De extreme mensen bij de club komen toch met 320 pk van de bank af. En dat met een 1800 8v G60.
Vr6 daarintegen heeft standaard 190pk. Met een luchtfilter en een uitlaat die wat meer doorstroming heeft, geflowde kop en inlaat kom je snel ruim boven de 200 pk uit. Gooi je er dan nog een compressortje of turbo tegenaan ga je ook snel naar waardes boven de 300 pk. Maar dat vraagt ook om meer aanpassingen. Anders is het binnen de kortste keren PLOF!
Sjah, en over smaak valt nou eenmaal niet te twisten. Er zit niet zo'n spannend dash in de corrado nee, maar de buitenkant maakt een hoop goed imo.
Genoeg geluld.

Ik ben dus zelf in het bezit van een Corrado vr6 en 3 jaar heb ik G60 gereden. Tevens zit ik in het bestuur van de corrado club nederland.
Ik moet eerlijk zeggen dat de acceleratie van een originele G60 niet bijster snel is, maar om nou te zeggen traag? Nee, dat gaat me iets te ver.
Na twee kleine aanpassingen (chip, pully) is het "slome" er ook wel af.

En om te zeggen dat een G-lader om de 20.000 km gereviseerd moet worden? Dan ben je gewoon lomp bezig. Normaal gesproken bij rustig warmrijden zijn beurtjes op tijd geven gaat de lader minimaal 100.000 km mee. Ik heb uitzonderingen van 160.000 km gezien die gewoon nog 155 pk op de rollenbank neerzetten.
De extreme mensen bij de club komen toch met 320 pk van de bank af. En dat met een 1800 8v G60.
Vr6 daarintegen heeft standaard 190pk. Met een luchtfilter en een uitlaat die wat meer doorstroming heeft, geflowde kop en inlaat kom je snel ruim boven de 200 pk uit. Gooi je er dan nog een compressortje of turbo tegenaan ga je ook snel naar waardes boven de 300 pk. Maar dat vraagt ook om meer aanpassingen. Anders is het binnen de kortste keren PLOF!

Sjah, en over smaak valt nou eenmaal niet te twisten. Er zit niet zo'n spannend dash in de corrado nee, maar de buitenkant maakt een hoop goed imo.
Genoeg geluld.
Gaan we een keer doen!
Ben ook zeer benieuwd.
Moet eerlijk zeggen dat hij in 3 vanaf 80 a 90 km/h als een speer gaat. Totaan de 160, dan naar 4 tot de 200 en dan 5 de teller uit
Naah, heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar vandeweek ff gekeken. de 235 zit ie vrij snel, dan gaat de luchtweerstand meetellen. Had GPS in de auto. was 225 echte km/h
Ben ook zeer benieuwd.
Moet eerlijk zeggen dat hij in 3 vanaf 80 a 90 km/h als een speer gaat. Totaan de 160, dan naar 4 tot de 200 en dan 5 de teller uit

Naah, heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar vandeweek ff gekeken. de 235 zit ie vrij snel, dan gaat de luchtweerstand meetellen. Had GPS in de auto. was 225 echte km/h

Nee ,Het moet dus voor de mensen overkomen als Safe,,Maar in werkenlijkheid,,krijgen die duitsers er niet meer uitJasper16v schreef:Weet iemand waarom de 2.9 V6 'maar' 190pk en 245Nm levert ? Hebben ze voor safe gekozen ?


Er is tijdens de ontwikkeling van die auto ook naar een 3.0 24v gekeken, maar dat was financieel niet haalbaar. Die had standaard wel 240 pk oid. Maar dat zou de prijs ruim boven de 100.000 gulden toen hebben gemaakt.
Daarom hebben ze voor de relatief goedkope 2.9 12v gekozen. (destijds nog onbetaalbaar hoor)
Gelukkig heb ik na lang zoeken een goeie mooie gevonden (onder de ton gelopen + historie) in duitsland en zelf naar nederland gehaald
[/u]
Daarom hebben ze voor de relatief goedkope 2.9 12v gekozen. (destijds nog onbetaalbaar hoor)
Gelukkig heb ik na lang zoeken een goeie mooie gevonden (onder de ton gelopen + historie) in duitsland en zelf naar nederland gehaald

[/u]
De heren tuners gelukkig welZERO-X schreef:Nee ,Het moet dus voor de mensen overkomen als Safe,,Maar in werkenlijkheid,,krijgen die duitsers er niet meer uitJasper16v schreef:Weet iemand waarom de 2.9 V6 'maar' 190pk en 245Nm levert ? Hebben ze voor safe gekozen ?Eff lolletje tussendoor

Precies
Ok weer "ontopic"

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
heb je rustig aan gedaan zero X ??
niet gesport tegen crxjes of golfies :d
niet gesport tegen crxjes of golfies :d
HAHA ,,nee ben de laatste tijd erg rustig geweest
Jij ook niet dennnnnnnnnk 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
ben heel rustig.
Keertje met een ford escort gedolt, maar dat was het dan ook.
Deze ford was gewoon geen partij.(voor standaard 5jes zelfs).
Keertje met een ford escort gedolt, maar dat was het dan ook.
Deze ford was gewoon geen partij.(voor standaard 5jes zelfs).
Gisteren in Duitsland tegen een VW R32, hij maakte geen schijn van kans, kreeg later wel een duimpie.
Later in de dag tegen een R21 T, ik maakte geen schijn van kans, zat voor de zekerheid nog te kijken of ie niet in z'n achteruit stond, dat ding ging echt loei hard.


Later in de dag tegen een R21 T, ik maakte geen schijn van kans, zat voor de zekerheid nog te kijken of ie niet in z'n achteruit stond, dat ding ging echt loei hard.


Wat voor een clio heb jij dan in hemelsnaam?RO 16v schreef:Gisteren in Duitsland tegen een VW R32, hij maakte geen schijn van kans, kreeg later wel een duimpie.![]()
Later in de dag tegen een R21 T, ik maakte geen schijn van kans, zat voor de zekerheid nog te kijken of ie niet in z'n achteruit stond, dat ding ging echt loei hard.![]()
Een snelle.furious_tuning schreef:Wat voor een clio heb jij dan in hemelsnaam?RO 16v schreef:Gisteren in Duitsland tegen een VW R32, hij maakte geen schijn van kans, kreeg later wel een duimpie.![]()
Later in de dag tegen een R21 T, ik maakte geen schijn van kans, zat voor de zekerheid nog te kijken of ie niet in z'n achteruit stond, dat ding ging echt loei hard.![]()
Ik heb ook een Megane 2.0 16v motorJasper16v schreef:2.0 16v megane motor met +210 pk en +240 nm als ik goed begrepen heb

Maar niet zoveel pk's

-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Goed bezig Roderick, gaat goed hard, als ik dit allemaal zo lees. Is dit nu met of zonder Tb's?RO 16v schreef:Een snelle.furious_tuning schreef:Wat voor een clio heb jij dan in hemelsnaam?RO 16v schreef:Gisteren in Duitsland tegen een VW R32, hij maakte geen schijn van kans, kreeg later wel een duimpie.![]()
Later in de dag tegen een R21 T, ik maakte geen schijn van kans, zat voor de zekerheid nog te kijken of ie niet in z'n achteruit stond, dat ding ging echt loei hard.![]()
Staan een paar dingen in het topic 80-120 km. De rest van de info komt nog in m'n eigen topic te staan.
Alleen onderblok.
Complete motor van Achterberg Motorsport.
Complete motor van Achterberg Motorsport.
Yep dat is hem.RO 16v schreef:Een blauwe Clio, zit er soms onder de motorkap veel tectyl????
Ken je de auto?